Таємничий світ казок
(конкурсна програма для учнів 1-2 класів)
Мета: поглибити знання учнів про казки, формувати вміння працювати в команді, розвивати творчі здібності, підвищувати мотивацію до навчання, виховувати інтерес до читання.
Обладнання: аудіо-записи казок, малюнки казкових героїв, ілюстрації до казок, пазли- ілюстрацій казок, «загублені речі» казкових героїв, маски, костюми, реквізит до інсценівок «Ріпка», «Рукавичка» (ріпка, лавка, обруч)
Хід заняття
1.Вступне слово вчителя. (слайд 1)
У світі існує чудова
Фантазії дивна країна.
Туди потрапити може
Кожна допитлива дитина.
-Що ж це за чудова і дивна країна?
Конкурс 1
1) Переставте літери і назвіть країну.
(слайд 2
Країна АКОЗК- КАЗОК)
2) Роз’єднайте слова і прочитайте вислів
( слайд 3
МИКАЗКИВИВЧАЄМО-ВСЕНАСВІТІЗНАЄМО)
-Так, казки маленькі, та розуму в них багато. Немає в цілому світі такої дитини, яка б не любила казки.
- Пригадайте і назвіть свої улюблені казки. Ті казки, які ви хочете ще і ще перечитувати, уявляєте себе на місці їх героїв, хочете розказувати своїм друзям або меншим братикам чи сестричкам.
«Мікрофон» - назвіть свою улюблену казку.
-Отож, я запрошую вас, діти, у подорож країною казок.
В казку вирушаєм разом
Конкурси усі пройдем.
А крикливих й неслухняних
Їх з собою не візьмем.
- Але в нашому класі, я думаю, таких немає. Тому виконуючи завдання, не можна викрикувати, перебивати товаришів, «копилити губи і хмурити лоба», якщо тебе не спитають.
- А можна бути уважними, активними, веселими і отримати задоволення від уроку. Адже ми до нього так охоче і старанно готувалися:
- читали казки ( слайд 4 –виставка збірок казок)
- малювали малюнки ( слайд 5 – виставка малюнків)
- ліпили ( слайд 6 - виставка поробок з пластиліну)
- готували костюми і маски.
- А тепер в добру путь!
Конкурсна програма
I. Відгадай казку за початком.
( аудіо записи казок)
II. Загадки про казкових героїв.
Він звірят усіх лікує,
Від холери їх рятує.
Вилікує він за мить
Все, що в звірів заболить. (Айболить)
* * *
Сидить братик на печі
Їсть смачненькі калачі.
Ось лисичка прибігає,
І його мерщій хапає.
Біжить півень рятувати,
В лиса братика забрати. (Котик)
* * *
Я — бичок-беремлячок,
Солом'яний у мене бочок.
Із соломи дід зробив,
Бік смолою засмолив. (Солом'яний бичок)
* * *
Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онука несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься?
Хто б відповів? (Червона Шапочка)
* * *
До школи прямує хлопчак дерев'яний,
Чомусь потрапляє у цирк полотняний.
Відома ця книжка тобі, чи не так?
В пригодах яких побував цей хлопчак? (Буратіно)
* * *
Підробив він голосок,
Став малим співати.
Здогадалися вони:
То — не наша мати. (Вовк)
* * *
Хто моторчик свій заводить?
З даху в гості хто приходить?
І на свято він дібрався
Скажем дружно:
«Здрастуй, ...( Карлсон)
* * *
Ой, набридло на віконці
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ. (Колобок)
* * *
Працювала я у хатці,
Танцювала у палаці.
Є така у мене звичка —
Десь губити черевички. (Попелюшка)
* * *
Він веселий і не злобний,
Цей хороший дивачок.
З ним господар, хлопчик Робін,
І товариш — П'ятачок.
До прогулянок він ласий,
Є на мед чутливий нюх,
Зветься плюшевий ведмедик,
Всім відомо, ... (Вінні Пух)
* * *
Вигнав дід її із хати
Та й пішла вона блукати:
В зайця хатку відібрала.
Рак бешкетницю вщипнув,
Зайцю хатку повернув. (Коза-дереза)
* * *
Сидить дівчина в корзині
На ведмежій дужій спині.
А чому ж вона сховалась,
До ведмедя не призналась? (Маша і ведмідь)
III. Склади пазли- ілюстрацію.
- Три поросяти;
- Котигорошко;
- Русалонька;
- Летючий корабель;
- Пригоди Буратіно;
- Царівна Жаба;
- Червона Шапочка.
IV. Бюро знахідок.
-Хто із казкових героїв загубив ці речі?
( голка, дзеркало, мітла, яблуко, шкаралупа горіха, чоботи, глечик, миска+ чашка, мітла, термометр, рибка…)
V. Заспівай пісеньку із казки.
VI. Переплутанки. (слайд )
«Курочка Ряба»
«Колобок»
VII. Інсценізація.
« Ріпка», «Рукавичка»
VIII. Кросворд «ДОБРО». ( слайд )
- Яке ключове слово отримали?
- ДОБРО.
-Так, у казках добро завжди перемагає зло. А я хочу, щоб не тільки в казках панувало добро. Я хочу, щоб добро поселилося у ваших маленьких серцях, і щоб ви завжди були щедрими, справедливими, сміливими, завжди приходили на допомогу тому, хто потрапив у біду. А ще розвивали свої творчі здібності, адже сьогодні ви показали, що можете гарно малювати, ліпити, грати ролі.
І якщо ви будете розвивати свою творчу уяву, фантазію, а також наполегливість, старанність і працелюбність, то зможете у дорослому житті стати визначними художниками, скульпторами, акторами., і просто гарними людьми. Успіхів вам!
Додатки
Інсценівка «Ріпка»
( Діти заздалегідь не знають своїх ролей. Вони жеребкуванням отримують листок із вказівками: хто він і що має робити)
РІПКА - велика - превелика, розводить руками.
ДІД – старий, спина згорблена, іде, на палицю опирається.
БАБА – іде, піт з лоба витирає.
Внучка – підстрибує, «Полечку» танцює.
ЖУЧКА – біжить, гавкає, чеше за вухом.
КИЦЯ ВАРВАРКА – іде, потягується і позіхає.
МИШКА -- біжить, пищить сильно-сильно.
(читає текст учитель, голосом виділяючи слова, які діти мають показати)
Посадив дід ріпку . Виросла ріпка велика-превелика.(розвести руками)
Іде дід на город ріпку рвати. А дід старий, спина згорблена, іде, на палицю опирається.
Тягне, а вирвати не може. Кличе бабу( « Іди, бабо, не лежи, ріпку вирвати поможи»).
А баба весь день поралася біля печі, заморилася, іде, ледве ноги переставляє, піт з лоба витирає.
Прийшла, тягнуть ріпку, а витягти не можуть. Кличуть внучку…
А внучка півдня те й робила, що в «Караоке» співала та танцювала. От і зараз - руки в боки, підстрибує, « Полечку» пританцьовує.
І з внучкою не вийшло ріпку вирвати. Кличуть Жучку…
А Жучка те й робила, що за сусідськими котами гасала. Ось біжить, гавкає, задньою лапою бліх за вухом чеше.
Хоч як старалися всі разом із Жучкою – нічого не вийшло. Кличуть кицьку Варварку…
А кицюня наша цілісінький день на сонечку лежала, спинку, боки вигрівала. Ось і зараз іде, потягується, солодко позіхає.
А з такою помічницею – ну ніяк ріпку не вирвати. Кличуть мишку…
А мишка – малесенька, спритнесенька, біжить, пищить, аж у вухах лящить.
От разом як узялися, тягнуть-тягнуть, тягнуть-тягнуть і… витягли
Ріпку.(Ріпка встає, дає діду «ріпку») .
( Актори беруться за руки і кланяються).
Інсценівка « Рукавичка»
ДІД- іде, на палицю опирається, сів і куняє.
СОБАЧКА- біжить, голосно гавкає.
МИШКА-ШКРЯБОТУШКА- біжить, пищить.
ЖАБКА-СКРЕКОТУШКА- плигає, квакає.
ЗАЙЧИК-ПОБІГАЙЧИК- стрибає на двох лапках.
ЛИСИЧКА-СЕСТРИЧКА- іде, хвостиком виляє, у дзеркальце видивляється
ВОВЧИК- БРАТИК- крадеться, по боках озирається.
ВЕДМІДЬ-НАБРІДЬ- іде, перевалюється з боку на бік, гу-гу-кає.
Ішов дід з собачкою лісом та й загубив рукавичку. Пішов далі собі, сів на пеньок та й задрімав.
Тут біжить мишка. Побачила рукавичку і каже: «Тут я буду жити!». Влізла в рукавичку і стала жити в ній.
Коли це жабка плигає, голосно квакає та питає: «А хто-хто в рукавичці живе?»
От уже їх двоє. Аж тут зайчик стрибає до рукавички і питає…
От уже їх троє. Коли це лисичка йде, хвостиком виляє, собою красунечкою у дзеркальце любується та до рукавички солоденьким голосочком запитує…
От уже їх четверо. Аж тут крадеться вовк, по сторонах озирається, здобич собі видивляється та до рукавички…
Стало їх п’ятеро. Та так їм вже тісно, що й дихнути не можуть. Коли це тріщить щось кущами. Аж то суне ведмідь, з боку на бік перевалюється, гугукає до рукавички….
Вліз і клишоногий – то вже шестеро їх. А рукавичка ось-ось розірветься.
Коли це дід прокинувся, оглядівся, а рукавички немає. Посилає собачку рукавичку шукати. Побігла собачка, угледіла рукавичку, як загарчить! Звірі злякалися і втекли з рукавички.
( Звірі розбігаються в різні боки).
Тут і казочці кінець, а хто слухав - молодець!
( Актори кланяються).
- Чого вчить нас ця казка? ( Відповіді дітей).