Комплексна робота з читання

Про матеріал
Контрольна робота з читання містить текст для читання та запитання по змісту прочитаного.
Перегляд файлу

Прочитай текст (числа позначають абзаци) і виконай завдання до нього. Читаючи, можеш робити потрібні тобі позначки, наприклад підкреслювати, обводити тощо. Пам’ятай, що всі наступні завдання стосуються цього тексту, а тому повертайся за потреби до нього.

ПРО ТЕ, ЯК КАТРУСЯ РОЗМОВЛЯЛА З КВІТАМИ

  1.               ...Катруся вийшла з хати і завмерла від подиву. Вчора вона побачила, як набубнявіли бруньки на деревах, як на стеблинках піднялись угору зелені бутони. Але що робиться сьогодні!
  2.               У Катрусі аж подих перехопило. Увесь садок укрився біло-рожевим маревом. Дерева зацвіли! Та так рясно, що, здавалося, вони понадягали мережані капелюхи! А на стеблинах сотнями розкритих пелюсток замерехтіли пурпурові, сині, білі, жовті зірки! Квіти! Півонії, троянди, мальви, ромашки, волошки!
  3. Вони хитали своїми голівками, й Катруся ніби чула, як квіти

перешіптуються поміж собою.

  1. — Це — Катруся! — повідомляла іншим квітам Червона Півонія.
  2.  — Так... так... Це — Катруся, наша господарка, — кивали у відповідь

Ромашки. — Вона вийшла помилуватися нами!

6.         — Та вона сама, мов, квітка! А очі в неї, яку нас! — прошепотіли Волошки.

7.       — А щічки, як у мене! — запишалася Півонія.

8.       — А кучері, як у мене! — сказав Кручений Панич.

9.     — Ото наївні нерозумні рослини! — почувся рипучий голос Будяка. — Не порівнюйте себе з людьми! Всі ви рано чи пізно відцвісте! Ваше життя — коротке...

10.    Ой, як засмутилася Катруся, зачувши таке! Невже загине ця неймовірна краса?! Як її зберегти, як зупинити ці хвилини щастя?

11.     Що вона, Катруся, мусить для цього зробити?

12.    У хаті всі ще спали. На подвір'ї тихо коливалися на вітрі випрані мамою рушники...

13.    Катруся тихо-тихо зайшла до хати і взяла зі столу слоїк із буряковим квасом.

14.     Потім вона взяла білий рушник, сіла на призьбі і обережно розстелила його на колінах. Умочила палець у квас... І на білому полотні з'явився "портрет" Півонії!

15.     Червона Півонія зашарілась від гордості.

16.  — Це — я! — закивала вона голівкою на всі боки. — Катруся мене намалювала! Ох, яка я гарна!

17.  — І нас, і нас намалюй... — заколивалися Ромашки, Волошки, Троянди та Мальви.

18.   — Ой, як вас багато! — сплеснула руками Катруся.

        — Любі мої, я вас усіх намалюю! От тільки — чим?..

19.     Дівчинка розгублено роздивилась довкола. На городі росли молоді огірки. Але як видобути з них зелену фарбу?

20.     З землі повитикались кіски моркви. Але як зробити з неї жовто-гарячу фарбу? А яким чином передати на полотні небесну блакить?

21.  — Ха-ха-ха! — розсміявся Будяк. —1 не сподівайтеся!

22.  Катруся це почула і насупила брови: "Нехай собі сміється. А я все одно намалюю ці квіти! Будь-що намалюю!"

23.  Дівчинка глибоко замислилася й не почула, як на поріг вийшла матуся.

24.  — Ох ти, бешкетнице! — зарепетувала вона. — Ти замурзала рушника! Негайно біжи до річки і випери його!

25.  Катруся знітилася: ох, і правда — на білому рушнику цвіла велика пурпурова півонія. Що ж вона оце накоїла!

26.   Дівчинка побігла до ріки. На березі ще раз поглянула на свій малюнок. Півонія була, мов жива! Катруся тяжко зітхнула і... занурила рушник у воду. По сріблястій поверхні попливли пурпурові хмаринки. А квітка розтеклася й зникла.

27.   Була — і нема...

28.   Катруся повернулася на подвір'я і повісила випраний рушник сушитися.

29.    Ще раз поглянула на свій садок. Квіти сумно похилили голівки. Особливо засмученою виглядала Червона Півонія.

30.   І лише маленька Волошка підморгнула Катрусі. Мовляв, нічого, дівчинко, все попереду! Ти ще нас намалюєш.

31.   Краще, ніж було!

                                                                                      (Ірен Роздобудько)

Виконай завдання 1–18. За потреби звертайся до інструкції та тексту. Позначай відповіді чітко, записи роби зрозуміло й грамотно.

1. В яку пору року відбувається подія у творі? (Вибери одну відповідь.)

А  влітку

Б  весною

В  восени

Г  взимку

 

2. Чим укрився садок?   (Вибери одну відповідь.)

А  сірим густим туманом

Б  біло- іскристим снігом

В  біло-рожевим маревом

Г  сріблястою памороззю

 

3. На чому малювала Катруся? (Вибери одну відповідь.)

А  на аркуші паперу

Б  на рушникові

В  на скатертині

Г  на полотні

 

4.  Які квіти не згадуються у тексті? (Вибери одну відповідь.)

А  Півонії

Б  Троянди

В  Ромашки

Г  Іриси

 

5. Катруся намалювала Червону Півонію… (Вибери одну відповідь.)

А        томатним соком

Б  червоною аквареллю

В  буряковим квасом

Г  морквяним соком

 

6.  Поясни значення фразеологізму  у реченні «У Катрусі аж подих  перехопило.»

А  дуже вражена

Б  дуже швидко

В  миттю, блискавично

Г   неприємно

 

  1. З яких рослин і яку фарбу хотіла отримати Катруся? З’єднай стрілками.

      морква *               * зелена

      буряк   *               * жовтогаряча

      огірок  *               *  червоно-пурпурова

8. Перечитай абзац 10. Чому Катруся засмутилася? Запиши про це рядками з тексту.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

9. Визнач, які висловлювання істинні, а які хибні? (Обведи потрібну відповідь у кожному рядку.)

Катруся милувалася квітами.

Так

Ні

Дівчинка малювала квітку пальцем, умоченим у морквяний сік.

Так

Ні

Матуся похвалила донечку за малюнок.

Так

Ні

Квітка  розтеклася і зникла.

 

Так

Ні

Маленька Волошка підморгнула Катрусі.

Так

Ні

 

10. Кому з твору належать такі слова: «Ото наївні нерозумні рослини!»

А Катрусі

Б Півонії

В Троянді

Г Будяку

11. Продовж наведені твердження, покликаючись на твір.

 Катруся була наполегливою дівчинкою, оскільки __________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

 Квіти сумно похилили голівки , тому що __________________________________________________________________

__________________________________________________________________

 

12. Як ти вважаєш,  які риси характеру притаманні Катрусі ? Аргументуй свою думку. __________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

13. Пронумеруй події, згадані в тексті, у правильній послідовності.

 

14. Сформулюй і запиши два запитання за змістом тексту.

1. ___________________________________________________________

______________________________________________________________

______________________________________________________________

2. ____________________________________________________________

__________________________________________________________________

_________________________________________________________________

15.  Віднови діалог, який відбувся між квітами, пронумерувавши репліки у правильній послідовності (абзаци 16-21)

 

16.  Допиши, якій квітці належить кожна репліка діалогу.

— Це — Катруся! — повідомляла іншим квітам ________________________.

 — Так... так... Це — Катруся, наша господарка, — кивали у відповідь

___________________. — Вона вийшла помилуватися нами!

 — Та вона сама, мов, квітка! А очі в неї, яку нас! — прошепотіли _______ _______________________________________________________________.

— А щічки, як у мене! — запишалася _______________________________.

 — А кучері, як у мене! — сказав ___________________________________.

17. Запиши підтвердження з тексту на доказ того,  що

матуся була не задоволена малюнком Катрусі _______________________ _______________________________________________________________

_______________________________________________________________

Катрусі було шкода знищувати свій малюнок ________________________

________________________________________________________________

_________________________________________________________________

__________________________________________________________________

18. Запропонуй   свій заголовок до прочитаного твору. Обґрунтуй свій вибір.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку