Тема. Мобільна етика. (конференція)
Мета. Навчити дітей правильно користуватися мобільним телефоном у різних ситуаціях; ознайомити з нормами мобільного етикету, виховувати повагу до людей, які їх оточують; культуру спілкування телефоном.
Обладнання: мультимедійна дошка.
Хід уроку
1.Вчитель. Сьогодні мобільні телефони стали найпопулярнішим засобом зв’язку. Їх мають школярі та пенсіонери, бізнесмени та водії. Мелодичні та не дуже сигнали мобілок чутно не тільки на вулицях чи в установах, а й у лікарнях, бібліотеках, громадському транспорті. При цьому далеко не всім подобається, коли поряд з ним несподівано голосно загупає ритмічна музика телефонного виклику чи в автобусі над вухом один з пасажирів, не соромлячись, буде обговорювати своє приватне життя.
2.„Соціолог “. До речі, згідно з опитуванням, проведеним Інститутом соціології Національної академії наук України, коли хтось поруч голосно говорить у трубку мобільного телефону, 40% українців відчувають роздратування, 7% - презирство, 7% - ненависть. Позитивні емоції, інтерес, співчуття відчуває не більш, як 15% наших співвітчизників.
3.„Працівник інституту етики “. Сьогодні для нас дуже важливе таке нове поняття, як мобільна етика, тобто вміння культурно поводитися при використанні мобільного зв’язку, не заважаючи оточуючим. З часом вже склалися певні норми користування мобільним телефоном, яких слід дотримуватися в буденному житті. Давайте їх розглянемо.
4.Перший науковець. Для початку треба певним чином налаштувати свій апарат. Для цього застосовується меню „Режим“. Наприклад, якщо ввімкнути режим „На вулиці“, то сигнал виклику зазвичай гучний. При ввімкненні режиму „Без звуку“ дзвінок не потурбує оточуючих, а володар телефону відчує, що йому телефонують, завдяки вібрації апарата в кишені. (слайд 1)
5.Другий науковець. Також бажано уникати встановлення на свій мобільний телефон таких сигналів виклику (вони ще називаються рінгтонами), які можуть образити чи збентежити оточуючих. Наприклад, нецензурні вислови, грубі вирази та неприємні звуки. До речі, тестування власного телефону на рівень гучності рінгтонів краще проводити у себе вдома, а не в громадських місцях.(слайд 2)
6.„Перший спеціаліст з формування мобільної етики “.Тепер кілька порад, як поводитися саме у громадських місцях. ( складання кодексу мобільної етики ).
7. „Другий спеціаліст з формування мобільної етики “.Також існує кілька загальних порад, як поводитися при спілкуванні мобільним телефоном. (продовження складання кодексу мобільної етики)
- Відповідайте на всі телефонні дзвінки. Якщо ви не можете розмовляти, повідомте співрозмовнику, що зателефонуєте пізніше. Але не скидайте дзвінок!
8. Лікар. Мобільний телефон – не тільки винахід, який допомагає людині, робить її життя цікавішим, несе багато зручностей, але він є джерелом небезпеки для здоров’я людини. Адже, як і будь-який пристрій, що працює від електрики (хоч і з невисокою напругою), він створює навколо себе магнітне поле, яке шкодить здоров’ю. Тому надмірна прив’язаність окремих людей до мобільника шкодить не тільки їх здоров’ю, а і здоров’ю тих, хто є поряд. Моя порада – не треба безупинно говорити по телефону, слухати музику (навіть через навушники), грати у ігри тощо,аби не сталося лиха. У вас може виникнути мобільна залежність.
9.Вчитель. От і все. Я вважаю, якщо ми всі будемо дотримуватися цих нескладних правил, то наше мобільне спілкування стане ще більш приємнішим і простішим. (Кожному учневі видається книжечка з кодексом мобільної етики).
1