Конспект атестаційного заняття з сенсорно-інтеграційною артикуляційною гімнастикою та формування лексико-граматичної будови мовлення «Осінні подарунки»

Про матеріал
занняття вчить вправляти дітей в сенсорно-інтеграційній артикуляційній гімнастиці за авторською методикою М. Лінської, яка направлена на розвиток довільних рухів артикуляційного апарату мовленнєвого дихання, в ігровій формі без використання дзеркала з опорою на базові види чутливості. Також вдосконалювати вправи на тактильність, дотик. Закріпити знання дітей про осінь та її ознаки; активувати словник по даній темі; удосконалювати навички підбору прикметників до іменників; визначати звук на початку слова, удосконалювати вміння поділу слів на склади, підбирати слова дії, удосконалювати опис за сюжетом; вправляти в визначенні прийменників. Автоматизація звука «ч» в чистомовках. Сприяти розвитку мислення, фонематичного слуху. Виховувати вміння діяти в колективі. Виховувати інтерес до явищ природи. Розвиток уваги.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Конспект атестаційного заняття

 з сенсорно-інтеграційною артикуляційною гімнастикою

та формування лексико-граматичної будови мовлення

«Осінні подарунки»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема «Осінні подарунки» (узагальнення)

Цілі:  вправляти дітей в сенсорно-інтеграційній артикуляційній гімнастиці за авторською методикою М. Лінської, яка направлена на розвиток довільних рухів артикуляційного апарату мовленнєвого дихання, в ігровій формі без використання дзеркала з опорою на базові види чутливості.  Також вдосконалювати вправи на тактильність, дотик. Закріпити знання дітей про осінь та її ознаки; активувати словник по даній темі; удосконалювати навички підбору прикметників до іменників; визначати звук на початку слова, удосконалювати вміння поділу слів на склади, підбирати слова дії, удосконалювати опис за сюжетом; вправляти в визначенні прийменників. Автоматизація звука «ч» в чистомовках. Сприяти розвитку мислення, фонематичного слуху. Виховувати вміння діяти в колективі. Виховувати інтерес до явищ природи. Розвиток уваги.

Обладнання. Сенсорна таця  (бажано плетена, дерев'яна або будь-який інший, зроблений з екологічних, фактурних матеріалів, на якому рядами, доріжками, ділянками укладаються сенсорні матеріали, що мають нюхові, смакові і тактильні властивості. Матеріали підбираються відповідно до тематики комплексу. У нашому випадку це буде - борошно, горох, гречка, ємність з порізаним часником, тарілки з шматочками апельсина і лимона, нарізана кубиками овочі і фрукти на зубочистці, скляночки з соком, коктейльні трубочки, варення, блюдця. Сюжети (ранньої, золотої, пізньої осені). Осінні листочки з картинками для завдання. Осіннє дерево, скринька. Яблука. Дозвіл батьків, що в дітей немає алергії на продукти, які використовуються на занятті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

Логопед: - Хлопчики і дівчатка,скажіть, а яка пора року закінчилась? (Осінь) А яка пора року настала. (Зима)

- І на прощання подивіться, які подарунки нам приготувала Осінь.

На столі стоїть сенсорна таця.

Логопед: Давайте подивимось, що нам осінь у подарунок принесла. Але вам потрібно доповнити речення.

Дидактична гра «Доповни речення»

Принесла вам муки! Значить, будуть пироги!

Принесла вам гречки! Каша буде у печи!

Принесла вам овочів! І для супів, і для борщів!

Мої яблука, як мед! На варення і на джем!

Принесла вам меду- цілу бочку!

(Слова супроводжуються показом відповідних матеріалів на таці)

 Логопед: Діти, а ось подивіться що ще принесла нам осінь. (мішечок з горохом  та гречкою на тактильність)

Гра «Що в мішечку»

Логопед пропонує взяти мішечки та задає питання:

  • Який мішечок тяжче?
  • Які за формою, за розміром предмети в мішку (кругленькі, маленький…)
  • Так що в них?

Діти, хочете не лише розглянути подарунки, але і пограти з ними?

Проводиться пальчикова гра з горохом.

«Удома я одна нудьгувала, жменю горошинок діставала.»

Перш, ніж гру почати, потрібно пальчику сказати:

Пальчик, пальчик, мій хороший, ти притисни до столу горошок

Покрути і покатай, і іншому передай"!

 Дихальна гімнастика

- Діти, понюхайте і вгадайте, що лежить в цьому блюдці? (часник)

"Носиком вдихнули, ротиком подули.

Часничок вдихаємо - хвороби видихаємо"

- Скажіть, горох і часник - це фрукти чи овочі? (овочі)

- А лимон і апельсин? (фрукти)

Сенсорно-інтеграційна артикуляційна гімнастика "Дари осені"

Гра "Кислий - солодкий"

- Перед вами на блюдцях лимон і апельсин. Ми зараз проводитимемо язичком по кругу і визначимо за смаком: якщо кислий - то лимон, якщо солодкий апельсин.

(Діти виконують артикуляційну вправу, логопед стежить за правильністю його виконання)

 Логопед. А ви любите виноград? Давайте з ним теж пограємо.

Вправа "Фруктова кулька" (перекочування виноградини у роті від щоки до щоки)

 

 

 

 Гра "Дізнайся за смаком"

Логопед. А зараз ми вгадуватимемо за смаком, який овоч або фрукт вам попався. Для цього потрібно із закритими очима зняти за допомогою губ, зубів або язичка шматочок із зубочистки і з'їсти.

(Логопед підносить до рота дитини шматочок на зубочистці і дає інструкцію - "Зніми губами, зубами або язичком". Якщо вправа проводиться перший раз, логопед показує, як правильно виконується ця вправа) (морква, яблуко,банан)

Вправа "Солодке варення"

Логопед. Діти, помятаєте ми читали казку про «Малюка і Карлсона», що він любив більше всього на світі? (варення) Одного разу він не знайшов ложки і став злизувати варення прямо з блюдечка язиком.  Хочете спробувати?

(Діти злизують крапельки варення широким язиком з блюдця)

Логопед. Ну що, ласуни, ви, напевно, захотіли пити? Ось вам ще одне пригощання від осені - яблучний сік. А пити його ми будемо через трубочку.

Логопед. Скажіть,  який на смак сік (солодкий, смачний, добрий, кисленький.)

 А, сік з яблук - який? (яблучний)

З груш? (грушевий)

Із слив? (сливовий)

З апельсина? (апельсиновий)

З персика? (персиковий)

Логопед: Сподобалося вам грати? (так)  Настрій який? У! (діти простягають руку вперед з піднятим вгору великим пальцем)

Логопед. Друзі, подивіться скільки ще багато залишилось осінніх листочків. Давайте згадаємо про осінь.

Дидактична гра «Підбери ознаки»

Давайте підберемо  ознаки осені «Яка?» (рання, золота, пізня, сумна, дощова, сіра, похмура).

Діти, а тепер візьміть кружечки за бажанням і підійдіть до столів де є кружечки певного кольору. Там на вас чекає завдання.

Власники  зеленого кольору повинні будуть скласти сюжет ранньої осені, власники жовтого кольору - сюжет золотої осені, володарі синього кольору -  сюжет пізньої осені.

Дидактична гра «Склади сюжет»

Які ви молодці, а тепер назвіть ознаки ранньої осені, золотої осені, пізньої осені.

Логопед. Погляньте, яке чудове дерево, а біля нього є опале листя. Давайте візьмемо по одному листочку і ви мені нагадаєте, що вміють робити листочки.

Дидактична гра «Підбери слова дії»

Діти за допомогою рухів показують, що вміють робити листочки (опадають, літають, шарудять, кружляють…).

Логопед. А тепер подивіться, з якого у вас дерева листочки.

Дидактична гра «З якого дерева листочок?»

З дуба, він дубовий.

З берези – він березовий

З каштана – каштановий

З клена – кленовий.

Логопед. Ми так добре працювали нам час і відпочити.

Фізкультхвилинка «»Чарівниця осінь» повторення рухів дітей з екрану.

Логопед. Подивіться у вас щось намальовано на листочках.

Давайте сядемо і подивимось, що там намальовано.

Діти говорять що намальовано.

Дидактична гра «Назви перший звук в слові»

Логопед ускладнює завдання. Скажіть цей звук голосний чи приголосний. А тепер поділіть на склади. Скільки складів у вашому слові.

Логопед. А ось іще один листочок.

«Я листочок не простий,

Я листочок пустотливий,

Покружляти я люблю,

Відгадай де я живу.»

Дидактична гра «Де сховався листочок?»

Дітям потрібно простежити  та розповісти куди буде ховатися листочок. Логопед ховає осінній листочок (перед деревом, на дереві, в кошику..) Діти називають місцезнаходження листочка.

Логопед. Гляньте, яка велика куча листочків, а там щось видно. Давайте дістанемо. (дістають сундучок). Це скринька  не проста, а чарівна і вона відкриється тільки після чарівних слів.

Повторюйте за мною

Чу-чу-чу – замок відкрити хочу,

Чка-чка-чка – міцна скринечка,

Уч-уч-уч – ось чарівний ключ,

Чай-чай-чай – швидко виручай.

Після чого скринька відкривається і діти знаходять фарби осені.

Логопед. Подивіться яке сумне дерево, згадайте як було гарно восени,як ми збирали осіннє листячко в букети і дарували його друзям.  Давайте фарбами намалюємо осінь на згадку.

На аркуші ватману готове дерево. Діти з допомогою долоні малюють листя, сонце, хмари…

Підсумок заняття. Логопед діти, а що вам сподобалось більше всього на занятті. Логопед дарує дітям подарунки осені смачні яблука.

 

 

 

docx
Додано
3 квітня 2020
Переглядів
1416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку