Конкурс для учнів 7-8 класів "Пташиний світ"

Про матеріал
Матеріали можна використовувати для підсумкових уроків до теми «Птахи», під час проведення Всеукраїнської акції «Годівничка», до Міжнародного Дня птахів, під час святкування Дня зустрічі птахів тощо
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Конкурс для учнів 7-8 класів

 

 

 

 

Пташиний світ

 

 

 

 

 

Підготувала

Кочерга Тамара Юріївна,

учитель біології

Першої гімназії імені Матвія Номиса

Лубенської міської ради

Лубенського району Полтавської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: поглибити знання учнів про птахів, їх будову, життєдіяльність, поведінку, роль у природі; ознайомити із птахами Полтавщини, які залишаються на зимівлю; виховувати дбайливе ставлення до орнітофауни та біорізноманіття в цілому.

Обладнання: плакати, малюнки, муляжі тощо, якими можна прикрасити клас, комп’ютерна техніка, проектор, колонки, мультимедійна презентація, колекція яєць та пір’я птахів, пазли «Angry Birds», сигнальні картки різного кольору для 3-х команд формату А4, кольорові картки червоного й зеленого кольору для кожного учасника, білі аркуші паперу формату А4, маркери.

Матеріали можна використовувати для підсумкових уроків до теми «Птахи», під час проведення Всеукраїнської акції «Годівничка», до Міжнародного Дня птахів, під час святкування Дня зустрічі птахів тощо.


Конкурс розраховано для 3-х команд (можливі модифікації, залежно від кількості учнів та матеріально-технічної бази навчального закладу).

Вступ

Ведучий говорить вітальне слово, представляє журі.

Презентація команд

Капітани представляють команди, їх назву, герб та всі разом виголошують девіз (підготовано заздалегідь).  

Конкурс «Вірю – не вірю». Розминка

(Конкурс спрямовано на активізацію учнів, балами не оцінюється).

На кожне твердження ведучого учасни­ки піднімають картки червоного кольору, якщо воно помилкове, і зеленого кольору – якщо правильне.


  1. Птахи – теплокровні тварини. +
  2. Всі птахи літають. –
  3. Лебідь – символ вірності. +
  4. Кури вміють літати. –
  5. Зозуля будує гніздо. –
  6. Лелеки «приносять» дітей. –
  7. Пінгвіни мають кіль. +
  8. Птахи мають сечовий міхур. –
  9. Курка не несе яєць без півня. –
  10. Страуси мають кіль. –
  11. Є птахи, які плавають під водою. +
  12.  Усі пташенята народжуються з пір’ям. –
  13.  Шкіра птахів майже не має залоз. +
  14.  Тіло птаха вкрите пір’ям. +
  15.  У птахів подвійне дихання. +

  1. Конкурс «Музичний»

У назвах яких птахів використовують ноти? Учасникам дається підказка – зображення птахів на екрані.  Відповідає  та  команда, яка першою підніме сигнальну картку.

Одна правильна відповідь – 1 бал


буРЕвісник

ФАзан

флаМІнго


чапЛЯ

зозуЛЯ

дроФА

оРЕл


конДОр

зМІєїд

ДОдо

конопЛЯнка

РЕмез


Конкурс «Закінчи приказку»

 Ведучий зачитує початок вислову, а учні повинні його закінчити. Яка команда першою піднімає сигнальну картку, та й дає відповідь. Якщо перша команда помиляється, право на відповідь переходить до іншої команди.

Оцінювання:

2 бали, якщо команда дала правильну відповідь із першого разу.

1 бал, якщо за другим разом.

Ліпше пташці на зеленій вітці, ніж у пана в золотій клітці.

Ранні пташки росу п’ють, а пізні слізки ллють.

Ластівка день починає, а соловей його кінчає.

Де лелека водиться, там щастя родиться.

Не вчи орла літати, а солов’я співати.

Краще синиця в жмені, ніж журавель у небі.

Сорока на хвості принесла.

Яйця курей не учать.

Індик думав та й у борщ попав.

Сова вдень мовчить, а вночі кричить.

Де багато пташок, там нема комашок.

Унадився журавель до бабиних конопель.

3. Конкурс «Чудові сімейні пари»

Назвіть іншу половинку сімейної пари.

Одне співпадіння – 1 бал. Відповідає першою та команда, яка швидше підняла сигнальну картку.

  1.               Бик – корова.
  2.               Слон – слониха.
  3.               Баран – вівця.
  4.               Осел – ослиця.
  5.               Півень – курка.
  6.               Гусак – гуска.
  7.               Кит – китиха.
  8.               Качка – качур (селезень).
  9.               Бджола – трутень.
  10.          Лелека – самець лелеки.
  11.          Кіт – кішка.
  12.          Кінь – кобила.
  13.          Орел – орлиця.
  1. Конкурс «Підбери назву»

 Учням пропонується група зображень птахів та їх назви (на окремих аркушах паперу). Учасник повинні встановити відповідність між назвою та зображенням птаха.

Час виконання завдання – 3 хвилини.

 Одне співпадіння – 1 бал.


  1. Чоботар
  2. Шишкар
  3. Рибалочка

  4. Пірникоза
  5. Костогриз
  6. Одуд
  7. Серпокрилець

 


 

 


  1. Конкурс «Чия пір’їна?»

 Учням пропонуються однакові набори пір’я. Кожна команда повинна визначити, якому птаху належить перо.

 Обладнання (орієнтовно): колекція пір’я курей, павичів,  індиків, гусей, качок, папуг хвилястих тощо.

Час виконання завдання – 3 хвилини.

C:\Users\Studiya\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_20190225_144455.jpg
Одне співпадіння – 1 бал.

 

  1. Конкурс «Чиє яйце?»

 Учням пропонуються набори яєць свійських птахів. Вони повинні назвати, яким птахам вони належать.

 Обладнання: яйця курей різного кольору, перепелині яйця, яйця курки, гусей, індика. Можливо і яйце страуса.

Час виконання завдання – 3 хвилини.

C:\Users\Mala\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_20190225_083549.jpg
Одне співпадіння – 1 бал.

 

  1. Скласти пазл

 Учням пропонується скласти пазл на швидкість (картинку демонструють на екрані).


Перша команда – 3 бали, 2-га – 2 бали, 3-тя – 1 бал.

 

  1. Конкурс «Наймиліший голос»

 Учням пропонується запис голосу різних птахів. Команди повинні їх відгадати.

Орієнтовні голоси птахів: соловей, ворон, іволга, ластівка, дятел, дикі гуси, горобець, півень, качки, лебеді, індик, папуга, павич.

Одне співпадіння – 1 бал. Відповідає першою та команда, яка швидше підняла сигнальну картку.

 

  1. Конкурс «Англійський»

Учням пропонуються слова та фрази англійською мовою. Вони повинні їх прочитати й озвучити переклад. Команди відповідають по черзі. Якщо учасники не знають відповіді – інша команда може її дати. Правильна відповідь – 1 бал.

№ п/п

Англійська мова

Українська мова

1

a bird

птах

2

birds are our friends

птахи наші друзі

3

I love birds

я люблю птахів

4

ornithology

орнітологія

5

birds

птахи

6

a chicken

курча

7

a chick

пташеня

8

birds are incredible

птахи неймовірні

9

an egg

яйце

 


 

 

 

 

 

10. Конкурс «Птахи моєї малої батьківщини»



На слайді учням показано два птахи. Вони обирають того, який зустрічається на території Полтавщини, пишуть його назву на аркуші паперу маркером й показують журі.

 Якщо учасники команди назвали й правильно записали назву птаха – 2 бали, якщо написали тільки номер – 1 бал.

Бонусне запитання: «Що об’єднує всіх згаданих птахів Полтавщини»? (Усі вони є  такими, що зимують). Правильна відповідь – 2 бали.

11. Конкурс капітанів

Капітани відповідають по черзі. Якщо учасники не знають відповіді – її дає ведучий. Правильна відповідь – 1 бал.

 

  1. Скільки повік у птахів? (Три).
  2.  На скільки градусів може повертати голову сова? (270°).
  3.  Хто є предками птахів? (Давні плазуни).
  4.  Як називають зрослі кістки стопи у птахів? (Цівка).
  5.  Як називається розширення стравоходу у птахів? (Воло).
  6. Яка пташка «кукує» людині літа? (Зозуля).
  7. Який птах має найбільше яйце? (Африканський страус).
  8. Який птах «віщує» бурю? (Буревісник).
  9. Якого птаха здавна використовували як будильник? (Півня).
  10.  Як називається найпопулярніший на сучасних весіллях птах? (Голуб).
  11.  Які птахи живуть під стріхою? (Горобці, ластівки).
  12.  Які птахи живуть у нас тільки взимку? (Омелюх, снігур).
  13.  У якого птаха червоні груди? (Снігур).
  14.  Як називають матір курчат? (Квочка).
  15.  У якого птаха жовті груди? (Синиця).
  16.  Який птах є символом мудрості? (Сова).
  17.  Який птах має схильність до клептоманії? (Сорока).
  18.  Скільки повітряних мішків у птахів? (9).

 

Команди нагороджуються грамотами за І, ІІ і ІІІ місце, найактивніші учні отримують оцінки від 10 до 12 балів.

 

Джерела ілюстрацій та музичного супроводу

  1. Прислів'я та приказки про птахів [Електронний ресурс] // Українські традиції – Режим доступу до ресурсу: http://traditions.in.ua/usna-narodna-tvorchist/pryslivia-ta-prykazky/166-pryslivia-ta-prykazky-pro-ptakhiv.
  2. Птахи світу [Електронний ресурс] // Орнітологія – Режим доступу до ресурсу: https://www.pinterest.ru/slonik_riol12/birds-%D0%BF%D1%82%D0%B0%D1%85%D0%B8-%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%83/
  3. Федоренко В. Птахи України [Електронний ресурс] / Василь Федоренко. – 2014. – Режим доступу до ресурсу: http://uabirds.org/v2photosonly.php?l=ru.
  4. Фесенко Г. Пташині імена [Електронний ресурс] / Геннадій Фесенко // Пернаті друзі: пташиний світ України – Режим доступу до ресурсу: http://pernatidruzi.org.ua/ptashyni_imena.html.
  5. Голоса птиц [Електронний ресурс] // «e-papa.org». – 2004. – Режим доступу до ресурсу: http://detkam.e-papa.ru/mp/90/983.html.
  6. Грэй С. Angry Birds [Електронний ресурс] / Сергей Грэй // Hi-news.ru. – 2015. – Режим доступу до ресурсу: https://hi-news.ru/entertainment/vy-mozhete-skachat-igru-angry-birds-2-besplatno-pryamo-sejchas.html.

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Кочерга Тамара
Пов’язані теми
Біологія, Сценарії
Додано
31 січня
Переглядів
220
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку