Інтегрований урок (літературне читання (позакласне читання), основи здоров’я, « Я у світі») у 3 класі за темою Урок для 3-го кл«Що таке толерантність. Толерантне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям. Людина має творити добро»

Про матеріал

Розробка уроку об'єднує теми трьох предметів: літературного читання, основ здоров'я та "Я у світі". На основі змісту літературних творів діти знайомляться з поняттям "толерантність", вчаться берегти своє здоров'я та бути толерантними до людей з обмеженими фізичними можливостями.

Перегляд файлу

Бахмутська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 10

Бахмутської міської ради Донецької області

 

            Номінація «Кращий інтегрований урок»

 

Інтегрований урок (літературне читання (позакласне читання),  основи здоров’я, « Громадянська освіта») у  3 класі за темою

 

«Що таке толерантність. Толерантне  ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям. Людина має творити добро»

 

 

 

 

 

 

 

Бахмут

2017

Тема «Що таке толерантність. Толерантне  ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям. Людина має творити добро»

Мета: ознайомити учнів з людськими чеснотами, вчити визначати позитивні та негативні риси людини; пояснити та обговорити поняття «толерантність»; підвищити рівень обізнаності молодших школярів з питань толерантності та моральності; формувати компетентність «Спілкування державною мовою» (уміти формувати власні думки усно, чути і розуміти інших, учитися працювати в парі, групі, оцінювати себе та товариша, формулювати власну думку та позицію); компетентність в природничих науках  (уміти орієнтуватися у власній системі знань: робити висновки з вивченого раніше, знаходити відповіді на питання, життєвим досвідом та інформацією, отриманою на уроках); компетентність «Уміння навчатися впродовж життя» (підвищити рівень обізнаності молодших школярів з питань толерантності та моральності; пояснити, що всі люди різні, що відмінності роблять їх унікальними і цікавими для інших; компетентність «Соціальні і громадянські компетентності» (формувати доброзичливе ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям, відповідальність у взаєминах з ними; вчити попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів); компетентність «Підприємливість» (проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; компетентність «Екологічна грамотність і здорове життя»( виховувати здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від самого себе;  виховувати чуйність, співчуття, доброзичливість і увагу до оточуючих; викликати бажання творити добро і уникати злих учинків, дотримуватися здорового способу життя); виховувати здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від самого себе;  чуйність, співчуття, доброзичливість і увагу до оточуючих; викликати бажання творити добро і уникати злих учинків

Тип уроку: інтегрований.

Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням  інтерактивних технологій, міні-посібника для учня, фотосюжетів,.

Обладнання: міні-посібник для учня, відеозаписи, фотосюжети, відеофільми,  ілюстративний матеріал, квітка «Толерантності».

Основні поняття:  толерантність, фізичні вади.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Великий рости,щасливий будь,

Себе не хвали, другого не гудь.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Вправа « Мікрофон».

Девіз уроку: Чинити добро іншим - робити радість собі.

- Як ви гадаєте, діти, чому саме такий девіз я вибрала на сьогоднішній урок?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра «Правильний вибір».

— Підкресліть якості, які людина повинна викорінювати в собі.

Щедрість, скупість, ввічливість, працьовитість, делікатність улесливість, жадібність, справедливість, агресивність, доброта, брехливість.

  1.  Гра «Утвори пару».

— З’єднайте стрілочками близькі за значенням назви людських чеснот.

Доброта                                 чесність

правдивість                           поміркованість

розважливість                       чуйність

делікатність                           відвертість

щирість                                  сміливість

рішучість                               тактовність

3. .Повторення правил товаришування, вихованості.

-Пригадайте правила товаришування.

-Назвіть позитивні якості людини.

-Наведіть приклади ввічливого поводження, щедрості, ощадливості.

I V. Повідомлення теми і мети уроку.

-Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що таке толерантність, поговоримо про те, як треба ставитися до відмінностей, які існують між людьми і про перевагу добрих учинків.

V. Вивчення нового матеріалу.

1.Мозковий штурм «Толерантність - це…»

Толерантність (від лат. Tolerantia ) - терпіння, прийняття іншої людини такою, якою вона є, зі всіма її достоїнствами і недоліками.

2.Слухання та обговорення пісні з мультфільму «Бременські музиканти.» (Додаток 1)

  • Картинки по запросу картинка бременские музыканты
  • Чи всі герої мультфільму однакові ?
  • Як вони ставляться один до одного?
  • На вашу думку, що їх об’єднує?
  • Отже, що потрібно робити,щоб виховати в собі толерантність?

 

  1. Бесіда за мотивам казки Г. X. Андерсена «Гидке каченя». (Додаток 2).

Картинки по запросу картинка гадкого утенка

 

  •    Найкращим людським якостям вчать нас герої улюблених казок. Згадайте казку Г. X. Андерсена «Гидке каченя».
  •    Чи всі герої казки ставилися один до одного як брати?
  •    Хто з мешканців пташиного двору користувався найбільшим авторитетом і чому?
  •    Чи повинні герої казки мати однакові права незалежно від свого походження?
  •    Чому мешканці пташиного двору ображали гидке каченя?
  •    Чи змогли б діти твого класу вчинити так, як зробили мешканці пташиного двору?

Фізхвилинка.   «Кращі друзі» .

(Додаток 3).

 

   https://www.youtube.com/watch?v=RocWQDx_ROg

 

4.Читання й обговорення оповідання В.Сухомлинського «Горбатенька дівчинка». (Додаток 4).

- Ось послухайте ще одну розповідь про  незвичайну дівчинку.

5. Бесіда за змістом.

 -    Чим нова учениця відрізнялася від решти дітей?

  •          Як почувається людина,коли потрапляє туди, де вона «не така, як усі»?
  •          Що ми можемо зробити для такої людини?
  •          Отже, кожен чимось відрізняється від інших. Тому стався до них так, як ти хочеш, щоб вони  ставилися до тебе.

VI. Узагальнення й систематизація знань.

1.Міні-тест "Проблема інвалідів".

- Якби дитина із фізичними вадами була у вашому класі, як би ви до неї ставилися? Чому?:

а) нe показували б своєю поведінкою, що вона відрізняється від вас, будете їй допомагати?

б) не будете з нею спілкуватися взагалі?

в) спілкуватися будете, але обмежено, тому що вона не така, як ви?

2.Бесіда. (На дошці зображення терезів).

(Додаток 5).

- У цивілізованому суспільстві люди повинні бути терпимими до інших, визначати повагу один одному, уникати конфліктів з іншими людьми, бути дружелюбними, милосердними, ввічливими, добрими.

-Чи погоджуєтеся ви з думкою, що кожен з вас має право на повагу та терпимість з боку оточуючих?

(Над однією чашею пишеться теза: «Я маю Право на терпимість з боку оточуючих»).

  •    Повинна бути рівновага. Як її домогтися? (Відповіді дітей).

- Висновок: треба на іншу чашу записати тезу: «Оточуючі мають право на повагу і терпимість з мого боку». Щоб урівноважити терези,  нам треба виконати завдання Квітки «Толерантності».

3.Робота в групах. Гра "Квітка "Толерантність" .

скачанные файлы(Додаток 6).

Завдання учням: заповнити пелюстки квітки "Толерантність" рисами- синонімами: (Наприклад: мудрість, чуйність, відповідальність, взаєморозуміння, терпимість, людяність, небайдужість, об'єктивність, повага, прийняття, симпатія, інтерес, поблажливість, симпатія, доброзичливість).

-Тепер ми маємо рівновагу. Перед вами — формула терпимості нормального співіснування в колі вашого спілкування: в сім'ї, в школі, серед друзів.

«Формула терпимості»:

(Додаток 7).

«Я маю Право на терпимість з боку оточуючих».

Картинки по запросу картинка весов правосудия

Оточуючі мають право на повагу                 і терпимість з мого боку»

 

  •    Пам'ятайте:
  •    не можна розраховувати на повагу та розуміння від інших, якщо ви особисто не є такими до оточуючих. Терпимості потрібно вчитися. Ми всі — різні. Але потрібно бути толерантними один до одного. А це означає звертати увагу на те, що зближує, не роз’єднує людей. Але чи означає толерантність терпимість до всього? Хіба можна терпіти, якщо хтось затіває бійку, ображає інших?.

Саме тут і існує межа. Ми маємо багато прав, але не маємо права порушувати права інших.

 

  1. Робота  в парах.
  •    Обговоріть, у яких випадках, на вашу думку, не можна бути толерантними.

- Отже, толерантність тісно пов’язана з нашими учинками. Бути чи не бути толерантним залежить від нас самих. Проявити  бажання творити добро і уникати злих учинків допоможе наступна вправа-гра.

5. Вправа-гра « Продовжіть прислів’я »:

Хто людям добра бажає,-...(той і собі має).

Перший крок до добра -...(не роби зла).

Робиш добро -...(не кайся), робиш зло-…(зла й сподівайся).

VIІ.  Підсумок. Рефлексія.

  •    Сьогодні ми з вами замислилися над тим, що таке толерантність? Як нам зробити наше життя кращим? І ми зрозуміли, що свобода кожного з нас ґрунтується на солідарності всіх. У наш складний і неспокійний час ми повинні подивитися один одному у вічі і побачити людину, створити нові форми спілкування, створити суспільство, яке буде засноване на взаєморозумінні, взаємоповазі, доброзичливості.
  •      Висновки учнів.

VIІІ.    Домашнє завдання.

Скласти казку про незвичайних людей.


Додатки:

  1. Мультфільм «Бременські музиканти» (уривок). «Пісня друзів» https://www.youtube.com/watch?v=wBlWYDM0Qco.
  2. Фотосюжет з казки Г.-Х.Андерсена «Гидке каченя»

Картинки по запросу картинка гадкого утенка

3.Фізхвилина «Кращі друзі» https://www.youtube.com/watch?v=RocWQDx_ROg

 

4.                   Василь Сухомлинський

                    ГОРБАТЕНЬКА ДІВЧИНКА

   Другий клас розв’язував задачу. Тридцять п’ять учнів схилились над зошитами. Коли це у двері хтось тихо постукав.
— Будь ласка, відчини двері й подивись, хто там стукає,— мовить учитель.
Чорноокий хлопчик, що сидів за першою партою, живенько відчинив двері. До класу зайшов директор школи з маленькою дівчинкою. Тридцять п’ять пар очей впилися в незнайому дівчинку.
  Вона була горбатенька.
Василь Сухомлинський, Горбатенька дівчинка, оповіданняУчитель затамував подих і повернувся обличчям до класу. Він дивився у вічі пустотливих школярів і мовчки благав: хай не побачить дівчинка у ваших очах ні подиву, ні насмішки.
   У їхніх очах була тільки цікавість. Вони дивилися на незнайому дівчинку й лагідно всміхалися.
Учитель полегшено перевів дух.
— Цю дівчинку кличуть Олею,— каже директор.— Вона здалеку приїхала до нас. Хто поступиться їй місцем на першій парті? Бачте, яка вона маленька?
    Усі шість хлопчиків і дівчаток, що сиділи за передніми партами, піднесли руки.
— Я...
    Тепер учитель був спокійний: клас витримав іспит.

 

 

5.Терези.

 

 

 

 

 

6. Квітка толерантності (для групової роботи).

скачанные файлы

 

 

 

 

7. Формула терпимості .

Картинки по запросу картинка весов правосудия

 

8. Квітка «Толерантності».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дідух Інна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 січня 2018
Переглядів
3738
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку