Заняття з розвитку мовлення "Чарівна країна емоцій"

Про матеріал
Мета: розширити уявлення дітей про емоції, продовжувати формувати позитивні емоції за допомогою посмішки, спонукати дітей до вчинків, що дають радість, вчити визначати настрій на малюнках літературних героїв, сприймати віршовані твори, активізувати словник, за допомогою якого можна висловлювати свої почуття, враження , емоції, розвивати творчу активність, навички гри, позитивні емоції, фантазії.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Чарівна країна емоцій

(заняття з розвитку мовлення)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Чарівна країна емоцій

Мета: розширити уявлення дітей про емоції, продовжувати формувати позитивні емоції за допомогою посмішки, спонукати дітей до вчинків, що дають радість, вчити визначати настрій на малюнках літературних героїв, сприймати віршовані твори, активізувати словник, за допомогою якого можна висловлювати свої почуття, враження , емоції, розвивати творчу активність, навички гри, позитивні емоції, фантазії.

Матеріал: ілюстрації емоцій, віршики, дидактичні ігри: «Потяг добра і зла», «Оціни вчинок», «Я добрий- я злий», казкові персонажі, відеоролики «Емоції», фарби, пензлики, люстерко.

Хід заняття

До зали заходять діти

Вихователь:

 Є двері золоті,  чарівні далеко десь на світі.

Якщо ті двері чарівні ми зможемо відкрити,

У місті Радості залишимося жити.

А перш за все, я від душі скажу слова вам щирі:

На цілім світі треба жити у дружбу, щасті й мирі!

Дівчинка: Як нам бути, що робити? Як нам двері відчинити?

Хлопчик: Ключик є, та справа в тім – не відчинити двері ним …

-Слова незвичайні ви скажіть і двері можете відкрить!

Дівчинка: Відчиніться, дам цукерку!

Хлопчик: Відчиніться, пригощу яблучком!

Хлопчик і дівчинка разом: Не відчиняються..

-Давайте спробуємо разом.

Вихователь:

Двері відчиніться, будь ласка! Не відчиняються, тому що в країні Радості всі жителі посварилися і не хочуть ні з ким дружити. А жителів цих звати емоції, і щоб відчинити двері, треба оживити веселку,  зробити її кольоровою, яскравою. А для цього треба зробити різні завдання. А ви знаєте що таке емоції? (відповіді дітей)

Емоції – це поведінка людини на різні вчинки, як добрі, так і погані. Кожна емоція має своє ім’я. (вихователь показує ілюстрації емоцій)

Ну що, допоможемо нашим жителям помиритися? (так) А для цього треба виконати завдання

До нас завітали казкові герої з різних казок і їх треба розсадити до потягу «Добра і зла»

1 завдання : визначити моральну дію персонажу за картинкою, розкласти картинки до вагончиків потягів (діти виконують завдання і пояснюють свій вибір. За виконане завдання кожна дитина отримує червону і оранжеву квітку і викладає на веселку)

Молодці!

Вихователь: Діти, а що таке настрій? Який він може бути? Що хочеться робити, коли у вас гарний настрій? (веселий – посміхатися) А коли настрій поганий? ( злий – сердитися)

Я пропоную виконати 2 завдання  «Я – добрий, я – злий»

Перед вами люстерко, подивіться в нього і зробіть свій вираз обличчя добрим, веселим, злим, сердитим. (діти пояснюють свій образ, за виконане завдання діти отримують жовту квіточку на веселку)

Молодці!

Вихователь: Радість фарби готувала,

У відерце наливала.

Змішувала, чаклувала,

Потім все розфарбувала.

Придивіться,  все довкола

Стало різнокольоровим!

3 завдання : «Мій настрій»

За допомогою різнокольорових фарб діти фарбують воду, яка відповідає їхньому настрою. (діти пояснюють свій вибір і отримують зелену квітку для веселки )

Фізкультхвилинка

Нумо, в коло, всі у коло,

Та уважніше глядіть!

Все що ( ім’я дитини) нам покаже,

Разом будемо робить.

Горобчики маленькі

Весело літають.

Пострибали по доріжці,

Зернятка збирають.

В гніздечка полетіли.

Спати лягають.

Ось зайчики сіренькі

По лісу стрибають!

За дерева, за кущі позирають,

Чи не йде вовк.

Знову бігають, стрибають,

Втомились та сплять,

Тільки вушка стирчать.

Діти в лісі гуляють,

Бігають, стрибають.

Комариків відганяють,

Та додому повертають.

4 завдання «Відео ролики» (діти переглядають відео і пояснюють, які емоції вони побачили, за правильну відповідь отримують блакитну квіточку на веселку)

5 завдання «Оціни вчинок» (кожна дитина отримує по дві ілюстрації і оцінює вчинки смайликами, діти пояснюють свій вибір і отримують синю квітку на веселку)

Вихователь: Ось ми з вами виклали Веселку, але у нас не вистачає одного кольору. Що ж робити? В нас є ще одне завдання і воно дуже складне, ми самі не впораємося. Можливо нам допоможуть дорослі?

 Гра «Скажи навпаки» (гра спрямована на ознайомлення з базовими моральними рисами. Вихователь називає позитивні, а діти і дорослі – негативні риси.)

Позитивні                          Негативні

Добрий                                   Злий

Турботливий                     Егоїстичний

Щедрий                              Жадібний

Працелюбний                  Лінивий

Сміливий                          Боягузливий

Чесний                              Брехливий

Приязний                           Неприязний

Співчутливий                    Байдужий

Красивий                           Некрасивий, потворний

Дружній                             Ворожий

Скромний                          Хвалькуватий

Справедливий                  Несправедливий

Люблячий                         Ненависний

Діти за відповідь отримують фіолетову квіточку на веселку.

Молодці! Ось ми і зібрали всі кольори. Ось наш ключик і готов. (звучить музика сяють вогники) Подивіться, двері відчиняються і до нас хтось завітав

(заходить Радість і читає вірш)

Сперечались в лісі звірі:

 - Який колір радість має?

 Що зелений - зайчик вірить,

 що червоний - білка знає.

- Ні, медовий, - ведмідь каже.

 Пищить мишка: - Золотавий!

 Може, ми їм допоможем

з’ясувати, хто з них правий?

Всі на відповідь чекають..

Скажемо лише два слова

Всім, хто ще цього не знає:

 - Радість - різнокольорова!

Радість: Дуже рада я вас вітати. Довго я  чекала вас, дякую вам, що мені допомогли. Мої друзі – емоції повернулися додому. Ми тепер не  сваримося і живемо дружно.

Давайте з вами пограємо в веселу гру «Коли весело, роби так»

Радість: Коли у вас хороший настрій, ви посміхаєтеся? Якого кольору буває настрій? (відповіді дітей)

Я приготувала для вас сюрприз. Пропоную заглянути до королівства чарівних кульок і вибрати 2 кульки веселого настрою. Подаруйте одну, кому забажаєте.

Вихователь: Дякую тобі, Радість

 Радість: Хороший настрій створюють яскраві кольори. У нас вийшов чудовий і веселий день.

Райдуга, райдуга в барвах золотих,

Радості, радості зичу я для всіх.

Сонце закохано в небі усміхається,

Все, про що мріяли, нехай вам збувається!

До побачення!

(Діти під веселу музику повертаються до групи)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    

 

 

docx
Додано
14 листопада 2023
Переглядів
379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку