Конспект біоадекватного уроку для 10 класу "Стратегія сталого розвитку природи і суспільства"

Про матеріал

Урок розроблений відповідно інноваційної біодекватної технології, яка базується на загальних законах пізнання, природних законах роботи тіла, мозку, формує цілісне природовідповідне мислення, сприяє підвищенню продуктивності навчальної діяльності учнів та зміцненню їх здоров'я. Урок відповідає чинній програмі з біології, освітній програмі закладів середньої освіти ІІІ ступеня, Державному стандарту базової і повної загальної середньої освіти.

Перегляд файлу

Розробка біоадекватого уроку. Біологія. 10 клас.

«Стратегія сталого розвитку природи і суспільства»

 

І. Сенсорно-моторний етап уроку

Привітання учителя. Вправа «Комплімент» (діти передають квітку і говорять комплімент ланцюжком. Учитель починає і закінчує. Дякує).

Розгляньте, будь ласка, картки з зображеннями:

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "національні цілі розвитку тисячоліття"

Об’єднайтесь у групи за кольорами і спробуйте розповісти, що означають ці символи, яке відношення вони мають до теми нашого уроку.

Нагадайте витоки концепції сталого розвитку.

Сформуємо визначення поняття сталого розвитку.

ІІ. Символьний етап уроку. Формування образу навчальної інформації у зоні комфортного мислення. (Тиха приємна музика. Для створення фітофону – аромат трав, фруктів.)

а) Підготовча частина (проектування віртуальної моделі комфортної зони мислення).

Мені дуже хочеться, щоб нові знання ви отримували із задоволенням, легко, радісно. Тож зараз кілька хвилин ми з вами будемо мріяти і відпочивати. Налаштуйтесь на приємну роботу з вашою уявою. Займіть зручне положення. Розслабте обличчя, шию, плечі, руки, тіло, ноги... Уявіть, як м’язи обличчя стають м’якими, розслабленими… Відчуйте свою розслабленість. Посміхніться і уявіть, які ви гарні, коли посміхаєтесь… Уявіть ваш улюблений куточок природи або якесь інше місце, де ви відчуваєте себе спокійними, де ви щасливі, місце вашого спокою. Уявіть кольори, які вас оточують… Уявіть рухи і звуки вашого місяця спокою… Уявіть запахи навколо вас… Уявіть себе… Як ви виглядаєте, коли відпочили, коли звільнились від непотрібних думок? Як ви себе відчуваєте, коли ви вільні?.. Будьте щирі із собою. Пошліть любов своєму місцю спокою.

б) Основна частина (опорний текст для пояснення нового матеріалу, проектування віртуальної моделі інформації, що вивчається).

Уявіть, що у вашому місці спокою вам захотілось помріяти про майбутнє. Своє. Своєї сім’ї, своїх друзів, уявіть якими будуть ваші близькі, як вони виглядають, який у них настрій, що для них зараз важливо. Ось ви бачите в дзеркалі себе через 10 років. Помилуйтесь собою, ви гарні, в настрої, посміхаєтесь, у вас усе добре. Життя складається чудово. Уявіть чим ви займаєтесь, яка ваша професія, чи створили ви сім’ю, про що мріє ця доросла людина у дзеркалі. Що потрібно їй для щастя. Помрійте кілька хвилин. Розкажіть собі дорослому, що хвилює вас зараз, за що ви переживаєте. Зрозумійте, що багато проблем через 10 років стануть незначними і неважливими. Подаруйте посмішку собі, пообіцяйте зустрітись через 10 років.

в) Заключна частина. А зараз час повертатися… Відчуйте ступні ніг… приплив сил до рук і ніг… Відчуйте спину, плечі… Поверніть голову наліво, направо… Поворушіть пальцями, стисніть їх… Порухайте долонями, плечима… Посміхніться та зробіть глибокий вдих… Повільно кожний в своєму режимі повертайтесь до класу…

Відкриваємо очі.

III. Логічний і лінгвістичний етап уроку. Відновлення навчальної інформації, «виведення» образу інформації на рівень словесного осмислення. Обмін думками:

– Відвідали своє місце спокою?

– Чи сподобалося вам там? Які кольори, звуки, запахи були присутні?

– Яке почуття вас наповнювало, коли ви уявили себе та своїх близьких через 10 років?

  •  Як ви виглядали? Що вас оточувало?
  •  Чи задоволені ви зустріччю?

– Що вам найбільше сподобалось під час внутрішньої подорожі?..

IV. Моторно-кінестетичний етап уроку: малювання моделі образону, нанесення навчального матеріалу на намальований образ. Уточнення, корекція.

Сьогодні ми поговоримо про те, яким насправді буде життя завтра, через 3, 5, 10 років чи через століття. Чи можемо ми з посмішкою та чистим сумлінням дивитись у очі нашому майбутньому.

Ви вже знаєте про Концепцію сталого розвитку, яку складали розвинені країни, міжнародні організації: ООН, ЮНЕП, «Римський клуб», Всесвітня спілка збереження природи, вчені різних університетів світу. Були обрані цілі і пріоритети розвитку, які ви обговорили на початку. Зараз ми попрацюємо з документами, які визначають наше майбутнє у руслі сталого розвитку, проаналізуємо реальність поставлених завдань та спробуємо знайти своє місце в їх реалізації.

В групах діти опрацьовують матеріали. Обговорення йде за темами:

  1. Принципи сталого розвитку.
  2. Індикатори, що використовуються для визначення рівня впровадження стратегії сталого розвитку.
  3. Українські проекти.
  4. Створення місцевої програми з залученням школярів, батьків, громади.

 V. Етап закріплення навчальної інформації. Виконання практичних завдань. Діти презентують свої виступи.

VI. Заключний етап уроку: підбиття підсумків, оцінювання учнів, рефлексія, домашнє завдання.

VII етап – прощання. З яким настроєм прожили цей урок… З яким самопочуттям… Побажання всього найкращого… Обдумайте вдома свої проекти, обговоріть з близькими. Обговоримо реальність їх виконання наступного уроку.


Додаток 1

Практика використання ООН індикаторів сталого розвитку

в тестованих країнах

(1996-1999 роки)*

Індикатори, які найбільш часто використовуються

Індикатори, які використовуються окремою країною

Нові індикатори, запропоновані різними країнами

1.Рівень безробіття

1.Витрати на біотехнології

1.Випадки захворювання, пов'язані з якістю навколишнього середовища

2.Зростання населення

2.Зростання населення прибережних зон

2.Процент населення, забезпеченого медичними послугами

3.ВВП на душу населення

3.Децентралізоване управління природними ресурсами

3.Рівень злочинності

4.Внутрішнє споживання води на душу населення

4.Викиди нафтопродуктів в прибережні води

4.Дитяча злочинність

5.Зміна структури землекористування

5.Індекс зростання міст-супутників

5.Забруднення підземних вод

6.Використання добрив

6.Добробут населення гірських територій

6.Озеленення міст

7.Відношення кількості зникаючих видів до загальної чисельності природних видів

7. Населення, що проживає в засушливих районах за межею бідності

7. Відношення реабілітованих площ видобутку корисних копалин до загальної площі видобутку

8.Поточні концентрації забруднювачів у повітрі населених міст

8.Людські і економічні втрати внаслідок природних катастроф

8.Площі специфічних екосистем

9.Емісії парникових газів

 

9.Приватне володіння сільськогосподарськими угіддями

10.Емісії двоокису сірки

 

10.Рівень істинного збереження

11.Емісії двоокису азоту

 

11.Щільність транспортних потоків

12.Річне енергоспоживання

 

12.Система менеджменту

*Indicators of Sustainable Development: Guidelines and Methodologies. - New York, UN, 2001.

 

Додаток 2

Індикатори сталого розвитку країн ЄС*

 

Шифр

ЄС

Стратегічні завдання державної

політики

Індикатори оцінки

успіху

Забезпечення високого і сталого рівня економічного зростання і зайнятості

Н1

Інтенсифікація економічного зростання

ВВП і ВВП на душу населення

Н2

Збільшення об'єму інвестицій в реальний сектор економіки, наукові дослідження і розробку нових технологій

Валові і соціальні інвестиції

(% ВВП)

Н3

Підтримання високого і сталого рівня зайнятості

Відношення кількості працюючих до кількості населення працездатного віку

Досягнення соціального прогресу, який би відображував потреби

кожного громадянина

Н4

Подолання бідності і соціальної несправедливості

Число дітей в сім'ях з доходом нижче прожиткового мінімуму; Число дорослих, які не мають кваліфікації; Число безробітних, жебраків, пристарілих

Н5

Збільшення людського капіталу, покращення професійних здібностей

Кваліфікація за віковими групами (починаючи з 19-річних)

Н6

Покращення здоров'я нації

Очікувана протяжність здорового життя чоловіків і жінок

Н7

Зменшення частки непридатного житла

Житло не придатне для проживання (%)

Н8

Зниження злочинності і пов'язаних з нею фобій

Рівень злочинності (% розкритих злочинів)

Ефективність охорони навколишнього природного середовища

Н9

Зниження емісії парникових газів

Емісія парникових газів

Н10

Зниження забруднення повітря, підтримання якості повітря на довготривалий період

Протяжність періоду високої або середньої якості атмосферного повітря (кількість діб)

Н11

Покращення транспортування і доступності до місць роботи, освіти, відпочинку і послуг, обмеження необхідності переміщень

Дорожній рух

Н12

Покращення якості річок

Річки з високою якістю води

Н13

Подолання довготривалої тенденції до зниження популяції птахів на сільськогосподарських і природних землях

Популяція диких птахів

Н14

Повторне використання земель з метою захисту цілинних земель і підтримання відновлення урбанізованих земель

Нові забудови на землях, що раніше використовувалися

Обмеження використання природних ресурсів

Н15

Перехід від розміщення відходів до їх мінімізації і вторинного використання; циклічне використання ресурсів

Накопичення відходів і управління ними

 

Додаток 3

Джерела документів

http://un.org.ua/images/SDGs_NationalReportUA_Web_1.pdf Цілі Сталого Розвитку: Україна. Національна доповідь 2017

http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/5/2015 Указ Президента України

Про Стратегію сталого розвитку "Україна - 2020"

https://igu.org.ua/sites/default/files/ Стратегія сталого розвитку.pdf проект 2017

 

Олена Нечитайло   Кам’янська ЗСШ №2

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Городецька Марія Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бандура Леся Валеріївна
    Дуже цікава розробка уроку, рекомендую до використання на уроках та у виховних заходах.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
31 липня 2018
Переглядів
8552
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку