Конкурсна програма « Математичний віночок ».
Мета: повторення і корекція знань учнів при розв’язуванні прикладів; формувати навички швидко і правильно рахувати усно, розвивати пам’ять, спостережливість, кмітливість; виховувати організованість, цілеспрямованість і впевненість у своїх знаннях.
Обладнання: таблички з числами ( 7 жовтих і 7 рожевих ), таблиці з прикладами ( 7 шт. ), таблички з числами від 2 до 8 ( 2 комплекти ), кубики ( 2 шт. ), плакат « Математичний віночок », квітки-жетони ( 30 шт. ).
Хід заняття
1-а ведуча.
Сьогодні ми в школі чекаємо гостей ─
Поважних і дуже розумних людей.
Стрічайте вже саме в цей час ─
Математика прибула до нас.
Математика.
Я ─ сильна і прекрасна
Країна Математика.
Тут завжди кипить робота,
Лиш у всіх одна турбота:
Щоб правильно ї швидко рахувати,
І точну відповідь давати.
Скільки хліба на полях,
А веснянок на носах?
Скільки зірок світить з неба?
Скільки шоколаду треба?
Вас я вчу, як рахувати,
Додавати й віднімати,
Множити й ділити ─ все на світі полічити.
2-ведуча. Конкурсна програма « Математичний віночок » присвячена нашій шановній гості ─ Математиці. Сьогодні дві команди будуть змагатися у вправності швидко і правильно рахувати. Під час проведення конкурсів за кожен бал команди отримуватимуть квіточки, які ми підрахуємо по закінченні програми.
1 конкурс « Математична розминка »
Зміст та завдання. Кожна команда вибирає пелюстки з квітки, на яких написані задачі-вірші. Ведучий зачитує завдання ─ гравці дають відповідь. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
Матеріал для конкурсу:
Шур-шур-шур під ними шини.
Не спиняючи машин,
Порахуйте, скільки шин?
З апетитом моркву їли.
Всі по вісім, як один.
Скільки з’їли всіх морквин?
Танцювали ─ гупали,
Скільки ніжок тупали?
Несли по три буряки,
А ви їм допоможіть,
Буряки ті полічить.
П’ятий пішки біг,
А ви тихенько полічіть,
Скільки у них ніг?
По дев’ять книжок на них поклали.
Нас похвалили батько і мати
І попросили їхню кількість назвати.
По сім зернин із них дістали.
Всі міркуйте, як один,
Скільки було горошин?
8.П′ятеро музик у дудки дули ─
Вони дули п’ять годин.
Поміркуйте, як там було?
Скільки в дудку дув один?
Питання для вболівальників.
2 конкурс « Математична зарядка »
Зміст та завдання. Гравці обох команд шикуються в шеренгу перед глядачами. Ведучий називає різні числа. Якщо число ділиться на 4 , гравці піднімають праву руку, а якщо число ділиться на 5 ─ присідають. Гравець. Який помилився, вибуває. Конкурс закінчується, коли в шерензі залишається троє гравців. Кожен з них приносить своїй команді по одному балу.
Матеріал для конкурсу:8, 10, 12, 15, 16, 24, 25, 28, 30, 32, 36, 45, 50.
Хвилинка відпочинку.
─ Твоя мама пекла сьогодні пироги?
─ Пекла.
─ Ти з’їв один пиріг, і мама дала тобі ще один. Скільки ти з’їв пирогів?
─ Два.
─ Добре. З’їв ти ці два пироги, а мама дала тобі ще два.
─ Оце вже ні, стільки я не з’їм!
─ Ну, Васильку, скажи, скільки тобі років, і одержиш за кожен рік по цукерці.
─ Давайте, бабуню, я краще скажу, скільки років вам!
─ Скажи, як розділити сім груш між вісьмома товаришами?
─ Найкраще зварити узвар, ─ відповів Петрик.
─ Тату, допоможи мені задачу розв’язати.
─ А ти сам подумай.
─ Думав.
─ Ну й що ж ти придумав?
─ Тебе попросити.
─ Тату, щось наш учитель плутає.
─ Чому ти так думаєш?
─ Учора сказав, що 2 і 2 разом дає 4, а сьогодні, що 3 та 1 ─ також 4.
3 конкурс « Не зіб’юсь »
Зміст та завдання. Гравці обох команд стають в шеренгу, рахують до 30. Замість чисел, які мають цифру 3, або діляться на три, кажуть: не зіб’юсь. Хто помиляється, виходить із гри. Гра продовжується, поки не залишиться один гравець. Команді, чий гравець переміг, зараховується один бал.
Задачі-вірші для вболівальників.
В клас зайшла Маринка,
За нею Яринка,
Потім зайшов Гнат.
Скільки всіх було хлоп’ят?
Сім братів човном пливуть
Кожного ім’ям звуть.
Цифра ця усім говорить,
Скільки днів до тижня входить?
Біля двору ─ дві Федори,
Біля ганку ─ дві Тетянки,
Біля річки ─ дві Марічки,
А на лузі ─ дві Ганнусі.
Тих дівчаток так багато,
Порахуйте їх, малята.
Скільки ніг у карася?
Скільки крил у поросят?
Скільки лап у індика?
Скільки рук у їжака?
Якось бігли через ліс
Вісім кіз.
П’ять були з них білі-білі,
Ну а решта ─ сірі-сірі.
Скільки бігло через ліс
Чорних кіз?
У папуги Гоші
Було трохи грошей.
Він на них собі купив
Чобітки, пальто і бриль,
Й парасольку на додачу.
Скільки всіх нових речей
Він повіз собі на дачу?
4 конкурс « Магічна сімка »
1-а ведуча. Саме це число наші древні предки вважали священним і магічним. І це, здається, не випадково. Тиждень складається із семи днів, у яскравому вбранні веселки чітко вплетено сім кольорів, а азбука музики складається із кожному відомих семи нот.
2-а ведуча. Немов відгомін цієї магічності числа дійшов і до нашого часу. Майже щодня ми говоримо: « Сім раз відміряй, один ─ відріж », « Семеро на одного не чекають ». Але чи не найвідоміше вираження магічності цього дивного числа були і залишаються сім чудес світу, як символічний і дорогоцінний пам’ятник цього часу.
Зміст та завдання. За дві хвилини згадати і записати імена хлопчиків та дівчаток, які складаються із семи букв. ( Віталій, Наталія, Валерій, Людмила, Олексій, Евеліна ). За кожне правильне слово команда отримує 1 бал.
Питання для вболівальників.
( Одній дівчинці дати яблуко з кошиком ).
сестер? ( 4 без нього )
5 конкурс « Знайди пару »
Зміст та завдання. Для проведення конкурсу команди шикуються у дві шеренги. Гравці прикріплюють на грудях таблички з числами: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8. Перед кожною командою ставляться два стільці. Ведучий називає будь-яке число, яке є добутком двох одноцифрових чисел. Гравці, в яких таблички з числами добутками, вибігають і сідають на стільці. Наприклад: 12=4*3. Із кожної команди учні, які мають номери 4 і 3, вибігають і сідають на стільці. За кожне правильно виконане завдання пара, яка швидше і правильно виконала завдання, отримує 1 бал.
Матеріал для конкурсу: 6 ( 2 і 3 ), 20 ( 4 і 5 ), 42 ( 6 і 7 ), 48 ( 6 і 8 ), 8 ( 2 і 4 ).
Хвилинка відпочинку.
Миколку:
─ Скільки тобі років?
─Три, а тобі?
─ Не знаю…
─ А ти Сірка бабиного Ганниного боїшся?
─ Боюся…
─ Тоді два з половиною.
2. Маленький Петрик звертається до мами:
─ Дай мені 1 гривню для того дяді, що кричить на вулиці.
─ А про що він кричить?
─ Велика порція морозива ─ 1 гривня!
3. На уроці фізики:
─ Що таке кінська сила?
─ Це сила одного коня.
─ А якщо десять з половиною кінських сил?
─ Тоді буде десять коней і одне лоша…
4. Мама звертається вранці до сина:
─ Колю, ти не йдеш сьогодні до школи?
─ Ні.
─ Чому?
─ Бо вчора вчитель сказав нам, що той, хто не розв’яже задачі, нехай не з’являється йому на очі.
5. Оглянувши хворого, лікар сказав, нахмуривши брови:
─ У вас дуже серйозна хвороба. З десяти людей, що хворіють нею, дев’ять помирають.
Хворий, звичайно, засмутився.
─ Але вам пощастило, ─ додав лікар, ─ дев’ять пацієнтів з цією хворобою у мене вже померли. Радійте: ви і є той десятий, який обов’язково виживе!
6 конкурс « Кубик фортуни »
1-а ведуча. Цей конкурс не вимагає особливих математичних знань. Можна сподіватися лише на пані фортуну.
Зміст та завдання. Кожна команда отримує по однаковому кубику, на яких розміщені числа від 1 до 6. Гравці по черзі кидають кубики і додають числа які випали. Помічники ведучого слідкують за результатом кожної команди. Команда, яка отримала в результаті більшу суму, отримує 1 бал.
Математика.
По моїй країні мандрували,
І знання хороші продемонстрували.
Математики чудові,
Бачу, є у нашій школі.
Ось тепер вже саме час
Найсильнішу команду визначати серед вас.
Підрахуйте квіточки, малята,
Будемо віночок ми складати.
Команди прикріплюють квіточки на плакат
« Математичний віночок », рахують їх кількість.
Підведення підсумків конкурсної програми і нагородження переможців.
1-а ведуча.
Щиро дякую командам,
Що у конкурсі змагались,
Що знання свої найкращі
Показати намагались.
Вболівальникам активним
Теж слова подяки щирі.
Ви були на цьому святі
У змаганні в бурнім вирі.
Та, мабуть, найбільша дяка
Математиці шановній,
Що на свято завітала
У красі своїй чудовій.
Провела вона сьогодні
Лабіринтами складними
Всіх учасників змагання,
Щоб радіти разом з ними.
2-а ведуча.
Тож дозвольте і команди,
Й вболівальників вітати,
І від всього серця, діти,
Вам сьогодні побажати:
Математику вивчайте,
Бо наука ця потрібна.
Математика ─ цариця
Між наук собі подібних.
Тож розв’язуйте задачі,
І за приклади беріться,
Та ще й множення таблицю
Добре знайте, не баріться.
На уроках завжди будьте
І кмітливі, і завзяті ─
Ось такі, як ви, активні,
На сьогоднішньому святі.
( Звучить пісня )
Будь-яку з них розпізнаємо.
Більше ми не засумуємо,
Якщо треба ─ порахуємо.
Приспів:
Скільки друзів у дворі?
Скільки галок у горі?
Скільки пальців на руках?
Скільки листя на гілках?
Додавати, віднімати,
І задачки будь-які
Будуть зовсім не важкі.
Приспів :