Конкурс для учнів 7-8 класів
Пташиний світ
Підготувала
Кочерга Тамара Юріївна,
учитель біології
Першої гімназії імені Матвія Номиса
Лубенської міської ради
Лубенського району Полтавської області
Мета: поглибити знання учнів про птахів, їх будову, життєдіяльність, поведінку, роль у природі; ознайомити із птахами Полтавщини, які залишаються на зимівлю; виховувати дбайливе ставлення до орнітофауни та біорізноманіття в цілому.
Обладнання: плакати, малюнки, муляжі тощо, якими можна прикрасити клас, комп’ютерна техніка, проектор, колонки, мультимедійна презентація, колекція яєць та пір’я птахів, пазли «Angry Birds», сигнальні картки різного кольору для 3-х команд формату А4, кольорові картки червоного й зеленого кольору для кожного учасника, білі аркуші паперу формату А4, маркери.
Матеріали можна використовувати для підсумкових уроків до теми «Птахи», під час проведення Всеукраїнської акції «Годівничка», до Міжнародного Дня птахів, під час святкування Дня зустрічі птахів тощо.
Конкурс розраховано для 3-х команд (можливі модифікації, залежно від кількості учнів та матеріально-технічної бази навчального закладу).
Вступ
Ведучий говорить вітальне слово, представляє журі.
Презентація команд
Капітани представляють команди, їх назву, герб та всі разом виголошують девіз (підготовано заздалегідь).
Конкурс «Вірю – не вірю». Розминка
(Конкурс спрямовано на активізацію учнів, балами не оцінюється).
На кожне твердження ведучого учасники піднімають картки червоного кольору, якщо воно помилкове, і зеленого кольору – якщо правильне.
У назвах яких птахів використовують ноти? Учасникам дається підказка – зображення птахів на екрані. Відповідає та команда, яка першою підніме сигнальну картку.
Одна правильна відповідь – 1 бал
буРЕвісник
ФАзан
флаМІнго
чапЛЯ
зозуЛЯ
дроФА
оРЕл
конДОр
зМІєїд
ДОдо
конопЛЯнка
РЕмез
Конкурс «Закінчи приказку»
Ведучий зачитує початок вислову, а учні повинні його закінчити. Яка команда першою піднімає сигнальну картку, та й дає відповідь. Якщо перша команда помиляється, право на відповідь переходить до іншої команди.
Оцінювання:
2 бали, якщо команда дала правильну відповідь із першого разу.
1 бал, якщо за другим разом.
Ліпше пташці на зеленій вітці, ніж у пана в золотій клітці.
Ранні пташки росу п’ють, а пізні слізки ллють.
Ластівка день починає, а соловей його кінчає.
Де лелека водиться, там щастя родиться.
Не вчи орла літати, а солов’я співати.
Краще синиця в жмені, ніж журавель у небі.
Сорока на хвості принесла.
Яйця курей не учать.
Індик думав та й у борщ попав.
Сова вдень мовчить, а вночі кричить.
Де багато пташок, там нема комашок.
Унадився журавель до бабиних конопель.
Назвіть іншу половинку сімейної пари.
Одне співпадіння – 1 бал. Відповідає першою та команда, яка швидше підняла сигнальну картку.
Учням пропонується група зображень птахів та їх назви (на окремих аркушах паперу). Учасник повинні встановити відповідність між назвою та зображенням птаха.
Час виконання завдання – 3 хвилини.
Одне співпадіння – 1 бал.
Учням пропонуються однакові набори пір’я. Кожна команда повинна визначити, якому птаху належить перо.
Обладнання (орієнтовно): колекція пір’я курей, павичів, індиків, гусей, качок, папуг хвилястих тощо.
Час виконання завдання – 3 хвилини.
Одне співпадіння – 1 бал.
Учням пропонуються набори яєць свійських птахів. Вони повинні назвати, яким птахам вони належать.
Обладнання: яйця курей різного кольору, перепелині яйця, яйця курки, гусей, індика. Можливо і яйце страуса.
Час виконання завдання – 3 хвилини.
Одне співпадіння – 1 бал.
Учням пропонується скласти пазл на швидкість (картинку демонструють на екрані).
Перша команда – 3 бали, 2-га – 2 бали, 3-тя – 1 бал.
Учням пропонується запис голосу різних птахів. Команди повинні їх відгадати.
Орієнтовні голоси птахів: соловей, ворон, іволга, ластівка, дятел, дикі гуси, горобець, півень, качки, лебеді, індик, папуга, павич.
Одне співпадіння – 1 бал. Відповідає першою та команда, яка швидше підняла сигнальну картку.
Учням пропонуються слова та фрази англійською мовою. Вони повинні їх прочитати й озвучити переклад. Команди відповідають по черзі. Якщо учасники не знають відповіді – інша команда може її дати. Правильна відповідь – 1 бал.
№ п/п |
Англійська мова |
Українська мова |
1 |
a bird |
птах |
2 |
birds are our friends |
птахи наші друзі |
3 |
I love birds |
я люблю птахів |
4 |
ornithology |
орнітологія |
5 |
birds |
птахи |
6 |
a chicken |
курча |
7 |
a chick |
пташеня |
8 |
birds are incredible |
птахи неймовірні |
9 |
an egg |
яйце |
10. Конкурс «Птахи моєї малої батьківщини»
На слайді учням показано два птахи. Вони обирають того, який зустрічається на території Полтавщини, пишуть його назву на аркуші паперу маркером й показують журі.
Якщо учасники команди назвали й правильно записали назву птаха – 2 бали, якщо написали тільки номер – 1 бал.
Бонусне запитання: «Що об’єднує всіх згаданих птахів Полтавщини»? (Усі вони є такими, що зимують). Правильна відповідь – 2 бали.
11. Конкурс капітанів
Капітани відповідають по черзі. Якщо учасники не знають відповіді – її дає ведучий. Правильна відповідь – 1 бал.
Команди нагороджуються грамотами за І, ІІ і ІІІ місце, найактивніші учні отримують оцінки від 10 до 12 балів.
Джерела ілюстрацій та музичного супроводу
1