Родинне дерево
(Конспект інтегрованого заняття з ознайомлення з соціумом та ліплення в інклюзивній групі (дитина з порушенням слуху). Молодший дошкільний вік).
Програмовий зміст:
продовжувати знайомити дітей з їх правами, а саме – «Кожна дитина має право на родину»; закріплювати знання членів родини та їх обов’язки. Виховувати поважне ставлення та любов до членів родини, бажання допомагати рідним, приносити їм радість. Розвивати увагу, пам’ять, діалогічне мовлення, вміння висловлювати думку повними реченнями та складати невеличкі розповіді; розвивати дрібну моторику рук. Вчити дітей самостійно робити печиво за допомогою форм та прикрашати його за власним бажанням.
Знайомити дитину з поняттям – родина, вчити називати членів родини, допомагаючи артикуляцією, розвивати артикуляційний апарат, фонематичний слух, увагу, пам’ять, дрібну моторику пальців рук, збагачувати пасивний словник дитини словами-назвами членів родини.
Попередня робота: з батьками – зробити родинне дерево. З дітьми - приготувати тісто для печива, перегляд мультфільму.
Матеріали та обладнання: Ілюстрації «Родинне дерево», «Дружня родина», родинні дерева, зроблені батьками разом з дітьми, інструменти та посуд для дидактичної гри, загадка про родину, вірш Катерини Перелісної «Галюся»,тісто та горішки для приготування печива.
Хід заняття
Загадка:
Без чого на білому світі
Дорослим погано та дітям?
Хто поруч в щасливу та важку годину?
Звичайно – це дружня... (родина)
Дітки, для кожного з Вас сім’я починається з мами, тата, а ще бабусь та дідусів, які вас дуже люблять. Давайте роздивимось картину.
Розглядання сюжетної картини «Дружня родина». – Що ви бачите на картині? (родина). – З яких членів складається родина? (Мама, тато….). Що робить матуся, бабуся, донечка…? А послухайте віршик! З особливою дитиною провести артикуляційні вправи, згідно зображенню. Вправа «Поцілуй та посміхнись», «Почисть зубки», Гойдалка». (розвиток артикуляційного апарату, розвиток мімічних м’язів та м’язів язика).
У Галюсі є мамуся,
У мамусі є матуся,
А мамусина матуся –
То Галюсина бабуся.
А у тата є татусь,
Для Галюсі він – дідусь!
І ще знайте, що Галюся –
Внучка діда і бабусі!
Мовленнєва гра: «Родинне дерево» – діти, за раніше зробленими родинними деревами розповідають про свою родину (розвиток активного, діалогічного мовлення, вміння складати розповіді з простих речень). Для итини з ООП – вчити вимовляти слова- назви членів родини по складах та узгоджувати з зображенням.
Фізкультхвилинка
Скільки нас живе в квартирі?
Тато, мама, брат і я. (Повороти голови в різні боки.)
Раз, два, три чотири –
От і вся моя сім’я! (Піднімання почергово рук угору.)
Є у мами доньки, Доньки — помічниці.
Устануть раненько, (діти «замітають»)
Підметуть чистенько.
Ми – мужчини – тато й я!
І робота в нас своя: (повороти тулуба в боки)
Помагаєм мамі ми,
Посуд миємо самі. («Миють» посуд.)
От, от ми які:
Ми усі – помічники! (Діти сідають на свої місця.)
Дидактична гра: «Що для чого потрібно?» - Розвивати мовлення, закріплювати знання про предмети та їх використання. На столі лежать: молоток, пилка, викрутка, каструля, форми для виготовлення печива,праска. Дитина повинна взяти предмет, назвати та розповісти, де, якта ким він використовується. – Що це? (Формочка для випікання печива). – Хто її зазвичай використовує? (Матуся)
– А давайте допоможемо матусі і зробимо печиво самі! Але спочатку треба розім’яти наші пальчики.
Пальчикова гімнастика: «Місимо тісто» Руками імітуємо вимішування тіста.
Тісто узяли у мами (стискаємо та розтискаємо кулачки)
Його жужмили і м’яли
Печива напечемо (імітація ліплення пиріжків)
Разам чаю поп’ємо.
Показ послідовності роботи
Самостійна робота дітей (за необхідністю вихователь допомагає)
Підсумок заняття. Рефлексія.