Конкурс "Панночка- україночка"

Про матеріал
Конкурсні завдання спрямовані на формування національної свідомості, патріотичних почуттів, поглиблення знань про національні традиції українського народу, розвиток творчості.
Перегляд файлу

НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС

«РОЗДОЛЬНЕНСЬКИЙ ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД I-III СТУПЕНІВ – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД  КАЛАНЧАЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

 

 

 

          

               Конкурс

 « Панночка – україночка»

 

 

 

 

 

Вчитель: Зінченко Олена Володимирівна.

 

        

                                                                 

 

                                                                 2020 рік

 

Мета : формувати національну свідомість, патріотичні почуття, поглиблювати знання про національні традиції українського народу, розвивати творчість, виховувати патріотичні почуття , любов до рідного краю , народу , розвивати виразне інтонаційне мовлення , артистизм .

ВЕДУЧА : Кожен народ має свої звичаї , що виробилися протягом багатьох століть . Вони освячені віками .Звичаї – це ті прикмети , за якими розпізнається народ не тільки сьогодення ,а й в історичному минулому .Це ті неписані закони ., якими керуються в найменших щоденних і найбільших національних справах . Звичаї і рідна мова – це і є характерні ознаки народу .

Сьогодні , в один із перших весняних днів, ми зібралися на свято , щоб вшанувати звичаї нашого українського народу , глибше  їх вивчити , а також привітати вас зі святом Весни .

Кажуть у Парижі жінки найкращі , але це неправда . Найкращі – українки . І сьогодні ми вам це докажемо .

Тож розпочинаємо конкурс : «Панна україночка» . У Англії – леді , у Німеччині – фрау , Америці – міс , а у нас – панночки .

Тож конкурсантки – запрошую вас на сцену .( звучить пісня «А я просто українка» учасниці виходять і дефелюють по сцені ).

Незважаючи на те , що учасниці конкурсу маленькі – учениці 3 класу , проте немає жодної дівчинки яка хоче бути найкращою . Тож дружно привітаймо учасниць конкурсу оплесками і побажаємо їм удачі і успіхів у конкурсних випробуваннях .А право обрати найдостойнішу Панну україночку ми надаємо справедливому , мудрому і доброму журі у складі :

Немає кращої землі , ніж наша Україна ! Любимо її землі родючі , любимо веселі долини, величні вершини Карпат . зелені ниви і густі діброви , озера і бистрі ріки , міста і села ,мову і пісню , що споконвіку живуть у серці . ( пісня «Рідний край»)

Перший конкурс яким ми розпочинаємо наше свято є «Мій образ».

Кожна учасниця обрала собі образ , який символізує Україну , і зараз вам його продемонструє .

 1 етап конкурсу : Мій образ .

1 уч. « Маківка»

Нема роду ріднішого ,ніж матінка, нема цвіту милішого , ніж маківка. Поширена в народі віра в чудодійні сили маку ,зерна якого самі висипаються з голівок . Маком обсипали подвіря , щоб жоден злий дух до нього не проник . Із маком пов'язані  українські приказки , прислів'я , обрядові пісні .

2 уч . – « Вишенька» .

А я українська вишенька. «Ой вишеньки- черешеньки, червонії , спілі. Чого ж бо ви так високо виросли на гіллі?» Це про мене писала Леся Українка. Мене люблять і дорослі і діти. Росту я у кожному подвір'ї . А які страви з вишнями готують українці : варення, компоти, пиріжки, вареники. Ой , як смачно. А ще я хочу прочитати вам уривок вірша великого українського поета Т.Г.Шевченка « Садок вишневий коло хати».

                    Садок вишневий коло хати,

                    Хрущі над вишнями гудуть

                      Плугатарі з плугами йдуть

                      Співають ідучи дівчата

                      А матері вечерять ждуть.

3 уч. – «Кульбабка» .

Сонечко в траві зійшло,усміхнулось, розцвіло

Потім стало біле-біле , і за вітром полетіло.

  • Відгадайте , хто я?

Горів в траві росистій , ліхтарик золотистий

Світив і враз потух , перетворився в пух.

4 уч.  - «Зіронька» .

Я- українська зіронька.З'являюсь на небі , коли люди відпочивають від денних турбот. У моєму сяйві земля здається чарівною , і люди , дивлячись на мене, мріють про краще життя. Багато складено віршів і пісень про зорі. А я вам заспіваю пісню «Зоре моя вечірняя».

                  Зоре моя вечірняя , зійди над горою

                  Поговорим тихесенько , в неволі з тобою

                  Розкажи як за горою сонечко сідає

                  Як у Дніпра веселочка ,воду позичає.

5уч. – «Калинка» .

Кажуть : «Без верби і калини нема України» .Я- один з найулюбленіших образів українського народу .Мене саджають люди біля своїх осель , бо вірять , що я принесу щастя і добробут у родину. А ще я маю лікувальні властивості .Зцілюю від кашлю і застуди . Про мене створено багато легенд казок, пісень.

              Зацвіла в долині червона калина

               Ніби засміялась дівчина-дитина

               Любо- любо стало , пташечка зраділа

              І защебетала.

6уч. – «Веснянка» .

( звучить пісня про весну)

Ось і я весна – красна ,

Куди ступлю , там сонце сяє , усе навколо оживає ,

Іду пробуджую від сну , всю землю чарівну.

Погляньте , як радісно й весело   весна з'являється на світі.

Ось ворухнувся на землі торішній листочок . Під ним прокинулась із землі зелена стрілка молодої трави. Дзюркочить попід деревами весняний струмок , теплий вітер пробігає у верховітті.

Українські панночки так вміють говорити , що й не переслухаєш .Тож слухайте .( конкурс скоромовок ) .

Скоромовки : Босий хлопець сіно косить

                          Босі ноги роса росить.

Росте липа біля Пилипа

Пилип біля липи очима клипа.

                           Сів шпак на шпаківню

                           Заспівав шпак півню

                           «Ти не вмієш так як я

                            Я не вмію так як ти».

Бабин біб розцвів у дощ

Буде бабі біб у борщ.

                             Бук бундючивсь перед дубом

                             Тряс над дубом бурим чубом

                              Дуб пригнув до чуба бука –

                               Буде букові наука.

Летів горобець, сів на хлівець

А як вийшов стрілець , то утік горобець.

 

А жартівниці які .( конкурс гуморесок )

Смішинки – веселинки.

 

  1. – Петренко , чому ти не вчиш англійську мову ? – зітхає вителька.
  • А навіщо ?= поводить плечима учень.
  • Як навіщо ? Адже нею говорить майже половина людей на земній кулі.
  • Ну . То хіба цього мало?

2.-Синку , чому ти вже всьоме чистиш зуби?

- Аби вистачило на весь тиждень .

3.- Ось ми підемо скоро до школи- і уяви ,що в шкільному гардеробі погасло світло . Як ти впізнаєш свою куртку ?

- За гудзиками.

-За гудзиками? А вони в тебе якісь особливі ?

- А їх в мене немає зовсім.

4 . – Чому ти так пізно повернулася додому ?

  • Я була в Марійки , допомагала робити їй уроки.
  • Та вона ж відмінниця.
  • Я допомагала Марійці  робити мої уроки.

5.-Не брудни скатерті , Женю .

- Чому ?

-Бабуся прала її , прасувала.

-Ну і що ?

- Треба поважати чужу працю .

- Але ж бабуся не чужа.

6.- Доню , а де ті цукерки ,які я щойно купила?

-Мамо , ти жмене вчила , ніколи не лишати на завтра те , що можна зробити сьогодні.

1.-Тату , вигукнув Степан. Купи мені барабан.

-Та у нашій хаті , синку ,шуму й так уже багато.

-Я ж на ньому буду грать , як ви ляжете вже спать.

2.- Толику , каже мама , я купила тобі новий підручник.Дивись не забрудни його.

- Що ти  , мамо , я до нього й пальцем не доторкнусь.

3. –Петрику , чому в тебе один черевик білий , а другий чорний ? Біжи додому та переодягнися.

- Та я вже бігав . Так дома теж один білий черевик , а другий чорний.

4.Ти навіщо ,сину , запитав раз тато.В ліве вухо зранку запихаєш вату?

- Ти ж казав , що в мене, син відповідає, те що в праве входить , в ліве вилітає.

5. –Та й набрид же ти мені своїм плачем , Льоню.

- Це не вам я , мамо , плачу.

- А кому?

- Бабусі.

6. – Вчителька задала учням написати твір «Якби я був директором школи». Всі пишуть , а Петрик дивиться у вікно.

- Ти чого не пишеш , Петрику?

-Секретаршу жду.

Всі ви українки – україночки !

Тож засяйте ніби в небі зірочки

Славте Україну , співайте пісні . (конкурс пісні «Дзвінкий я маю голосок» .)

Дівчатка – майбутні мами . Тож повинні мати деякі уміння .

(конкурс – надінь підгузник ,(звучить колискова). Все починається з дитинства , з колискової . Звідти беруть початок наші турботи і радощі , смуток і веселість , тривоги і сподівання . Колискова – це душа , яка ходить навшпиньки . Почути її кроки можуть лише ті , хто вміє слухати . Тож давайте послухаємо колисанки наших конкурсанток ( колисанка).

Колисанки

Ой баю мій баю котка заспіаю. А-а-а

    Щоб дитятко спало , горенька не знало .А-а-а

    Щоб дитятко спало , щасливим зростало А а –а-а.

                Люлі люлі люлі , налетіли гулі

                Сіли на воротях в червоних чоботях

                 А ворота скрип . скрип ,наша доня спить-спить. А-а-а.

Котику сіренький котику біленький

Котку волохатий не ходи по хаті.

Не ходи по хаті , не буди дитяти

Дитя буде спати , котик воркотати.

Ой на кота воркота , на дитину – дрімота. А-а , люлі , люлі.

                  Люляю, люляю котика полаю

                  Щоб по ночах не ходив ,малих діток не будив . А – а – а

Баю- баю- баю -бай ,не лягай мале на край

Впадеш на долівку , та заб'єш голівку

Голівка буде боліть , та нікому пожаліть. А – а – а.

                   Люлі люлі- люлешику , зварю тобі кулешику

                  Нагодую, накормлю і спатоньки положу

                   Коти сірі, коти білі ,коти волохаті

                   Не ходіть по хаті , не будіть дитяти.

«Забавлянка».

 Часто маленькі дітки вередують . То треба вміти їх забавляти. Давайте  подивимось чи вміють це робити дівчатка.                               Забавлянки.

Сорока – білобока на припічку сиділа

Діткам кашку варила, цьому дала 4р

А цьому – нема , бо ти дров не рубав

Печі не топив , води не носив

Кашку не мішав , тобі нема.

            Кую , кую чобіток, подай бабо молоток

            Не подаси молоток – не підкую чобіток.

Потягусі , потягусі на доню ростусі

Щоб донечка росла , росла виростала

Щоб донечка своїй мамі скоріш в поміч стала.

                Гойда-да гойда – да , добра в коника хода

                Повідки шовкові , золоті підкови.

Ладі – ладусі , а де були ? В бабусі .

А що їли ? Кашку . А що пили ? Бражку.

А що на закуску ? Хліб та капустку.

Гай , гай на бабину хату калачі їсти.

                 Ой чук ., чук , чук , наловив дід щук

                 Та повіз на торжок , та продав за шажок

                  Медяника купив , дітей поманив.

А які українки господині ! За що не візьмуться –все в руках горить.

( пісня «А мій милий вареничків хоче»).

( конкурс « Господарочка» : ліплення вареників ,треба вміти гарно накрити стіл , тож слідуючий конкурс – складання серветки , вибрати індігрієнди борщу , знайти пари носків , скатати клубок ниток.

Поки дівчатка працюють , їх хочуть підтримати хлопчики

         Любі подруги , дівчатка

        Однокласниці завзяті

        Всіх ми вас вітаємо і підтримати бажаємо

Наші дівчатка , як квіточки

Наші дівчатка ,як зірочки

Наші дівчатка , як сонечка

Найкращі у нас дівчатка

  • І красиві , і моторні , і веселі , і завзяті , і чемні , й працьовиті , і гостинні , і розумні …… Цей перелік я можу продовжувати ще довго –довго . Але наш конкурс закінчився . Тож будемо чекати рішення журі. А поки журі вирішує приймайте привітання зі святом .
  • ( номери  - привітання від учнів 1 – 3 класів)

Рішення журі :

  1. Панна « ЧАРІВНІСТЬ»
  2. Панна «НІЖНІСТЬ»
  3. Панна «СИМПАТІЯ»
  4. Панна «ПРИВАБЛИВІСТЬ»
  5. Панна «ЕЛЕГАНТНІСТЬ»
  6. ПАННА «УКРАЇНОЧКА» яка ввібрала в себе всі якості: і чарівність і ніжність , і привабливість ,  і елегантність.

Хай дарує вам сонечко ніжне тепло

Щоб завжди навкруги все раділо й росло

Щоб, як квіти яскраві в домашнім садочку

Утішали батьків їхні крихітки дочки.

           

 

             

 

doc
Додав(-ла)
Зінченко Олена
Додано
2 березня 2020
Переглядів
708
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку