Заняття з природи: "Пригоди Капітошки"

Про матеріал
Уточнити уявлення дітей про те, що вода дуже важлива для всіх живих істот, без неї не можуть жити рослини, тварини, людина (людям вода потрібна для їжі, пиття, для миття тіла, предметів, які є в приміщенні);
Перегляд файлу

Заняття з екології на тему«Кругообіг води в природі або пригоди Капітошки»

 

Освітня область: Пізнання.

Інтеграція: Комунікація, художня творчість.

Види діяльності:пізнавально-дослідницька, комунікативна, рухова,

продуктивна.

Форма проведення: заняття - подорож.

Програмовий зміст:

1. Уточнити уявлення дітей про те, що вода дуже важлива для всіх живих істот, без неї не можуть жити рослини, тварини, людина (людям вода потрібна для їжі, пиття, для миття тіла, предметів, які є в

приміщенні);

2. Сформувати у дітей знання про значення води в житті людини: вода - джерело життя; вода необхідна для підтримання та забезпечення

життя людини;

3. допомогою дослідів визначити основні властивості води;

4. Активізувати і збагатити словник дітей;

5. Виховувати моральне й естетичне ставлення до навколишнього світу, виховувати правильне ставлення до свого здоров'я;

6. Прищеплювати бережливе ставлення до води.

Матеріал: зображення «Капітошки», вода для дослідів, три ємності (стакани), цукор, пісок, фарби, пензлики, серветки, дзеркало, плакат із зображенням Кругообігу води в природі, презентація «Нужная и важная вода»; готові шаблони крапельок води та хмари.

Попередня робота: вивчення вірша про воду; розглядання ілюстрацій; читання казок, пізнавальної літератури про воду; спостереження за квітами (полив); спільне виготовлення аплікації «Краплинки із хмаринки».

Хід заняття: 

  1. Психогімнастика.

Дітки, сідайте, тихенько, Слухайте гарненько. Зараз ми пограємо Та порозмовляємо. В казку всі підемо, друзів всі знайдемо.

(Діти сідають на стільці. На дошці з'являється Капітошка. Звучить музика.)

  1. Розповідь вихователя.

 

Діти, до нас завітав Капітошка - весела крапелька дощу. Послухайте, що він про себе розкаже. «Я Капітошка - крапелька води. Де я з'являюсь на землі, там ростуть дерева, кущі, квіти, овочі, ягоди, гриби. Я буваю різним - і рідким, і твердим. А ще я вмію перетворюватися на пару. Хочете побачити мене з моїми друзями? Візьміть склянку з водою - у ній буду я та мої друзі. Розгляньте нас».

(Діти розглядають воду у склянці.)

 

  1.               Дослідницька робота.

 

Дітки, скажіть, водичка в склянці прозора чи ні? (Відповіді дітей.)

Перевірте: візьміть склянку та подивіться крізь неї на свою ручку. Якщо бачите свої пальчики - значить вода прозора.

Понюхайте, вода має запах? ( Відповіді дітей.)

Спробуйте водичку на смак. Яка вона: солодка, солона, гірка, кисла чи зовсім не має смаку? ( Відповіді дітей.)

Діти, а чи знаєте ви, що вода може розчинити деякі речовини?

Спробуйте: у склянку з чистою, прозорою водою покладіть сіль.

Змінила вода колір чи ні? (Ні.)

Змінила запах чи ні? (Ні)

Що ж змінилось? (Смак, вода стала солоною.)

А тепер давайте спробуємо змінити колір. У цьому нам допоможе фарба. Візьміть пензлик та за допомогою нього додайте у склянку трішечки фарби.

Змінився колір чи ні? (Змінився.)

Вода стала такого ж кольору, що і фарба, чи іншого? (Такого ж кольору.)


 

  1. .Фізхвилинка.

 

А зараз ми з вами зробимо невеличку перерву. Встаньте.

(Діти роблять рухи руками.)

Водичко, водичко, Умий моє личко, щоб очі блищали, а щічки не зів'яли, щоб ручки були чистенькі, а ми були гарненькі. (Усі сідають на свої місця.)

Діти, ще вода може перебувати в різних станах. Вона може бути рідиною, льодом та паром.

Давайте перевіримо це. Візьмемо склянку з гарячою водою та зверху покладемо дзеркальце. Подивіться, що з'явилося на дзеркальці? Спочатку воно змутилося - вкрилось паром, а потім з'явилися крапельки води - пар охолонув і знов став водою. Якщо ми поставимо воду у морозильну камеру, то вона перетвориться на лід - тверду речовину. Ось які властивості має наш Капітошка та його друзі крапельки.

 

5. Вправа « Капітошка - мандрівник».

 

- Діти, наш Капітошка дуже любить подорожувати. Розгляньте малюнок та прослідкуйте шлях крапельки.


 

Спочатку, вода випаровується з річок, озер, морів та океанів і піднімається високо в небо. Водяна пара перетворюється в хмарки. Коли хмара наповнюється великою кількістю водяної пари і стають важкими, охолоджуються і випадає дощ, сніг, град.

Дощова вода стікає знов в річки, моря, океани, і все починається спочатку.

А зараз ми пограємо у цікаву гру. Ходімо усі на килимок.

 

 

doc
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Розробки уроків
Інкл
Додано
17 березня 2019
Переглядів
3420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку