Роль комп’ютерних технологій в оптимізації навчально-виховного процесу
Підготувала
викладач української
мови і літератури
Дуброва Н. О.
Полтава
2020
Використання інформаційно-комунікативних технологій на уроках української мови та літератури дає можливість впливати на три канали сприйняття людини: візуальний, слуховий, кінетичний, сприяє ефективному засвоєнню навчального матеріалу. За рахунок економії часу при цьому учні можуть опанувати більший обсяг матеріалу, розширюються можливості застосування диференційованого підходу в навчанні, здійснюються міжпредметні зв'язки. Але, мабуть, найголовнішою перевагою є те, що вздобувачів освіти з’являється мотивація до навчання, позитивний настрій, а також активізується творча діяльність.
Крім того, саме на таких уроках учні вчаться грамотно використовувати комп'ютер, розуміють, що він не тільки іграшка чи засіб спілкування з друзями, але й інструмент, за допомогою якого можна навчатися самостійно шукати, отримувати, систематизувати, аналізувати й відбирати необхідну інформацію.
Окремі учні самостійно можуть створювати мультимедійні презентації, а потім при групі демонстрували їх, коментуючи побачене. Учнівські мультимедійні презентації використовуються як для представлення результатів власних проведених досліджень, проектів, самостійної роботи, так і для виконання випереджувальних завдань як засіб ознайомлення з новою інформацією. Учні, які на урок не готують презентації, ставлять запитання автору творчої роботи, висловлюють свої думки щодо побаченого.
На уроках, де використовуються інформаційно-комунікаційні технології, учні можуть познайомитись не тільки з біографією письменника, але й проникнутися духом того часу, почути музику, фонограми, продекламувати вірші та побачити історичні моменти із життя.
Серед переваг інноваційних технологій навчання можна виділити розвантаження викладача, зняття з нього функцій подання матеріалу і надання можливості контролювати процес роботи з презентацією, фільмом, віртуальною екскурсією тощо; обговорення та узагальнення нових знань учнів після закінчення роботи з ними. У таких умовах з’являється можливість для додаткової індивідуальної роботи з кращими учнями, що забезпечує індивідуальний підхід у навчанні.