Урок – Тренінг з основ здоров'я для учнів 5 класу «Хочеш бути здоровим – загартовуйся !»

Про матеріал
Заняття формує поняття загартовування; - активізує знання учнів про принципи та методи загартовування; - розвиває важливі життєві навички - навички виконання гартувальних процедур; - виховує бажання вести здоровий спосіб життя.
Перегляд файлу

Великокостромська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

Зеленодольської міської ради

Апостолівського району

 

 

 

 

Вчитель : Позігун Т.В.

2016 р.

Урок – тренінг  з основ здоров'я для учнів 5 класу «Хочеш бути здоровим –

                            загартовуйся !»

Мета:- сформувати поняття загартовування;

  • активізувати знання учнів про принципи та методи загартовування;
  • розвивати важливі життєві навички - навички виконання гартувальних процедур;
  • виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.

Обладнання: аркуші паперу А3, ножиці, скотч, клей, підручники,    

               інтерактивна дошка, вислови відомих людей про загартовування:

               «Купити здоровя не можна його можна тільки заробити своїми

               власними постійними зусиллями (Поль Брегг)»;  «Щоб дійти до

               мети, треба перш за все йти (Оноре де Бальзак)»; «Незагартований

               учень – легка здобич для інфекції (народна мудрість)»; «Думки

               стають жвавішими, якщо тіло розігріте прогулянкою (Арістотель)».

Хід уроку :

І. Знайомство.

    Вітаю всіх.Сьогодні ми починаємо вивчати розділ «Фізична складова здоров’я», а тема нашого уроку : «Хочеш бути здоровим – загартовуйся !»

 Пропоную кожному назвати своє імя і продовжи фразу:

    «Мої два кроки до здоровя - це …»

ІІ. Очікування.

     Роздаю фігурки бінги і запропоновую учасникам тренінгу написати що 

     очікують від сьогоднішнього заняття.( Наші очікування розмістимо на 

     пароплав життя і вирушимо з ним у подорож).

ІІІ. Нагадування  правил роботи:

     1.Шануй і поважай час .

     2. Користуйся піднятою рукою.

     3. Говори від себе і зараз.

     4. Бути доброзичливими.

     5. Приходити вчасно.

     6. Поважати думку іншого.

     7. Бути пунктуальними.
     8. Слухати і чути.

     9. Бути активними.

   10. Говорити тільки за темою.

   11. Не критикувати: кожен має право на власну думку.

   12. Конфіденційність.

   13. Говорити коротко, по черзі.

   14. Право ведучого .

 

IV. Інформація вчителя з демонстрацією  презинтації.

      Загартовування – це система процедур та вправ спрямованих на

      підвищення опору організму шкідливим впливом. (слайд 1)

      Завдання загартовування – привчити організм швидко і правильно

      реагувати на зміни навколишніх умов. Загартовування може бути

      місцевим (окремі частини тіла) і загальним (впливу зазнає все тіло)

      (слайд 2).

      Основні способи загартовування: сонцем, повітрям, водою, комплексне.

      Принципи загартовування: систематичність; поступовість; послідовність;

      дозованість; позитивний еемоційний настрій; індивідуальність.

      Мудрі поради про корисне загартовування:

  • Починати загартовування краще наприкінці літа або на початку осені. Починати потрібно із загартовування повітря.
  • Найефективніше загартовування водою. Починати треба з обтирання і обливання теплою водою, поступово знижуючи температуру кожного дня доводячи її до холодної. Найкраще виконувати водні процедури зранку після зарядки. Потім потрібно добре розтертися рушником до появи відчуття тепла в тілі.
  • Сонячні ванни будуть корисними за дотримання правил, які унеможливлять появу опіків шкіри, втоми, запаморочення.

Перегляд фільму 3-5 хв. «Дєтка» П.К.Іванова.(Запитання до фільму).

V. Крос-тест «Визначення порогу витривалості та стійкості організму»

    (перед кожним учнем ставиться 2 стакана: один з льодом а

    інший з теплою водою, по команді вчителя учні опускають руку в стакан з

    льодом і тримають її стільки скільки можуть витримати, засікаючи при

    цьому час. Розігрівають руку в теплому стакані)

    Пояснення до тесту: 5-40 секунд- слабкий поріг витривалості організму;

                                      40-60 секунд – середній поріг витривалості організму;

                                      60-120 секунд – високий поріг стійкості організму;

                                      Більше 120 секунд – надзвичайна стійкість та

                                                                          витривалість. .

VI. Поясни вислів.

      (учні об'єднуються на три групи : сонце, вода і повітря та витягують 

       вислови з квітки ромашки, де на пелюстках вони написані.

       В кожній групі 30 секунд іде обговорення і спікер оголошує результат)

VIІ. Оздоровча вправа (Руханка під музичний супровід.)

         Покажи рухами ніби ти :

  • ходиш у снігових заметах;
  • ростираєшся вологим рушником;
  • плаваєш у річці;
  • ідеш босоніж по росі;
  • заходиш у холодну воду;
  • засмагаєш на пляжі.

VIІІ. Інсценізація казки «Ходіння босоніж.»

        (Ролі : Сонце, вітер, звір, людина, автор- читець.)

      Трапилось це дуже давно.На землі яскраво світило сонце, часто віяли вітри, люди ходили босоніж, а в печерах жило багато страшних звірів.Якось людина зустріла такого звіра і душа забігла в п'яти. А слідом за душею- серце, легені, печінка, нирки та всі інші органи. Людина лежала спокійно, вітер вчух, сонце не деже пекло, а звір був не голодний, тому не зїв людину.

Органам в пятах стало тісно, тому вони розмістилися по всій підошві, а з часом стали повертатися на свої місця. А на підошвах залишили свої сторожеві пости. Від того часу, коли людина ходить босоніж по землі, центри посилюють роботу всіх органів. Це  додає людині сил і здоров'я, а ще хвилинку життя. (кожен учень отримує лист з акопунктурними точками стопи.)

  ІХ.  Робота в групах (захист плакатів та проектів).

         Обєдную дітей в 3 групи за кольоровими стікерами 3 кольорів: червоний, зелений,жовтий.

         Перша група: розповідає про процедури загартовування.

         Друга група: види загартовування (знаки).

         Третя групя: мудрі поради щодо правил загартовування.

Х. Рефлексія.

      «Сьогодні на уроці я дізнався, що …, і моя фігурка бінго….(просувається, 

       залишається на місці.)»

ХІ. Оцінювання роботи учнів на уроці з коментарем.

ХІІ.Домашнє завдання .

      На дошці 4 завдання і кожен учень може вибрати одне за власним бажанням.

  • прочитати параграф 11;
  • знайти в художній літературі чи публіцистиці людей, для яких здоровя та загартовування є найвищою життєвою цінністю;
  • створити колаж « я загартовуюся»;
  • Скласти вірш, оповідання чи казку про користь загартовування.

 

doc
Додав(-ла)
Позігун Тамара
Додано
29 жовтня
Переглядів
41
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку