Завдання І етапу
X Міжнародного мовно-літературного конкурсу
імені Тараса Шевченка
у 2019–2020 навчальному році
5 клас
І. Напишіть невеликий казково-пейзажний твір-замальовку «За сонцем хмаронька пливе…», використовуючи всі види речень за метою висловлювання.
12 б.
ІІ. Дайте відповіді на запитання.
ІІІ. Напишіть творчу роботу на тему «Моя перша зустріч із Тарасом Шевченком».
12б.
Максимальна кількість балів – 30.
Завдання І етапу
X Міжнародного мовно-літературного конкурсу
імені Тараса Шевченка
у 2019–2020 навчальному році
6 клас
І. Використовуючи поданий початок, у жанрі оповідання складіть розповідь про те, як маленький Тарасик ходив шукати залізні стовпи, що підпирають на обрії небо.
У творчій роботі використайте діалог або пряму мову. Уведіть у речення звертання та вставні слова. Підкресліть їх.
Маленького Тараса Шевченка вабив довколишній світ, у якому стільки незрозумілого, загадкового і дивного. Хлопчик виростав мовчазний, завжди замислений. Ніколи не тримався хати, а все бував десь на природі…
Одного разу він пішов шукати залізних стовпів, що десь підпирають на обрії небо…
Обсяг – до 1,5 сторінки. 12 б.
ІІ. Дайте відповіді на запитання. 6 б.
III. Напишіть твір-мініатюру на тему «Про що я хотів би попросити Тараса Шевченка?».
Обсяг – до 1,5 сторінки. 12 б.
Максимальна кількість балів – 30 б.
Завдання І етапу
X Міжнародного мовно-літературного конкурсу
імені Тараса Шевченка
у 2019–2020 навчальному році
7 клас
Обсяг – 1,5 сторінки.
У творчій роботі використайте 2-3 доречних фразеологізми. Ускладніть речення поширеними звертаннями (2-3); однорідними присудками, вираженими дієсловами в наказовому способі (2-3). Підкресліть фразеологізми, поширені звертання, однорідні присудки.
12 б.
ІІ. Назвіть твори Т. Г.Шевченка, з яких подано уривки.
1. Тече вода в синє море,
Та не витікає;
Шука козак свою долю,
А долі немає.
Ревіли гармати;
Було колись – запорожці
Вміли панувати.
Червоні поли розстилає
І сонце спатоньки зове
У синє море: покриває
Рожевою пеленою,
Мов мати дитину.
Із хмари де-де виглядав,
Неначе човен в синім морі,
То виринав, то потопав.
Маленьких діточок своїх;
Сама заснула коло їх.
Затихло все, тільки дівчата
Та соловейко не затих.
В степу заспівала.
Зілля диво наробило –
Тополею стала.
6 б.
ІІІ. Напишіть легенду про те, чому Тараса Шевченка називають Кобзарем.
Обсяг – 1,5 сторінки.
Доберіть заголовок. У творчій роботі використайте засоби художньої виразності (епітети, порівняння, гіперболу, персоніфікацію). Прості речення ускладніть дієприкметниковими зворотами (3-4). Підкресліть використані художні засоби, дієприкметникові звороти.
12 б.
Максимальна кількість балів – 30.
Завдання І етапу
X Міжнародного мовно-літературного конкурсу
імені Тараса Шевченка
у 2019–2020 навчальному році
8 клас
І. У повісті «Музикант» Т. Шевченко писав: «Я страшенно люблю дивитися на щасливих людей, і, по-моєму, немає прекраснішого, немає чарівнішого видовища, як образ щасливої людини». Як розумів щастя Шевченко? Як розумієте щастя ви?
Напишіть твір-роздум у публіцистичному стилі. Обсяг – 2 сторінки. Придумайте заголовок для твору. Використайте у своєму міркуванні не менше 2-3 фразеологізмів по 2 дієприкметникових і дієприслівникових звороти. Підкресліть фразеологізми і звороти.
12б.
ІІ. Дайте відповіді на запитання.
В неволі, плачучи, умру,
І все з собою заберу —
Малого сліду не покину
На нашій славній Україні,
На нашій — не своїй землі.
2 б.
ІІІ. Напишіть творчу роботу на тему «Відтворення героїчної і трагічної історії України та боротьба запорозького козацтва за волю і незалежність у народних піснях і думах», використавши як епіграф запропоновані нижче слова Тараса Шевченка:
Було колись в Україні –
Ревіли гармати;
Було колись – запорожці
Вміли панувати.
12 б.
Максимальна кількість балів – 30.
Завдання І етапу
X Міжнародного мовно-літературного конкурсу
імені Тараса Шевченка
у 2019–2020 навчальному році
9 клас
І. Під час заслання Тарас Шевченко вів щоденник під назвою «Журнал». Створіть щоденниковий запис від імені поета (1-2 сторінки) про один день із життя в неволі, використовуючи наявні зі шкільного курсу або вивчені самостійно відомості про життя українського митця.
У щоденниковому записі використайте односкладні речення, складносурядні та складнопідрядні речення. Підкресліть їх.
12 б.
ІІ. Запишіть слова, якими потрібно завершити кожне з поданих речень:
1) Портрет, розіграний у лотерею, за кошти від якої було викуплено
Шевченка з кріпацтва, створив …
2)Перше видання Шевченкового «Кобзаря» містило такі твори: …
3)Крім Т.Шевченка, до Кирило-Мефодіївського братства входили письменники …
4)Цикл віршів, написаних Тарасом Шевченком під час ув'язнення у справі Кирило-Мефодіївського братства, має назву …
5) Дата смерті Шевченка…
6) Дата перепоховання Шевченка - …
6 б.
ІІІ. Завдання: напишіть твір-роздум на тему «Народ Шевченка не забуває і ніколи не забуде». У роботі наведіть приклади з творів Т. Шевченка (не менше 3), в яких, на Вашу думку, розкрито вічну актуальність Кобзаря для кожної нової епохи. У тексті використайте однорідні підмети, однорідні присудки, узагальнено-особові речення, частки.
Орієнтовний обсяг роботи – 2-2,5 сторінки.
12 б.
Максимальна кількість балів – 30.