Комплексне заняття "Зимонька - зима"

Про матеріал
Комплексне заняття з звя"зного мовлення (старша група) закріпити знання дітей про характерні ознаки зими; про зимуючих птахів. Навчати дітей називати та розрізняти птахів і тварин, порівнювати їх будову, розмір, виявляти схожості та відмінності між ними. Викликати у дітей активне співчуття до зимуючих птахів, бажання надавати їм посильну допомогу. Розвивати пізнавальну активність, зв’язне мовлення, вчити лічити предмети в межах 10, визначити відношення між суміжними числами. Продовжувати вчити розв'язувати задачі за допомогою малюнків. Розвивати пам'ять, уяву, логічне мислення.
Перегляд файлу

Комплексне заняття з зв’язного мовлення старша група

Тема. Зимонька - зима

 

 Мета: закріпити знання дітей про характерні ознаки зими; про зимуючих птахів. Навчати дітей називати та розрізняти птахів і тварин, порівнювати їх будову, розмір, виявляти схожості та відмінності між ними. Викликати у дітей активне співчуття до зимуючих птахів, бажання надавати їм посильну допомогу. Розвивати пізнавальну активність, зв’язне мовлення, вчити лічити предмети в межах 10,     визначити відношення між суміжними числами. Продовжувати вчити розв'язувати задачі за допомогою малюнків. Розвивати пам'ять, уяву, логічне мислення.    

Хід    заняття

Вихователь: Ой ти зимонько-зима,

                        В тебе жалощів нема:

                        Снігом вкрила наш садок,

                        Розігнала всіх пташок.

                        Вітер твій гуде-шумить,

                        За вікном мороз тріщить,

                        А та віхола не раз заганяє в хату нас.

 - Діти про яку пору року йдеться в цьому вірші?

Діти. Про зиму.

Так, прийшла зимонька-зима, принесла з собою сніг, морози, білі замети, сніжки.

 (Стук у двері, заходить Зима).

Зима. Добрий день малята!

Діти. Добрий день!

Зима. Ой, які ви хороші, який у вас пречудовий настрій.

Вихователь. До нас завітала в гості Зима і прийшла вона не з порожніми руками, а з чарівною тацею. Погляньте, що на ній?

-         Сніжки.

-         Візьміть собі кожен по сніжці. Які вони? Що можна сказати про сніг?

-         Сніг холодний, мокрий.

-         Які у вас зараз долоні?

-         Наші долоні холодні, червоні, мокрі, змерзлі.

-         На яку геометричну фігуру схожа сніжка?

-         На кулю.

-         А чи можна її розкачати між долонями? Спробуйте.

(Діти розкачують кульку-сніжку між долонями).

-         Ваші руки змерзли?

-         Так.

-         Кладіть швиденько сніжки на тацю і нехай вони тут полежать, а наприкінці заняття Подивимось  що    з  ним  станеться.

Зима. Діти, є  в  мене  для  вас  пакунок. А в  цьому  пакунку – задачі. Хто  хоче витягнути  першу?

( Дитина  витягує  з  пакунка   малюнок  до  задачі. Зима  розповідає  умову  задачі.  Діти  розв’язують,  витягують  наступну  задачу  і  т.д..)

Задачі:

1. Дід  Мороз  подарував  зайчику  чотири  морквинки. Дві  зайчик  зїв  сам ,  а   решту  вирішив  подарувати  братику.   Скільки  морквинок  дістанеться   братику? 2. Діти  зібрались  ліпити  сніговиків.Дівчатка  вирішили  зробити  сніговита  з  двох  снігових  куль. А  хлопчики – з  трьох. Скільки  куль  треба  скачати  дітям?

Гра «Яка сніжинка загубилась?»

(Зима на набірному полотні викладає у два ряди по три картинки сніжинок, а в третій ряд – 2. Діти повинні здогадатись, місце для якої сніжинки залишилось вільним).

Зима.  Розвязувати  задачі  ви  вмієте!  То  може  допоможете  мені зібрати картинки

Діти. Так

(Діти разом з Зимою підходять до столів, де розкладені розрізні картинки)

Вихователь. Холод із картками грається.

У купки їх складає.

Як група називається.

Ніяк він не згадає.

Ти, дружок, часу не гай,

Картинки швидко ти складай

І одним словом називай.

  Гра «Склади з частин ціле» — вихователь розділяє дітей на дві підгрупи, а зима допомогає дітям. Кожній дитині першої підгрупи роздає розрізані картинки з зображенням тварин, а другій підгрупі — птахів.)

Вихователь: Хто це?

( Ведмідь, лисиця, собака, кіт, вовк, свиня)

Вихователь: А як можна їх назвати одним словом?

(Тварини)

Вихователь: А у вас хто?

(Горобець, ворона, курка, качка, сова, півник)

Вихователь: А як можна їх назвати одним словом?

( Птахи)

Вихователь: Чим відрізняються між собою птахи і тварини?

( Птахи літають, бо у них є крила. У тварин чотири лапи, а у пташок дві ніжки. У пташок є дзьоб. Тіло тварин вкрито хутром, а пташок — пір’ям)

Вихователь: Діти, потяг на нас чекає, місця скоріш свої займаймо і далі в подорож вирушаймо. Наступна зупинка «Морозна».

Вихователь: Діти, що потрібно робити, щоб не злякатися морозу та не змерзнути на вулиці взимку?

( Потрібно одягати зимовий одяг)

Вихователь: Що ми одягаємо, збираючись на зимову прогулянку?

( Шубу, шапку, рукавички, шарфик)

Фізкультхвилинка:

(Вихователь :читає вірш, діти роблять відповідні рухи.)

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже: «Пострибай!»

Січень просить: «Присідай!»

Встали — сіли, встали — сіли,

Розігріли наше тіло.

Лютий місяць нагадав:

Час нам братися до справ.

Сіли, дітки, всі гарненько.

Спинки держимо рівненько.

Книги відкриваємо -

Знання здобуваємо!

Вихователь зачитує вірш про зимових птахів.

Вихователь: Діти, як ви гадаєте, кому взимку важко, скрутно?

(Диким тваринам. Птахам)

Вихователь: Як можна допомогти пташкам взимку?(Повісити годівнички, насипати в них різне насіння, крихти хліба)

(Вихователь пропонує дітям підійти до своїх місць, де на дітей чекають картинки з зображенням годівничок і силуетне зображення зимуючих пташок; тарілка з перемішаним насінням гарбуза і соняшника.

Проводиться гра «Нагодуй пташок»

   Діти домовляються між собою, хто буде викладати на годівничку велике насіння гарбуза, а хто маленьке — соняшника. Потім діти викладають на годівничку пташок: до великого насіння великих пташок, а до маленького — маленьких. Закріплюються назви пташок.)

Вихователь: Молодці, мої гарненькі – допомогли пташкам. Тепер їм буде легше пережити зиму, знаючи, що у них є такі дбайливі друзі.  

 

Зима. Діти в мене залишився ще одне завдання. Це 3 загадки:

  1. Три у мене сторони

Міцно з’єднані вони

А між ними три кути

Хто я? Чи вгадаєш ти?

-         Трикутник.

Форма в мене найпростіша –

Без кутів вона зручніша.

На сонечко схожий я.

Як скажіть моє ім'я?

-         Круг.

Не овал я і не круг,

Трикутнику добрий друг.

Прямокутнику я брат,

Ну а звуть мене …

-         Квадрат.

Зима. Молодці малята. Виконали, нарешті, ви всі  завдання.  Я Вам дякую за допомогу

Вихователь. Малята, а як тут наші сніжки?

Зима. А що це з ними сталося?

Діти. Вони тануть.

Зима. Які вони стали маленькі! А звідки вода з'явилась?

Діти. Від тепла в кімнаті сніжки почали танути.

Вихователь. З нашими сніжками трапилася така історія, як у вірші українського поета П.Воронька «Кіт не знав». Ви його певно пам’ятаєте, а хто забув, я нагадаю.

Падав сніг на поріг,

Кіт зліпив собі пиріг.

Поки смажив, поки пік,

Той пиріг водою стік.

Зима. Мабуть і мені час іти, а то і я розтану. Гарно ми з вами погралися. Ви були кмітливі й винахідливі. На згадку про нашу зустріч я приготувала вам подарунки.

Вихователь. Діти подякуємо Зимі за подарунки і на цьому наша зустріч з зимою підійшла до завершення. Що вам сподобалось на нашому занятті?

Діти дають відповідь на питання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2023
Переглядів
1187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку