КОНКУРС –ВІКТОРИНА «ЮНІ МАЙСТРИ»
Вед 1. Добрий день, дорогі учні шановні вчителі !
Вед.2 Наш виховний захід з трудового навчання присвячений основному джерелу і добробуту людей — праці. Ця тема актуальна, тому що праця завжди була, є і буде основою життя. І від того, як людина працюватиме, буде залежати майбутнє не тільки сім'ї, а й держави.
Вед.1 Є місто у школі не схоже на клас,
Де виробів різних незмінний запас.
Там Муза натхнення працює невпинно,
Даруючи кожному щастя хвилини.
Вед.2
Там мрія живе про улюблене діло,
Це - місто закоханих в працю й умілих.
Постійно вирують там творчі ідеї,
Працюють там майстри по дереву вмілі!
Вед.2
Для участі у нашому конкурсі «Юні майстри» запрошуються команди учнів 5-го, 6-го, 7-го класів. Давайте ми дружно привітаємо хлопців!
(Команди під музику виходять і шикуються)
А оцінювати виступи Юних майстрів ми запросимо шановне журі у складі:
На столі у членів журі є оціночні листи, в які:
Вед 1. ( хлопці стоять на місці)
Тож починаємо конкурс
Перший конкурс називається « Знайомство» Просимо команд по черзі представити свою команду та висловити свій девіз . Почнемо з 5- го класу
Дякуємо Вам! Просимо зайняти місця.
Вед. 2
Одним із найбільш поширених природних конструкційних матеріалів є деревина та матеріали, виготовлені на її основі. Багато виробів, що нас оточують, містять у собі деревину в натуральному чи переробленому вигляді. . На вибір деревини як конструкційного матеріалу значною мірою впливає порода дерева, з якого було виготовлено пиломатеріали. А чи знаєте ви породи дерев?
Конкурс « Породи дерев»
Завдання -Визначити породу деревини за текстурою
та записати у нижній колонці назву породи деревини
Максимальний Час – 2хв.
( уч
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Вед 1
Столярний інструмент є найбільш затребуваним інструментом в домашній майстерні. Це необхідна приналежність для поважаючого себе господаря , майстра . А чи знають наші майстри інструменти? Запрошуємо по одному учаснику від команди
Конкурс « Інструменти для обробки деревини»
Кожний учасник стає на лінію і почергово називає інструмент, ступаючи при цьому один крок. Назви інструментів не повторювати . Наприклад, молоток і крок. Перемагає той учасник , хто назве більше інструментів
Вед 2
Знати назву інструмента , володіти ним – запорука успіху в роботі майстра
Конкурс «Столярне лото»
( Вам пропонується розкласти карточки із назвою інструмента до відповідності технологічної операції. Наприклад, лобзик – випилювання)
Вед 1 Жоден ремонт неможливо провести без інструменту, але сюди не можна віднести тільки , молоток, ножівку, завжди потрібен електроінструмент, Найчастіше при виборі електроінструменту виникає питання – як вибрати і що вибрати, само собою, хочеться купити щось довговічне, зручне в роботі. А чи знають наші юні майстри назву електроінструментів?
Конкурс «Пантоніма»
( Запрошується один учасник. За допомогою міміки і жестів охарактеризувати запропонований інструмент
Вед 2 Конкурс « В таємному мішечку»
Учасникам команди по черзі пропонується засунути руку в карман і невиймаючи руки , скаати, що за інструмент в його руці)
Вед 1
«Налаштувати інструмент»
( правильно вставити пилочку в лобзик)
Вед 2
Для зєднання деревини в наш час застосовують шурупи .
Конкурс «Шуроповьорти»
( Просимо учасників команди . Завдання, зєднати планки між собою , при цьому шуруп має бути закрученим до кінця.Кожний із учасників команди повинен закрутити викруткою по одному шурупу та передати естафету іншому
Вед.1 Конкурс «Забий цвях”.
У підставках (дошка і два бруски) наживлено по 3 цвяхи. Кожний із учасників) від кожної команди намагається забити цвях до кінця з одного удару, дотримуючись правил безпечної роботи. Перемагає той хто заб’є цвях до кінця
Вед.2 Конкурс « Вгадай свої можливості»
Запрошується по одному учаснику. У деревину забитий цвях. Першому учаснику необхідно повдомити з кількох ударів він забє цвях .. Наприклад , Діма я заб’ю цей цвях – 10 ударами, відповідь- Ваня а я забю з – 9ти. Учасники звертаються один до одного поки із них один не засумнівається в тому, що можуть вбити цвях з меншої кількості і каже «Забивай». І так конкурс триває по-черзі (тричі)
Вед 1
«Щасливий випадок”
Командам зачитується в швидкому темпі по 20 запитань, спочатку одній команді, потім для іншої. Після зачитання кожного із питань від команди звучить відповідь. Якщо відповіді не знаєте , говоріть – Наступне запитання
15 запитань.
10 запитань.
2. Як називається багатошаровий матеріал зі шпону ( фанера)
3. Зображення виробу ( Ескіз)
5 . Дерево, на якому ростуть жолуді (дуб)
6. Робітник, який займається обробкою деревини (Столяр).
7.Своєрідний малюнок на розрізі дерева (текстура)
8.Інструмент для закручування шурупів (викруток)
9. На якому місці працює кожний учень в шкільній навчальній майстерні (робочому)
10.Дерев’яний молоток (киянка)
10 запитань.
1. Діяльність учня з виготовлення якогось корисного виробу (Праця)
2. Деревина м’якої породи (тополя)
3. В яких одиницях вимірюються розміри на кресленні? (У міліметрах
Вед.2 Ось і підійшов наш конкурс до кінця. Сьогодні команди проявили свої знання та вміння .Для підведення підсумків та нагородження слово надається членам журі.
Вед.1 На все добре! До побачення !