Заняття спільної ігрової діяльності з дитиною середнього дошкільного віку із ЗПР "Побудуємо паркан"

Про матеріал
Мета: 1. Розділ «Здоров'я»: - закріплювати у дитини позитивне ставлення до виконання ігрових завдань; - закріплювати вміння розпізнавати емоційні стани ляльки; - продовжувати розвивати у дитини загальну та дрібну моторику; тактильно-рухове відчутне сприйняття; - Розвивати точність цілеспрямованих рухів. 2. Розділ «Соціальний розвиток»: — закріплювати в дитини вміння здійснювати спільну діяльність із педагогом, засновану на навичках співробітництва; - продовжувати виховувати у дитини бажання допомогти герою гри у скрутній ситуації. 3. Розділ «Пізнавальний розвиток»: - закріплювати вміння дитини впізнавати та показувати домашніх тварин за словом; - закріплювати вміння розрізняти диких та свійських тварин; - продовжувати розвивати у дитини графомоторну функцію; - продовжувати вчити помічати іграшку з картинкою; - Вчити диференціювати будівельні деталі на кубики та цеглини; - продовжувати розвивати навички конструювання 4. Розділ «Комунікація»: - продовжувати розвивати у дитини слухове сприйняття; - продовжувати вчити підтримувати діалог, реагувати на питання за допомогою невербальних засобів спілкування; — вчити використовувати звуконаслідування як позначення домашньої тварини; — продовжувати розвивати розуміння мови та вміння відповідати на запитання.
Перегляд файлу

Заняття спільної ігрової діяльності з дитиною середнього дошкільного віку із ЗПР

Тема: Побудуємо паркан

Мета:

1. Розділ «Здоров'я»:

- закріплювати у дитини позитивне ставлення до виконання ігрових завдань;

- закріплювати вміння розпізнавати емоційні стани ляльки;

- продовжувати розвивати у дитини загальну та дрібну моторику; тактильно-рухове відчутне сприйняття;

- Розвивати точність цілеспрямованих рухів.

2. Розділ «Соціальний розвиток»:

— закріплювати в дитини вміння здійснювати спільну діяльність із педагогом, засновану на навичках співробітництва;

- продовжувати виховувати у дитини бажання допомогти герою гри у скрутній ситуації.

3. Розділ «Пізнавальний розвиток»:

- закріплювати вміння дитини впізнавати та показувати домашніх тварин за словом;

- закріплювати вміння розрізняти диких та свійських тварин;

- продовжувати розвивати у дитини графомоторну функцію;

- продовжувати вчити помічати іграшку з картинкою;

- Вчити диференціювати будівельні деталі на кубики та цеглини;

- продовжувати розвивати навички конструювання

4. Розділ «Комунікація»:

- продовжувати розвивати у дитини слухове сприйняття;

- продовжувати вчити підтримувати діалог, реагувати на питання за допомогою невербальних засобів спілкування;

— вчити використовувати звуконаслідування як позначення домашньої тварини;

— продовжувати розвивати розуміння мови та вміння відповідати на запитання.

Обладнання та ігрові матеріали:

Демонстраційний матеріал: будиночок, лялька, іграшки домашніх та диких тварин, іграшкові дерева, схематичні зображення артикуляційних вправ, гра на розвиток ручної моторики «молоток та цвяхи».

Роздатковий матеріал: картинки домашніх тварин, манка, будівельні деталі (кубики, цеглинки одного кольору), індивідуальне дзеркало, серветка.

Методи та прийоми:

• ігрова мотивація;

• ігрові вправи та завдання;

• зразок;

• пояснення;

• питання;

• повторення відповіді;

• показ;

• практична допомога.

Попередня робота:

• вивчення лексичної теми "Домашні тварини", "Дикі тварини";

• ігри знання квітів;

• вправи в розвитку емоцій;

• ігри на співвідношення іграшок із їх зображенням;

• малювання на манці.

Робота з батьками:

• індивідуальні бесіди з батьками про проведення спільних ігор з дитиною із закріплення кольору, форми та величини геометричних фігур та форм;

• бесіди та читання художньої літератури з дитиною про пору року зима;

• спостереження під час прогулянки за властивостями снігу.

Хід заняття:

1. Організаційний момент та створення емоційно-позитивного настрою.

Дефектолог: – Подивися, хто на нас чекає? Це дівчинка Маша. Вона дуже рада тебе бачити!

(На столі стоїть будиночок, дерева, дикі та домашні тварини, лялька-дівчинка)

Дитина посміхається, махає ляльці рукою (або киває головою).

Дефектолог: - Покажи, де живе Маша?

Дитина вказує на будиночок.

Дефектолог: — Маша має домашніх тварин. Хочеш із ними познайомитися?

Дитина позитивно реагує.

Педагог розкладає перед дитиною картинки із зображенням свійських тварин (кішка, собака, корова, кінь, коза, баран, порося): — Покажи, де корова? Покажи, де собака? І т. д. за всіма картинками.

Дитина показує відповідні картинки.

Дефектолог: - У Маші домашні тварини в лісі заблукали. Давай допоможемо їх знайти та привести до будиночка Маші. А допоможуть нам малюнки.

Педагог показує дитині по одному малюнку: — Знайди цю тварину.

Дитина знаходить відповідне картинці домашню тварину і ставить її поруч із будиночком.

Дефектолог: - А як корова (кішка, собака, коза, баранець, конячка) кричить, Машу кличе?

Дитина показує звуконаслідуванням, як кричать домашні тварини.

Дефектолог: — Маша засумувала, раптом її домашні тварини знову до лісу втечуть. Просить нас допомогти. Давай збудуємо паркан навколо будинку.

Дитина позитивно реагує пропозицію.

Артикуляційна гімнастика.

Дефектолог: - Покажемо Маші як наш язичок теж вміє будувати парканчик. Педагог розповідає казку про веселу мову, супроводжуючи її виконанням вправ. (Вранці язичок прокинувся і потягнувся («Голочка»)). Праворуч, ліворуч повернувся («Годинник»). Виглянув у віконце, подивився – чи не йде дощ, чи немає калюж на доріжках («Гойдалка»). Вирішив язичок побудувати паркан, взявся до роботи («Чистимо зубки»). Ах, який гарний вийшов паркан! («Парканчик»)

Дитина виконує вправи самостійно або з наслідування.

Дефектолог: А тепер ми намалюємо паркан.

Педагог дає дитині ємкість з манкою.

Дитина пальчиком малює паркан перед нею лежить зразок 

Дефектолог: Маше дуже сподобався твій малюнок. Вона питає, а чи зможеш ти збудувати паркан? Розповімо Маші віршик, як ми будуємо паркан.

Пальчикова гра «Столяри»

(Педагог вимовляє текст вірша і разом із дитиною виконують рухи руками)

Ану, веселіше вдаримо молотком,

(стукаємо кулачками один про одного)

Сильніше, рівніше ми гвоздики заб'ємо.

(стукаємо по колінках)

Тук-тук, тук-тук, тук-тук, тук-тук.

(стукаємо по столу)

Без молотка та без цвяхів,

Парканчик будуємо для звірів!

(зімкнути разом обидві прямі долоні)

Дефектолог: А тепер ми покажемо Маші, як ти вмієш забивати цвяхи.

Дитина виконує дії з дидактичною грою «Молоток та цвяхи»

Дефектолог: — Ну, ось ми й готові побудувати паркан. Вибери деталі, які підійдуть для будівництва огорожі.

Дитина вибирає серед будівельних деталей цеглини.

Педагог допомагає дитині побудувати паркан навколо будиночка.

Дефектолог: — Ну, ось ми й побудували паркан. Маша дуже рада – тепер її домашні тварини не зможуть втекти до лісу та заблукати. Дякую тобі!

Дитина посміхається і маше ляльці на прощання.

 

docx
Додано
30 жовтня 2023
Переглядів
554
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку