реалізація історично обумовленої української системи навчально-виховних цілей, завдань, принципів, ідеалів, провідних ідей, форм і методів роботи козацької педагогіки зокрема та народної педагогіки в цілому; формування української національної чоловічої еліти на засадах козацької педагогіки; виховання вільнолюбної і незалежної особистості, козака-лицаря, мужнього громадянина.
Комплексна програма
національного виховання школярів
на основі відродження традицій українського козацтва
Мета: реалізація історично обумовленої української системи навчально-виховних цілей, завдань, принципів, ідеалів, провідних ідей, форм і методів роботи козацької педагогіки зокрема та народної педагогіки в цілому; формування української національної чоловічої еліти на засадах козацької педагогіки; виховання вільнолюбної і незалежної особистості, козака-лицаря, мужнього громадянина.
Провідні завдання:
Напрямки роботи:
Форми реалізації:
№ з/п |
Зміст роботи |
Термін |
Виконавець |
Розділ І Робота з педагогами |
|||
|
Семінар із класними-керівниками «Ціннісні вартості національного виховання, розроблені Григорієм Ващенком» |
Жовтень (канікули) |
Заступник директора з виховної роботи, голова МО вихователів та класних керівників |
|
Семінар із класними керівниками «Формування волі, національного характеру» |
Грудень (канікули) |
Заступник директора з виховної роботи, голова МО вихователів та класних керівників |
|
Семінар із класними керівниками «Козацька педагогіка у формуванні української національної еліти» |
Березень (канікули) |
Заступник директора з виховної роботи, голова МО вихователів та класних керівників |
|
Поширення педагогічних ідей Г.Ващенка, С.Русової та І. Огієнка у роботі педагогів |
Постійно |
Керівники методичних об’єднань |
|
Створення методичного куточка з козацької педагогіки у виховательській |
До грудня |
Заступник директора з виховної роботи |
|
Вивчення і застосування на практиці у процесі викладання української мови та літератури, історії, біології, основ педагогічних та основ психологічних знань, українознавства та Харківщинознавства, астрономії козацькі знання з народної медицини, астрономії, метеорології; ознайомлення учнів з козацькою ідеологією, мораллю, етикою, козацьким характером, з народними звичаями козацької доби, традиціями. |
Постійно |
Керівники методичних об’єднань |
|
Створення тематичної картотеки «Козацька педагогіка» у бібліотеці |
Вересень |
Завідуюча бібліотекою |
|
Подорож у козацьке минуле (м. Запоріжжя, о. Хортиця) |
Жовтень (канікули) |
Заступники директора |
|
Розширення знань про козацьке минуле через театральне мистецтво (відвідування театру: «Тарас Бульба», «Запорожець за Дунаєм») |
Січень, березень (канікули) |
Заступники директора
|
Розділ ІІ Робота з батьками |
|||
|
Робота пункту психологічного консультування на теми:
|
Батьківські дні |
Практичний психолог, вчитель українознавства |
|
Робота тематичних виставок літератури з сімейного виховання. |
Батьківські дні |
Завідуюча бібліотекою |
|
Загальноліцейські батьківські збори: 1.Роль батька в сім’ї. 2. Завдання сімейної козацької педагогіки. 3. Усвідомлення матір’ю своєї ролі у вихованні дітей. 4. Створення психологічного комфорту в сім’ї. Культ матері, батька, бабусі, дідуся, роду, народу. |
Батьківські дні |
Заступник директора з виховної роботи, вчитель українознавства |
|
Сімейні свята у групах. |
Упродовж року |
Класні керівники |
|
Залучення батьків до проведення у ліцеї свят на народних традиціях. |
Упродовж року |
Заступник директора з виховної роботи, класні керівники |
|
Проведення сімейної дослідницької акції «Мій родовід» |
Упродовж року |
Учитель українознавства |
Розділ ІІІ Робота з дітьми |
|||
|
Робота учнівського самоврядування — діяльність Козацького Ліцейського Братства |
Постійно |
Заступник директора з виховної роботи, педагог-організатор |
|
Вибори гетьмана ЛКБ |
1-15 вересень |
Заступник директора з виховної роботи, педагог-організатор |
|
Робота танцювального гуртка |
Упродовж року |
Керівник гуртка |
|
Робота «Слобожанської світлиці» |
Упродовж року |
Учитель українознавства |
|
Акція «З бабусиної скрині» |
Упродовж року |
Учитель українознавства |
|
Свято «День українського козацтва» |
14 жовтня |
Заступник директора з виховної роботи |
|
Посвята новачків у козаки |
14 жовтня |
Заступник директора з виховної роботи |
|
Робота інформативного куточка «Козацький вісник» |
Постійно |
Завідуюча бібліотекою |
|
Робота козацького лекторію |
Упродовж року |
Вчитель історії |
|
Інтелектуальні ігри на козацьку тематику |
Упродовж року |
Керівники клубів «Спектр» та «Дебати» |
|
Виховні заходи у групах |
Упродовж року |
Класні керівники |
|
Козацькі забави |
Жовтень, грудень, квітень |
Інструктор зі спорту |
|
Місячники військово-патріотичного виховання |
Листопад, травень |
Заступник директора з виховної роботи |
|
Народознавчі уроки на сцені: «Дні козацької слави Хмельниччини» «Прийшла Покрова — будьте, люде, здорові» |
Упродовж року |
Учитель історії, учитель українознавства |
|
Наукові дослідження з козацької тематики |
Упродовж року |
Учитель історії |
|
Збір матеріалів для створення книги «Історико-археологічні пам’ятки і пам’ятні місця козацької доби у Харківській області» |
Упродовж року |
Учитель історії, учитель українознавства |
|
Подорож у козацьке минуле (м. Запоріжжя, о. Хортиця) |
Листопад |
Заступник директора з виховної роботи |
|
Розширення знань про козацьке минуле через театральне мистецтво (відвідування театру: «Тарас Бульба», «Запорожець за Дунаєм») |
Упродовж року |
Класні керівники |
|
Створення народного вокально-інструментального ансамблю «Козацьке коло» |
Жовтень |
Керівник гуртка |
1