Комплексне заняття з малювання "Осінні пригоди"

Про матеріал
Нетрадиційне малювання, ( техніка малювання свічкою) Мета: познайомити дітей з нетрадиційною технікою малювання , навчити малювати свічкою , поповнювати знання з народознавства; виховувати самостійність і творчість; любов до художньої літератури, рідної природи.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комплексне заняття з малювання,

(нетрадиційна техніка, малювання свічкою)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Осіння пригода

Група: старша

Мета: познайомити дітей з нетрадиційною технікою малювання , навчити малювати свічкою  , добирати і використовувати необхідні кольори, розвивати відчуття кольору, естетичне сприймання, уяву; поповнювати  знання  з народознавства; виховувати самостійність і творчість; любов до художньої літератури, рідної природи.

Матеріал: білий папір, свічки, пензлики, серветки, підставки для пензликів, фарба, вірші, казки, музика.

Попередня робота: вивчення віршиків про осінь, розгляд ілюстрацій, театралізація казки

Хід заняття

До святково прибраної зали заходять діти.(осінній ліс, дерева: дуб, клен, береза, столи )

Вихователь: Доброго дня усім. Діти, куди ми з вами потрапили?

Діти: До осіннього лісу

Вихователь: Діти, яка пора року в лісі? Як ви впізнали? (відповіді дітей)

Подовшали  ночі. Покоротшали дні. Сизі  тумани вкривають землю, доки не зійде сонце. Прощавай, тепла пора! Сумовито попискує синичка. Тільки одна горобина весела – червоніє  кетягами ягід поміж золотого листу. Пожовкло листя на кленах і осиках. Ледь повіє вітер – закружляє в повітрі над землею легкими зграями. І враз нагадає, що наступила осінь. Твір «Осінь» (Галина Демченко).

Під музику до зали заходить Осінь (дитина)

Вихователь:

Марія Хоросницька

ОСІНЬ

Нарядилась осінь 
в дороге намисто, 
золоте волосся 
розплела над містом, 
кольорові фарби 
вийняла з кишені, 
і малює осінь 
жовтим по зеленім... 
Здогадатись можна 
в парку по деревах: 
є червона фарба 
в неї і рожева...
Ще й відтінків різних 
безліч осінь має, 
а стрункі ялини 
боком обминає... 
Їй не шкода фарби 
й часу ні хвилини, 
колються нечемні 
сосни та ялини.

Осінь загадує загадку:

Порожні поля,

Мокне земля,

Дощ поливає.

Коли це буває?

Діти: Восени

Осінь: Молодці, діти! А що ви про мене знаєте?

Діти: Багато знаємо. Віршики, пісні, загадки.

Осінь: А як звати моїх дітей місяців?

Діти: Вересень, жовтень, листопад.

Осінь: А чому їх так називають?

Діти: Бо у вересні квітне вереск, тому місяць називається вереснем.

У жовтні – жовтіє листя. У листопаді – листя опадає.

Осінь: Молодці, діти! А може хтось знає віршик про мене знає?

Діти читають вірші про осінь

Валентин Бичко

ОСІНЬ

Непомітно з'явилася осінь —
День коротшим стає щодоби.
Глянь: берізки уже — злотокосі
І в дубів багряніють чуби.
Вже у теплі краї відлетіли
Сонцелюби — дзвінкі журавлі,
Не страшні їм тепер заметілі
На далекій південній землі.

Іван Блажкевич

Осінь, осінь... Лист жовтіє.
З неба часом дощик сіє.
Червонясте, золотисте
Опадає з кленів листя.
Діти ті листки збирають,
У книжки їх закладають.
Наче човники, рікою
Їх пускають за водою.
З них плетуть вінки барвисті -
Червонясті, золотисті.

Дитина:

(автор невідомий)

Нині осінь нас чарує,
Неповторна, чарівна,
Різні барви нам дарує
І дивує нас вона.
Виглядає так казково
Восени і парк, і гай,
Розмаїттям кольоровим
Прикрашає осінь край!

Осінь: Діти, а може ви знаєте казку про мене?

Діти: Так, знаємо!

Театралізація казки Івана Прокопенка «Як берізка листя роздарувала»

Вихователь(автор): Чи знаєте ви, чому берізки  взимку сплять? Не знаєте! Позолотила осінь берізку. Заблищала вона ,засяяла. Хто не пройде, всяк милується. Іде Мураха.

Мураха: От би мені таке вбрання, як сонечко.

Берізка: Візьми, будь ласка!

Вихователь: Скинула один листочок берізка. Зрадів Мураха, схопив сухий листочок, до мурашника поволік. Іде гриб підберезник.

Гриб: Якби до мого капелюха таку золоту пір’їнку.

Вихователь: Позаздрив гриб підберезник.

Берізка: Візьми собі золоту пір’їнку.

Вихователь: Скинула береза ще один листочок. Схопив його підберезник, до оксамитового капелюха приліпив, стоїть, не дихає від щастя. Їде їжачок лисом.

Їжачок: І мені б листочка золотого трохи.

Вихователь: Попросив їжачок. Гойднула берізка гілочками, жменю листочків на землю струсила. Покачався на них їжачок, начепив на колючки, золотою кулькою додому покотився. Побачила його ялинка-чепуруха.

Ялинка: От якби по моїй зеленій сукні твоє золоте листя розкидати , не було б на світі дерева , ошатнішого за мене.

Берізка: Візьми, сусідко, візьми, мені не жаль.

Вихователь: Сказала берізка і своє листя золоте на ялинку струсила. Глядь, а сама ні з чим залишилась: все до останнього листочка роздарувала. Заплакала тоді золота  берізка.

Берізка: Де моя золота краса?

Вихователь: Тут вітер підлетів утішати став.

Вітер: Не плач, не журись.

Вихователь :Загойдалася берізка, слухаючи ласкаві вітрові слова, та так і заснула. На цілу зиму заснула. Від тоді і повелося: як тільки роздарує берізка своє листя, так і засне на всю зиму, щоб скоріше весни діждатися.

Осінь: Молодці діти! Я дивлюсь ви про мене багато знаєте: (діти запрошують осінь погостити у них. Хтось стукає у двері. Заходить пензлик та свічка. Всі дивуються хто прийшов.

 Діти: Хто це?

Осінь: Це мій помічник

Пензлик: Я Пензлик, а це моя подружка – Свічечка.

Вихователь: А чому вона тобі подружка? Як ти з нею товаришуєш? Де ти з нею познайомився?

Пензлик:  Я живу високо в горах, допомагаю весні прикрашати землю, літечку – розмальовувати квіти, осені- вдягати дерева у казкове вбрання, а от взимку мені сумно. Я трохи допомагаю дідусеві Морозу, а здебільшого сиджу у своїй хатинці. Одного зимового вечора  я сидів вдома і сумував, коли – хтось плаче за вікном. Вибіг я на вулицю і побачив маленького вогника. Підбіг ближче, а то була тоненька Свічечка. Вона заблукала в лісі й плакала. Пожалів я її та забрав до своєї хатинки. Свічечка відігрілася й раптом пішла у танок на аркуші паперу. (свічка танцює сама, а потім з пензликом) Я теж не втримався і пішов слід за нею. Але там, де танцювала свічечка, залишився слід, і я вже не зміг його зафарбувати. Тож вийшла у нас справжня картина (показує ). Ось тепер живемо у двох.

Осінь:

 Молодець, Пензлик, що привів свого друга. (діти усі дякують за таку цікаву розповідь). Пензлик, а що ти нам приніс у подарунок? Може якусь казка намалював?

Пензлик: Так, я приніс вам казку в картинках.( подає казку вихователь).Вихователь розповідає «Казку про Дуба», показує ілюстрації.

Вихователь: У старому великому лісі вже давно жив Дуб- велетень. Він стояв на галявині і радів своєму гарному листю, своїм діткам- жолудькам у круглих шапочках. А ще він пишався грубим та міцним стовбуром.

А ось одного разу прибіг до Дуба дикий Кабан і обгриз знизу кору. Зажурився поранений Дуб і  ледве стримував стогін- так боляче йому було. Рана стікала соком дерева. А чи то були його сльози? Адже в оголене й погризене місце на стовбурі можуть потрапити мікроби, і тоді Дуб захворіє або й загине. Загинуть його дітки і листочки…

Побачило Сонечко, що скоїлося з Дубом, І пожаліло свого давнього друга. Погладило його по голові і втішило.

-Не сумуй! Мої гарячі промінці припечуть тобі рану, і вона загоїться .

Ти й далі радітимеш своїм любим діткам і гарному листю. А Кабана наздожену і покараю.

Так і було, як сказало Сонечко. Рана в Дуба загоїлася, а Кабанові дісталося за його шкоду( Діти дякують за таку казку).

Вихователь: Діти, а може хтось знає якесь повір’я про Дуба?

Діти: У нашого народу існує таке повір’я. Калина символізує дівочу красу, а дуб – символ мужності і сили, чоловічої краси. І якщо хлопець постоїть біля дуба  хоча б п’ять хвилин, то він набереться більше сили, мужності, здоров’я.

Вихователь: Діти, давайте з вами спробуємо намалювати наш осінній ліс. Пригадайте, про які дерева ми з вами говорили, подивіться, який ліс нам намалювала Свічечка з Пензликом.

Свічечка: Почекайте! Почекайте! Я вам теж принесла подарунок  (роздає діткам маленькі свічечки)

Вихователь: Діти, давайте з вами спробуємо за допомогою свічки намалювати наш осінній ліс. Давайте разом з вами  станемо художниками- чарівниками. Пензлик і Свічечка будуть дивитися, як ви працюєте і самі будуть малювати, а найкращі ваші роботи заберуть до своєї лісової галереї.

(вихователь показує техніку малювання. Під спокійну музику діти починають малювати).

Вихователь: Діти ви дуже гарно  працювали і в нас вийшла пречудова осіння галерея .(підсумок заняття, самооцінка)

Осінь: Дякую вам за цікаве заняття, мені дуже сподобалось, але мені вже час поспішати до лісу. Ще я  хотіла на  прощання  пригостити дітей ласощами. Смачними яблучками. (Діти дякують. Осінь під музику виходить із зали)

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 листопада 2023
Переглядів
219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку