Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Конкурс "Курс молодого козака"

Про матеріал

Мета: розширити знання учнів про запорізьких козаків, їх традиції, побут, звичаї; виховувати шанобливе ставлення до запорожців; спонукати до наслідування їх кращих рис характеру: добродушності, безкорисливості, товариськості, бажання завжди прийти на допомогу; розвивати творчі дібності та фізичні якості учнів, спритність, кмітливість, активність, виховувати сміливість, патріотизм, любов до рідної землі.

Перегляд файлу

 

Конкурс «Курс молодого козака» до Дня захисника України

Мета: розширити знання учнів про запорізьких козаків, їх традиції, побут, звичаї; виховувати шанобливе ставлення до запорожців; спонукати до наслідування їх кращих рис характеру: добродушності, безкорисливості, товариськості, бажання завжди прийти на допомогу; розвивати фізичні якості учнів, спритність, кмітливість, активність, виховувати сміливість, патріотизм, любов до рідної землі. 

Обладнання: вислови «Козацькому роду нема переводу», «Доти буде Україна, поки будуть козаки», «Старий козацький заповіт: «Хто помира щодня від сміху, той буде жити до ста літ!», козацькі атрибути (булава), грамоти, мультимедійна презентація до заходу, електронне обладнання, записи козацьких пісень, державного Гімну України, протоколи оцінювання для журі.

Хід заходу:

На сцену виходять ведучі. Музика стихає.

Ведуча:  Добрий день вам, друзі щирі,

Хай живеться вам у мирі,

Не минайте нашу хату,

Бо у нас сьогодні свято.

 

 

Ведучий:  Шановні добродії! Славні козаки і козачки! Дозвольте привітати вас зі святом Покрови, святої покровительки всього роду козацького.

Ведуча:  Це свято віднині є не тільки народно-релігійне, а й національне. З кожним днем зростає інтерес багатьох людей до нашої історії.

Ведучий:  І це недаремно, бо знання свого родоводу, історичних та культурних надбань нащадків необхідні не лише для піднесення національної гідності, а й для використаня кращих традицій у сучасному житті.

Ведуча: ХV століття – важкий час у житті українського народу. Скрутно жилося йому під пануванням чужих володарів, бо скрізь в Україні було заведено панщину. Селяни працювали на панській землі, всю землю отримували у власність великі пани – вельможі. Багатостраждальна земля чекала героїв. І деякі чоловіки відгукнулися на заклик рідної землі і стали на її захист. Це були козаки. Саме їх сила, спритність і мужність змінили світ.

Ведучий: Ось чому Указом Президента України саме 14 жовтня оголошено Днем захисника України.

.

 

Ведуча: Ми звернулися до дівчат нашого ліцею з питанням, які риси вони найбільше цінують у юнаків? Відповіді були різні. Дівчатам подобаються юнаки веселі, дотепні, щедрі, розумні, добрі, виховані, красиві, охайні, з почуттям гумору. Але все ж таки основною чоловічою рисою парубків дівчата вважають сміливість, мужність, здатність захистити слабшого. Тож, шановні хлопці, мужність і героїзм ще не стали застарілими поняттями, вони потрібні чоловікам, які ще з давніх-давен названі сильною половиною людства, покликаною захищати жінок, дітей, Батьківщину.                            

Ведучий:  Найпершими захисниками рідної української землі стали козаки. Де козак, там і слава. Авторитет і самобутність запорозьких козаків були такими сильними, що козаками виявляли бажання стати всі юнаки в Україні.

Ведуча: І сьогодні в нас відбудеться «Курс молодого козака», який проведуть пан Євген і пані Наталя. В ньому візьмуть участь наші мужні й кмітливі хлопці, нащадки козацькі, майбутні воїни і захисники України. Зустрічайте! З великим задоволенням запрошую перший козацький  курінь «Славні козаченьки» на чолі з отаманом Русланом. (Звучить козацький марш).

 

Ведучий: Запрошую другий козацький

курінь «Козацька шабля» на чолі з

отаманом  Артемом. 

 

Ведуча: А конкурс оцінюватиме найдосвідченіше  журі, яке не раз бувало в боях, славиться силою, спритністю, має гостре око, розумні голови, любить гарно відпочити, смачно поїсти, має досвід військової служби, у складі гетьмана козацького журі - _________, отаманів - ___________, кошових - _____________. Кожен конкурс оцінюється за 5-бальною системою. (До складу журі запрошено педагогів-чоловіків)

Ведучий: Увага! Звернення до ліцейної громади гетьмана Золотівського козацького війська.

(Виходить гетьман з постановою)

Гетьман (читає). Сини мої, козаки! Я, гетьман козацького війська, Постановою  Міністерства оборони ліцею наказую вам підписати контракт на проведення рингу між двома куренями. Строк дії – наш святковий вечір. На службу приймаються громадяни віком  від 15 до 30 років, які мають:

  •    відповідний рівень фізичної підготовки;
  •    придатність до військової служби за станом здоров’я;
  •    проходження служби на рівних умовах;
  •    почуття гумору;
  •    шанобливе ставлення до прекрасної половини людства;
  •    почуття любові до Батьківщини;
  •    право на нагородження почесними призами.

Наказ від 14.10.2017 р.

 Тож перш ніж приступити до проходження курсу молодого козака, просимо вас підписати контракт (підпис козаками «контракту» під музику).

 Отамани, шикуйте свої курені!

Ліцей, рівняйсь, струнко!
Нехай же буде свято в нас на славу!
Рівняймось! Струнко! Лине Гімн держави!

(Звучить Гімн України)

Ведучий: Почнемо ринг з привітання куренів. А розпочне  І конкурс «Перекличка куренів» той курінь, отаман якого найсильніший. Прошу вийти отаманів і продемонструвати силу своїх рук (отамани змагаються). Отамани, для переклички шикуйте свої курені! (виступ куренів – похідна пісня, назва, девіз, привітання суперникам, емблема). Розпочинає перекличку курінь _________________

Отаман І куреня:

Рівняйсь! Струнко!

Наш курінь:  «Славні козаченьки»

Наш девіз: «Степ широкий – то мій сват,

  Сивий коник – то мій брат»

 

Привітання суперникам:

 «Гей ви, славні козаченьки,  

 Долю високо несіть,

 Не цурайтеся, братайтесь,

 Україна буде жить!»

Отаман ІІ куреня:

Рівняйсь! Струнко!

Наш курінь: «Козацька шабля»

Наш девіз: «Богу – душа, життя – Україні,

А честь – для себе»

Привітання суперникам:

 «Душу й тіло ми положим

за нашу свободу

І покажем, що ми браття,

козацького роду.»

Ведуча: Другий конкурс, який ми пропонуємо нашим учасникам, –  «Козацька вікторина». Розпочинає її курінь __________. (На екрані – запитання й варіанти відповідей, 1 відповідь – 1 бал, курені  по черзі дають відповіді)

Ведуча: Молодці, козаки! Прекрасно знаєте історію українського козацтва.

ІІІ конкурс «Гопак»

Ведучий: Як бачимо, хлопці успішно впорались із цим завданням. Після такої розумової напруги дамо роботи ногам. Подивимося, як наші козаки вміють танцювати,нехай станцюють гопака, сидячи на стільцях. А журі вирішить, у кого виходить краще. Подивіться, як виконує гопак танцювальний ансамбль. (На екрані демонструється гопак у виконанні танцювального ансамблю).

 

 

Ведуча: А тепер прошу зайняти місця на стільцях трьом козакам з кожного куреня. Слухаємо мої команди і танцюємо під музику (Команди: «Танцюють ноги!», «Танцюють руки!», «Танцює голова!», «Танцює живіт!», «Танцює все тіло!»). Які ж ви талановиті, артистичні, як гарно танцюєте!

 Шановне журі, просимо дати оцінку танцювальному таланту наших козаків за 5-бальною системою.

ІV конкурс «Козацькі побрехеньки»

Ведучий: Рівно в полудень з фортечної гармати лунав постріл. За цим сигналом ішли козаки обідати.

 А нас почастує Валерія народною українською піснею «Із сиром пироги» (виконання пісні).

За обідом ще козаки дуже любили пожартувати. Адже гумор допомагав українцям витримати, не зламатися. Гумор – невід’ємна  риса вдачі українців. Він засвідчував ознаки життєздатності, здорової моралі народу, який у найскрутніші моменти не впадав у відчай, а мав силу сміятися.

 

Ведуча: Отже, наступний конкурс«Козацькі побрехеньки». Козаки куренів повинні розповісти анекдот чи якийсь жарт, або гумореску про життя козаків. [Додаток 1]

 

V конкурс «Солоха»

(Стук у двері)

Ведуча: А хто там прийшов, заходьте!   

    (Заходять дві Солохи, у руках горщики з варениками)

І Солоха: А доброго дня вашій хаті. А ми ото йдемо, дивимося, світиться. Дай, думаємо, зайдемо ми до вашої господи, на обід напросимося. Та ми ж не з  пустими руками, вареників наліпили-наварили, сметанки збили. Хочеться славних козаченьків почастувати.

ІІ Солоха: Може, хто з дівчат пару собі знайде, та й мені отаман в хаті знадобиться. Та щоб отримати вареника, ви повинні нам по черзі висловити компліменти. (Один комплімент дорівнює 1 балу.) Козаки куренів по черзі говорять компліменти, за що отримують по варенику. Журі підраховує кількість компліментів і ставить відповідний бал.

 

Ведуча: Просимо журі оголосити результати попередніх конкурсів.  

Ведуча (після оголошення результатів): А де ж дівся Євген, мабуть,  свататись побіг…

Сценка за уривком з повісті І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»

 

VІ конкурс «Заплети косу»

Ведуча: А ось і наша Катерина, яка проведе конкурс «Заплети косу». Прошу вийти по три учасники з кожного  куреня, взятися за стрічки, які тримає україночка. Вам потрібно, поки лунає українська мелодія, сплести косу із стрічок. Переможе та команда, яка сплете довшу й красивішу косу. Журі оцінюватиме й акуратність виконаної роботи.

 

(Виходить Катерина і проводить конкурс «Заплети косу»: під українську мелодію по три учасники куреня плетуть косу із стрічок, які тримає дівчина, перемагає команда, яка першою заплете косу).

 

 

VІІ конкурс «Лист козачці»

Ведучий: Пані Наталю, а ви знаєте, що на Січі не було жодної жінки? Навіть цариця-імператриця не навідалась – це історичний факт.

 

Ведуча: І обітницю козаки давали: не одружуватися! Гомоніли колись, що Дніпро ніколи не мілішав завдяки молодим козачкам, які, проводжаючи коханих до Війська Запорізького, проливали за ними ручаї сліз: коли-то повернуться до родин, коли ж весілля справлять?  А козаки писали листи не тільки турецькому султану, а й своїм коханим. Справжній чоловік, козак повинен уміти все. В тому числі - присвячувати коханій вірші.

 

Ведучий: У VІІ конкурсі «Лист козачці» беруть участь писарі обох куренів. Вам пропонуються однакові рими, ви повинні  скласти за їх допомогою лист коханій козачці. (Рими – співзвучні закінчення віршованих рядків).

Рими: сміх – гріх, кохання – зрання, очі – ночі, мрію – грію.

(Команди отримують однакові рими, пишуть листа, використовуючи їх). Рими можна переставляти, як потрібно авторові.

 

Ведучий: А поки козаки пишуть листа козачці, виступає гурт «Світоч» із піснею «Я козачка твоя…».

(Після музичної паузи зачитується

лист козачці писарями обох куренів).

 

VІІІ конкурс «Повзунець»

Ведучий: Ви знаєте, ніщо не могло втримати козаків у полоні: ні міцні мотузки, ні кайдани, ні навіть мішки.

 Увага! Наступний конкурс «Повзунець» - останній. Беруть участь усі козаки куренів та їх вболівальники. За сигналом козаки навприсядки, поклавши руки на коліна, один за одним ідуть до україночок, і до них приєднуються вболівальники кожної команди, утворюючи повзучий ланцюг. 

 

Ведуча: Перемагає той курінь, який більше збере вболівальників. Запрошуємо взяти участь не тільки парубків, а й дівчат. Прошу козаків сісти навприсядки один за одним, руки покласти на коліна. Щойно почнеться мелодія, поспішайте до україночок. Після закінчення конкурсу україночки підраховують кількість уболівальників, що приєдналися до куренів, оголошують результат. Журі ставить відповідний бал. 

Ведуча: Це було останнє випробування на сьогодні. Прошу шановне журі підвести підсумки козацького турніру. Для їх оголошення запрошуємо гетьмана ліцейного козацького війська.

Оголошення підсумків

Гетьман (читає грамоту): Я, Гетьман усіх вільних земель українських і всієї держави, даною мені владою і своєю волею велю привітати найсміливіших і найдружніших козаків куренів «Козацька шабля» і «Славні козаченьки». (Гетьман вручає грамоти, україночки – пам’ятні сувеніри)

Ведучий: Після сьогоднішніх наших змагань у нас залишається світла пам'ять про славні подвиги наших предків-запорожців. Отож пам’ятайте, дорогі юнаки і дівчата, що ви є нащадками славних українських козаків.  Любіть Україну, шануйте її народ. Хай кожен з вас своїми добрими справами і вчинками доведе, що козацькому роду нема переводу!

Ведуча: Шановні парубки, чоловіки, ще раз вітаємо вас із Днем захисника Вітчизни, бажаємо здоров’я, удачі, довголіття. Нехай усі ваші чоловічі якості проявляються в мирному житті, де також потрібно захищати, підтримувати, допомагати.

 Я хочу лиш, щоб чоловічі руки

 Не зброю обіймали, а коханих.

 І щоб вони не танки вели в поле,

 А борозну до щастя прокладали.

 Хай дужі руки чоловічі

 Не порохом пропахнуть, а колоссям,

 Хай у труді шукають щастя вічне,

Так в нашому народі повелося.

Ведуча: А для шановної ліцейної громади виступить тріо «Водограй» з піснею «Рідна земля» (музичний номер).

Зі святом вас, чоловіки!


Додаток 1

Запитання до вікторини

  1. Що в перекладі з тюркської означає слово «козак»?

а) захисник планети;

б) мешканець степів;

в) вільна озброєна людина.

 

  1. Булава – це…

а) найвища нагорода козаків;

б) символ України;

в) символ гетьманської влади.

 

  1. Запорізька Січ була розташована…:

а) за Дніпровськими порогами;

б) в степах Причорномор’я;

в) на берегах Дністра. 

  1. Перша згадка  про козаків належала до:

а) ХХ століття;

б) до ХV століття;

в) до Х століття.

 

  1. Джурою козаки називали свого…:

а) командира;

б) помічника;

в) коня.

  1. Продовж рядки вірша:

Козаку найперше – воля

Козаку найперше - …   .

а) слава;

б) доля;

в) честь.

 

  1. Перша Запорізька Січ була заснована  Д. Вишневецьким…:

а) на острові Хортиця;

б) в Запоріжжі;

в) біля Чорного моря.

 

  1. Козаки своїх командирів обирали…:

а) підкиданням шапок вгору;

б) таємним голосуванням;

в) голосними вигуками.

  1. Вставте  пропущене слово в козацьке прислів’я «Хортиця – наша мати, а… - наш батько».

а) Богдан Хмельницький;

б) Великий Луг; 

в) Дніпро.

 

  1.  Яке народне свято  Указом Президента України оголошено Днем українського козацтва:

а) Різдво;

б) Покрова;

в) Водохреща.

 


Додаток 2

Матеріали до конкурсу «Козацькі побрехеньки»

 Виступ І куреня:

Козак 1: Серед Запорозьких козаків були справжні богатирі. Вони були сильні, бо сало полюбляли.

Козак 2:  В Україні їдять сало,

  Не багато і не мало.

  Товщина - на всі шість пальців,

  І картопелька на смальці.

Козак 1:  А свинина, як малина,

  Що у роті тане,

  Як найкраща в світі жінка,

  Як дівча кохане.

Козак 2:  Я люблю на повний шлунок,

  Їжа – це любовний трунок,

  Не шукайте, дівки, зілля,

  Тягніть сало із підпілля.

Козак 1:  Сало – це кохання,

  З вечора до рання.

  Сало – це робота.

  Сало – це дрімота.

  Сало – це для пісні крила,

  З салом і дівчина мила.


Додаток  3

Гумореска

 

Здивувалась вся округа

В сонячний деньок:

Ішов якось козарлюга

І … минув шинок.

Потім круто обернувся

Він на п’ятці знов,

До шиночка посміхнувся

Й геть собі пішов.

Потім ще і ще раз мимо

Він дорогу мів,

Та зайти в корчму любиму

Так і не посмів.

Запитали в дружнім колі:

Розуміть це як?

- Виховання сили волі,-

Відповів козак.      (П. Ребро)


Додаток 4

Сценка за уривком з повісті І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»

Входять Лаврін і Карпо.

Лаврін. Карпе! А кого ти будеш оце сватать? Адже ж оце перед Семеном тебе батько, мабуть, оженить.

Карпо (нехотя). Посватаю, кого трапиться.

Лаврін (весело). Сватай, Карпе, Палажку. Кращої од Палажки нема на все село. (Киває на дівчат)

Карпо. Коли в Палажки очі ви­трішкуваті, як у жаби, а стан кри­вий, як у баби.

Лаврін. То сватай Олену. Олена кругла, як цибулька, повновида, як повний місяць; в неї щоки, мов яблука, а як іде, аж земля стугонить.

Карпо. Гарна... мордою хоч пацю­ки бий: сама товста, як бодня, а шия, хоч обіддя гни.

Лаврін. То сватай Ганну. Тоненька, як очеретина, гнучка, як тополя...

Карпо. Вже й знайшов красуню! Та в неї лице, як тріска, стан, наче копистка, руки як кочерги, сама як дошка, а як іде, то аж кістки торохтять.  

Лаврін. Ах, який ти вередливий! То  сватай Варку Кузьмиху. (Сміється)

Карпо. Чи ти здурів? Варка як вигляне у вікно, то на вікно три дні собаки брешуть.

Лаврін. То сватай Катерину. В неї карі очі, чорні брови, руса коса до пояса.

(Підходить Карпо до Катерини, бере за руку, виводить на сцену)

 

1

 

doc
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
1106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку