Конференція „Творчість - джерело самореалізації особистості”

Про матеріал
Проведення конференції сприяє формуванню у школярів поняття про творчість як засіб самовираження людини, допомагає молоді вибрати шляхи для подальшого розкриття творчого потенціалу кожної особистості на основі власних творчих даних. Цей захід розроблено для учнів 10–11 класів загальноосвітних шкіл, гімназій, ліцеїв.
Перегляд файлу

1

 

КОНФЕРЕНЦІЯ

«ТВОРЧІСТЬ – ДЖЕРЕЛО САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ» 

                                                   

Мета: формувати поняття про творчість, яка засіб самовираження обдарованної особистості, позитивну «Я-концепцію», впевненість у своїх можливостях; розвивати навички самоаналізу, вчити дітей самовдосконалювати себе; допомогти учням усвідомити свої здібності, показати доцільність їх розвитку для подальшого життя, способи практичного застосування своїх творчих даних; націлити дітей на вибір професій, які відповідають їх здібностям та можливостям; виховувати відповідальність, працелюбність, шанобливе ставлення до творчої спадщини народу.

Обладнання: плакат з написом «Творчість – джерело самореалізації особистості», плакати: «Творчість − джерело людської радості»,                       «Творчість − шлях до успіху, шлях в життя», «Пізнай себе − і ти пізнаєш весь світ», «Бажання – умова успіху.», «Не кажи «не вмію», а кажи                          «навчусь», «Найбільша помилка при пошуку роботи – не знати,                        до чого ти здатний» Д.Карнегі,   «Пізнавши самого себе, ніхто не залишиться тим, хто він є.»  Т. Манн; кросворд «Творчість»; модель «Розвиток творчої особистості»: а) частина 1 – «Дерево проблем»; б) частина 2 – «Дерево пізнання»; в) листочки» з питаннями і відповідями; вірш «Юність», творчі проекти учнів на тему «Мій майбутній життєвий шлях»; нариси учнів на тему «Світ моїх захоплень».

Хід заходу

І. Організаційний етап

1.Вступне слово «Творчість – джерело самовираження людини»

Ведуча.  Сьогодні ми зібралися з вами обговорити одне цікаве питання.

Мені хотілося б, щоб кожен з вас поділився своїми думками на цю тему, тому що я вважаю, що немає людей нетворчих, є люди, які ще не досить пізнали і розкрили свої здібності. А народна мудрість говорить: «Пізнай себе − і ти пізнаєш весь світ».

2. Повідомлення теми і мети заходу

Ведуча.  Наша конференція «Творчість − джерело самореалізації особистості» присвячена знанням про творчість як засіб самовираження людини, як джерело самореалізації обдарованості особистості.

3.Прийняття законів обговорення

Ведуча.  Перед тим, як почати, давайте приймемо закони обговорення:

  1.               Закон точного часу.

2.  Закон пріоритету вашої особистої думки, вашої оцінки.

3.  Закон спроби зрозуміти іншого.

4.  Закон  прийняття думки іншого.

5. Закон толерантності і рівності.

(Прийняття законів)

ІІ Основний етап

1.Читання вірша «Юність»

Ведуча. Юність – це вік, коли людина робить одне із найвеличніших своїх відкриттів – відкриває саму себе. Відкриття це − найпрекрасніше, що може відчути людина. У цих пошуках глибокий зміст: кожен може розкрити свої реальні, доти незнані можливості. Щоб виявити і використати їх, треба знайти себе – тобто вивчити й зуміти оцінити. Це дасть змогу «вибудувати»  себе для життя на багато років уперед.

Звичайно, нікому не дано з цілковитою точністю визначити своє майбутнє, та все ж, кожному під силу намітити власний шлях само перетворення, кожному слід знати, що він спроможний посилити в собі, а що – відкинути чи хоча б послабити.

Кожна людина, як прийшла в цей світ, неповторна, а тому безцінна. Треба тільки краще придивитися до самого себе, проявити цікавість до інших. Філософи порівнюють людську душу з космосом. Тому що настільки необмежена багатогранність проявів людської особистості, її творчих можливостей.

Пропоную послухати вірш «Юність», присвячений вам.

(Звучить вірш)

2. Складання «Моделі розвитку творчої особистості»

Самопізнання – процес дуже складний, на те, щоб пізнати себе, часто іде все життя. Сьогодні ми збираємося відхилити завісу таємниці. І, можливо, кожен по – новому подивиться на себе та інших, зверне увагу на те на що раніше не звертав, в чомусь зміниться, тому що, коли змінюємося ми – змінюється світ.

Пропоную вашій увазі «Модель розвитку творчої особистості».

(Вішається табличка з написом «особистість»)

Зараз це «Дерево проблем», на якому є листочки − питання. Шукаючи і знаходячи відповіді на ці питання, ми змінимо «Дерево проблем», на «Дерево відповідей».

Отже, питання №1 «Яке ставлення до творчості сформувалося в українського народу?».

  Учень 1. Якщо ми придивимося до  творчої спадщини нашого народу, то побачимо що творча, працьовита, мудра людина завжди вшановувалася. Ще змалечку батьки придивлялися до індивідуальних здібностей своєї дитини, намагалися зрозуміти до якої роботи вона придатна найбільше, яка творча справа їй до душі. Навіть, коли дитина ще лежала в колисці, люди думали про її майбутнє. На хрестини запрошувалися гості, які поздоровляли батьків з народженням дитини, бажали їй рости працелюбною та розумною, дарували різні предмети та знаряддя праці, які мали символічне значення. Наприклад, дівчинці – гребінь та веретенце, щоб була гарною майстринею – пряхою, хлопчику – ножа, щоб  був такий же гарний різьбяр по дереву, як батько. Слухаючи розмови батьків, сусідів та односельців дитина чула з якою шаною вимовлялися імена майстрів своєї справи; бачила, що якщо такий талановитий майстер приходив у гості, то його садили на почесне місце – у «красному» куті під іконами, просили поради в тому чи іншому питанні. І дитина починала розуміти, що для того, щоб стати шанованою людиною в суспільстві, щоб зайняти своє місце серед людей, треба бути майстром своєї справи.

Учень 2. От що говорить народна мудрість про розум, майстерність, здібності і талант людини:

       Мудрість – донька досвіду

        Діло майстра величає.

        Жоден майстер не впав з неба.

        У майстра – золоті руки.

         Два хитрих мудрого не переважать.

         Мудрий не говорить, коли робить, а скаже, коли зробить.

         Хто мудрий, той мало спить.

         У розумної голови – сто рук.

         Розумного на покуті саджають для честі, а дурного – для сміху.

         Бажання − умова успіху.

         Терпіння і труд усе перетруть.

         Мало хотіти – треба потіти.

         Хвалитися не родичами - орлами, а своїми ділами.

         Дай сну волю – проспиш щастя й долю.

         Всякий – свого щастя коваль.

         Багато знати – мало спати.

         Не звання дає знання, а навпаки.

         Не кажи «не вмію», а кажи «навчуся».

         Не навчить школа – навчить життя.

Отже, творча особистість шанує творчу спадщину народу.

Звичайно, ніщо не утверджує людину так, як праця. У ній розкриваються найкращі риси людини, яких доти можна було і  не помітити. Ніщо не звеличує людину так, як праця. Цим словам судилося стати крилатими. Важко встановити, хто сказав їх першим, можливо саме тому їх приписують різним авторам. Але суть не в тому – під ними підписався б кожен. Отже, народ, а значить, кожна людина шанує творчу діяльність.

          (На «дереві» запитання №1 замінюється відповіддю №1)

Ведуча. Який же  творчий потенціал має кожна людина?

Учень 3. Кожна людина має свою неповторність і унікальність мислення, поведінки і діяльності, тобто представляє собою індивідуальну особистість. Кожна особистість має свій власний творчий потенціал.  Він складається зі здібностей, обдарованостей, талантів. Що таке здібності людини? Це індивідуально-психологічні особливості, які є суб’єктивними умовами успішного здійснення певного виду діяльності. Їх може бути декілька. Високий рівень розвитку певної здібності людини називається талантом. Тоді говорять: «Він співак від Бога» чи «В цьому портреті відчувається іскра таланту художника». Дар, який людина одержує від природи, спадково зумовлений, переданий генетично від когось із родичів, називається обдарованістю. Є цілі династії людей,  в сім’ях  яких в кожному поколінні проявляються певні творчі задатки. Вищий ступінь творчої обдарованості називається геніальністю. І весь цей творчий потенціал особистості, дає їй здатність діяти не за шаблоном, схемою чи  опорою, а використовуючи свої оригінальні ідеї, нестандартні шляхи розв’язання певних ситуацій, тобто виливається в  її творчість.

Першочергове значення у розвитку людини та суспільства має творча діяльність. Саме від того , що нового було створено, чим збагачене людство, залежать місце й роль творчої людини в історії. Наприклад, митці Стародавньої  Греції завжди привертатимуть до себе увагу не дише тому, що створили непересічні шедеври, а й тому, що багато таких шедеврів  було створено вперше.

 Учень 4.   Що ж відрізняє творчу особистість. Насамперед діяльність творчої особистості – нестандартна. Й це не просто бажання звернути на себе увагу, а прагнення знайти чи створити щось нове, знайти свій шлях, не зрадити істині або самому собі. Для цього, як правило, потрібні чималі мужність, воля, сила характеру, поза як усе нове для інших людей часто незвичне й, отже, неприйнятне.

Все по-справжньому талановите часто торувало шлях до визнання з великими труднощами. Тому, якщо ви бажаєте бути творчою особистістю, слід набратися терпіння й мужності, вчитися наполягати на своєму, доводити розпочате до кінця.

Будь-яка творчість потребує й багатої уяви, розвиненої фантазії, вміння у найзвичайнісінькому явищі побачити щось нове, запропонувати «божевільну» ідею або оригінальне рішення.

 Хочеться зазначити ще одну умову успішності творчості – здатність критично ставитися до результатів праці, визнавати помилки й навіть з них здобувати корисний досвід.

 Для творчих людей характерні також нестримна жадоба знань, допитливість, працелюбність, в цікавій їм сфері творчої діяльності.

Тому можна сказати, що кожна особистість має свій власний творчий потенціал.        

(На «дереві» запитання №2 замінюється відповіддю №2)

Ведуча.   Чому треба пізнавати свою творчу суть ?

Учень 5. Творча людина формується на основі вияву своїх пізнавальних потреб і інтересів. Тут відбувається пошук себе, свого «Я», тобто діяльність, яка спрямована на знаходження нерозкритого в собі, своїх природних можливостей.

 Говорять, що є люди, які ні до чого не здібні, і є такі, що здібні до всього, вміють все і в них все виходить. Правда це чи ні? Ні, бо будь-яка людина на щось здатна. Можливо, це невелика кількість справ, в яких людина може проявити себе, але вони обов’язково є. Щоб їх знайти, спочатку потрібно розібратися зі своїми здібностями, виявити і виміряти їх. Є різні здібності: до аналізу і синтезу, до творчості, організаторської роботи, до проведення експериментів.

Чи треба цим займатися? Обов’язково знайдуться люди, які твердо впевнені в тому, що здібності, якщо вони є, обов’язково рано чи пізно проявляться, а талант і зовсім проб’є собі дорогу не  дивлячись ні на що. Здібності, звичайно, проявляться, але це може статися із великим  запізненням. Буває, людині не вистачає цілого життя, щоб їх проявити.

Нерідко здібності можуть проявитися неповністю, і артист від природи багато років проведе в якості звичайного інженера, розважаючи у вільний час друзів веселими розповідями в особах. І він був би гарним артистом, але став посереднім інженером, бо не зміг розібратися у собі, не зрозумів, який він є насправді.

 Учень 6. Без розуміння свого власного «Я» особистість не зможе реалізувати закладений в неї природою свій творчий потенціал. Є тисячі людей, що обрали для себе професії, в яких не розкрилися їхні найкращі творчі дані. Але ці нещасні люди часто не задоволені тим, що не змогли виразити достатньо своє  «Я».  Тому  вони стають жертвами депресій, харчових порушень та життя, яке знищує їх самих, бо вони не задоволені своїм існуванням. Чим раніше людина задумає пізнати свої творчі дані, тим раніше вона підвищить свою самооцінку. Тому що лякає і пригнічує тільки щось невідоме коли думаєш: «Мабуть, я ні нащо не здатен, в мене ніколи нічого не вийде». Підвищення самооцінки є ключем для покращення життя, для збільшення самоповаги і впевненості у власних силах.

Тому людині потрібно якомога раніше пізнавати себе і свою творчу суть, свої власні творчі дані.

(На «дереві» запитання №3 замінюється відповіддю №3)

Ведуча. Як же  пізнавати себе, як створити власну «Я-концепцію»?

Учень 7. Що ж заважає людям реалізувати свої здібності, обирати власний життєвий шлях, майбутню професію? Часто те, що ще з дитинства людина не знає свої можливості, свої нахили. Незнання цього  веде до того, що людина обирає свою життєву справу ніби навмання. Дейл Карнегі, видатний  американський психолог, писав: «Найбільша помилка при пошуку роботи − не знати, до чого ти здатний... І це в такій області, від якої залежить майбутнє благополуччя». Тому треба збирати інформацію про свої індивідуальні особливості, які допоможуть пізнати себе.

Звернемося до психодіагностики.

Психодіагностика – це напрям у психології, який допомагає людині відповісти на найважливіші запитання: «Хто я? Чого я хочу? Що я можу?».

Ось головні принципи цієї області знань:

1. Загальна талановитість.

    Не талановитих немає, а є зайняті не своєю справою.

  1.              Взаємна неперевершеність.

Якщо у вас щось виходить гірше, ніж у інших − значить щось повинно виходити краще. Шукайте!

  1.              Неминучість змін.

Ні одна гіпотеза (думка) про людину не може бути кінцевою, хоча б тому, що, якщо сьогодні у вас є можливість пізнати щось нове, то завтра ви вже будете  трохи іншим.

Методи психодіагностики дозволяють робити висновки за допомогою тестів (від англ. – коротке випробування, проба)

Тести використовувались з давніх часів для визначення здібностей людини і прогнозування її поведінки.

 Ведуча.  «Пізнавши самого себе, ніхто не залишиться тим, хто він є» − писав Томас Манн. Тому зараз ми з вами спробуємо вивчити себе. Проведемо тест, щоб розпізнати,  до якого типу людини  відноситься кожен з вас: мислителів чи художників?

 Кора головного мозку має дві півкулі. Ліва півкуля «відповідає» за мислення, логіку. У представників мислителів переважають абстракції, логічність,  вони вміють створювати теорії, займаються критичним аналізом. А для  людей, у яких домінує права півкуля, характерні яскраві образи, які  виникають в результаті живого сприймання емоцій.

Говорити про те, який із типів людей розумніший, немає сенсу, бо мова іде лише про дві специфічні  особливості  сприйняття світу.

Приготуйте листочки і ручки.

Щоб дізнатися, хто ви – художник чи мислитель, дайте відповідь на запитання. Оцініть від 0 до 10 балів. Постарайтесь поставити собі справедливу оцінку «за настрій». Отже, за справу!

Тест: «Художник чи мислитель?»

  1.              У мене переважає хороший настрій.
  2.              Я пам’ятаю те, що вивчав декілька років тому.
  3.              Прослухавши один − два рази мелодію, я зможу правильно відтворити її.
  4.              Коли я слухаю розповідь, то уявляю її в образах.
  5.              Я вважаю, що емоції в розмовах тільки заважають.
  6.              Мені важко дається алгебра.
  7.              Я легко запам’ятовую незнайомі обличчя.
  8.              В оточенні друзів я перший розпочинаю розмову.
  9.              Якщо обговорюють чиїсь ідеї, я вимагаю аргументів/ пояснення/.
  10.         У мене переважає поганий настрій.

      Сума балів : 1,2,5,8,9 − ліва півкуля головного  мозку домінує.

                            3,4,6,7,10 – права півкуля головного  мозку домінує.

Ключ до розшифровки:

1)    л  > п. У вас логічний тип мислення. Ви − оптиміст, вважаєте, що більшу частину своїх проблем розв’яжете самостійно. Ви можете стати хорошим математиком, викладачем точних наук, конструктором, організатором  виробництва, програмістом, пілотом, водієм, інженером, механіком, фінансистом, економістом.

2)   п  <  л.  Це значить, що ви людина художнього складу, розраховуєте більше на власні почуття, ніж на логічний аналіз. У вас гарно розвинена фантазія, мова насичена великою кількістю епітетів та порівнянь, можете дуже продуктивно працювати навіть у поганих умовах (шум, різні завади  і т. д.)

Ви зможете себе проявити, ставши художником, актором, архітектором, лікарем, вихователем, співаком, письменником, секретарем, журналістом, садівником, вчителем, лікарем, екскурсоводом.

3)  п = л  Це людина, в  якої в рівній мірі є ознаки логічного і художнього  мислення. Перед нею відкриваються широкі простори для діяльності.

Зони успіху цих людей – там, де треба вміти бути послідовним у роботі і одночасно образно, в цілому сприймати події, швидко і точно продумувати своїх дії навіть в екстремальних  ситуаціях.

Ви можете бути керівником, випробувачем складних технічних систем, лектором, полководцем, менеджером, маркетологом.

Ось ви й пройшли один із тестів, який допоміг вам краще пізнати себе. Життєвий шлях людини багато в чому залежить від неї самої, її вміння знань, особливостей характеру. Тому, хто хоче краще себе пізнати з усіх сторін, треба удосконалювати свої знання про психодіагностику особистості, практично застосовувати їх, займатися самоаналізом з метою вивчення своїх пізнавальних інтересів і можливостей, своїх сильних і слабких сторін . Коли людина побачить себе з різних сторін, тоді вона може скласти власну систему поглядів на себе і знайде відповіді на запитання «Що я хочу? Що я можу? Хто я?  Які в мене творчі дані? До чого я здатен?  Що мені розвивати в собі?»

 Тобто, людина вивчивши себе, складає власну «Я – концепцію» з метою подальшого розвитку своїх сильних сторін, своїх природних творчих даних.

(На «дереві»  питання №4 замінюється відповіддю №4)

  Ведуча. В яких же видах творчої діяльності особистість може себе розкрити і розвивати?

Учень 8. Було б помилкою вважати, що творчість можлива лише в літературі та мистецтві. Будь-який різновид людської діяльності може бути творчим, нестандартним. Найважливіший різновид творчої діяльності – це історична творчість. Уміння свідомо творити свою історію, забезпечувати нові, прогресивніші умови й форми свого життя надзвичайно важливе, хоча, звичайно, творити історію набагато складніше, ніж творчо працювати, писати, малювати тощо. Є окремі різновиди творчої діяльності, як окремі різновиди творчої діяльності можна назвати наукову або інтелектуальну творчість, технічну, художню, комп’ютерну, спортивну та інші види.

Наукова робота є таким різновидом людської діяльності, де обійтися без постійної творчості просто неможливо. Проте наукова творчість, спрямована на відкриття нових законів, вироблення оригінальних ідей, проведення складних експериментів, має свої особливості. Щоб відкрити щось нове, вчений повинен досконало вивчити все, що було зроблено у тій чи тій галузі науки раніше. Один з найвидатніших учених ХХ сторіччя А. Ейнштейн говорив, що йому вдалося створити свою знамениту теорію відносності лише завдяки тому, що він спирався на «плечі титанів», тобто засвоїв усі цінні досягнення попередників-фізиків.

  Крім того, будь-яке відкриття потребує максимальної зосередженості на проблемі, вмінні  нестандартно її розв’язати, побачити її зв’язки з іншими науковими проблемами тощо. Нарешті, наукова творчість неможлива без відповідальності, самовідданості та любові до своєї справи, яка нерідко стає головною справою цілого життя.

   Учень 9. Технічна творчість – це вдосконалення існуючих або створення нових машин, механізмів, апаратів і взагалі будь-яких засобів реалізації якоїсь мети. Вона є обов’язковою умовою технічного прогресу. У багатьох високорозвинених країнах на підприємствах існують так звані «групи якості», які постійно працюють над удосконаленням виробничих процесів, здешевленням вироблюваної продукції та поліпшенням її якості. Наприклад, в Японії участь у роботі таких груп є обов’язковою майже для кожного робітника і службовця, а наради цих груп – єдиний захід, який дозволяється проводити у робочий час. Сьогодні всі розуміють, що технічний прогрес є важливою складовою розквіту суспільства.

У нашій країні розповсюджена технічна творчість серед молоді: існують спеціальні центри технічної творчості молоді, станції  юних техніків, технічні гуртки та інше.

Учень 10. Особливим різновидом людської творчої діяльності є художня творчість, завдяки якій були створені кращі культурні цінності. Ця діяльність неможлива без образного мислення, або вміння «думати образами, картинами». Таке мислення тією чи тією мірою притаманне кожній людині. Просто у людей художньо обдарованих: артистів, письменників, композиторів, художників тощо − воно є переважаючим. Важливо також уміти втілювати ці образи, створені фантазією, у поемах, танцях, картинах, музичних творах тощо. А це вимагає досконалого володіння технікою письменницького ремесла, живопису, хореографії чи музичної майстерності, яке досягається лише найзавзятішою постійною працею.

Ведуча. А тепер послухаємо учнів, які працювали над темою «Світ моїх захоплень»

(Виступи  учнів)

Учень 11. У Біблії є одна гарна притча. «Жив багатий чоловік шляхетного походження. Коли він зібрався вирушити до чужого краю, то покликав трьох рабів і дав їм три таланти (з грецьк. – грошова одиниця Македонської монархії) і сказав їм: «Використайте їх для справи, поки я повернуся.» Через певний час він повернувся і відразу ж наказав покликати рабів, котрим дав срібло, щоб дізнатися, хто що придбав. Перший відповів, що примножив гроші, приніс 10 талантів, другий приніс 5 талантів, а третій прийшов і приніс той самий талант, що дав йому пан. Його пан запитав, чого він не використав срібло для справи, на що той відповів, що закопав талант, боячись загубити і бути покараним. І пан забрав цей один талант від нього».

   Який висновок можна зробити з цієї притчи? Важливо, щоб всі свої здібності, сили і таланти люди примножали і розвивали.

(На «дереві» питання 5 замінюється відповіддю. №5)

    Ведуча.   Та  якщо  ти пізнав свій внутрішній світ, свою творчу суть і виявив, що в тебе декілька здібностей і талантів. Яким чином працювати над собою далі?

    Учень 12. Американські психологи для дитячої газети написали статтю по темі, яку ми зараз обговорюємо. Вона називається «Бути першосортною сливою, чи другосортним бананом?»  Послухайте, будь ласка, цю статтю.

«Висить слива на дереві і думає. Я повинна розуміти, що не можу бути одразу всім, так як це було б ідеально, а в нашому світі таке зустрінеш нечасто. Я можу бути кращою в світі сливою. Сочною, солодкою, гарною, але я знаю, що не завжди потребуються сливи. Я повинна розуміти, що якщо не треба багато слив, то в мене є альтернатива – стати бананом. Але якщо я вирішу стати бананом, то я буду другосортним бананом (хоча завжди можу бути кращою  сливою).

Якщо я  вирішу стати бананом, то я ризикую, що життя, помітивши мою другорядність, відкине мене, тому що всім потрібно найкраще. Я можу провести все життя в спробах стати кращим бананом, що неможливо, так як я слива. Або я знову можу стати  кращою в світі сливою».

Тобто, якщо ви слива, не старайтеся перебороти себе, рівняючись на когось, але станьте найкращою сливою, що для вас можливо. Залишайтесь собою, але не  переставайте вдосконалюватися. Поставте собі за мету вибрати  шлях розвитку такої вашої здібності, яка вам дана від  природи найкраще, в якій ви можете найбільше розкритись.

 Учень 13. Для того, щоб досягти успіху  у житті, важливо мати реальну мету, якої можна добитися, визначивши етапи її досягнення і врешті-решт діяти з твердою рішучістю і впевненістю у цьому напрямі. Для  досягнення мети слід розбити її на певні етапи, кроки, які мають бути виконані. Треба знати, які засоби знадобляться на цьому шляху. Уявіть собі ці кроки, їх послідовність. З чим ви можете впоратись самі, а в чому потрібна допомога  інших людей?

Після прийняття рішення важливо приступити до дій для досягнення мети. Зволікання типу «почну з понеділка» перетворюють процес встановлення цілей і мрії, способи заспокоєння себе, але не допомагають реальним досягненням. Чим раніше людина поставить перед собою мету – досягти особистісного конкретно в чомусь, тим раніше вона почне здобувати спеціалізовані знання і вміння. Тоді  гармонічно поєднаються природні дані і набуті, і творчість людини помножиться.

Отже, наступна відповідь на питання звучить так «Фокусує всі здібності на одній меті».

(На «дереві» питання № 6 замінюється відповіддю №6)

Ведуча. Яку ж мету ставить перед собою особистість на порозі самостійного життя?

Учень 1. Мета кожної людини – знайти своє місце в соціумі.

Кожна людина має якісь уподобання, про щось мріє, прагне до чогось незвичайного, хоче проявити себе в чомусь, тому з задоволенням виконує ту чи іншу роботу. І дуже добре, якщо захоплення і мрії збігаються. Коли ж у людей з’являються захоплення? Напевне, в дитинстві, коли дитина починає гратися і усвідомлювати, що їй подобається, а що ні.

Захоплення, кожен вибирає за своїми уподобаннями. І по тому, що тебе цікавить, можна зрозуміти, які риси виховуєш у собі. Вибирати свої дороги треба свідомо. Людина на землі не може просто існувати, бути пустоцвітом. А навпаки – мріяти, старатися робити так, щоб мрії здійснювалися. Бо той, хто прагне досягнення своєї мети, досягає її. Коли людина любить справу, якою вона займається, то вона щаслива. Адже вона реалізує себе.

Ведуча. Послухаємо декілька творчих проектів учнів на тему «Мій майбутній життєвий шлях», які на основі свого творчого потенціалу спланували своє життя, вибрали певний рід занять, трудову діяльність, майбутню професію.

(Виступи учнів)

Учень 15. Можливо, найважливіший сенс людського життя і полягає  в тому, щоб людина реалізувала себе, свій творчий потенціал в різних сферах життєдіяльності. І це не тільки сенс людського життя, а і сенс будь-якого живого організму на землі. Подивіться, як тендітна рослина ламає асфальт, щоб прорости, стати тим, ким їй визначено стати природою. 

Шукай свої природні здібності, розвивай себе, само реалізуйся і ти теж проб’єшся у подальшому житті.

(На «дереві» питання №7 замінюється відповіддю №7)

Ведуча. Ось і останній лист нашого дерева зазнав перетворення. Всі питання поставленні, всі відповіді знайдені. І ми бачимо, що наше «Дерево проблем» перетворилося на «Дерево пізнання». І якщо особистість має всі ознаки, то це – творча особистість.

(Під «деревом» табличка з написом «особистість» замінюється табличкою з написом  «творча особистість»)

Учень 16. Існує ще один дуже важливий різновид творчої діяльності – вміння бути творцем самого себе й свого життя. Кожна людина якоюсь мірою – творець свого життя. Але один живе «за течією», а інший – щоденно пам’ятає про те, щоб зробити себе ще кращим, ще чогось добитися, досягти. Бути творцем свого життя й самого себе на повну сили – це розвивати свої здібності та реалізувати можливості, знаходити свій шлях у житті й  пройти його до кінця, залишитися самим собою за будь-яких життєвих обставин, прожити життя так, щоб дістати максимум задоволення для себе й принести якомога більше щастя та користі іншим людям. Чим більших успіхів досягає людина у цьому, тим більше вона є творцем.

ІІІ. Заключний етап

 1.Розгадування кросворду «Творчість»

Ведуча. Пропоную розв’язати кросворд присвячений нашій темі, щоб краще зрозуміти деякі аспекти творчості (додаток №4)

(Розв’язування кросворду)

2.Підсумок «Людина творець себе і свого життя»

Ведуча. Звичайно, про творчість як джерело самовираження особистості ми можемо говорити ще і ще. Та головне – мати якесь улюблене заняття, робити те, що тобі  до душі. Це дасть людині:

  1.              Впевненість у власних силах.
  2.              Позитивну «Я-концепцію»
  3.              Реалізацію творчого потенціалу.
  4.              Особистісне зростання.
  5.              Улюблену професію.
  6.              Життєвий  успіх.

Чому це важливо для вас? Тому що ви стоїте на порозі самостійного життя. ПАМ'ЯТАЙТЕ! Творчість – джерело людської радості! Творчість – шлях до успіху, шлях в життя!

 

 

    


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ
ЗАКОНИ  ОБГОВОРЕННЯ

 

 

 

 

 

  • Закон точного часу

 

 

  • Закон спроби зрозуміти іншого

 

 

  • Закон пріоритету вашої особистої думки, вашої оцінки

 

 

  • Закон прийняття думки іншого

 

 

-  Закон толерантності і рівності


                

               Дерево питань

     

                          №7      

              Яку мету ставитЬ перед

                собою на порозі само-

              стійного життя?

   №4                     №5          №6

Як пізнаЄ себе? ЧИ створЮЄ  в яких видах творчої діяльно-  Як розвиваЄТЬСЯ люди-

власну “я-конценцію”?    сті моЖЕ себе розвивати?               нА, яка має декілька

                             здібностей?

 №1                        №2           №3

ЯК ВІДНОСИТЬСЯ ОСОБИСТІСТЬ   ЧИ МАЄ ТВОРЧИЙ ПОТЕНЦІАЛ                         ЧИ  пізнаЄ

 до творчоЇ  СПАДЩИНИ  народу?  КОЖНА ЛЮДИНА?           свою творчу суть?

                             

 

                   Особистість

 

 

 

      

 

 

 Дерево відповідей

     

                          №7      

шукає свій шлях само-

реалізації в майбутьньому

           №4                №5       №6

            створює власну  розвиває здібності, обдару- фокусує всі здібності

               “я-концепцію”   вання, таланти              на одній меті 

                                     №1               №2         №3

          шанує    творчу спадщину має творчиЙ потенціал  пізнає свою творчу 

                                народу             суть

 

          творча  Особистість

 


Кросворд “Творчість”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПО ГОРИЗОНТАЛІ :

  1. Здатність особистості діяти не за шаблоном чи стандартом, а використовуючи свої оригінальні ідеї, нестандартні шляхи розв”язання ситуації

                                                                        /Творчість/

  1. Вияв пізнавальних потреб особистості.

                                                                        /Інтерес/

  1. Спадково зумовлений дар, який людина одержує від природи.

                                                                        /Обдарованість/

  1. Високий рівень розвитку здібностей людини.

                                                                        /Талант/

  1. Вищий ступінь творчої обдарованості.

                                                                        /Геніальність/

  1. Індивідуально - психологічні особливості, які є умовами успішного здійснення певного виду діяльності.

                                                                       /Здібності/

  1. Несхожість ні на кого, неповторність, унікальність.

                                                                       /Індивідуальність/

  1. Система певних поглядів на те чи інше явище, система переконань, ідей.

                                                                       /Концепція/

  1. Спосіб існування людини, її здатність задовольняти свої потреби і інтереси завдяки змінам навколишньої дійсності і самої себе.

                                                                       /Діяльність/

10.Рід занять, трудової діяльності, що вимагає спеціалізованих знань і навичок і є джерелом існування і самореалізації особистості .

                                                                        / Професія/ 

ПО ВЕРТИКАЛІ :

  1. Прагнення людини до найповнішого вияву та розвитку своїх можливостей.

 

    

  

                

 

 

 

 


„ТВОР

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЧІСТЬ

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

 

ДЖЕ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РЕЛО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

САМО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РЕАЛІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАЦІЇ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   ОСО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 БИС

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ТОС

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТІ”

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТВОРЧІ ПРОЕКТИ УЧНІВ НА ТЕМУ

 

МІЙ МАЙБУТНІЙ ЖИТТЄВИЙ ШЛЯХ”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НАРИСИ УЧНІВ НА ТЕМУ

„СВІТ МОЇХ ЗАХОПЛЕНЬ”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МОДЕЛЬ

 РОЗВИТКУ

 ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Фокіна Світлана Альбертівна
    Велика подяка! Спонукає до дії!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Єрмак Марина Миколаївна
    Дуже дякую. Актуальна тема.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
31 жовтня 2020
Переглядів
2607
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку