Комплексне заняття
з дітьми другої молодшої групи
«Подорож містом»
(розвиток мовлення, ознайомлення з природним довкіллям,
логіко-математичний розвиток з використанням блоків З.Дьєнеша)
Програмовий зміст:
Розвиток мовлення:
Вчити впізнавати тварин за описом, підбирати дієслова, що позначають характерні дії тварин, вчити підбирати слова, протилежні за змістом (антоніми). Закріпити правильну вимову звуків: ц, ш, с, з. Продовжувати вчити вимовляти звукосполу-чення: мяу-мяу, мур-мур, гав-гав.
Логіко-математичний розвиток:
Вчити рахунком в межах трьох, вчити співвідносити кількість предметів з даної цифрою, вчити дітей викладати геометричні фігури згідно з кодами-символами.
Ознайомлення з природним довкіллям:
Продовжувати знайомити з узагальнюючим поняттям «домашні тварини», закріпити поняття «дикі тварини», використовуючи блоки З.Дьєнеша, виховувати дбайливе ставлення до тварин.
Обладнання:
Телефон з СМС, дерево, іграшки: кішка, собака, заєць, картинки із зображенням білка, їжака, зайця, цифри: 1, 2, 3, кошик із«корм для тварин», блоки Дьєнеша з картками-символами.
Хід заняття
Вихователь:
- Доброго дня, дітки! До нас завітали гості. Давайте всі разом голосно скажемо: "Доброго ранку", а тепер скажемо пошепки.
Ой, дітки до мене на телефон прийшла СМС. Скажіть, що у мене у руці?
Діти:
- Телефон.
Вихователь:
- А СМС нам прислала одна мама. Давайте прочитаємо, що ж вона нам пише.
«Діти, у нас трапилася біда. Мої домашні тварини втекли з дому і, мабуть, заблукали. Допоможіть, будь ласка їх повернути! »
- Як ви думаєте, які домашні тварини втекли від мами? (Кішка, Собачка)
- Ну, що ж, потрібно їхати містом і шукати звірят ?
- І на якому транспорті ми поїдемо? А на якому транспорті у місті їздять люди? (Автобус, тролейбус, метро, трамвай, таксі). І ми з вами поїдемо на метро. А, щоб ніхто не загубився, надінемо браслетики на ліву ручку.
Вихователь:
Хто перший назве слово протилежне за значенням, той і буде водієм у поїзді, а потім далі, хто називає слово, той сідає у вагончики поїзда.
Слон великий, а собачка - маленька
Влітку тепло, а взимку - холодно
Я висока, а Настя - низька
Мама молода, а дідусь - старенький
Дорога широка, а стежка - вузька
Лимон кислий, а конфета- солодкадка
Вднем світло, а вночі - темно (діти по черзі стають один за одним)
Поїхали: Паровозик чух-чух-чух,
Поїзд їде що є дух,
А колеса тук, тук, тук,
Промовляють тук да тук.
- Гальмуємо (ш-ш-ш)
- Ось ми і приїхали до станції «Зоопарк». А, хто живе в зоопарку (тварини). А, щоб їм тут добре жилося, для них побудовані будиночки і посаджені дерева, щоб тваринки, які живуть у лісі, почували себе як вдома.
(Підходять до дерева)
Вихователь: Діти, подивіться, хто сидить під деревом?
- Хто це? (Їжачок)
- А де він сидить? (За деревом)
- А це хто? (Заєць)
- Де він сидить? (під деревом)
- Хто сидить на гілці дерева? (білка)
- Як назвати одним словом, хто це такі? (Тварини, дикі).
- Дітки, а скільки всього тварин? Давайте порахуємо (Один, два, три) . Усього троє тварин.
Д / вправа «Погодуємо тварин» (рахунок у межах трьох)
Вихователь: Дітки, тварини зголодніли. Потрібно їх погодувати. А ось і корм в кошику. Так тут ще й цифри лежать:
- А це якась цифра? ( Один).
- Скільки предметів позначає ця цифра? (Один предмет). Знайдіть, що у кошику одне? (Морквинка). Хто їсть моркву, кому її дамо?
- Ця цифра яка? (Два).
- Яку кількість вона позначає? (Два). Відшукайте, чого в кошику два? (Яблук). Хто їсть яблучка? Кому дамо?
- Ця цифра яка? (Три).
- Яку кількість вона позначає? (Три). Чого в кошику три? (Горішків). Хто їсть горішки? Кому дамо?
- Молодці, нагодували диких тварин. Вони вам дуже вдячні!
Вихователь:
- Дітки, давайте тепер з ними пограємося. Хто буде гратися з білочкою? А білочка любить гратися з чим ? (синім кружечком). А я зараз покажу цифру, яка вкаже, скільки таких кружечків потрібно для гри з білочкою. Вибираємо кружечки синього кольору і кидаємо у синє відеречко.
- Хто буде гратися з їжачком? А їжачок любить гратися з чим ? (жовтим трикутни-ком). А я зараз покажу цифру, яка вкаже, скільки таких трикутників потрібно для гри. Вибираємо трикутники і кидаємо у жовте відеречко.
- Хто буде гратися з зайчиком? А він любить гратися ? (червоним квадратом). А я зараз покажу цифру, яка вкаже, скільки квадратів потрібно. Вибираємо і кидаємо у червоне відеречко.
Фізкультхвилинка -гра «Дощ»
- Дітки, набігла хмаринка, закапав слабкий дощ (тихо плескають у долоні). А тепер сильний дощ пішов (голосно ляскають). Заблищала блискавка, загримів грім (тупають ногами і плескають руками. Дощ став затихати (тихо плескають у долоні) і зовсім припинився.
- Давайте пригадаємо, яких тварин ми шукаємо. Потрібно відгадати про яку тварину йде мова. Слухайте уважно!
- Це тварина: ловить мишей, має пухнастий хвіст, (кішка). Як вона муркоче? (Мур-мур), а як вона кричить? (Мяу-мяу), а як вона шипить? (Ш-ш-ш).
- Давайте ласкаво назвемо кішку (Кішечка, кицю).
- А що любить робити кішка (Ловити мишей, п'є молоко, муркоче, дряпається, грає)
- А яка кішка? (М'яка, пухнаста).
- Це тварина охороняє будинок, живе в будці (Собака)
- Назвемо собаку ласкаво (Собачка)
- Що собака робить? (Гавкає, охороняє будинок, гарчить, гризе кістки, бігає, виляє хвостом) . Як вона гавкає? (Гав гав).
Вихователь: Дітки, як можна одним словом назвати цих тварин? (Домашні)
- А чому домашні? (Тому що вони живуть вдома)
- Подивіться, тут ще й ведмедик є.
- Діти, подивіться, а хто ж тут зайвий? (Ведмідь)
- А чому він зайвий? (Він дика тварина, живе в лісі).
- Молодці! Усіх тварин відгадали і знайшли.
Вихователь: Діти, давайте повернемо тварин додому до мами. (Приносять і ставить тварин на стіл поблизу мами).
Мама: Дякую дітки, за допомогу. Допомогли тварин додому повернути. За це я пригощу вас печивом. Діти, подивіться, печиво не просте, а геометричне. Щоб дізнатися, яке печиво вам дістанеться, потрібно його розкодувати. Сідайте за столи.
- У вас у кожного лежать карточки - зашифровки. Потрібно на столі викласти в ряд такі фігури-печива, які зашифровані в картках. (Діти викладають необхідні фігури в ряд, потім перевіряємо, чи правильно виконали завдання).
Вихователь: Дітки, які ви молодці! Допомогли матусі, ну а тепер пора повертатися в дитячий сад. (Їдуть на поїзді)
- Ось ми і в дитячому садку. Де ми з вами були? (У зоопарку)
- А що ми там робили? (Шукали домашніх тварин, щоб повернути додому, годували диких тварин, гралися з ними).
- А чим нас матуся пригощала? (Печивом)
- Яким печивом? (Геометричним).
- Чудово! Давайте станемо в коло, візьмемося за руки і скажемо: «Ми молодці!». Спочатку пошепки, звичайним голосом і покричимо.