Номінація: природничо-математична.
Автор: Калаш Олена Володимирівна, вчитель математики Харківської гімназії № 82 Харківської міської ради Харківської області.
Предмет: алгебра.
Клас: 7.
Тема: Графік лінійного рівняння з двома змінними.
Мета: сформулювати означення графіка лінійного рівняння з двома змінними; розробити алгоритм побудови графіка лінійного рівняння з двома змінними, розглянути всі можливі випадки розміщення графіка відносно системи координат, виробити вміння будувати лінійне рівняння з двома змінними; розвивати пізнавальну активність діяльність; виховувати самостійність; навички спілкування в режимі on-line.
Тип уроку: Комбінований урок. Засвоєння навичок і вмінь, творче застосування їх на практиці, у змінених умовах.
Обладнання: доступ до комп’ютерної мережі; вихід до мережі Internet.
Особливості дистанційного уроку: теоретичний матеріал вивчається за допомогою підручника та відео-лекцій; формування вмінь та навичок здійснюється за допомогою виконання віртуально-практичних завдань у режимі відео-конференцій, отримання консультації вчителя; учні мають можливість спілкуватися в режимі on-line; перевірка знань відбувається у вигляді тестування, створеного за допомогою Google- форми.
Дана форма уроку мотивує формування в учнів потреби вивчення конкретного навчального матеріалу, бажання і вміння навчатися самостійно.
Під час роботи між учнями і вчителем існує зворотний зв`язок для з`ясування незрозумілих моментів.
Підручник. А.Г.Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якир. Алгебра 7 клас.
Хід уроку.
Актуалізаці опорних знань, навичок, умінь. Мета: узгодити теорію, налаштувати учнів до поглиблення знань з даної теми.
Добрий день! Дома ви мали можливість познайомитись з графіком лінійного рівняння з двома змінними за допомогою підручника стор. 176-177, а також, переглянути відео урок за посиланням: https://youtu.be/IHPJC9DTSLM
Сьогодні ми проаналізуємо наскільки ви розібралися з даною темою. Ми розглянемо вправи, де застосовуються властивості лінійного рівняння з двома змінними та його графіка. Підготуємося до виконання тестових завдань.
Нагадую правила спілкування в режимі on-line:
Відкриваю доступ до екрана, ви маєте можливість переглядати матеріал, поданий у вигляді презентації в Power Point.
Слайд 2. Розглянемо рівняння 3х-2у=2. Розв`язками цього рівняння є, наприклад, пара чисел (0;-1), (2;2). Як можна підібрати пари чисел, які є розв`язками лінійного рівняння з двома змінними? Напишіть, будь ласка, свій приклад, відправте в чат.
Запишіть алгоритм побудови графіка лінійного рівняння з двома змінними в зошит. Перевіряємо.
Слайд 3. Закінчить речення: "Графіком лінійного рівняння з двома змінними є..." Хто бажає? Хто хоче доповнити?
Слайд 4. Намалюйте графік рівняння у=-1 в зошиті. Перевіряємо. Хто бажає зробити це на дошці?
Слайд 5. Які точки належать графіку рівняння 5х-5у=5? Відповіді присилайте в чат (особисто мені).
Слайд 6. Які точки належать графіку рівняння 5х-5у=5? Відповіді присилайте в чат (особисто мені). Хто хоче розповісти як шукати координати точок?
Слайд 7. Знайдіть координати точки перетину графіка рівняння -7х-3у=-10 з віссю ординат? Відповіді присилайте в чат (особисто мені). Хто хоче розповісти про особливості даної точки?
Слайд 8. При яких значення а точка А (а;-1) належить графіку рівняння х+у=6? Відповіді присилайте в чат (особисто мені). Хто хоче пояснити розв`язання даного завдання?
Слайд 9. При яких значеннях с точка В (2;с) належить графіку рівняння х-у=5? Відповіді присилайте в чат (особисто мені).
Слайд 10. Вибрати координати декількох точок, через які проходить графік рівняння х+у=-1. Вашій увазі пропонується пари чисел, серед яких вибрати потрібні. Хто хоче відповісти?
Слайд 11. На прямій, що є графіком рівняння 2х-у=1, вибрали точку з абсцисою 5. Знайдіть ординату цієї точки. Відповіді присилайте в чат (особисто мені). У кого є питання?
Слайд 12. Побудувати графік рівняння х-у=-2 в зошиті, сфотографувати й прислати мені у вайбер. Хто хоче намалювати графік на дошці?
Слайд 13. Тест на повторення «Графік лінійного рівняння з двома змінними».
Підведемо підсумки, про що ви дізналися, що повторили під час уроку? Відповіді відсилайте доступно для всіх.
Домашнє завдання: виконати тест. Посилання буде розміщено в classroom, час на виконання 30 хвилин, вказати електрону адресу, яка зареєстрована в classroom (початок адреси-прізвище учня).
До зустрічі!!
Матеріали до уроку.
https://docs.google.com/forms/d/1OyEuHnKW0Q_jlv-rSiUPUj9rBJGaLdim-LXqkQGt2Kg/edit?usp=sharing
Кейс для учнів (підготовка до уроку).
https://www.youtube.com/watch?v=WqM2m05CyEY