Тема. Вікторина «Найрозумніший клас»
Мета: сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуального й духовного потенціалу, створити максимально сприятливі умови для інтелектуального, морального та фізичного розвитку обдарованих дітей, стимулювати творчу діяльність учнів.розвивати інтерес до навчання, допитливість; допомогти дітям розкрити такі якості, як кмітливість, спостережливість, винахідливість.
Обладнання: мультимедіа, аудіозаписи для проведення музичних пауз.
Хід гри
ФЕЯ: Доброго дня усім, хто завітав на наше свято! Мене звати Чарівна Фея, а мешкаю я в чарівному Місті Всезнайок.
(вибігає НЕЗНАЙКО)
НЕЗНАЙКО Привіт! Мене звати Незнайко. А чого ви тут зібралися?
ФЕЯ Ми хочемо здійснити подорож в Місто Всезнайок.
НЕЗНАЙКО Куди? В Місто Всезнайок? Ага! Та ви знаєте, що туди потрапити – це
велика проблема?
ФЕЯ Чому ж?
НЕЗНАЙКО Бо туди можуть потрапити тільки розумні і всезнаючі діти. Там знаєш
як екзаменують? Ого-го!
ФЕЯ А чому ти вирішив, що наші діти не досить розумні? По собі судити не
треба.
НЕЗНАЙКО Ти хочеш сказати, що оці малявки розумні? А ось я перевірю.
Зараз я задам такі питання, … на які й сам не знаю відповіді. Побачимо,
які ви розумники. Увага! Загадка:
«Стоїть вулик придорожній, уночі завжди порожній» .Що це? (Школа).
Ти диви, знають. Наступне: «Як називається документ з оцінками, який видають учню в кінці семестру» ? (Табель). І тут знаєте відповідь. Мабуть, варто і мені навчатися, щоб все знати і бути розумним.
ФЕЯ : Варто, Незнайку!
НЕЗНАЙКО: Візьміть мене, будь-ласка, з собою в Місто Всезнайок. Може, і я
чогось навчуся…
ФЕЯ Ну що, візьмемо Незнайка з собою?
ДІТИ Так!
ФЕЯ Для того, щоб потрапити в чарівне місто, нам необхідно скористатися
пелюсткою з чарівної квітки. Зараз я відірву пелюстку і буду
промовляти заклинання, а ви голосно разом повторюйте за мною.
(відриває пелюстку)
Пелюсток зроби свій хід,
Через захід та на схід.
Через південь пролітай,
І на північ завітай.
Як закінчиш та кружляння,
Виконай моє бажання.
Бажаю, щоб ми опинилися в Місті Всезнайок!
(під МУЗИКУ виходить поважно ЗНАЙКО)
ЗНАЙКО Добрий день! Я бачу, до нас у Місто Всезнайок завітали гості. Це добре.
(звертається до Незнайки, здивовано) А тебе яким вітром сюди занесло? Ти ж
завжди уникаєш наше Місто.
НЕЗНАЙКО (розгублено) Та я з дітлахами, за компанію.
ЗНАЙКО І чого ти вирішив, що тобі буде тут цікаво?
НЕЗНАЙКО Ну, по-перше, хочу побачити, наскільки розумні діти…
ЗНАЙКО Мене це теж цікавить.
НЕЗНАЙКО А по-друге, хочу сам щось новеньке пізнати.
ЗНАЙКО (з подивом) А це вже цікаво.
ФЕЯ І яким чином ти пропонуєш перевірити знання дітей?
ЗНАЙКО Я пропоную провести інтелектуальну гру «Найрозумніший».
ЗНАЙКО От і добре! А ми з Незнайком будемо спостерігати.
ФЕЯ Наших інтелектуалів очікує напружена боротьба, тому для початку необхідно розслабитись, зосередитись і налаштуватись. А допоможе нам в цьому ПІСНЯ у виконанні ____________________________________________________
Учасники гри запрошуються на сцену, займають свої місця.
У ч и т е л ь. Сьогодні ми проведемо інтелектуальну вікторину, учасники
якої мають продемонструвати свої знання. Вони розкриють такі свої якості, як
кмітливість, спостережливість, допитливість.
I конкурс «Вірю — не вірю»
На кожне запитання ведучого учасники конкурсу піднімають картки, на яких написано «Так», «Ні». (1 бал кожному учаснику за правильну відповідь).
1. Єгипет — це материк. (Ні.)
2. Ішак — це тварина. (Так)
3. М’який знак — це буква і звук.(Ні)
4. День захисника Вітчизни ми відзначаємо 14 жовтня. (Так)
5. Буквосполучення дж, дз завжди позначають один звук. (Так)
6. Європа — це країна. (Ні)
7. Найдовша ріка України — Дністер. (Так)
8. Чапля спить стоячи. (Так)
9. Кілограм пір’я легше, ніж кілограм заліза. (Ні)
10. Букви ї, ш завжди позначають два звуки. (Так)
11. Чи росте дерево взимку? (Ні)
12. Сонце – це планета? (Ні)
13. Чи можна перенести слово їжак? (Ні)
14. Комахи мають 6 ніг. (Так)
15. Чи п’є жаба воду? (Ні)
16. Ми живемо в Європі? (Так)
17. Онучка – це донька сина. (Так)
18. У Сонячній системі 9 планет. (Ні)
II конкурс «Гра «Дешифрувальник»
Хто перший відгадає слово – 3 бали; 2 – 2 бали; 3 – 1 бал.
Назва птаха: 6511 (сова) ; 656541 (сорока)
Назва квітки: 731441 (фіалка) ; 6551841 (ромашка)
1 |
2 |
3 |
АБВГ |
ҐДЕЄ |
ЖЗИІ |
4 |
5 |
6 |
ЇЙКЛ |
МНОП |
РСТУ |
7 |
8 |
9 |
ФХЦЧ |
ШЩ |
ЬЮЯ |
III конкурс «Ерудит» (9 балів)
1. Якого моря не існує в природі?
– Жовтого; – Чорного;
– Синього; – Білого.
2. Що вивчає наука екологія?
– здоров’я людей; – тварин;
– рослини; – навколишнє середовище.
3. Український письменник ХХ століття, прізвище якого означає професію людини, яка робить колеса до возів:
– Омельченко; – Скуратівський;
– Стельмах; – Глібов.
4. Яку тканину виробляють комахи?
– льон; – бавовну;
– шовк; – шерсть.
– ніс; – волосся;
– вухо; – рука.
6. Яка з цих казок не належить Андерсену?
– «Русалонька»; – «Попелюшка»;
– «Дюймовочка»; – «Снігова королева».
7. Яка з цих рослин росте у воді?
– латаття; – папороть;
– ромашка; – кульбаба.
8. Як називалась зачіска запорізьких козаків?
– скумбрія; – камбала;
– ставрида; – оселедець.
9. Найменша у світі пташка:
– синичка; – жайворонок;
– горобець; – колібрі.
IV конкурс «Літературний»
Хто людей питає, той і розум має.
Щоб рибу їсти, треба в воду лізти
Бачить чуже під лісом, а не бачить свого під носом.
V конкурс «Математичний»
Розв’язати задачі. (по 2 бали за кожну)
VІІ конкурс «Конкурс капітанів»
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
(попередньо капітани запам’ятовують кольори своїх запитань за таблицею;
відповідь на своє запитання дає 2 бали, на чуже – 3 бали, на загальне – 1 бал).
1. Яке місто є столицею Франції? (Париж)
2. Що в нічному небі може бути і старим і молодим, і повним? (Місяць)
3. Як називали українських селян, які перевозили сіль? (Чумаки)
4. Назва яхти капітана Врунгеля. («Біда»)
5. Як називається «будинок» черепахи? (Панцир)
6. Палиця має 2 кінці. Скільки кінців у половини палиці? (2)
7. Для олівця це пенал. А що це для автомобіля? (Гараж)
8. Що здають донори? (Кров)
9. З якої рослини виготовляють шоколад? (Какао-плоди)
10. Тепле приміщення для вирощування овочів, фруктів, квітів взимку. (Теплиця)
11. Отруту якої комахи використовують як ліки? (Бджоли)
12. Яку тварину вважають царем звірів? (Лев)
VІ конкурс «Цікавинки із торбинки»
За 1 хв потрібно відповісти на питання. (по 1балу за кожне)
Завдання за темою «ДОВКІЛЛЯ»
10.Яка пора року припадає на 2 роки? (зима)
11. Яких рослин більше на лузі – дерев, кущів чи трав? (трав)
12. Як називається книга, в яку занесені рідкісні тварини і рослини? (Червона книга)
13. Як називаються квіти верби? (котики)
14. На що перетворюється вода взимку? (лід)
15. Прилад для орієнтування на місцевості. (компас)
16. Що є частиною океану? (море)
17. Якими бувають тіла? (рідкі, тверді, газоподібні)
18. Пташка, що підкидає яйця у чужі гнізда. (зозуля)
19. Скільки місяців має рік? (12)
20.Яку частину тіла відкидає ящірка? (хвіст)
Завдання за темою «ЛІТЕРАТУРА»
10.Як називається твір, написаний римою? (Вірш.)
11. Як називаються твори, що починаються словами: «Жив собі ...» (Казки.)
12. Як звали дерев’яного хлопчика, що ловив на човнику рибу? (Івасик Телесик).
13. Що означає вислів «як кіт наплакав». (Мало.)
14. Найвидатніший учень школи чарівництва Хогвардс. ( Гаррі Поттер).
15. В якому творі-казці хлопчик жив у вовчій зграї? (Мауглі).
16. В якій казці всі місяці в одну ніч зібралися разом? ( «12 місяців»).
17. Як називають людину, яка пише оповідання? (Письменник.)
18. Дерев’яний хлопчик з золотим ключиком. (Буратіно).
19.Який вид усної народної творчості описує предмет, його дії, але не називає його? (Загадки)
20.Чим вірш відрізняється від звичайного тексту? (У нього є рима)
Завдання за темою «МОВА»
(Спонукальне)
10. Дібрати синонім до слова весело. (Радість)
11. Скільки у слові складів? (Стільки, скільки голосних)
12. Яких звуків більше в українській мові? (Приголосних)
13. З якого звука ніколи не починається слово? (и)
14. Що таке антоніми? (Слова з протилежним значенням)
15. До тексту можна дібрати .............. (Заголовок)
16. Як називаються всі букви, поставлені в певному порядку? (Алфавіт)
17. Чи можна перенести слово ЇЖАК? (Ні)
18. Що ставлять в кінці питального речення? (?)
19. Яка буква не позначає жодного звука? (ь)
20. Як звучить українською мовою слово «форточка». (Кватирка)
Завдання за темою «Професії»
1. Водій літака (льотчик або пілот)
2. Хто лікує тварин? (ветеринар)
3. Людина, яка працює під водою в спеціальному костюмі? (водолаз)
4. Робітник, який готує їжу. (кухар)
5. Як називають людину, яка проектує будинки? (архітектор)
6. Людина, яка створює картини. (художник)
7. Хірург, стоматолог, окуліст – це … (лікарі)
10.Людина, яка робить зачіски. (перукар)
11.Людина, яка розносить листи, газети, журнали. (листоноша)
12.Людина, яка керує заводом, школою тощо. (директор)
13.Людина, яка пише музику. (композитор)
14.Той, хто вчиться у школі або навчається якоїсь професії, ремесла. (учень)
15.Людина, що здійснює політ у космос на космічному кораблі. (космонавт)
16.Людина, яка готує спортсмена до змагань. (тренер)
17.Людина, яка ловить рибу. (рибалка)
18.Найголовніша людина на кораблі. (капітан)
19.Особа, яка викладає навчальний предмет у школі. (вчитель)
20.Помічник лікаря. (медсестра)
Завдання за темою «СПОРТ»
1. Як називається приміщення для спортивної стрільби? (тир)
2. Пояс якого кольору вказує на найвищі досягнення в карате? (чорного)
3. Вид спорту, у якому м’яч закидають у кільце. (баскетбол)
4. Прізвище відомих українських братів – боксерів. (Кличко)
5. Прилад, яким вимірюють час на змаганнях з бігу. (секундомір)
6. Комплекс, де проводяться змагання з плавання. (басейн)
7. Чоботи на колесах. (роликові ковзани)
8. Як називається людина, яка тренує команду? (тренер)
9. Назва щита, на якому висвічуються результати змагань. (табло)
10. Майданчик для боксу. (ринг)
11. Як називається вид спорту, де м’яч б’ють ногами? (футбол)
12. У якому виді спорту виступають зі стрічками? (художня гімнастика)
13. Чим покрите поле для гри у хокей? (льодом)
14. У якому виді спорту використовують ракетку? (тенніс, бадмінтон)
Завдання за темою «ТЕХНІКА»
Підрахунок набраних балів.
(у цей час виконується пісня __________________________)
Оголошення результатів, нагородження переможців та учасників.