Конкурс ім. Т. Г. Шевченка завдання 2019-2020рр

Про матеріал
Завдання для підготовки до конкурсу ім. Т. Г. Шевченка. Конкурс ім. Т. Г. Шевченка завдання 2019-2020рр
Перегляд файлу

Завдання І етапу
X Міжнародного мовно-літературного конкурсу

                 імені Тараса Шевченка

             у 2019–2020 навчальному роцішевченко

                      5 клас

 

 

 

І. Напишіть невеликий казково-пейзажний твір-замальовку «За сонцем хмаронька пливе…», використовуючи всі види речень за метою висловлювання.

        12 б.

ІІ. Дайте відповіді на запитання.

  1. Поясніть лексичне значення слова «кукла» в тексті: «Катерина,  сама ще недоросла, зв’язана з малим Тарасом, як ланцюгами: сповивала, колихала, пісень  співала, запихала дитячий плач «куклою…» (С. Васильченко). 1 б.
  2. У якому селі народився Т.Г. Шевченко? 1 б.
  3. У кого почав навчатися грамоті малий Тарас? 1 б.
  4. Запишіть строфу відомого вам вірша Т. Шевченка. 1 б.
  5. Розкрийте зміст прислів’я: «Хто Шевченка прочитав, той багатший серцем став». 2 б.

ІІІ. Напишіть творчу роботу на тему «Моя перша зустріч із Тарасом Шевченком».

12б.

 

 

Максимальна кількість балів – 30.


Завдання І етапу
        X Міжнародного мовно-літературного конкурсу

Описание: шевченко                імені Тараса Шевченка

         у 2019–2020 навчальному році

                       6 клас

 

 

 

 

І.  Використовуючи поданий початок, у жанрі оповідання складіть розповідь про те, як маленький Тарасик ходив шукати залізні стовпи, що підпирають на обрії небо.

У творчій роботі використайте діалог або пряму мову. Уведіть у речення звертання та вставні слова. Підкресліть їх.

            Маленького Тараса Шевченка вабив довколишній світ, у якому стільки незрозумілого, загадкового і дивного. Хлопчик виростав мовчазний, завжди замислений. Ніколи не тримався хати, а все бував десь на природі…

            Одного разу він пішов  шукати залізних стовпів, що десь підпирають на обрії небо…

 

Обсяг – до 1,5 сторінки.        12 б.

 

ІІ. Дайте відповіді на запитання.                                                               6 б.

  1. Прізвище українського художника, з яким Т. Шевченко познайомився у Петербурзі у «Літньому саду».
  2.  Прізвище пана, кріпаками якого були Шевченки.
  3. У яке місто було перевезено прах Т. Шевченка?
  4. Як називається гора, де знаходиться могила поета?
  5. Ім’я матері та старшої сестри Т. Шевченка.
  6. Як називається перша збірка поезій Т. Шевченка?

III.  Напишіть твір-мініатюру на тему «Про що я хотів би попросити Тараса Шевченка?».

 

Обсяг – до 1,5 сторінки.        12 б.

 

Максимальна кількість балів – 30 б.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання І етапу
X Міжнародного мовно-літературного конкурсу

імені Тараса Шевченка

у 2019–2020 навчальному році

шевченко                7 клас

 

 

 

 

 

  1. Напишіть творчу роботу в публіцистичному стилі «Уроки життя від Великого Кобзаря».

Обсяг – 1,5 сторінки.

У творчій роботі використайте 2-3 доречних фразеологізми. Ускладніть речення поширеними звертаннями (2-3); однорідними присудками, вираженими дієсловами в наказовому способі (2-3). Підкресліть фразеологізми, поширені звертання, однорідні присудки.

 

12 б.

ІІ. Назвіть твори Т. Г.Шевченка, з яких подано уривки.

1. Тече вода в синє море,

Та не витікає;

Шука козак свою долю,

А долі немає.

 

  1. Було колись – в Україні

Ревіли гармати;

Було колись – запорожці

Вміли панувати.

 

  1.  За сонцем хмаронька пливе,

Червоні поли розстилає

І сонце спатоньки зове

У синє море: покриває

Рожевою пеленою,

Мов мати дитину.

 

  1.  І блідий місяць на ту пору

Із хмари де-де виглядав,

Неначе човен в синім морі,

То виринав, то потопав.

 

  1.  Поклала мати коло хати

Маленьких діточок своїх;

Сама заснула коло їх.

Затихло все, тільки дівчата

Та соловейко не затих.

 

  1. Таку пісню чорнобрива

В степу заспівала.

Зілля диво наробило –

Тополею стала.

 

6 б.

 

ІІІ. Напишіть легенду про те, чому Тараса Шевченка називають Кобзарем.

Обсяг – 1,5 сторінки.

Доберіть заголовок. У творчій роботі використайте засоби художньої виразності (епітети, порівняння, гіперболу, персоніфікацію). Прості речення ускладніть дієприкметниковими зворотами (3-4). Підкресліть використані художні засоби, дієприкметникові звороти.

 

12 б.

Максимальна кількість балів – 30.

 

 

 

Завдання І етапу

X Міжнародного мовно-літературного конкурсу

імені Тараса Шевченка

у 2019–2020 навчальному році

8 клас

шевченко

 

 

 

  1.  

І. У повісті «Музикант» Т. Шевченко писав: «Я страшенно люблю дивитися на щасливих людей, і, по-моєму, немає прекраснішого, немає чарівнішого видовища, як образ щасливої людини». Як розумів щастя Шевченко? Як розумієте щастя ви?

Напишіть твір-роздум у публіцистичному стилі. Обсяг – 2 сторінки. Придумайте заголовок для твору. Використайте у своєму міркуванні не менше 2-3 фразеологізмів по 2 дієприкметникових і дієприслівникових звороти. Підкресліть фразеологізми і звороти.

12б.

ІІ. Дайте відповіді на запитання.

  1. Назвіть твір, яким відкривається перше видання «Кобзаря». 1 б.
  2. Рік, у якому вийшло перше видання «Кобзаря». 1 б.
  3. Назвіть відомі вам балади Т. Шевченка. 1 б.
  4. Про кого згадував Т. Шевченко в одному зі своїх листів: «Цей перший деспот, на якого я наткнувся в моєму житті, викликав у мене на все життя глибоку огиду й презирство до всякого насильства однієї людини над другою»? 1 б.
  5. Поясніть виділені слова з поезії Т. Шевченка «Мені однаково, чи буду…»:

 

 

В неволі, плачучи, умру,

І все з собою заберу —

Малого сліду не покину

На нашій славній Україні,

На нашій — не своїй землі.

2 б.

 

ІІІ. Напишіть творчу роботу на тему «Відтворення героїчної і трагічної історії України та боротьба запорозького козацтва за волю і незалежність у народних піснях і думах», використавши як епіграф запропоновані нижче слова Тараса Шевченка:

 Було колись в Україні –

 Ревіли гармати;

 Було колись – запорожці

 Вміли панувати.             

12 б.                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Максимальна кількість балів – 30.

 

Завдання І етапу
X Міжнародного мовно-літературного конкурсу

                   імені Тараса Шевченка

            у 2019–2020 навчальному роцішевченко

                             9 клас

 

 

 

І.  Під час заслання Тарас Шевченко вів щоденник під назвою «Журнал». Створіть щоденниковий запис від імені поета (1-2 сторінки) про один день із життя в неволі, використовуючи наявні зі шкільного курсу або вивчені самостійно відомості про життя українського митця.

У щоденниковому записі використайте односкладні речення, складносурядні та складнопідрядні речення. Підкресліть їх.

12 б.

ІІ. Запишіть слова, якими потрібно завершити кожне з  поданих речень:

 

1) Портрет, розіграний у лотерею, за кошти від якої було викуплено

    Шевченка з кріпацтва, створив …

2)Перше видання Шевченкового «Кобзаря»  містило  такі твори: …

3)Крім Т.Шевченка, до Кирило-Мефодіївського братства входили письменники

4)Цикл віршів, написаних Тарасом Шевченком під час ув'язнення  у справі  Кирило-Мефодіївського братства, має назву …

5) Дата смерті Шевченка…

6) Дата перепоховання Шевченка - 

6 б.

ІІІ. Завдання: напишіть твір-роздум на тему «Народ Шевченка не забуває і ніколи не забуде». У роботі наведіть приклади з творів Т. Шевченка (не менше 3), в яких, на Вашу думку, розкрито вічну актуальність Кобзаря для кожної нової епохи. У тексті використайте однорідні підмети, однорідні присудки, узагальнено-особові речення, частки.

Орієнтовний обсяг роботи – 2-2,5 сторінки.

12 б.

Максимальна кількість балів – 30.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Жайворонок Наталія Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 червня 2020
Переглядів
29021
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку