Матеріал мість питання, які допоможуть вчителю перевірити знання учнів по темі: "Клітина. Цитоплазма, ії компоненти." Робота складається з питань, які мають різні види запитань.
Теиа: “ Клітина. Цитоплазма, ії компоненти.”
Вариант № 1
1 рівень
з вибором однієї правильної відповіді (0,5 бала)
А) Т. Шванн, М. Шлейден, 1838 – 1839 рр;
Б) Вірхов, 1858 р.; В) Р.Гук, 1665 р.; Г) Р. Броун, 1831 р.;
А) організм; Б) ядро; В) органела; Г) клітина.
А) відсутність мітохондрій; Б) наявність каріоплазми;
В) наявність основних білків (гістонів);
Г) відсутність ядра.
А) хламідомонада; Б) дизентерийна амеба;
В) кишкова паличка; Г) хлорела.
А) синтез білків; Б) міжклітинні взаємодія;
В) синтез АТФ; Г) фагоцитоз.
А) ядро клітини містить спадкову інформацію;
Б) клітина здатна до розмноження;
В) на рівні клітини повністю проявляються усі основні ознаки живого;
Г) клітина входить до складу багатоклітинних організмів рослин та тварин.
А) осмос; Б) фагоцитоз; В) дифузія; Г) активний транспорт.
А) мітохондрій; Б) рибосом; В) пластид; Г) лізосом.
2 рівень
( з вибором кількох правильних відповідей) – 1 бал
А) рибосоми. Нуклеотїд; Б) рибосоми, мітохондрії;
В) мезосоми; Г) хроматофори, газові вакуолі;
Д) комплекс Гольджі, ендоплазматична сітка.
А) вибіркова проникність; Б) пластичність;
В) здатність самозамикатись; Г) абсолютна проникність:
Д) пористість і непроникність.
А) рибосоми, центріолі; Б) мітохондрії, лізосоми;
В) ендоплазматична сітка; Г) пластиди, вакуолі;
Д) комплекс Гольджі.
А) віруси; Б) бактерії; В) ціанобактерії; Г) найпростіші;
Д) зелені водорості.
3 рівень
( на встановлення послідовності) – 2 бали.
А) травлення в кишечнику;
Б) виведення з організму продуктів життєдіяльності;
В) перетворення речовин у клітинах;
Г) всмоктування;
Д) надходження реовин (дихання, харчування).
1. ендоплазматична сітка; А) утворює лізосоми;
2. комплекс Гольджи; Б) внутрішньоклітинне розщеплення;
3. лізосома; В) уторює клмплекс Гольджі;
4. вакуоля; Г) регулює осмотичний тиск у
клітині;
Д) бере участь у формуванні
каріолеми
Теиа: “ Клітина. Цитоплазма, ії компоненти.”
Вариант № 2
1 рівень
з вибором однієї правильної відповіді (0,5 бала)
А) Р. Гук, 1665р.; Б) Р. Броун, 1831 р.;
В) Т. Шван, М. Шлейден, 1838 – 1839 рр.;
Г) Р. Вірхов, 1858 р.
А) прокаріоти; Б) віруси; В) еукаріоти;
Г) бактерії.
А) вуглеводи й амінокислоти; Б) білки та нуклеїнові кислоти;
В) білки й ліпіди; Г) нукдеїнові кислоти й АТФ.
А) внутрішнє середовище ядра;
Б) співвідношення між об’ємом ядра та цитоплазми, яке характерне для клітин певного типу;
В) набор хромоом, характерний для еукаріотичних клітин певного виду живих організмів;
Г) ядерний білок, завдяки якому досягається коапактне розміщення ДНК в хромосомах.
А) синтез АТФ; Б) синтез білка;
В) фотосинтез; Г) зберігання та передавання спадкової
Інформації
6.Вкажіть назви органел, які належать до пластид:
А) лізосоми, рибосоми; Б) мітохондрії, війки;
В) комплекс Гольджі; Г) лейкопласти, хлоропласти.
А) фіксація кабону; Б) утворення глюкози;
В) фотоліз води; Г) синтез АМФ.
А) синтезують білки; Б) синтезують вуглеводи; В) синтезують АТФ;
Г) розщеплюють АТФ.
2 рівень
( з вибором кількох правильних відповідей) – 1 бал
А) забеспечення колообігу води;
Б) надходження азоту в атмосферу;
В) поява озону в атмосфері;
Г) накопичення органічних речовин; Д) перетворення світової енергії на енергію хімічних зв’язків.
А) хромопласт; Б) Хлоропласти; В) ядро;
Г) рибосома; Д) мітохондрія.
А) хвороботворні бактерії; Б) рослини та деякі протисти;
В) гриби; Г) тварини;
Д) хемосинтезуючи та фотосинтезуючи бактерії.
А) вакуолі; Б) мітохондрії і пластиди; В) цитоплазма;
Г) комплек Гольджі; Д) на гранулярній ендоплазматичній сітці.
3 рівень
( на встановлення послідовності) – 2 бали.
1. розвиваються на світлі; А) мітохондрії;
2. містяться в безбарвних частинах рослин; Б) хлоропласти;
3. внутрішня мембрана утворює кристи; В) лізосоми;
4. у них відбувається дихання; Г) лейкопласти;
Д) хромопласти.
А) проникнення молекули і-РНК з ядра в цитоплазму;
Б) взаємодія молекул т-РНК з рібосомльною та і-РНК;
В) утворення пептидного зв’язку;
Г) утворення молекули і-РНК на матриці ДНК;
Д) зв’язування молекули і-РНК з рибосомою.