Конспект бінарного уроку "Бюджет сім*ї. Економія і збереження майна"

Про матеріал
Конспект бінарного уроку з Я у світі та англійської мови з теми "Бюджет сім*ї. Економія і збереження майна" для 4 класу.
Перегляд файлу

Зінівська гімназія

Путивльська міська рада

 

 

 

 

 

 

 

 

Бінарний урок

Я у світі та англійська мова

«Бюджет сім’ї. Економія і збереження майна»

 (4 клас)

 

 

 

 

 

                                                                              Підготували:

                                                                        вчитель початкових класів

                                                       Тетяна Тимченко

                                                                     вчитель англійської мови

                                                  Інна Панченко

 

 

Tема з я у свiтi: Бюджет сім̓ ї. Економія  i збеpеження мaйнa.

Темa з англiйської мови: У магазині.

 Мета бiнaрногo уpoку:

                                освітня – розкрити основний зміст понять «сімейний бюджет», «економі»; вчити учнів дбати про збереження майна та ощадливе використання сімейного бюджету; ознайомити учнів з новими лексичними одиницями; тренувати учнів вживати лексичні одиниці в мовленні; вчити складати список продуктів;

                         розвиваюча – розвивати пам'ять, увагу, уяву, мовну здогадку, логічне мислення, вміння правильно і чітко реагувати на запитання; уважно стежити за презентованою інформацією, ефективно співпрацювати під час парної та групової роботи;

                     виховна – виховувати економне відношення до сімейного бюджету, уміння сконцентруватися, слухати інших, формувати доброзичливу атмосферу в класі, вчити розуміти важливість оволодіння іноземною мовою і потреби користуватися нею як засобом спілкування.

Обладнання: презентація в Power  Point «Сімейний бюджет», картки за темою

«Покупки», таблиця, картки, проектор.

Хід уроку

Ι. Організація класу до навчання, мотивація учнів до роботи.

Вчитель початкових класів:

- Діти, сьогодні незвичайний урок, який поєднує в собі 2 уроки: я у світі та англійську мову. І вести цей урок буде 2 вчителя – я і Інна Миколаївна.

- Про що буде йти мова на уроці ви зараз дізнаєтесь, відгадавши ребус. (Діти розгадують ребус)

- Діти, сьогодні на уроці ви дізнаєтесь що таке бюджет сім’ї, як треба його ощадливо використовувати і берегти майно.

Вчитель англійської мови:

- Today we ̓ll speak about shopping, food containers and learn to write a shopping list. Сьогодні ми ознайомимось з новими словами по темі «Покупки», ознайомимось з англійськими грошима та будемо вчитися складати список покупок.

ΙΙ. Актуалізація відомого та підготовка до засвоєння нового

Вчитель початкових класів:

- Діти, хто може пояснити значення слова «бюджет сім’ї».

Бюджет сім’ї – це план доходів і витрат сім’ї на певний період (тиждень, місяць, рік). 

- Гроші, які надходять у сімейний бюджет – це доходи.

- Гроші, які витрачає людина  із сімейного бюджету називаються витрати.

- Чому іноді буває так:

 Одні люди працюють, отримують гарний дохід, але живуть так, що грошей не вистачає до наступної зарплати. А інші отримують менше, але завжди у них є гроші. (Не вміють планувати свій сімейний бюджет)

ΙΙΙ. Основна частина уроку

1. Ознайомлення з новим матеріалом

Вчитель початкових класів:

- Зараз ми клас ділимо на дві родини: 1 родина – Марії, 2 родина – Дар’ї та Оксани. Сімейний бюджет поки у вас складає 0 гривень. Протягом усього уроку ми будемо заповнювати таблицю і розбиратися з чого складаються доходи і витрати в сімейному бюджеті.

Для цього послухайте, що трапилося в одній казковій родині.

(Уривок з казки)

- Про яку казкову родину піде розмова?

Увечері зібралась уся родина: хлопчики-мушата, мати, батько, бабуся, дідусь. Батько залетів останній, втомлений після роботи. Хлопчики-мушата голосно сперечались про те, що у сусідського жучка з’явився новий самокат.

- Так, - сказав батько. – Зараз розберемося.

Тато взяв шматок сухого лопуха і написав «Дохід».

- Дохід – це ті гроші, які мені платять на роботі по озелененню і очистці нашого лісу. Як називається такий дохід? (Заробітна плата)

Кожен місяць я приношу в дім і віддаю мамі 1500 грошиків. Хлопчики з повагою подивились на батька.

Дідусь і бабуся сказали:

- Ми теж отримуємо грошики, по 400 кожен. Якщо нас двоє то це 800 грошиків.

- Як ви думаєте, які грошики могли отримувати бабуся з дідусем? (Раніше вони теж працювали і отримували заробітну плату, а тепер, коли постаріли стали отримувати грошики, які називаються пенсією)

Студент Жужик заявив, що теж приносить гроші у дохід сім’ї.

- Про які гроші говорив студент Жужик? (Про стипендію, яку виплачує університет, поки студент навчається)

А тепер підрахуємо, який дохід нашої родини – сказав батько.

- Ура! Цілих 2500 грошиків. Можна купити декілька самокатів – кричали мушата.

- Як ви вважаєте так це чи ні?

Але Муха-Цокотуха взяла аркуш і написала «Витрати».

- Як ви думаєте, на що мама-муха витрачає грошики?

- Тільки на одні продукти за місяць я витрачаю 1000 грошиків.  зима наближається, вам необхідно купити теплі чобітки.

Бабуся нагадала:

- Треба заплатити 100 грошиків за квартиру, світло і воду.

- За дитячий садок треба заплатити 200 грошиків – додала Муха-Цокотуха.

Тато і студент Жужик просили 100 грошиків на проїзд у громадському транспорті.

Хлопчики-мушата кричали, що вони хочуть ходити в спортивну секцію, а ще бабуся з дідусем обіцяли купити книги, альбоми та олівці, а малишці на день народження нову ляльку, бабуся з дідусем збиралися сходити в театр. Всього 100 грошиків.

 - Давайте порахуємо скільки родині потрібно грошиків на місяць.

- Порівняємо дохід і витрати.

Хлопчики-мушата зрозуміли, що ще залишилися гроші на які їм можуть купити самокат. Так це чи ні?

Сімейний бюджет

Доходи

Витрати

Заробітна плата – 1500 грош.

Пенсії – 400 + 400 = 800 грош.

Стипендія – 200 грош.

 

 

 

                        2500 грош.

Продукти – 1000 грош.

Теплі речі – 600 грош.

Комунальні послуги – 100 грош.

Дитячий садок – 200 грош.

Громадський транспорт – 100 грош.

Розваги – 100 грош.

                     2100 грош.

 

2. Ознайомлення  з новою лексикою

а) презентація лексичних одиниць:

Вчитель англійської мови:

Т: Як ви гадаєте на що більше всього виділяється грошей  з сімейного бюджету? Так вірно, на продукти. Let ̓ s remember food products and then learn new worlds. Зараз ми будемо вчити слова по темі «Покупки».

Т: Look! What is it?

P: It is bag. Це пакет.

T: That ̓ s right! Repeat afte me bag. (учні повторюють за вчителем нові слова, а потім просить декількох учнів самостійно прочитати нові слова)

б) читання словосполучень:

Вчитель англійської мови:

T: I ̓ ll name containers you must find them and read world combinations.

T: bottle

P: bottle of water; bottle of oil; bottle of lemonade. (вчитель називає нове слово, а учні знаходять його та читають з ним словосполучення)

в) ознайомлення  з англійськими грошима:

Вчитель англійської мови:

Т: What do we need to buy food? Yes, it ̓ s money. Now let ̓ s look at the English money. They are pound and penny. Так щоб щось купити потрібно мати гроші. Як гроші називають в Україні? (гривня та копійка) У Великій Британії паперові гроші називають pound – фунт, а монети називаються penny – пені. На всіх фунтах зображена королева Великої Британії Єлизавета ΙΙ. Роздивіться уважно купюри. Скажіть купюри якого номіналу ходять у Великій Британії?

     5 pounds                                                     10 pounds

          

20 pounds                                                      50 pounds


penny


 

3. Фізкультхвилинка

4. Практична робота

Вчитель початкових класів:

- У вас, у кожній сім’ї, на партах лежать аркуші з назвами товарів і послуг. Виберіть ті товари, які ви вважаєте необхідно придбати на місяць. Не забудьте, що існує ряд послуг, якими ми користуємося кожний місяць. Їх треба обов’язково включити у витрати.


Ліки 3 гр.

Продукти 40 гр.

Одяг 20 гр.

Взуття 10 гр.

Побутова хімія 2 гр.

Транспорт 10 гр.

Велосипед 40 гр.

Музична (спортивна) школа 5 гр.

Книги 2 гр.

Комп’ютер 70 гр.

Іграшки 3 гр.

Платіжки і податки 20 гр.

Диски 3 гр.

Відвідування театру, цирку 5                  гр.

Туристичні поїздки 20 гр.

 


- Додайте всі грошики. Яка сума у вас вийшла.

- А тепер я вам скажу, що бюджет вашої сім’ї розраховано на 100 грошиків в місяць.

- У кого сума більша за цю цифру?

- Що утворилося у вашому бюджеті? (Дефіцит, нестача коштів, грошей)

- У кого сума менше за 100 грошиків? Що ви могли зробити? (Відкласти заощадження)

- Звичайно це умовні цифри.

5. Розвиток писемного мовлення

Вчитель англійської мови:

Т: Кожен з вас в свій бюджет включив пункт продукти. Продукти ми можемо поділити на ті що нам потрібні кожен день та ті, без яких ми можемо прожити певний час. Зараз ми з вами складемо список покупок. Look at the shopping list and read it. Кожна родина за гарну працю на уроці отримує 20 фунтів. Відповідно до свого доходу вам потрібно скласти список лише необхідних продуктів. (учні за зразком складають свій список продуктів, а потім читають їх вголос)

6. Складання пам’ятки

Вчитель початкових класів:

- Але що робити, якщо ми не вкладаємось в бюджет? Що можна не купувати, щоб заощадати грошики?

- Я хочу порадити де взяти зайві гроші. Щоб з’явилися зайві гроші їх треба економити. Зараз ми розглянемо правила економії. Порадившись один з одним, виберіть корисні поради на картках, відмітьте позначкою.

  • Плануйте сімейний бюджет виходячи із доходів.
  • Проси у батьків нову іграшку до кожного свята.
  • Бережливо стався до  своїх речей.
  • Сходив до магазину, решту залиш собі.
  • Виходячи з дому, не забувайте вимикати світло.
  • Частіше користуйтеся послугами таксі.
  • Нагадуй батькам про своєчасну оплату комунальних послуг.
  • Коли просиш нову іграшку, подумай про сімейний бюджет.

- Ми з вами просто пограли в сімейний бюджет. А уявіть ваших батьків, які не грають, а кожен місяць заробляють гроші і розраховують, на що в першу чергу їх витратити, а з чим зачекати.

- Тому не ображайтесь, якщо ви чуєте у відповідь на своє прохання:

- Зараз на це немає грошей. Це не означає, що у батьків немає грошей у гаманці – вони є, але не для цього.

- Усі ми повинні пам’ятати, що сімейна економіка – це правильне ведення сімейного господарства.

ΙΙΙ. Підсумок уроку

1. Рефлексія

Вчитель початкових класів:

  • Затисніть руку в кулак і …
  • кому було цікаво – розігніть мізинець
  • хто вважає, що знання знадобляться в житті – безіменний
  • хто добре працював – середній
  • хто допомагав роботі в групі – вказівний
  • кому урок сподобався - великий

2. Оцінювання учнів

Вчитель англійської мови:

Т: У кожного з вас є шкала від 1 до 12, оцініть свою роботу на уроці. Підкресліть оцінку яку ви вважаєте отримали.

 

 

 

doc
Додано
8 квітня 2023
Переглядів
316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку