КОНКУРС ПІСНІ ЕРУДИЦІЇ ТА КМІТЛИВОСТІ "КОЗАЦЬКИЙ ЗАСПІВ"

Про матеріал

КОЗАЦЬКИЙ ЗАСПІВ

(конкурс пісні, ерудиції, кмітливості для учнів 9-11 класів)

Мета: збереження і пропаганда історичної та культурної спадщини українського народу, його героїчних традицій, визначених у народних піснях і сприяння формуванню в учнів високої патріотичної свідомості і національної гідності.

Перегляд файлу

КОЗАЦЬКИЙ ЗАСПІВ

(конкурс пісні,  ерудиції, кмітливості  для учнів 9-11 класів)

 

Мета:  збереження і пропаганда історичної та культурної спадщини українського народу, його героїчних традицій, визначених у народних піснях і  сприяння формуванню в учнів високої патріотичної свідомості  і національної гідності.

Місце проведення: спортзал навчального закладу, мультимедійне обладнання, матеріали для конкурсів.

Ведучий 1 .Добрий день вам, друзі щирі!

Хай живеться вам у мирі.

Не минайте нашу хату,

Бо у нас сьогодні свято.

 

Ведучий 2.Сьогодні, гадаєм, якраз буде вчасно,

Щоб був у вас дійсно чудовий настрій,

Упоравшись з ділом, хіба вам не варто

Зустрітися з силою, піснею, жартом.

Ведучий 1. Ми зібралися в цьому залі, щоб здійснити незвичайну подорож у минуле через Дніпровські пороги на Січ. І запитуєте, чому саме на Січ? А тому що:

За шляхами, за дорогами,

За Дніпровськими дорогами,

За лісами, за високими,

Наші прадіди жили.

Мали Січ козацьку спільну,

Цінували волю вільну,

І Вкраїну свою рідну

Як зіницю берегли.

Ми, нащадки тих славних лицарів, мусимо знати наше минуле. А хлопці мають готуватися, за прикладом козаків, до служби у війську. Здається, про все ми подбали, всіх запросили. То ж почнемо.

- Стривайте, стривайте! - лунає голос із-за сцени. На сцену виходить гарний козак.

Козак Мамай: А про мене, козака Мамая, забули. Така незвичайна подорож і без мене? Не годиться, дівчата.

Ведучий. Вибачте, козаче Мамай. А де ви взялися?

Козак Мамай: А я ніде і не дівався, не звідки не брався. Я там, де добра справа, доблесть і слава та гарна забава.

Ведучий. То ж вирушаймо разом на `Січ.

Козак Мамай: А де ж наші лицарі?

Ведучий. Чекають нашої команди.

Козак Мамай: Нумо, козаки, покажіться! А ви, друзі, подивіться, за який курінь вболівати ви прийшли на наше свято.

Звучить козацький марш. На сцену виходять учасники змагання. Глядачі зустрічають їх дружними оплесками.

2 ведучий. Ну то що ж –

Всі веселі, жартівливі,

Тут хлопці і дівчата є,

Є тут високі і низенькі,

Худенькі і повненькі є.

1 ведучий. Дозвольте вам журі представить,

Хоч і серйозним воно є,

Та голос свій, свою усмішку

Дотепним жартам віддає.

                                             (Представлення журі.)

 

І конкурс «Назва. Девіз. Пісня»

Команди по черзі говорять свою назву та девіз. Співають пісню.

Конкурс оцінюється в 5 балів.

 

2 конкурс. Розминка.

Командам по черзі зачитується перелік питань, на які за 5 сек. потрібно дати відповідь. Яка оцінюється в 1 бал.

  1.              Що означає слово “козак”? (Вільний.)
  2.              Що було найважливішою ознакою у козацькому війську? (Гетьманська булава.)
  3.              Як називалася рада, що проводилась без старійшин? (Чорна рада.)
  4.              Як відомі українські танці народилися на Запоріжжі? (Гопак, метелиця.)
  5.              Як  називалося містечко, де жили козаки? (Запорізька Січ.)
  6.              Як називався голова козацького уряду? (Отаман.)
  7.              Улюблена їжа козаків? (Куліш.)
  8.              На яких музичних інструментах грали козаки? (Кобза, скрипка, цимбали.)
  9.              Яку річку найбільше поважали козаки? (Дніпро.)

 

3 Конкурс «Втеча козака з неволі»

 По 3 представника команд із зав'язаними руками й ногами, роблячи стрибки, долають визначену дистанцію.

Результат команди зараховується за часом останнього козака. Перемагає команда, яка показала найменший час. Відповідно 3. 2 та 1 бал.

 

4 Конкурс «Вгадай мелодію пісні» (слухаючи мелодію, учні піднімають руку, хто швидше піднімає, той і відповідає)

Пісні

  1. Гей, там на горi сiч iде
  2. Ой, у полi верба
  3. Гопак
  4. Гамалія
  5. Ой там на горі женці жнуть
  6. Засвіт встали козаченьки
  7. Запорізький марш
  8. Віють вітри
  9. Розпрягайте хлопці коней
  10. Ой, чий то кінь стоїть
  11. Їхали козаки із Дону додому.
  12. Козакуйте козаки

 

1 ведучий.

5 конкурс «Ерудит». Наступним іспитом для наших команд буде конкурс ерудитів. Командам буде роздано листівки з іменами видатних людей України.

  1.              Богдан Хмельницький.
  2.              Павло Полуботок.
  3.              Іван Сірко.
  4.              Петро Калнишевський.
  5.              Іван Сулима.

1. ведучий. На кожне запитання ви повинні піднімати картку з номером прізвища, яке ви вважаєте відповіддю на питання. Піднімати картки необхідно одночасно, а журі буде уважно слідкувати за правильністю відповідей. 5 сек на обмірковування. На рахунок 1.2.3 показуєте відповідь (номер )

1 ведучий. Запитання.

1. Назвіть ім’я козака, прозваного бусурманами Урус-шайтаном, тобто українським чортом. Відомо, що він виходив переможцем 54 рази із проведених 55 битв. (Іван Сірко).

2. Назвіть ім’я козака, якого двічі обирали головним отаманом, “чого зроду-віку на Січі не буває”. (Петро Калнишевський).

3. Назвіть гетьмана, звинуваченого у державній зраді та заточеного в Петропаловське підземелля, звідки він уже не вийшов. (Павло Полуботок.)

4. Кого сучасники називали “українським Спартаком”, “Ганнібалом”, в пам’яті народній він залишився національним героєм? (Богдан Хмельницький.)

5. Хто із гетьманів був нагороджений медаллю Папи Римського? (Іван Сірко.)

6. хто із козацьких отаманів штурмом взяв побудовану фортецю Кодак (біля сучасного міста Дніпра)? (Іван Сулима)

 

Конкурс «Козацька естафета»

 В змаганнях беруть участь команди куренів у складі 10 козаків, які передають пакет, дотримуючись правил естафетного бігу Виграє той гурт, який подолавши всі перешкоди, першим доставить пакет наказному гетьману (директору навчального закладу).

ВІКТОРИНА

1.Назвіть час існування Запорізької Січі (ХV – ХVІІІ ст.).

2.Де майже завжди розташовувалися Січі? (на річкових островах).

3.Поясніть значення слова “клейнод” (клейнодами звалися відзнаки у козацькому війську. Козацькі клейноди – це булава, бунчук, печатка, прапори, бубни і труби).

4.Поясніть значення слова “бунчук”, (бунчук – це довга палиця до 3 м, з металевим яблуком на кінці, з-під якого звисає кінське волосся).

5.Про кого із запорізьких гетьманів пішла слава як про талановитого флотоводця? (П. Сагайдачного.)

6.Кого сучасники називали “українським Спартаком”, “Ганнібалом”, пам’яті народній він залишився національним героєм? (Б. Хмельницький.)

7.Хто входив до складу козацького уряду, Коша Запорізької Січі? (Кошовий отаман, військовий писар, суддя і обозний.)

8.Перерахуйте, що входило до озброєння козаків? (Самопали, рушниці, пістолети, шаблі, списи, луки, стріли, гармати, пищалі.)

9.назвіть місця історичних битв запорізьких козаків (Переяслав-Хмельницький, під Берестечком, Жовті Води, Корець, Збараж, Пилявці).

10.Які злочини суворо каралися на Січі? (Бійки, вбивства, крадіжки, втрата совісті, невиконання обов’язків. За пияцтво під час походу козаків карали на смерть.)

11.Яких ви знаєте козацьких отаманів – героїв українського народу? (Сірко, Полуботок, Самойлович, Юшка, Сагайдачний, Хмельницький.)

12.назвіть відомі військові звання в Запорізькій Січі (полковник гетьман, сотник, курінний, кошовий отаман, осавул).

13. Якою була організація Запорізької Січі? (Полк, курінь, сотня, кош.)

14.Слово козак до цього часу живе в народній поезії, хоча й набуло широкого значення. Якого? (Означає вже не воїна, а юнака, доброго молодця.)

15.Які відомі українські танці народилися на Запоріжжі? (Гопак, метелиця.)

16.Перерахуйте види одягу, який носили козаки (свитки, жупани, шаровари, кунтуш, сорочка).

17.Яку назву мали козацькі прапори? (Хоругви.)

18.Що було найважливішою ознакою влади у козацькому війську? (Гетьманська булава.)

19.Назвіть ім’я козака, прозваного бусурманами Урус-шайтаном, тобто українським чортом. Додамо, що він виходив переможцем в 54 із проведених 55 битв (Іван Сірко).

20.Назвіть ім’я козака, якого обирали кошовим отаманом, “чого зроду-віку на Січі не бувало” (П. Калнишевський).

21.Хто з козацьких ватажків став прототипом пісенного Байди? Додамо, що він був волинським князем (Д.Вишневецький).

22.Як називалися козацькі військові човни, які використовувалися при набігах на Турцію? (Чайки, байдарки.)

 

Просимо журі підбити підсумки конкурсу.

 

 2 ведучий. Скільки не співати, та кінчати час.

Може, ви прийдете ще не раз до нас.

Пісню заспіваймо,

Танок заведемо,

До музею історії дорогу знайдемо.

Хай промінці фольклору

Засяють над вами,

Рідну землю пізнавати

Будем разом з вами.

Хай в вас буде все гаразд,

Щоб ви і ми щасливі були!

1 ведучий. А зараз надаємо слово журі для підсумків.

 

 

doc
Додано
20 липня 2018
Переглядів
996
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку