Великий зайчик та маленьке зайченя
Мета. Вчити дітей уважно слухати вихователя, відповідати на поставлені запитання; за допомогою спеціально створених різноманітних ігрових ситуа¬цій закріплювати елементарні матема¬тичні поняття: один — багато, великий — малий, вгорі — внизу; продовжувати вчити геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник; формувати у дітей знання про кольори: жовтий, синій, зелений, червоний; спонукати дітей виявляти активність, ініціативу під час дидактич¬них ігор — вправ; створити позитивний емоційний настрій; за допомогою спеці¬ально дібраних, багатофункціональних пальчикових вправ розвивати дрібну моторик, м’язи рук; розвивати мислен¬ня, мовлення, увагу; виховувати праце¬любність, цікавість до навчально-ігрової діяльності.
Обладнання. Фланелеграф; хмарка, сонечко, ялинка — прищіпки; іграшки — великий та маленький зайченята, вели¬кий і маленький кошики, велика морква, маленька морквиця; вагони різнокольо¬рові (жовтий, зелений, синій,. черво¬ний), різнокольорові колеса (кришеч¬ки), геометричні фігури (трикутники) на кожну дитину.
Хід заняття
Вихователь пропонує дітям здійснити подорож до лісу. (Музичний супро¬від — спів пташок).
Вихователь. Діти, я чула, що в лісі бувають красиві галявини. Нам треба присісти на пеньочки. А де ж наша галя¬вина? Давайте відшукаємо, відобразимо
галявину. (Перед дітьми стоїть фла¬нелеграф).
Так хочеться, щоб було тепло на галявині, сонячно. Чого немає? Так, сонечка. Яке за формою сонечко? Якого кольору сонечко? Давайте зна¬йдемо промінчики для сонечка. Якого кольору промінчики? (Діти беруть жовті прищіпки (метод прищепкогра- фія). У сонечка з’являються промінчи¬ки). Де розташуємо сонечко — вгорі чи внизу?
Сумно сонечку, самотньо.
Поруч з сонечком живе,
Синя по небу пливе,
Дощем поливає, усі мене знають! Це — ... хмарка.
Якого кольору хмарка? Якого кольо¬ру краплинки у дощика? Де розташує¬мо хмарку?
А на галявині ще росте зелена красуня.
Голки зелені має,
У лісі виростає.
Це ялинка.
Якого кольору голочки у ялинки? (Діти беруть прищіпки відповідного кольору).
Ось, яка у нас чудова галявина. (Діти називають, де розташують ялин¬ку — внизу).
(Чути сміх).
Вихователь.
Хто це сміється,
Хто це радіє Нашому сонечку,
Нашій галявині?
(Виглядають зайці).
Вихователь.
Ось і бешкетники наші.
Зайці.
Доброго ранку, малята!
(Діти відповідають).
Вихователь. Скільки зайців? (1, 2 — всього — 2)
Якого кольору зайці? (Білого)
Якого розміру зайці? (Великі й маленькі)
Що їдять зайці? (Траву, кору, морк¬ву, капусту)
А ми в ліс прийшли не з пустими руками, а з гостинцями.
Що це? (Кошики)
Які за розміром кошики? (Великий, малий)
У великому кошику яка морква? (У великому кошику морква для вели¬кого зайця)
У маленькому кошику яка? (Умалень¬кому кошику морква для маленько¬го зайця)
Діти пригощають зайців — велика морква великому зайцю, маленька морква маленькому зайчику.
Пригостили зайченят, хай їдять, а ми з вами побавимося!
Гра «Зайчик»
Білий зайчик тут сидить І вухами тріпотить.
Ось так, ось так,
І вухами тріпотить.
(Виконання рухів).
Вихователь. Змерз зайчик, надворі вже зима. Яка пора року? Холодно, тож давайте збудуємо будиночки для наших зайченят.
Сідайте за столи. А що це за фігури? Яка це геометрична фігура? Як ви дізналися, що це трикутник?
Давайте порахуємо куточки (1, 2, 3). Порахуємо сторони (1, 2, 3).
Так, у трикутника три кути. А трикут¬ників скільки? З цих трикутників ми збудуємо будиночки для зайченят. Будиночки робимо без щілинок. Спочатку потрібно вивести стіну, а потім — дах.
(Діти самостійно виконують завдання).
Вихователь. Ось які будиночки! (Діти розселяють зайченят).
Діти, а ну ходімо знову на нашу галя¬вину, щось там знову весело!
Будиночки у зайченят є, галявина є, а у що гратися немає. Треба збудувати зайченятам веселий потяг — атракціон. (Метод кришкографії).
(Діти викладають різнокольорові квадрати).
Вихователь. Дорога є, є вагони, а колес немає. Якого кольору вагони? (Діти добирають за кольором колеса).
Вихователь. Діти, зайченята вам дякують за допомогу. Що ж ми сьогод¬ні зробили для зайченят? Зробили галя¬вину для зайченят? Де хмарка? Якого кольору ялинка? Велику моркву давали якому зайчику? А маленькому зайчику давали яку моркву? Зробили будиночки для зайченят з яких геометричних фігур? Якої форми колеса у потяга?
Діти, зайченята вам дякують за допо¬могу і дарують подарунок — морквяний сік. Нам вже збиратися теж час. Давайте зробимо великий потяг, візьмемось один за одного та поїдемо додому. До побачення!