Конкурсно-розважальна програма
«Здоровим бути модно!»
Підготувала:
Олена Глущенко
Мета: сформувати в учнів навички здорового способу життя та толерантного спілкування.
Форма проведення: конкурсно-розважальна програма
Вік учасників: учні середнього шкільного віку.
Обладнання: таблиці з висловами: «Здорова людина – добра і справедлива», «Не той пропав, що в біду попав, а той, хто духом занепав», плакати «Дерево здоров’я», «Кросворд здоров’я».
Хід ззаходу:
І. Вступна частина
Керівник гуртка. Я радо вітаю усіх на конкурсно-розважальній програмі «Здоровим бути модно», що зібрала нас усіх разом у цей чудовий осінній день.
(Керівник гуртка обєднує учасників у 5 команд по 5 учнів)
Давайте привітаємо наших учасників команд. До їх складу входять найерудованіші, найкмітливіші, найдотепніші учасники. У цій грі не буде переможених, адже, усі отримають гарний настрій.
Послухайте правила нашої гри.
Правила гри:
ІІ. Основна частина
1. Конкурс «Лото-здоров’я»
Завдання учасникам: у чарівному мішечку знаходяться кульки з номерами. Кожен гравець команди по черзі виймає кульку з номером, якому відповідає питання, на яке гравець повинен дати відповідь. Кожна правильна відповідь – 1 бал.
Запитання для першої команди:
Запитання для другої команди:
2. Конкурс « Розгадай кросворд»
Керівник гуртка. Діти, ви любите відгадувати загадки? Якщо так, то це дуже добре, бо у наступному конкурсі вам потрібно відгадати загадки і розгадати кросворд. Перед вами, на дошці два кросворди (для кожної команди свій кросворд).
Завдання учасникам: члени команди по черзі виходять до дошки, слухають питання, дають відповідь і записують її у клітинки кросворду. (Максимальна кількість балів – 5)
Питання до І кросворду:
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
2. |
О |
К |
У |
Л |
Я |
Р |
И |
|
3. |
П |
О |
В |
І |
Т |
Р |
Я |
|
4. |
М |
О |
Р |
К |
В |
А |
|
|
|
5. |
Ї |
Д |
А |
Л |
Ь |
Н |
Я |
|
6. |
С |
І |
Р |
Н |
И |
К |
И |
Споживати їжу вчасно.
Це не клас і не читальня.
Смачно пахне у ……. (Їдальні).
Полягали спати. Не треба чіпати!
Бо вони, як граються, то вогнем займаються. (Сірники).
Питання до ІІ кросворду:
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Б |
Л |
И |
С |
К |
А |
В |
К |
А |
3. |
В |
Е |
Л |
О |
С |
И |
П |
Е |
Д |
|
|
|
|
|
|
4. |
В |
О |
Г |
О |
Н |
Ь |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Б |
Е |
Р |
Е |
З |
А |
|
|
|
|
|
6. |
С |
В |
І |
Т |
Л |
О |
Ф |
О |
Р |
Я йому підсвічу сцену, він співає: «Ух» та «Ох»! (Блискавка)
Ріжки знизу покручу й по дорозі полечу. (Велосипед)
А коли напивсь води – стих і згаснув назавжди. (Вогонь)
І навесні п’ють люди мої цілющі сльози. (Береза).
щоб пильно глянули на мене.
3. Конкурс «Книгу прочитаєш – про здоров’я все пізнаєш»
Завдання учасникам: команди відповідають на питання. Правильна відповідь – 1 бал
Запитання для першої команди:
1. Назвіть ім’я книжкового героя, який мав декілька шкідливих звичок, завдяки яким став відомим на весь світ, тому що розказував всілякі небилиці так натхненно і переконано, що й сам зрештою починав у них вірити. Назвіть книжку. («Пригоди барона Мюнхгаузена»)
2. Героїню якої казки, не зважаючи на мороз і заметіль, зла мачуха та її дочка відправили до зимового лісу за квітами? Назвіть казку («Дванадцять місяців»)
3. Як називається книга, у якій записані священні тексти, визнані церквою як непорушний закон віри і життя? (Біблія).
4. Як звали маленького хлопчика, який зумів не лише вижити в диких джунглях, а й стати їхнім господарем, не втративши при цьому найкращих рис справжньої Людини. (Мауглі)
5. Яке природне явище описав у своєму вірші Т.Шевченко? (Буря)
Реве та стогне Дніпр широкий,
Сердитий вітер завива,
Додолу верби гне високі,
Горами хвилю підійма.
Запитання для другої команди:
1. Назвіть головну героїню казки Ш. Перро у якій йдеться про дівчинку, яка не цуралася брудної роботи, була доброю і щирою й за це добра фея нагородила її поїздкою на бал, де вона загубила один з елементів одягу, який, у свою чергу, допоміг їй вийти заміж за принца. Назвіть казку. («Попелюшка»).
2. Назвіть ім’я українського і російського письменника, який чудово змалював казкову красу української ночі. (Микола Гоголь).
3. Який словник допоможе нам перевірити правильне написання слів «здоров’я», «загартовування», «безпека»? (Орфографічний).
4. Назвіть декілька шкідливих звичок Лиса Микити з казки Івана Франка «Фарбований лис». (Хитрість, злодійкуватість, схильність говорити неправду).
5. У міфах стародавньої Греції згадується Гігія – богиня здоров’я. Від її імені походить слово, яким називається наука про здоров’я, його збереження та зміцнення. Назвіть це слово. (Гігієна).
4. Конкурс «Прочитай приказку»
Завдання учасникам: кожній команді пропонується прочитати приказку, у якій літери у словах переставлені місцями. Правильна відповідь – 5 балів.
Рекомендовані приказки:
(Добре щире серце не буває ніколи горде).
(Горе тому жить, хто життям не дорожить).
5. Конкурс «В здоровому тілі – здоровий дух»
Керівник гуртка. А зараз я пропоную вам наступний IV конкурс.
Перед вами табличка зі словом «ФІЗКУЛЬТУРА». Слово складне, але з нього можна утворити безліч нових слів, що ви і зробите протягом 3-х хвилин. За кожне утворене слово – 1 бал.
( Команди отримують завдання в конвертах. Один із учасників команди презентує виконання завдання)
Завдання командам:
Керівник гуртка. Поки наше журі підраховує загальну кількість балів, я хочу, щоб ви уважно подивилися на деревце і сказали, чого йому не вистачає? (листочків). А для того, щоб деревце зазеленіло, вам потрібно йому допомогти. Для цього у вас на столах лежать листочки, на яких написані корисні і шкідливі звички. Ваше завдання вибрати тільки корисні звички, які сприяють збереженню здоров’я і роблять наше життя гарним і щасливим. (Листочки з правильними відповідями прикріплюються до дерева).
Корисні звички (листочки). Посміхатися друзям, бути чемним і вихованим, займатися фізкультурою, бути чесним і відкритим, загартовування, ігри на свіжому повітрі, правильне харчування, мити руки перед вживанням їжі, оберігати природу, дбати про рідних, знати свої права та обов’язки, чистити зуби, здобувати освіту, вивчати правила дорожнього руху, не чіпати бездомних собак і кішок, не відкривати двері незнайомим.
Шкідливі звички (листочки). Куріння, алкоголізм, вживання наркотиків, неповага до старших, битися з товаришами, гризти нігті, гратися з електроприладами, ходити по льоду, бути злим і роздратованим, гратися з сірниками, ходити по залізничним коліям, купатися у заборонених місцях, бути жадібним і заздрісним, перебігати дорогу під час руху авто.
ІІІ. Підведення підсумків
Керівник гуртка. Журі підрахувало кількість балів кожної з команд і назве переможців.
Представник журі нагороджує команду-переможця та подяки і призи всім учасникам команд за активну участь у грі.
Керівник гуртка. Діти, ось і добігає кінця наша зустріч. Я гадаю, що конкурсні завдання для вас не були важкими, тому ви з ними дуже добре впоралися.
У цій грі переможців і переможених немає, тому що кожен, хто дбає про своє здоров’я і про здоров’я інших, хто знає, як зберегти наш світ від зла і ненависті, той завжди є і буде переможцем.
Здоров’я бережіть, доки малі,
І мудрими йдіть по цій землі,
Хай кожен з вас запам’ятає,
Що без здоров’я щастя не буває
До нових зустрічей!