Комплексна практична робота «Робота у графічному редакторі»
Мета: Формування навичок виконувати малюнки у графічному редакторі, використання різних прийомів роботи з графікою та кольором.
Розвивати фантазію, творчу уяву, окомір, почуття композиції, навички роботи з мишкою.
Виховувати інтерес до інформатики, художній смак у доборі кольорів, естетичну насолоду від творчої роботи.
Обладнання: Графічний редактор Paint, репродукцій пейзажів, презентації вчителя, індивідуальні картки, таблиці.
Міжпредметні зв'язки: образотворче мистецтво.
Тип уроку. Урок контролю і корекції знань, навичок і вмінь:
Конспект відкритого уроку в 7 класі
Дата ___________________________ Урок 11
Тема: Комплексна практична робота
«Робота у графічному редакторі»
Мета:
Формування навичок виконувати малюнки у графічному редакторі, використання різних прийомів роботи з графікою та кольором.
Розвивати фантазію, творчу уяву, окомір, почуття композиції, навички роботи з мишкою.
Виховувати інтерес до інформатики, художній смак у доборі кольорів, естетичну насолоду від творчої роботи.
Обладнання: Графічний редактор Paint, репродукцій пейзажів, презентації вчителя, індивідуальні картки, таблиці.
Міжпредметні зв'язки: образотворче мистецтво.
Тип уроку. Урок контролю і корекції знань, навичок і вмінь:
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація мотивації учіння учнів.
- Чи замислювались ви над тим, яке місце в житті людини займають малюнки?
- Як стародавні племена, не володіючи писемністю, розповіли нам про своє життя? (За допомогою наскельних малюнків.)
- До наших часів збереглися єгипетські піраміди, стіни яких прикрашалися розписами.
- А згадайте свої книжки? Чи може бути дитяча книга без картинок?
- А як цікаво відвідати художню галерею і поринути у світ живопису… і отримати задоволення від милування красою.
- Малють фарбами, олівцями чи фломастерами, можна малювати на асфальті, дошці, холсті, папері чи тканині, навіть на піску. А можна на екрані комп’ютера, створюючи комп’ютерну графіку.
- Сьогодні ми спробуємо стати власниками художньої галереї, де виставимо на суд глядачів свої роботи, створені в графічному редакторі Paint.
Я вважаю ми маємо на це право, адже протягом двох уроків ми згадували, вчилися і тренувалися створювати зображення інструментами графічного редактора.
ІІІ. Повідомлення теми, цілей та завдань уроку.
Отже, тема уроку «Робота у графічному редакторі Paint». (учні записують в зошит дату і тему уроку) Сьогодні у нас комплексна практична робота, останній урок в темі, на якому ми повторимо призначення і можливості графічного редактора, його інструментів і, звичайно, спробуємо показати все свої практичні навички у створенні комп’ютерної графіки.
ІV. Перевірка знання учнями фактичного матеріалу й основних понять методом «Мозкової атаки»
- Що називають комп’ютерною графікою?
- За способом формування зображення комп’ютерна графіка є...
- З чого формується зображення в растровому графічному редакторі?
- Як завантажити графічний редактор Paint?
- З яких елементів складається вікно графічного редактора Paint?
- У якому пункті меню знаходиться «Палітра»?
- Як задати основних колір палітри?
- Як задати колір фону?
- У якому квадраті відображається основний колір, а в якому - колір фону?
- Які стандартні інструменти можна використовувати для малювання?
- Як очистити фрагмент малюнку?
- Як очистити увесь малюнок?
- Для чого призначені інструменти «прямокутне і довільне виділення»?
V. Перевірка глибини осмислення учнями знань і ступеня їх узагальнення.
- Чим зручні комп’ютерні малюнки?
- Як скопіювати зображення?
- Як створити симетричне зображення?
- Що таке пейзажі?
- Які матеріали використовують художники для малювання пейзажів?
У живописі пейзажем прийнято називати картину із зображенням видів природи, навколишнього свiту, місцевості, - це можуть бути сільські або міські мотиви, морські або лісові теми. На даний момент пейзаж - це один з найпопулярніших жанрів.
VІ. Фізкультурна хвилинка.
VІІ. Застосування учнями знань у стандартних і змінних умовах.
Робота за комп’ютерами «Творча майстерня.»
1). Повторення правил техніки безпеки.
- Чи можна торкатися монітора?
- Чи можна торкатися дротів живлення?
- Якою має бути відстань від очей до екрану?
- Якими руками не можна працювати біля комп'ютера?
2) Спробуємо за допомогою програми Paint, зобразити пейзаж за зразком на комп'ютері. При цьому зверніть увагу на виразність композиції, виділіть за кольором та розміром головне. Творчо підійдіть до вибору кольорових співвідношень.
При малюванні використайте такий алгоритм: (презентація вчителя)
(Учні малюють свій пейзаж на комп'ютері, під час роботи лунає повільна музика)
Через 10 хв.роботи за ПК провести розминку для зняття зорової втоми.
VІІІ. Перевірка, аналіз і оцінка виконаних під час уроку робіт
Перегляд та обговорення кращих учнівських робіт. Коментар учителя та оцінювання робіт.
ІХ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
Робимо висновок про те, що графічна інформація грає важливу роль в нашому житті. Не дарма кажуть: «Краще один раз побачити, ніж сто разів почути».
Повторити матеріал теми «Графічний редактор».
Рефлексія.
А тепер, пропоную вам висловити своє враження від сьогоднішнього уроку, піднявши відповідний смайлик (, , ).
Урок завершено, до побачення.
Прізвище учня _____________________________ Клас _________________
Тестування.
а) так
б) ні
а) так
б) ні
а) робоча область
б) панель інструментів
в) кольорова палітра
а) палітра
б) палітра налагодження інструменту
в) робоча область
а) інструмент Виділення довільної області
б) інструмент Вибрати
в) інструмент Заливка
а) інструмент Вибрати
б) інструмент Заливка
в) інструмент Ластик
а) інструмент Заливка
б) інструмент Ластик
в) інструмент Вибір кольорів
а) так
б) ні
а) так
б) ні
а) прямокутник, еліпс, ластик, лінія
б) рядок меню, панель інструментів, робоча область, кольорова палітра
в) основний колір, колір фону, вибір кольору
11. Як ввести в малюнок текст?
Скористатися інструментом____________________________________
12. Як намалювати багатокутник?
Скористатися інструментом (намалювати кнопку)____________________