конспект інтегрованого заняття в старшій групі на тему :"У світі комах"

Про матеріал
конспект інтегрованого заняття в старшій групі на тему: "У світі комах".Підготувала : вихователь Шейчина Людмила Володимирівна
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого  заняття для старшої групи

Тема:«У світі комах»

Програмовий зміст:

- Розширити знання дітей про світ комах;

-Вчити дітей бачити і розуміти роль забарвлення в житті комах, розрізняти комах за зовнішнім виглядом і називати їх, аналізувати їхню форму, розмір, колір;

-Розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, бажання прагнути досягти правильного результату, вміння уважно слухати відповіді своїх товаришів;

- Продовжувати формувати екологічну культуру, вміння бачити красу рідного краю;

-Виховувати любов до рідного краю.

Матеріали й обладнання: різнобарвні паперові жучки, гусениці, метелики, черв'яки, більша модель метелика, у якої верхня частина крил забарвлена яскраво, з великими плямами, а нижня – однотонна, коричнювата (крила повинні розкриватися й складатися).

Попередня робота: виготовлення паперових комах і дощових черв'яків разом з дітьми. Багаторазові спостереження за живими комахами, черв’яками на прогулянках, під час яких вихователь особливу увагу звертає на їхнє забарвлення, підкреслює, помітні вони чи ні на навколишньому тлі. Перед заняттям у різних місцях стежки (серед листя, на корі, на землі, на асфальті) розмістіть паперових метеликів, жуків, гусениць, черв'яків. Повинні бути представлені дві ситуації: комаха не помітна на навколишньому тлі й комаха відразу виділяється серед свого оточення.

Хід заняття:

Вихователь: Діти, сьогодні на нашій стежці можна виявити незвичайних гарних метеликів, жуків і інших комах, а також дощових черв'яків. Одні з них сховалися, інші, навпаки, помітні здалеку. Знайдіть якнайбільше різних паперових комах, черв'яків і принесіть їх мені. При цьому потрібно запам'ятати, де саме затаїлися метелики, жуки і якого кольору було їхнє оточення. Яких комах ви помітили в першу чергу: яскравих, що виділяються на тлі навколишнього середовища, або тих, хто забарвлений так само, як і всі навколо? (лист, кора дерева й т.ін.) Наприклад, чи відразу діти помітили «сонечко»? На чому воно сиділо? Чи виділялося по забарвленню? А коник у траві? Дощовий черв'як на землі? Метелик з коричневими крильцями на корі?

Вихователь: Дітки, а тепер одні з вас сховають паперових комах і дощових черв'яків у різних місцях, а інші дітки постараються їх знайти (Вихователь ділить групу дітей на дві підгрупи). Чому саме діти поклали зелену гусеницю на листок, а сонечко сховати так і не вдалося. Сонечко нікого не боїться. Нехай діти згадають: якщо вони візьмуть сонечко в руки, то воно може виділити жовті крапельки. Якщо після цього випадково сунути палець до рота, то в роті стане дуже гірко. Коли яка-небудь пташка спробує з'їсти сонечко, їй теж буде неприємно, гірко, і вона «запам'ятає», що яскравий, червоний із чорними крапками жучок зовсім неїстівний. Іншим разом ця пташка, помітивши сонечко, відразу «згадає», яке воно несмачне, і не стане їсти його на обід.

Вихователь: А тепер ми з вами розмістимо всіх жучків так, щоб вони «злякали» птаха, тобто щоб комахи були добре помітні. Птах подумає, що вони отруйні, неїстівні, злякається й полетить.

Діти розміщають всіх жучків, метеликів, гусениць так, щоб вони контрастували з кольором своїх «будинків». (Якщо діти виконали всі завдання правильно, педагог каже, що вони допомогли врятуватися своїм жучкам від птаха. А птах тепер полетів шукати інших комах).

Фізхвилинка:

Я біжу, біжу по гаю,

Я метелика впіймаю.

А метелик не схотів –

Геть від мене полетів.

Сів метелик на травичку,

Може, думав – не помічу?

Блиснуть крилечка ясні –

Зразу видно вдалині.

Сів метелик на листочок –

Може, там сховатись хоче?

Блиснуть крилечка рябі –

Не сховатися тобі!

Полетів він на лужок,

Заховався між квіток.

Я іду, іду, іду –

Метелика не знайду!

Вихователь: Дітки, давайте разом уважно розглянемо метелика, його крила з верхнього й нижнього боку. Давайте з'ясуємо, для чого метеликові потрібні по-різному забарвлені крила? (Нехай діти висловлять свої припущення про причини різного забарвлення крил зверху й знизу).

Вихователь: Дітки, метелик довго літав, утомився і йому потрібно відпочити. Він вирішив сісти на стовбур дерева. (Метелик закріплюється на стовбурі так, щоб було видно його яскраве забарвлення, крила із кружечками-очами). Чи відразу ви помітили метелика? Чому? А чи буде такий метелик помітний птахам? Звичайно, буде. Як він може сховатися? Багато метеликів навчилися обманювати птахів. (Діти закривають очі ,а вихователь складає крила метелика так, щоб він не виділявся на тлі кори). Як швидко ви відшукаєте метелика цього разу? Чому він не відразу помітний? Тепер комаха непомітна, тому що крила знизу за кольором схожі на стовбур дерева. Сидить наш метелик, відпочиває. Птахи пролітають мимо, не зважаючи на нього. Але ось знайшовся один дуже уважний птах, що все-таки помітив нашого метелика. Можливо, тому, що метелик ворухнувся. (Вихователь посуває модель метелика).

Вихователь: Дітки, зверніть увагу на те, що, поки метелик не рухався, він був практично непомітним. Як тільки він почне рухатися, на нього відразу звернуть увагу птахи. Коли ви граєте у схованки, то теж намагаєтесь сидіти нерухомо, якщо будете махати руками, вас відразу помітять. Так і тварини, коли ховаються, намагаються не рухатися.

Отже, наш метелик відчув, що поруч – ворог. Що йому робити? Як відволікти увагу птаха? (Нехай діти запропонують свій варіант). Метелик вирішує птаха налякати. Але як він може налякати хижого птаха? Адже він не може заричати або накинутися на нього, як деякі інші тварини. Що б діти зробили на місці метелика? (Відповіді дітей). Коли птах підлетів до метелика зовсім близько, метелик різко розкрив свої крила (Показати це на паперовій моделі). Що ж відбулося? Птах замість коричнюватих крил побачив яскраві, тай ще з «очами»-кружечками. Перед ним тепер уже сидить зовсім не той метелик, якого він намагався з'їсти, а зовсім незрозуміла істота. Спочатку птах замислився, потім злякався, а потім вирішив, що краще поголодувати, чим зв'язуватися з таким незрозумілим видобутком. Змахнув він крилами й полетів шукати собі обід в іншому місці, а хитрий метелик, відпочивши, відправився на галявину шукати смачний нектар у квітах (Діти відносять метелика до імітованої клумби).

Проводиться рухлива гра «Птахи і комахи».

Вам знадобиться набір однакових черв'ячків-гусениць різного кольору. Тобто у вас повинні бути два види гусениць: різко відрізняються за кольором від газону (червоні, жовтогарячі) і ті, які будуть непомітні на ньому (зелені різних відтінків).

Діти – «птахи». Вони будуть збирати собі на обід гусениць. Вихователь розкидає черв'ячків на траві (діти не повинні бачити, як він це робить). Потім «птахи» збирають усіх гусениць. Збирати їх потрібно по одній й щораз, піднявши з підлоги, віддавати вихователю. Вихователь бере в дитини його «видобуток» і розкладаєте на землі або асфальті гусениць у тому порядку, у якому їх приносять діти. Коли весь «видобуток» буде спійманий (зібраний), звертається увага дітей на те, яких гусениць діти принесли першими, а яких – останніми. Першими «птахи» склювали самих помітних, яскравих. Їх вони швидко помітили й зібрали. А самими останніми були зібрані ті, які за кольором мало відрізняються від трави й на ній майже непомітні.

Підсумок заняття: діти повинні зробити висновок про те, що й у природі яскравих комах легше помітити, чим тих, які «ховаються» і за забарвленням майже такі самі, як квітка або листок, на якому вони сидять.

 

 

docx
Додано
3 квітня 2020
Переглядів
7621
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку