Конспект заняття з розвитку мовлення на тему: Їжачок – хитрячок в групі дітей з порушеннями психічного розвитку

Про матеріал
Форма роботи: вивчення вірша П. Воронько «Їжачок – хитрячок» з допомогою педагога. Мета: вчити дітей розповідати вірш за допомогою мнемо таблиці, відповідати на запитання за його змістом; закріпити знання про осінні явища, вміння розуміти зміни значення слів з лексичної теми «Осінь»; розвивати дрібну моторику рук, мовленнєвий слух; розвивати артикуляційний апарат та мовне дихання; розвивати зв’язне мовлення; розвивати увагу, пам’ять, витриманість.
Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Дошкільний навчальний заклад  (ясла-садок)№264 комбінованого типу»

Криворізької міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття з розвитку мовлення

на тему:

Їжачок – хитрячок

в групі дітей з порушеннями психічного розвитку

 

 

 

 

Підготувала:

Вчитель дефектолог Лаврентьєва К.Ю.

 

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг

Тема: Їжачок – хитрячок

Вид заняття: розвиток мовлення

Форма роботи: вивчення вірша П. Воронько «Їжачок – хитрячок» з допомогою педагога.

Мета: вчити дітей розповідати вірш за допомогою мнемо таблиці, відповідати на запитання за його змістом; закріпити знання про осінні явища, вміння розуміти зміни значення слів з лексичної теми «Осінь»; розвивати дрібну моторику рук, мовленнєвий слух; розвивати артикуляційний апарат та мовне дихання; розвивати зв’язне мовлення; розвивати увагу, пам’ять, витриманість.

Словникова робота: хитрячок, шпичок, рід, піджачок, пошив, гуляє, натикає.

Методи та прийоми: читання вірша, заохочення, повторення, психогімнастика, сюрпризний момент, дидактична вправа, артикуляційні вправи, дихальна гімнастика, пальчикова гімнастика, оцінка, зразок мови вихователя.

Матеріали та обладнання: мнемотаблиця з віршем П.Воронько «Їжачок хитрячок», іграшка їжак, осіннє листя, м’ячики Су-джок, д/матеріал: предметні картинки «Пори року» (явища осені), дихальний тренажер «Листочки», картки з артикуляційними вправами, аудіколонка, бутафорське дерево, кошик з фруктами.

Попередня робота: артикуляційна гімнастика, дихальна вправа, вивчення пісні «Їжачок» напам’ять, вивчення психогімнастики, робота з дітьми на тему: «Осінь», дидактична вправа «Що буває восени».


Хід заняття:

І. Організаційний момент.

Вчитель: Діти, дивіться, до нас сьогодні завітали гості. Привітайтесь!

Діти: Добрий ранок!

Вчитель: А тепер давайте покажемо нашим гостям як ми вітаємось з вами.

У кімнаті ми сім’я!

Я і ти, ти і я!

Один одного вітай,

Друга з права обнімай, друга з ліва обнімай!

 Вчитель: Молоці! Проходьте за мною, сідайте на стільці.

ІІ. Артикуляційна гімнастика. Дихальна вправа.

Вчитель: Діти, а тепер уважно слухайте! (артикуляція з дзеркалом)

Щоб гарно звуки вимовляти,

Потрібно язик наш тренувати.

1. Знаємо що наш язик – дивовижний чарівник.

Все, що ми захочемо, зробить він охоче.

2. Перетворимо спочатку на малесеньку лопатку.

Язик лопатою тримай, поки я рахую – не ховай.

1, 2, 3, 4, 5 – можеш язичок сховать.

3. Гостру голочку язик давно робити звик.

Його гостреньким потримай, поки рахую х не ховай.

1, 2, 3, 4, 5 – можеш язичок сховать.

4. День і ніч ні на хвилину не спиняється годинник.

Тік – так, тік – так.

5. А гойдалка мила дарує дітям крила.

Врогу – вниз, вгору – вниз, піднімись і опустись.

6. Розтягни до вушок губки,

Язичок – за нижні зубки.

7. Гіркою язик тримається,

Так ця вправа називається.

Вчитель: Які ви в мене молодці!

Вчитель: А яка зараз пора року? (стоїть дидактичний матеріал з порами року)

Дидактична вправа «Що буває восени» (роздатковий матеріал, картки з осінніми явищами, навідні питання)

Вчитель: Подивіться, які в мене є чарівні листочки, давайте на них подмухаємо як вітерець. Дихальна вправа «Вітерець».

ІІІ. Знайомство з віршем Платон Воронько «Їжачок – хитрячок»

Вчитель: Діти, подивіться скільки листочків ви на дмухали! Давайте подивимось хто в них ховається? (дістаю з листочків їжачка)

Вчитель: Діти хто це?

Діти: Їжачок.

Вчитель: Їжачок, а дітки знають про тебе пісеньку. Дітки, заспіваємо їжачку?

пісня «Їжачок» (з м’ячиками су-Джок)

Вчитель: Їжачок каже, що він нам дещо приготував цікаве. А ну подивимось, що там ще є. (дістаю мнемотаблицю з віршем «Їжачок – хитрячок»)

Вчитель: Подивіться це віршик про Їжачка і наш їжачок хоче щоб ми його з вами вивчили. Вивчимо? Порадуємо Їжачка?

Вчитель: Читає дітям вірш П.Воронько «Їжачок – хитрячок»

Їжачок-хитрячок

Із голок та шпичок

Пошив собі піджачок.

І у тому піджачку

Він гуляє по садку.

Натикає на голки

Груші, яблука, сливки.

І до себе на обід

Він скликає цілий рід.

Вчитель: 1. Із чого їжачок-хитрячок пошив собі піджачок?

2. Що він натикає на голки?

3. Кого він скликає на обід?

Їжачок вдячний за те що дітки вивчили віршик про нього та хоче пригостити їх смаколиками.

ІV. Підсумок заняття.

Вчитель:

Про кого ми вчили віршик?

Що найбільше сподобалось?

 Які ж ви молодці!

 

 

 

docx
Додано
30 жовтня 2023
Переглядів
481
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку