Конспект "Безпечне користування Інтернетом"

Про матеріал

Цілі:

 навчальна: сформувати уявлення про загрози, які виникають під час роботи в Інтернеті; розвивати критичне ставлення до інтернет-ресурсів та інтернет-користувачів; формувати звичку використовувати засоби і методи безпечного використання Інтернету;

 розвивальна: розвивати логічне мислення, дослідницькі навички;

 виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.

Перегляд файлу

Урок на тему: Безпечний Інтернет. Правила безпечного користування Інтернетом

Цілі:

  • навчальна: сформувати уявлення про загрози, які виникають під час роботи в Інтернеті; розвивати критичне ставлення до інтернет-ресурсів та інтернет-користувачів; формувати звичку використовувати засоби і методи безпечного використання Інтернету;
  • розвивальна: розвивати логічне мислення, дослідницькі навички;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.

Тип уроку: Інтегрований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, навчальна презентація, роздатковий матеріал.

Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальне обговорення понять: можливі загрози під час роботи в мережі Інтернет та методи запобігання їм.

ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя. Усі ми дуже часто користуємося Інтернетом: електронна пошта, пошукові системи, завантажувальники, мессенджери, соціальні мережі, інтернет-банкінг та інтернет-маркетинг. А чи замислювалися ви щодо безпеки під час on-line-покупок чи перерахунку коштів, електронного листування чи переписці у мессенджерах, при перегляді сторонніх сайтів? А як захиститися від «міного поля», яким є простори Інтернету та хто саме це може зробити? Про це ви дізнаєтеся на сьогоднішньому уроці.

IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Слайд 1. З кожним роком все більше українських дітей користується інтернетом у повсякденному житті. Можливість підключитися до Мережі не тільки через ПК, але й за допомогою мобільних телефонів сприяє цій тенденції. Інтернет надає дітям та молоді неймовірні можливості для здійснення відкриттів, спілкування й творчості. Поте оскільки з самого початку інтернет розвивався без будь-якого контролю, сьогодні він містить величезну кількість інформації, причому далеко не завжди безпечної. У зв'язку із цим виникає проблема забезпечення безпеки дітей.

Слайд 2. Давайте ознайомимось з нашим сьогоднішнім ходом уроку.

Слайд 3. У сучасному суспільстві користування Інтернетом вже стало повсякденно звичною справою. Люди використовують ресурси мережі не лише у робочих цілях, але і для розваг. Раніше щоб знайти цікаву інформацію люди годинами порпалися у книжках і часом це не гарантувало значного успіху. Зараз лист до родичів, що проживають за тисячі кілометрів дійде за кілька хвилин чи навіть секунд, а раніше цього треба було чекати тижнями, а подекуди навіть місяцями. Колись, щоб заплатити за комунальні послуги треба було вистояти довжелезну чергу, а зараз люди роблять лежачи на дивані. Тож давайте переглянемо відео «Розваги та безпека в Інтернеті». (Для активації посилання натиснути на малюнок)

Слайд 4. Всі говорять про безпечне користування Інтернетом, але часом недосвідчені користувачі не дуже розуміють тих небезпек, які чатують на них у мережі. Інформаційна безпека стосується захисту життєво важливих інтересів людини (і більш глобально – суспільства, держави). Неправдива, неповна, невчасна інформація може нанести шкоду. Особливо вразливі у цьому контексті діти. Вони можуть не знати, яку інформацію можна викладати в мережу, а яку не варто.

Інколи школярі не можуть правильно зреагувати на матеріали з мережі з різних причин. Давайте розглянемо типи загроз у Інтернеті

Слайд 5. Загроза особистій інформації:

  • Ознайомлення з порнографічними матеріалами, ненормативною лексикою, інформацією суїцидального характеру, расистського, ненависницького чи сектантського змісту.
  • Загроза отримання недостовірної чи неправдивої інформації.
  • Формування залежності (ігрової, комп’ютерної, інтернет).
  • Спілкування з небезпечними людьми (збоченці, шахраї, грифери).
  • Залучення до виконання протиправних дій (хакерство, порушення прав та свобод інших).

Слайд 6. Безпека інших.

  • Матеріали, існування та використання яких може стати причиною посягання на безпеку оточуючих (наприклад, інформація про створення вибухівки).
  • Свідоме та несвідоме введення в оману інших.
  • Вчинення протиправних дій, що тягнуть за собою відповідальність згідно з чинним законодавством.
  • Кібербулінг – свідоме цькування та приниження, передусім однолітків.

Слайд 7. Загрози персональній інформації:

  1. Розголошення персональної та конфіденційної інформації (прізвища, імена, контакти, секретні дані кредитних карток, номери телефонів).
  2. Загроза зараження ПК вірусами різної категорії.
  3. Небезпека завантаження програм зі шкідливими функціями.

Це найбільш поширені типи загроз, з якими може зіштовхнутися дитина в інтернеті, викладаючи чи переглядаючи сумнівну інформацію. Від деяких з них можна захиститися технічними засобами, але більшість вимагають комплексного підходу. 

Слайд 8. Для того, щоб уберегти себе та свою родину необхідно слідувати визначеним правилам. Переглянемо відео про правила безпечного Інтернету для дому. (Для активації посилання натиснути на малюнок)

Слайд 9. Ви, як покоління зумерів, набагато краще засвоюєте інформацію, що стосується інформаційних технологій та інформаційного простору. Сьогодні ми з вами говорили про безпеку, повторили вже відоме вам та засвоїли нові знання. Давайте спробуємо розгадати кросворд. (Для активації посилання натиснути на малюнок «Кросворд» або відсканувати QR-код).

Слайд 10. Тепер давайте поговоримо про правила користування Інтернетом, що існують у вашій сім’ї…

Слайд 11. Безперечно, ваші батьки турбуються про вас і кожен набір правил заслуговує уваги. Проте, маємо 10 золотих правил безпечного користування Інтернетом. (Для активації посилання натиснути на малюнок)

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Слайд 12. Ми часто навіть не помічаємо як стаємо заручниками Інтернет-тенет. Саме для дослідження такої проблеми було розроблено анкети, що допоможуть визначити чи є ви інтернет-залежними людьми.

Переглянемо відео «Не будь рабом гаджетів» (для активації посилання натиснути на малюнок ) та підведемо підсумки вище сказаного.

VIІ. Підбиття підсумків уроку

Слайд 13. Отже, давайте підсумуємо урок. Сформулюємо три прості секрети для захисту себе та інших на просторах Інтернету.

  • Пам’ятайте: розмістивши інформацію в інтернеті, ви втрачаєте над нею контроль.
  • Перевірте: люди, з якими ділитесь інформацією, можуть використати її проти вас. Ви маєте довіряти тим, кому надсилаєте щось про себе.
  • Думайте: чи варто розміщувати інформацію, якщо не знаєте, як її використають і чи це не зашкодить вам чи близьким.

VІІI. Домашнє завдання

Створити власну пам’ятку «Правила безпеки в Інтернеті».

ІХ Оцінювання роботи учнів

docx
Додано
31 січня 2022
Переглядів
1432
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку