Конкурс знавців географічних карт

Про матеріал

Що це таке? Карта. Видатний вчений-географ Семенов – Тянь - Шанський говорив: Карта - це альфа та омега усіх географічних уявлень. Без неї кроку не можна ступити. Вона важливіша не тільки за малюнки, а й за текст, тому що говорить навіть більше, яскравіше, наочніше і лаконічніше за текст, кожному хто вміє в ньому розбиратися ”.

“ Карта – це книжка, читати її можуть тільки ті, хто вивчив азбуку цієї книжки ”- а це вислів Михайлівського.

Перегляд файлу

КОНКУРС ЗНАВЦІВ ГЕОГРАФІЧНИХ КАРТ

Розробка позакласного заходу для учнів 6 класу

 

 Мета: розвивати  пізнавальні  здібності  ,  інтерес  до  географії; розширити  знання,  одержані  на  уроках;  удосконалювати  вміння  роботи  з  картою;  активізувати  самостійну  пошукову  роботу  учнів.

   Обладнання: карти,  атласи,  глобуси,  картки  з  прізвищами  вчених,  індивідуальні  завдання.  

Учитель: Океани – без  води.

                Міста - без будинків.

                Країни  - без  людей.

                Дороги  - без  машин.

Що  це  таке?  Карта. Видатний  вчений-географ Семенов – Тянь - Шанський  говорив:  Карта - це  альфа  та  омега  усіх  географічних  уявлень.  Без  неї  кроку  не  можна  ступити. Вона важливіша  не  тільки  за  малюнки,  а  й  за  текст,  тому  що  говорить  навіть  більше,  яскравіше,  наочніше  і  лаконічніше  за  текст,  кожному  хто  вміє  в  ньому  розбиратися ”. 

“ Карта – це  книжка,  читати  її  можуть  тільки  ті,  хто  вивчив  азбуку  цієї  книжки ”- а це  вислів  Михайлівського.

 

Учень:  Викладати  географію  треба  так,  щоб  учні  ставились  до  карт,  як  музикант  до  нот,  дивлячись  на  карту,  робили  правильні  висновки  про  життя.  Подібно  до  того,  як  нотні  знаки  народжують  у  голові  музиканта  ряди  звуків,  так  і  картографічні  знаки  повинні  бути  міцним  фундаментом  географічних  відомостей.

Учитель:  Сьогодні  ми  пропонуємо  вам  випробувати  свої  знання,  спритність,  увагу у  конкурсі  “ Знавці  географічної карти ”.  В  нашій  школі  він  проводиться  вперше, але  я  думаю  що  інтерес  до географії  допоможе нашим  “ знавцям ”  визначити   титул  “ Кращого  географа  2018 року ” .

Учень:  “ Географія  знайомить  нас  з  тією  ареною,  на  якій  проходить  наше  життя...”  Переможець  крім  звання  отримає  цінний  подарунок   -   великий  вантаж  знань, “ який  за  плечима  не  носити ”.

Учитель:  Конкурс  об’єднує  в  себе  ряд  різноманітних  тестів,  завдань  як  письмового  так  і  усного  типу.  Отже,  розпочинаємо!

Учень.  Хочу  познайомити  вас  з    правилами  гри :

  • у змаганні бере участь 2 команди
  • у кожній команді по 6 чоловік
  • на столі обов’язково повинні бути  географічні атласи
  • кожний конкурс  проводиться  за  певний проміжок часу
  • якщо  відповідь  готова  достроково – команда сповіщає про це сигналом
  • за ходом гри слідкують арбітри
  • до суперників потрібно відноситись з повагою, адже  від них  залежить  ваша перемога

Учитель. Отже,  ні  пуха  ,  ні пера!

Конкурси

  1. Привітання  команд ( назва, девіз, емблема)  - 5 бал.
  2. “ Географічні відкриття ” – домашнє завдання – театральне інсценування   одного  з географічних відкриттів   – 5бал.
  3. За 2 хвилини  записати найбільше столиць, які починаютьса на літеру “ К “  ( наприклад  - Київ – столиця нашої держави),  і  нехай  для кожної команди це буде вже 1 бал – кожне місто – 1 бал.
  4. “ Розгадай ребус ”  -  кожній команді  дається по 5 ребусів – кожна правильна відповідь – 2 бали – час 2хвилини.
  5. “ Водопади ”  За географічними координатами  знайти водопади та річки на яких вони знаходяться:

            1.60 пн.ш. 630 зх.д. ( Анхель, р.Оріноко)                                                                                                        

            2. 180пд.ш.260 сх.д.( Вікторія, р.Замбезі)  

            3. 430 пн.ш. 790 зх.д.(Ніагарський, Ніагара)      

            4. 250 пн.ш 540 зх.( Ігуасу, р.Парана)- 2бали

 6.” Ти мені, я- тобі” – Команди готують по 3 запитання  суперникові   - кожне питання – 2 бали.

7.“ Морський ” написати назви  морів у які впадають ці річки. Максимальна кількість –8 балів, бо вісім річок час -2хв.

8. “ Хитромудрі запитання ”- 1запитання - 1 бал.

9. “ Конкурс капітанів ”  Хто врятує Робінзона. Капітан кожної команди  потрібно визначити і показати на карті 4 невідомі острови

  1. 190пн.ш 700 зх.д.
  2. 80пн.ш 800сх.д.
  3. 420пд.ш. 1480сх.д.
  4. 240 пн.ш.1220сх.       ( час - 3 хв, кожна правильна відповідь  –1 б.)

10. “ Третій зайвий ” Виділити зайві на вашу думку слова із перелічених.

  • Гімалаї , Кракатау, Анди, Карпати
  • Об, Волга, Памір ,Дніпро
  • Сарезьке ,Синевір, Азовське, Ялпуг
  • Берінгова, Дунай, Лена, Хуанхе
  • Вікторія ,Анхель, Хуанхе, Ігуасу
  • Витік, притока, гирло, протока
  • Тераса,річище, затока, заплава
  • Кратер, жерло,  епіцентр, лава
  • Річка, озеро, льодовик, море
  •  Затока, протока, океан, озеро
  •  Амазонка, Конго, Етна, Місіссіпі
  • Дніпро, Дунай, Десна ,Світязь – час – 2 хв. по 1 балу

11. Заповнити таблицю за зразком

      Назва

     Об’єкт

 Де знаходиться

1.  Анди

      Гори 

  Пд. Америка

 

( 10 об’єктів, - 3 хв. – по 1 балу за кожну правильну відповідь)

12. “ Пазли ” А чи знаєте ви , хто придумав гру “ пазли   - звичайний вчитель географії з Англії . Він розрізав карту своєї країни на окремі території,  що учні знали свою країну.   Завдання  команд   - скласти пазли ( якнайшвидше)  і тоді на звороті ви знайдете підказку , де заховано скарб,  а   на карті прикріпити  сундучок до вибраної вами точки.  Перший – отримує 5 балів, а 2- 2 бали.

  1. Від кожної команди по одному  знавцю карт . Вам потрібно показати 10 номенклатурних об’єктів за найменший проміжок часу.  ( Найменше часу – 5 балів, 2 місце – 3 бали)

Вчитель.Ось і закінчився наш конкурс  . Слово арбітрам.

(Нагородження команд грамотами)

Учень. Дякуємо всім за участь,  успіхів у вивченні географії.

 

 

 

docx
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку