Конкурс "Лінгвістика та математика"

Про матеріал
Використовуючи активні методи та прийоми, розширювати і поглиблювати знання учнів з української мови та математики.
Перегляд файлу

Інтегрований позакласний захід з математики,української мови та літератури

для учнів 6 - х класів

Тема: Лінгвістика та математика

Мета: використовуючи активні методи та прийоми, розширювати і поглиблювати знання учнів з української мови та математики, удосконалювати практичні вміння та навички, розвивати індивідуальні здібності, ефективно формувати пізнавальні здібності і самостійність школярів, виховувати ініціативність, уміння діяти в нестандартних ситуаціях, шукати творчих підходів до здобуття та використання інформації.

Обладнання: ноутбук, проектор, картки з завданнями.

Хід заходу

Ведучий 1: Добрий день всім, хто вивчає Математику!

Ведучий 2: Добрий день всім, хто любить Мову!

Ведучий 1: Добрий день всім, хто захоплюється Літературою.

Ведучий 2: Ми раді бачити на святі всіх, хто цікавиться математикою, мовою та літературу.

Ведучий 1: Ми раді бачити на святі навіть тих, хто ще не знає, що любить дані предмети.

Ведучий 2: Сьогодні у нас буде емоційне свято Інтелекту.

Ведучий 1: Проте ми не скільки потішатимемо вас, скільки будитимемо думки, перевірятимемо на терезах мудрості рівень вашої  тямущості, вашу здатність дотепно міркувати, давати феєрверк неординарних відповідей. Адже наші завдання постійно триматимуть напоготові ваш сплячий розум, стимулюватимуть вашу неординарну уяву, розвиватимуть ваше вміння тверезо розмірковувати.

Ведучий 2: Тепер на нас чекає гра.

                     Хай буде весела і без зла.

                     А щоб змагання було чесним,

                      Слід вибрати журі почесне

                      Нам разом з вами, друзі.

Ведучий 1:

Судити кмітливих та сміливих

Це праця зовсім нелегка.

Дозвольте суддів вам представити,

Задача в них важка.

 Члени журі допомагатимуть нам,  визначити переможців  Зустрічаємо оплесками наше журі: ___________.

Ведучий 2:

Отож, журі місця займайте

І нас по правді розсудіть

А ви, команди, поспішайте,

Усе про себе розкажіть.

Ведучий 1: Сьогодні до нас завітали  три команди: команда 6- А ”Квадратики математики”, яка цікавиться математикою» , команда 6 — Б ” Мовні крила “, яка любить мову та 6 — В“ Багатокутники”, яка багато читає. Команди нам доведуть, що немає таких перешкод, які б були не під силу ні любителям рідної мови та літератури, ні любителям світу чисел.

Ведучий 2: Можливо саме після нашого заходу хтось із гуманітаріїв полюбить якийсь закон чи формулу, або хтось із математиків розкриє для себе красу рідної мови.

Ведучий 1: І можливо тоді, вам захочеться стати, як Лейбніц, тим, хто вчився найбільше з усіх смертних, адже ще Конфуцій переконався, що до знань ведуть три шляхи: шлях роздумів – найвдячніший, шлях наслідування – найлегший, шлях досвіду – найгірший.

Ведучий 2: Тож давайте разом обчислювати Істину, брати до рук весла Розуму, довіримося човну Мудрості й вирушати за бісером знань цінних.

Ведучий 1: Запрошуємо на сцену команду « Багатокутники» - це учні 6 - В класу.

Капітан команди ________  Музика(вихід команди1)

Капітан. Ми команда дуже сильна,

Знаємо все про мову ми.

Перемогу в боротьбі

Завоюємо собі.

Наш девіз:

Рідну мову треба знати,

Слова любити й поважати

Без верби і калини – нема України.

Ми українці — велика родина,

Мова і література у нас солов’їна!

Квітне в садочку червона калина,

Рідна земля для нас всіх — Україна.

 

 1-й учень.

Ой, яка чудова українська мова!

Де береться все це, звідкіля і як?

Є в ній ліс - лісок - лісочок,

Пуща, гай, діброва,

Бір, перелісок, чорноліс,

Є іще й барак.

2-й учень. І така ж розкішна і гнучка, як мрія.

Можна звідкіля і звідки,

Можна і звідкіль,

Є у ній хурделиця, віхола, завія,

Завірюха, хуртовина, хуга, заметіль...

Ведучий 2: Запрошуємо на сцену команду « Квадратики математики» - це учні 6 -  А класу. 

Капітан команди _________ Музика (Вихід команди 2)

 Наш девіз:                Міркуємо швидко!

                    Відповідаємо правильно!

                    Обчислюємо точно!

                    Змагаємося чесно!

                                    Якщо хочеш досягнути
                                    У житті своїм вершин,
                                    Математику збагнути
                                   Мусиш тонко, до глибин.

                                    Не махай на все рукою,

                                     Не лінуйся, а учись! 

                                   Бо чого навчишся в школі,
                                   Знадобиться ще колись!

Хочем, щоб противник наш

Другом був завжди для нас! Раз!

Вболівальників сiм’я, щоб була весела. Два!

Справедливiсть від журi! Це вже три!

А ведучi прикладуть нехай усi сили

Ми знання свої покажем міцні - це чотири!

А гостям ми не дозволим нудьгувати - це вже п’ять!

 

Ведучий 1: Запрошуємо на сцену команду « Мовні крила » - це учні 6 - Б класу.

Капітан команди _____ Музика (Вихід команди 3)

Девіз: “Мова наша — як вода, в ній усе: і сила, й краса!”

 

 (Музика Увага)        Ведучий 2:          Тур І “Розминка”

  1.  Що стоїть посеред КиЄва ?
  2. Два брати, Обидва Кіндрати, через дорогу живуть, один одного не бачать. (Очі)
  3.  З якого полотна не можна пошити сорочки? (з залізного)
  4. В родині п’ять братів. Кожен з них має сестру. Скільки дітей у цій родині? (6)
  5.  Якою косою не можна косити? (дівочою)
  6. Вздовж алеї ростуть 10 дерев. Між ними стоять лавки. Скільки є лавок? (9)
  7.  Який ключ літає? (журавлиний)
  8. Як за допомогою п’яти одиниць одержати 100? (111-11=100)
  9. Скільки картоплин у горщик влізе? (картопля не лазить)
  10. Що це — десять пальців, а нігтів нема? (Рукавиці)
  11. Чи може страус себе птахом назвати? (ні, бо не говорить)
  12. Сімсот соколят на одній подушці сплять. (Соняшник).
  13. Один шестикласник про себе писав таке: “Пальців у мене двадцять п'ять на одній руці, стільки ж на другій, на обох ногах 10” Як це так? (забув поставити дві крапки після двадцяти.)
  14. Назвіть числа, які не змінюються від перестановки цифр.(11, 22,33,44 ...)
  15. Яким словом можна замінити ранок, день, вечір, ніч (Доба)

 

Ведучий 1 Тур ІІ «Математичні терміни»

Ведучий 1:   Завдання  команді за 1 хв. потрібно назвати якнайбільше математичних термінів, які починаються з букви, яку витягнете. Наприклад: буква С (сторона, сім, синус, сума, сантиметр, стереометрія….). Кожна команда отримує ту кількість балів, скільки термінів вона назвала на одну букву.

Для команди «_________» букви Д, К.

Для команди «________» букви О, П.

Для команди “___________” букви Т, Л.

Ведучий 1: Запрошуємо капітанів команд підійти і витягнути букви.

Музика

Ведучий 2.  Тур ІІІ «Побудуй слово»

1.Префікс від слова притиснути, корінь від слова кордон, суфікс від слова розвідник (Прикордонник)

2.Корінь від слова теплий, суфікс від слова столиця, закінчення від слова зоря (Теплиця)

3. Префікс від слова поїзд, корінь від слова радити, суфікс від слова лісник  (Порадник)

4.Префікс від слова під’їхав, корінь від слова сніжок, суфікс від слова записник  (Підсніжник)

Ведучий 1.  Тур IV «Практикум»

Ведучий 1: В цьому турі вам потрібно за одну хвилину з тексту виписати всі числа та знайти їх суму. Правильна відповідь оцінюється в 5 балів. Результат подати на розгляд журі.

  Моя сім’я живе в столиці Швеції Стокгольмі. Наше прізвище Сімак. Мій батько працює сторожем, а мама – на трикотажній фабриці, сестри – в столовій, а я помічник – столяра. Часто за столом дідусь розповідає нам свою історію, за що ми йому дуже вдячні.

Відповідь: Моя сім’я живе в столиці Швеції Стокгольмі. Наше прізвище Сімак. Мій батько працює сторожем, а мама – на трикотажній фабриці, сестри – в столовій, а я помічник – столяра. Часто за столом дідусь розповідає нам свою історію, за що ми йому дуже вдячні.

7+ 100 + 100 + 7 + 100 + 3 + 3+100+ 100 + 100 + 100 = 720.

  Гра з вболівальниками «Жартівлива торбинка»(Щоб збільшити кількість балів команди, за яку ви болієте, потрібно дати відповіді на запитання. Правильна відповідь оцінюється в один бал.

  1. До якого імені треба додати одну літеру, щоб дістати назву крупи(М+Анна).
  2. Як з буряка зробити бурю (відкинути звук к).
  3. З чого починається день(зі звука Д).
  4. Що стоїть між небом і землею (звук І).
  5. Якого каміння немає в морі(сухого).
  6. Яким прикметником можна назвати білу хустку, намочену в Чорному морі (Мокра).
  7. Географічна назва, до складу якої входить прикметник на позначення кольору? (Чорне море)
  8. Яка рослина убиває звіра? (Звіробій)
  9.  Як написати одним словом “мати, батько, син, дочка”? (Сім’я)

10.Чого багато має болото, менше – море і зовсім не має річка? (Звука о)

11. Який молочний продукт, прочитавши справа наліво, дасть злак (СИР- РИС)

 

Ведучий 2.  Тур V «Збери прислів’я».

1. Добрим словом мур проб’єш, а лихим і в двері не ввійдеш.

2. Де слово з ділом розходяться, там непорядки водяться.

(Прислів'я розрізані треба скласти і вишикуватися. Команда, яка швидше правильно  вишикується, отримує 3 бали. Друга команда за правильно побудоване число отримує 2бали, 3 - 1 бал.).–

Ведучий 1.Тур VІ «Хто швидше?». 

На листочках написані числа від 1 до 7.

Візьміть листочки -  кожен по одному.

Я буду називати числа, а ваша задача – якомога швидше вишикуватись у лінію, зробивши потрібне число.  Команда, яка швидше правильно  вишикується, отримує 3 бали, друга команда за правильно побудоване число отримує 2 бал, третя — 1 бал. . За неправильно побудоване число команди балів не отримують. Я називаю числа, в яких не обов’язково повинні використовуватись усі числа.

75;  253;    3746;      61 532;        1 726 354.

Ведучий 2.      Тур  V ІІІ «Майстри слова»

Написати міні-усмішку, яка складалася б тільки з дієслів 

 

Наприклад: Смачна картопля

Скопала, посадила, пополола, обгортала, викопала, раділа, зібрала, сховала, дістала, начистила. Варю, пахне, обідаємо, смакуємо.

Завдання - (Цікавий урок)

 

Ведучий 1:  Гра для вболівальників команд «Чи знаєте ви математику?»

 Щоб збільшити кількість балів команди, за яку ви болієте, потрібно дати відповіді на запитання. Правильна відповідь оцінюється в один бал.

  1. Що з’явилося раніше: число чи цифра? (Число. Цифра – спосіб запису числа)
  2. Що більше: сума всіх цифр чи їх добуток? (Сума, добуток дорівнює нулю)
  3. Яке число має найбільше дільників? (0)
  4. Що це — десять пальців, а нігтів нема? (Рукавиці)
  5. Які два займенники псують шляхи? (Я-МИ)
  6. У трьох водіїв був брат Андрій, а в Андрія братів не було. Чи може таке бути? (Так,бо водії є жінками)
  7. Який годинник показує вірно час лише двічі на добу? (Зламаний)
  8. Що важче: сто кілограмів пір’я, сто кілограмів заліза чи один центнер зерна?       (Однаково)
  9. Яке число потрібно додати чи помножити саме на себе, щоб їх сума і добуток дорівнювали одне одному. (2)

                    Ведучий 2:       Тур ІХ « Що це за слово»

Ведучий 2: Кожній команді потрібно за 1 хв. скласти слова. Кожне правильне слово оцінюється в два бали. Отже за цей тур команда може отримати 12 балів. Результати подаєте журі. Тож, удачі вам. (- Мінус) (+Плюс)

 1. Чисельник — ельник + лото — то =

2. Дуб+ роберт =

3. Добро — ро + утро - ро + океан — еан =

4. Код+ лоша =

5. Дії -ї + льон — он + знаменник — знамен =

6. Кава+ бос=

Правильна відповідь:

1. Чисельник — ельник + лото — то =(число)

2. Дуб+ роберт = (бутерброд)

3. Добро — ро + утро - ро + океан — еан = (добуток)

4. Код+ лоша = (шоколад)

5. Дії - ї + льон — он + знаменник — знамен = (дільник)

6. Кава+ бос= (ковбаса)        

                             Музика

        ПІ. Заключна частина

Ведучий 2:  Ось і підійшла до завершення наша зустріч. Надамо слово журі.

‹Журі зачитує результати гри, визначаються переможці, вручаються грамоти.›

Ведучий 1: Розумники й розумниці!

                   Хлоп’ята та і дівчата!

                   У світі все цікаве,

                   Про все потрібно знати.

Ведучий 2: : Знання могутня сила,

                    Беріть її до рук,

                    Рушайте в світ широкий

                    Дорогами наук.

Ведучий 1:   Ми щиро вітаємо учасників гри – кмітливих і винахідливих. Учасники команд відзначилися знаннями математики, логічним мисленням, винахідливістю, чіткістю у висловленнях. Сподіваємося, що наше свято не пройшло безслідно. Можливо збільшиться кількість учнів, яких зацікавила математика. Мова  і вони всерйоз займуться її вивченням.

Ведучий 2:  Ми ще раз щиро вітаємо команду  з перемогою. Нехай ваш розум сповнюється мудрістю, серце добром, душа – любов’ю, а тіло – здоров’ям! Хай вам щастить!

Ведучий 1:  Ми не кажемо: до побачення, ми кажемо: до нових зустрічей.

docx
Додано
18 березня
Переглядів
57
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку