НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС
«РОЗДОЛЬНЕНСЬКИЙ ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД I-III СТУПЕНІВ – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД КАЛАНЧАЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ»
Конкурс
« Панночка – україночка»
Вчитель: Зінченко Олена Володимирівна.
2020 рік
Мета : формувати національну свідомість, патріотичні почуття, поглиблювати знання про національні традиції українського народу, розвивати творчість, виховувати патріотичні почуття , любов до рідного краю , народу , розвивати виразне інтонаційне мовлення , артистизм .
ВЕДУЧА : Кожен народ має свої звичаї , що виробилися протягом багатьох століть . Вони освячені віками .Звичаї – це ті прикмети , за якими розпізнається народ не тільки сьогодення ,а й в історичному минулому .Це ті неписані закони ., якими керуються в найменших щоденних і найбільших національних справах . Звичаї і рідна мова – це і є характерні ознаки народу .
Сьогодні , в один із перших весняних днів, ми зібралися на свято , щоб вшанувати звичаї нашого українського народу , глибше їх вивчити , а також привітати вас зі святом Весни .
Кажуть у Парижі жінки найкращі , але це неправда . Найкращі – українки . І сьогодні ми вам це докажемо .
Тож розпочинаємо конкурс : «Панна україночка» . У Англії – леді , у Німеччині – фрау , Америці – міс , а у нас – панночки .
Тож конкурсантки – запрошую вас на сцену .( звучить пісня «А я просто українка» учасниці виходять і дефелюють по сцені ).
Незважаючи на те , що учасниці конкурсу маленькі – учениці 3 класу , проте немає жодної дівчинки яка хоче бути найкращою . Тож дружно привітаймо учасниць конкурсу оплесками і побажаємо їм удачі і успіхів у конкурсних випробуваннях .А право обрати найдостойнішу Панну україночку ми надаємо справедливому , мудрому і доброму журі у складі :
Немає кращої землі , ніж наша Україна ! Любимо її землі родючі , любимо веселі долини, величні вершини Карпат . зелені ниви і густі діброви , озера і бистрі ріки , міста і села ,мову і пісню , що споконвіку живуть у серці . ( пісня «Рідний край»)
Перший конкурс яким ми розпочинаємо наше свято є «Мій образ».
Кожна учасниця обрала собі образ , який символізує Україну , і зараз вам його продемонструє .
1 етап конкурсу : Мій образ .
1 уч. « Маківка»
Нема роду ріднішого ,ніж матінка, нема цвіту милішого , ніж маківка. Поширена в народі віра в чудодійні сили маку ,зерна якого самі висипаються з голівок . Маком обсипали подвіря , щоб жоден злий дух до нього не проник . Із маком пов'язані українські приказки , прислів'я , обрядові пісні .
2 уч . – « Вишенька» .
А я українська вишенька. «Ой вишеньки- черешеньки, червонії , спілі. Чого ж бо ви так високо виросли на гіллі?» Це про мене писала Леся Українка. Мене люблять і дорослі і діти. Росту я у кожному подвір'ї . А які страви з вишнями готують українці : варення, компоти, пиріжки, вареники. Ой , як смачно. А ще я хочу прочитати вам уривок вірша великого українського поета Т.Г.Шевченка « Садок вишневий коло хати».
Садок вишневий коло хати,
Хрущі над вишнями гудуть
Плугатарі з плугами йдуть
Співають ідучи дівчата
А матері вечерять ждуть.
3 уч. – «Кульбабка» .
Сонечко в траві зійшло,усміхнулось, розцвіло
Потім стало біле-біле , і за вітром полетіло.
Горів в траві росистій , ліхтарик золотистий
Світив і враз потух , перетворився в пух.
4 уч. - «Зіронька» .
Я- українська зіронька.З'являюсь на небі , коли люди відпочивають від денних турбот. У моєму сяйві земля здається чарівною , і люди , дивлячись на мене, мріють про краще життя. Багато складено віршів і пісень про зорі. А я вам заспіваю пісню «Зоре моя вечірняя».
Зоре моя вечірняя , зійди над горою
Поговорим тихесенько , в неволі з тобою
Розкажи як за горою сонечко сідає
Як у Дніпра веселочка ,воду позичає.
5уч. – «Калинка» .
Кажуть : «Без верби і калини нема України» .Я- один з найулюбленіших образів українського народу .Мене саджають люди біля своїх осель , бо вірять , що я принесу щастя і добробут у родину. А ще я маю лікувальні властивості .Зцілюю від кашлю і застуди . Про мене створено багато легенд казок, пісень.
Зацвіла в долині червона калина
Ніби засміялась дівчина-дитина
Любо- любо стало , пташечка зраділа
І защебетала.
6уч. – «Веснянка» .
( звучить пісня про весну)
Ось і я весна – красна ,
Куди ступлю , там сонце сяє , усе навколо оживає ,
Іду пробуджую від сну , всю землю чарівну.
Погляньте , як радісно й весело весна з'являється на світі.
Ось ворухнувся на землі торішній листочок . Під ним прокинулась із землі зелена стрілка молодої трави. Дзюркочить попід деревами весняний струмок , теплий вітер пробігає у верховітті.
Українські панночки так вміють говорити , що й не переслухаєш .Тож слухайте .( конкурс скоромовок ) .
Скоромовки : Босий хлопець сіно косить
Босі ноги роса росить.
Росте липа біля Пилипа
Пилип біля липи очима клипа.
Сів шпак на шпаківню
Заспівав шпак півню
«Ти не вмієш так як я
Я не вмію так як ти».
Бабин біб розцвів у дощ
Буде бабі біб у борщ.
Бук бундючивсь перед дубом
Тряс над дубом бурим чубом
Дуб пригнув до чуба бука –
Буде букові наука.
Летів горобець, сів на хлівець
А як вийшов стрілець , то утік горобець.
А жартівниці які .( конкурс гуморесок )
Смішинки – веселинки.
2.-Синку , чому ти вже всьоме чистиш зуби?
- Аби вистачило на весь тиждень .
3.- Ось ми підемо скоро до школи- і уяви ,що в шкільному гардеробі погасло світло . Як ти впізнаєш свою куртку ?
- За гудзиками.
-За гудзиками? А вони в тебе якісь особливі ?
- А їх в мене немає зовсім.
4 . – Чому ти так пізно повернулася додому ?
5.-Не брудни скатерті , Женю .
- Чому ?
-Бабуся прала її , прасувала.
-Ну і що ?
- Треба поважати чужу працю .
- Але ж бабуся не чужа.
6.- Доню , а де ті цукерки ,які я щойно купила?
-Мамо , ти жмене вчила , ніколи не лишати на завтра те , що можна зробити сьогодні.
1.-Тату , вигукнув Степан. Купи мені барабан.
-Та у нашій хаті , синку ,шуму й так уже багато.
-Я ж на ньому буду грать , як ви ляжете вже спать.
2.- Толику , каже мама , я купила тобі новий підручник.Дивись не забрудни його.
- Що ти , мамо , я до нього й пальцем не доторкнусь.
3. –Петрику , чому в тебе один черевик білий , а другий чорний ? Біжи додому та переодягнися.
- Та я вже бігав . Так дома теж один білий черевик , а другий чорний.
4.Ти навіщо ,сину , запитав раз тато.В ліве вухо зранку запихаєш вату?
- Ти ж казав , що в мене, син відповідає, те що в праве входить , в ліве вилітає.
5. –Та й набрид же ти мені своїм плачем , Льоню.
- Це не вам я , мамо , плачу.
- А кому?
- Бабусі.
6. – Вчителька задала учням написати твір «Якби я був директором школи». Всі пишуть , а Петрик дивиться у вікно.
- Ти чого не пишеш , Петрику?
-Секретаршу жду.
Всі ви українки – україночки !
Тож засяйте ніби в небі зірочки
Славте Україну , співайте пісні . (конкурс пісні «Дзвінкий я маю голосок» .)
Дівчатка – майбутні мами . Тож повинні мати деякі уміння .
(конкурс – надінь підгузник ,(звучить колискова). Все починається з дитинства , з колискової . Звідти беруть початок наші турботи і радощі , смуток і веселість , тривоги і сподівання . Колискова – це душа , яка ходить навшпиньки . Почути її кроки можуть лише ті , хто вміє слухати . Тож давайте послухаємо колисанки наших конкурсанток ( колисанка).
Колисанки
Ой баю мій баю котка заспіаю. А-а-а
Щоб дитятко спало , горенька не знало .А-а-а
Щоб дитятко спало , щасливим зростало А а –а-а.
Люлі люлі люлі , налетіли гулі
Сіли на воротях в червоних чоботях
А ворота скрип . скрип ,наша доня спить-спить. А-а-а.
Котику сіренький котику біленький
Котку волохатий не ходи по хаті.
Не ходи по хаті , не буди дитяти
Дитя буде спати , котик воркотати.
Ой на кота воркота , на дитину – дрімота. А-а , люлі , люлі.
Люляю, люляю котика полаю
Щоб по ночах не ходив ,малих діток не будив . А – а – а
Баю- баю- баю -бай ,не лягай мале на край
Впадеш на долівку , та заб'єш голівку
Голівка буде боліть , та нікому пожаліть. А – а – а.
Люлі люлі- люлешику , зварю тобі кулешику
Нагодую, накормлю і спатоньки положу
Коти сірі, коти білі ,коти волохаті
Не ходіть по хаті , не будіть дитяти.
«Забавлянка».
Часто маленькі дітки вередують . То треба вміти їх забавляти. Давайте подивимось чи вміють це робити дівчатка. Забавлянки.
Сорока – білобока на припічку сиділа
Діткам кашку варила, цьому дала 4р
А цьому – нема , бо ти дров не рубав
Печі не топив , води не носив
Кашку не мішав , тобі нема.
Кую , кую чобіток, подай бабо молоток
Не подаси молоток – не підкую чобіток.
Потягусі , потягусі на доню ростусі
Щоб донечка росла , росла виростала
Щоб донечка своїй мамі скоріш в поміч стала.
Гойда-да гойда – да , добра в коника хода
Повідки шовкові , золоті підкови.
Ладі – ладусі , а де були ? В бабусі .
А що їли ? Кашку . А що пили ? Бражку.
А що на закуску ? Хліб та капустку.
Гай , гай на бабину хату калачі їсти.
Ой чук ., чук , чук , наловив дід щук
Та повіз на торжок , та продав за шажок
Медяника купив , дітей поманив.
А які українки господині ! За що не візьмуться –все в руках горить.
( пісня «А мій милий вареничків хоче»).
( конкурс « Господарочка» : ліплення вареників ,треба вміти гарно накрити стіл , тож слідуючий конкурс – складання серветки , вибрати індігрієнди борщу , знайти пари носків , скатати клубок ниток.
Поки дівчатка працюють , їх хочуть підтримати хлопчики
Любі подруги , дівчатка
Однокласниці завзяті
Всіх ми вас вітаємо і підтримати бажаємо
Наші дівчатка , як квіточки
Наші дівчатка ,як зірочки
Наші дівчатка , як сонечка
Найкращі у нас дівчатка
Рішення журі :
Хай дарує вам сонечко ніжне тепло
Щоб завжди навкруги все раділо й росло
Щоб, як квіти яскраві в домашнім садочку
Утішали батьків їхні крихітки дочки.