Конспект до Заходу з предмета Інформатика 7-8 клас гра "Хто зверху"

Про матеріал
Конспект до позакласного заходу до дня інформації. Предмет інформатика для учнів 7-8 класів.за основу взята гра "Хто зверху"
Перегляд файлу

Тема: ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД З ІНФОРМАТИКИ «Хто зверху?».
Мета заходу:

  •     поглибити знання здобувачів освіти з інформаційних технологій;
  •     розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, творчість і комунікативні здібності; самоосвітню та інформаційну компетенції;
  •     виховувати інформаційну культуру та інтерес до предмету.

Обладнання: інтерактивна дошка, презентація, носії інформації, пристрої ПК, картки Plickers, смартфон, таблички "Істина, хиба", коробка для рук, предмети, що треба вгадати, плакати "Хто я?".

Програмне забезпечення: браузер, Microsoft Office, Padlet, Learningapps, Plickers.

Хід заходу:

Доброго дня шановні присутні! У нашому світі існує одвічна проблема — чолові­ки і жінки завжди намагаються довести одні одним, хто є кращими у певній сфері життя. Не є і винятком і інформаційні технології.

Наші хлопці вважають, що дівчина і комп'ютер — речі несумісні, а дівчата, у свою чергу, хочуть довести, що наші хлопці в сучасному вирі науково-технічного прогресу мо­жуть лише «сидіти» в соціальних мережах і грати в комп'ютерні ігри. Як бачимо, сьогодні нас очікує завзята боротьба, тому не будемо гаяти час, а розпочнемо інтелектуально-розважальну гру з інформатики "Хто зверху?", присвячену Всесвітньому дню інформації, який ми відзначаємо сьогодні.

А тепер хочу представити команди.

Дівчата:

Хлопці:

Головним суддею сьогоднішньої конкурсної програми буде володарка музичної інформації, хранителька хорового співу Роздайбіда Свіитлана Георгіївна

Коротко про правила нашої гри: кожен конкурс оцінюється в 2000 біт, а також команда-переможець може отримати ще 1000 біт, правильно відповівши на бонусне запитання. Фінальний конкурс оцінюватиметься в 6000 біт. У випадку нічийного результату для визначення переможця в конкурсі команди чекатиме додаткове змагання — «дивоглядки».

 

КОНКУРС 1 Розумники

Запитання для команд:

  1. Пристрій, призначений оптичним шляхом вводити в комп'ютер графічну інформацію з паперу. (сканер).
  2. Пристрій, який використовують для роздруковування складних і широкоформатних графічних об'єктів, називається... (плотер).
  3. Спеціальні програми, які стискають дані для компактного їх зберігання, називають... (архіватори).
  4. Унікальна фізична адреса комп'ютера, під’єднаного до Всесвітньої мережі, називається... (ІР-адреса)
  5. Всесвітня система сполучених комп'ютерних мереж... (Інтернет).
  6. Набір даних організованих певним чином (база)
  7. Текстовий процесор, що випускається фірмою Майкрософт (ворд)
  8. Основна складова векторної комп’ютерної графіки (графічний примитиів)
  9. Перелік, зведення статистичних даних або інших відомостей, розташованих у певному порядку за рядками та стовпчиками. (таблиця)
  10.                      Координатний пристрій для управління курсором і віддачі різних команд комп'ютеру (компьтерена миша)

 

Чудовий початок, а тепер бонусне запитання кращим. Під час підготовки до гри в нашому ліцеї було проведено невеличке статистичне опитування, і тепер пропонуємо вам відгадати, що ж до вподоби шкільній спільноті. При визначенні команда може помилитися не більше ніж на 10%.

Бонусне запитання 1:

Який відсоток наших учнів використовує операційну систему Windows 10?

66 %

 

КОНКУРС 2 «Послідовність»

Команди мають розмістити у певній послідовності пристрої або носії інформації.

1 команда: розмістити носії інформації за ємністю від найменшої до найбільшої:

  • Дискета 5,25’ (1200 Кб) або дискета 8’ (800 Кб);
  • дискета 4,5’ (1,44 Мб);
  • диск CD (700 Мб);
  • карта пам’яті (4 Гб);
  • диск DVD (4,7 Гб);
  • флешка (8 Гб);
  • флешка (16 Гб);
  • карта пам’яті (32 Гб);
  • зовнішній вінчестер (1 Тб).

2 команда: розмісти пристрої для обчислення від найдавнішого до найновішого.

  • пальці;
  • зарубки;
  • вузлики;
  • рахівниця;
  • калькулятор (1971 р.);
  • ПК (1975 р.);
  • ноутбук (1979 р.);
  • нетбук (1999 р.);
  • смартфон (2000 р.);
  • планшет (2009 р.).

Бонусне запитання 2:

Який відсоток учасників шкільної спільноти використовує офісний пакет Microsoft Office 2010?

11 %

Шановна суддя! Підбийте, будь ласка, підсумки двох конкурсів!

(Оголошу­ються проміжні результати гри.)

 

КОНКУРС 3 «ХТО Я?»

Обираємо найбільш спритного учасника, який не бачитиме зображення. Він може ставити будь-які запитання, на які команда може відповідати — «так» або «ні». Правильна відповідь міститься під зображенням. Обмеження в часі —
120 секунд.

Картинки: блогер, адміністратор сайту (Додаток 1).

Бонусне запитання 3:

Який відсоток учасників освітнього процесу надає перевагу ноутбукам фірми-виробника Аsus?

23 %

 

КОНКУРС 4 «ІСТИНА ЧИ ХИБА?»

Кожному учаснику команд буде по черзі повідомлено по два цікавих факти з галузі інформаційних технологій, а вам потрібно визначити, яким — істинним чи хибним є відповідне твердження. Наприклад: «Київ — це столиця України». Правильна відповідь — істинне.

Необхідно піднімати відповідну табличку: або .

Твердження для першої команди:

  1. У 1994 році сенсаційну перемогу над шахматистом Гаррі Каспаровим здобув комп'ютер. (Істинне)
  2. Найпотужнішим на сьогодні суперкомп'ютером є японський Earth Simaulator,(ЕР СИМУЛЯТОР) який призначений для зберігання інформації з соціальних мереж та мережі Інтернет. (Хибне для досліджень в області метеорології, океанології та інших наук про Землю)
  3. Wikipedia з'явилася у 2010 році. Зараз вона налічує понад 13 млн. статей на 200 мовах. (Хибне, у 2001 році).
  4. Обсягу СD-диска вистачає на 72 хвилини звучання музики. Саме таку тривалість має дев'ята симфонія Бетховена, на яку орієнтувалися творці продукту. (Істинне)
  5. В 1 байті 11 біт інформації. (Хибне 8 біт)
  6. Нещодавно був випущений спеціальний жіночий ноутбук. Чим відрізняється? Усе просто: над дисплеєм залишено місце, куди виробники встановили дзеркало, а також залишили простір над клавішами для тіней, під манікюрний набір, пудру. (Істинне)
  1. Найтонший у світі ноутбук: компанія Sony здивувала весь світ, випустивши ноутбук товщиною всього 8 мм, із яких 5 мм товщина корпусу і 3 мм товщина екрана. (Істинне)
  2. Творці пошуковика Google хотіли назвати своє дітище Googol(ГУГОЛ) (10100 — саме стільки сторінок вони збиралися проіндексувати), але домен з такою назвою був уже зайнятий. (Істинне)

Твердження для другої команди

  1. Відомо, що багато чоловіків люблять дорогі іграшки. Саме для них був недавно випущений ноутбук «Феррарі». Він виконаний у спортивному стилі, червоного кольору, із фірмовою символікою. (Істинне)
  2. Люди, які бояться комп'ютерів і всього, що з ними пов'язано, називаються «чайниками». (Хибне кіберофобами)
  3. Перші персональні комп’ютери мали дуже обмежений обсяг пам’яті – всього близько 16 кілобайт. (Істинне)
  4. Перший мобільний телефон винайшов учений Мартін Купер – син українських емігрантів. (Істинне)
  5. Один мегабайт інформації містить 1000 кілобайт. (Хибне 1024)
  6. Новий підхід до дистанційної освіти запропонувала канадська компанія Telbotics.(телботікс) Тепер, якщо дитина захворіла (або не зможе самостійно пе­ресуватися), до школи за нього відправиться «половина» робота на ім'я PEBBLES(пеблс). (Істинне)
  7. Для створення півгодинного мультфільму за традиційною технологією, потрібно намалювати понад 18 000 малюнків. (істинне)
  8. Південнокорейська компанія UMID(ЮМАЙДІ) випустила нетбук mbook, який важить всього 200 грамів. (Хибне, його вага 315 грамів,).

Бонусне запитання 4:

Який відсоток учнів нашої школи використовує для перегляду веб-сторінок браузер Opera?

23 %

Шановна суддя! Чи готова ви ознайомити нас із попередніми результатами? (Оголошуються проміжні результати гри.)

КОНКУРС 5 «АРХІТЕКТУРА ПК»

Перед вами персональний комп'ютер. По черзі кожна з команд повинна назвати складову цього персонального комп'ютера (можна називати і внутрішні елементи складових), обов'язково при цьому наочно продемонструвавши їх. Переможець повинен показати на одну деталь більше.

Бонусне запитання 5:

Антивірусна програма ESET Nod32 оберігає безпеку роботи комп'ютерних пристроїв якого відсотка учасників освітнього процесу?

8 %

Пані суддя! Скажіть, будь ласка, хто в нас «хакер», а хто звичайний «юзер»?

(Оголошуються проміжні результати гри)

КОНКУРС 6 «Смайл»

19 вересняДень народження «смайла»19 вересня 1982 року, Скотт Фалман вперше запропонував використовувати три символи, що йдуть підряд - двокрапка, дефіс і дужку :-) - для позначення «усміхненого обличчя». Тепер - за допомогою смайликів у звичайному тексті - стало можливо передавати свої емоції.

Давайте і ми сьогодні спробуємо відгадати не тільки нащі ємоції, а і те що зашифровано за допомогою смайлів

Слайд 41 Гаррі Поттер

Слайд 42 Гупка боб

Слайд 43 Леонардо

Слайд 44Нолік

Слайд 45 Кон фу панда

Слайд 46 Ельза

Слайд 47 Еріка Смайлік

Слайд 48 Время и стекло- дим

Бонусне запитання 6:

Який відсоток жінок працює в найбільшій сві­товій ІТ-корпорації Microsoft? 25%

Шановна суддя! Яку суму балів набрали команди перед фінальним конкурсом?

КОНКУРС 7 «ПОШУКОВА СИСТЕМА» Фінал

Шановні команди! Пошукова система Google оформляє свій графічний логотип відповідно до пам'ятних дат календаря, так звані «дудли». Кожній команді необхідно відгадати 10 «дудлів» у вправі Learningapps.

https://learningapps.org/watch?v=ppjkwk37c20

https://learningapps.org/watch?v=pvv09fgga20

Поки наші учасники працюють, пропонуємо пограти з вболівальниками та гостями гри.

ГРА "ЩО ЦЕ?"

Учасник наосліп має здогадатися, що за предмет він тримає у руках та назвати його: калькулятор, дискета, диск, флешка, папір, кабель, телефон, рахівниця, мишка, фотоапарат, лінійка, фотопапір.

 

  1. Скільки відсотків повідомлень електронної поштової служби припадає на спам (рекламні оголошення)? 70 %

Слово для підбиття підсумків гри надається вельмишановній судді!

Нагородження учасників та переможців, фотосесія.

Я хочу завершити нашу зустріч на такому принципі інформаційної власності

Вкрасти в одного автора – це плагіат; вкрасти у багатьох – дослідження.
Вілсон мізнер
американський драматург

І так як наш захід присвячується всесвітньому дню інформації, а один із закликів цього дня це заклик STOP Плагіа, я закликаю всіх дотримуватися певних правил(з якими ви можете ознайомитися біля інфозони), та пам’ятати що в будь-якому разі плагіат розглядається як шахрайство, суть якого — у крадіжкаі чужої роботи.

На цьому я хочу всім сказати дякую за увагу та хай шастить.

Інфозона "#StopПлагіат" до Всесвітнього дня інформації

 

 

doc
Додано
1 червня 2022
Переглядів
998
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку