Що це таке? Карта. Видатний вчений-географ Семенов – Тянь - Шанський говорив: Карта - це альфа та омега усіх географічних уявлень. Без неї кроку не можна ступити. Вона важливіша не тільки за малюнки, а й за текст, тому що говорить навіть більше, яскравіше, наочніше і лаконічніше за текст, кожному хто вміє в ньому розбиратися ”.
“ Карта – це книжка, читати її можуть тільки ті, хто вивчив азбуку цієї книжки ”- а це вислів Михайлівського.
КОНКУРС ЗНАВЦІВ ГЕОГРАФІЧНИХ КАРТ
Розробка позакласного заходу для учнів 6 класу
Мета: розвивати пізнавальні здібності , інтерес до географії; розширити знання, одержані на уроках; удосконалювати вміння роботи з картою; активізувати самостійну пошукову роботу учнів.
Обладнання: карти, атласи, глобуси, картки з прізвищами вчених, індивідуальні завдання.
Учитель: Океани – без води.
Міста - без будинків.
Країни - без людей.
Дороги - без машин.
Що це таке? Карта. Видатний вчений-географ Семенов – Тянь - Шанський говорив: Карта - це альфа та омега усіх географічних уявлень. Без неї кроку не можна ступити. Вона важливіша не тільки за малюнки, а й за текст, тому що говорить навіть більше, яскравіше, наочніше і лаконічніше за текст, кожному хто вміє в ньому розбиратися ”.
“ Карта – це книжка, читати її можуть тільки ті, хто вивчив азбуку цієї книжки ”- а це вислів Михайлівського.
Учень: Викладати географію треба так, щоб учні ставились до карт, як музикант до нот, дивлячись на карту, робили правильні висновки про життя. Подібно до того, як нотні знаки народжують у голові музиканта ряди звуків, так і картографічні знаки повинні бути міцним фундаментом географічних відомостей.
Учитель: Сьогодні ми пропонуємо вам випробувати свої знання, спритність, увагу у конкурсі “ Знавці географічної карти ”. В нашій школі він проводиться вперше, але я думаю що інтерес до географії допоможе нашим “ знавцям ” визначити титул “ Кращого географа 2018 року ” .
Учень: “ Географія знайомить нас з тією ареною, на якій проходить наше життя...” Переможець крім звання отримає цінний подарунок - великий вантаж знань, “ який за плечима не носити ”.
Учитель: Конкурс об’єднує в себе ряд різноманітних тестів, завдань як письмового так і усного типу. Отже, розпочинаємо!
Учень. Хочу познайомити вас з правилами гри :
Учитель. Отже, ні пуха , ні пера!
Конкурси
1.60 пн.ш. 630 зх.д. ( Анхель, р.Оріноко)
2. 180пд.ш.260 сх.д.( Вікторія, р.Замбезі)
3. 430 пн.ш. 790 зх.д.(Ніагарський, Ніагара)
4. 250 пн.ш 540 зх.( Ігуасу, р.Парана)- 2бали
6.” Ти мені, я- тобі” – Команди готують по 3 запитання суперникові - кожне питання – 2 бали.
7.“ Морський ” написати назви морів у які впадають ці річки. Максимальна кількість –8 балів, бо вісім річок час -2хв.
8. “ Хитромудрі запитання ”- 1запитання - 1 бал.
9. “ Конкурс капітанів ” Хто врятує Робінзона. Капітан кожної команди потрібно визначити і показати на карті 4 невідомі острови
10. “ Третій зайвий ” Виділити зайві на вашу думку слова із перелічених.
11. Заповнити таблицю за зразком
Назва |
Об’єкт |
Де знаходиться |
1. Анди |
Гори |
Пд. Америка |
( 10 об’єктів, - 3 хв. – по 1 балу за кожну правильну відповідь)
12. “ Пазли ” А чи знаєте ви , хто придумав гру “ пазли ” - звичайний вчитель географії з Англії . Він розрізав карту своєї країни на окремі території, що учні знали свою країну. Завдання команд - скласти пазли ( якнайшвидше) і тоді на звороті ви знайдете підказку , де заховано скарб, а на карті прикріпити сундучок до вибраної вами точки. Перший – отримує 5 балів, а 2- 2 бали.
Вчитель.Ось і закінчився наш конкурс . Слово арбітрам.
(Нагородження команд грамотами)
Учень. Дякуємо всім за участь, успіхів у вивченні географії.