Конспект екологічної вікторини Тема: «Ми з природою дружимо» для дітей дошкільного віку

Про матеріал
Мета: Продовжувати формувати у молодших дошкільників вміння називати основні частини рослин: стовбур з гілками, листя,плоди; характерні ознаки сонця восени. Вправляти вихованців у найпростіших видах самомасажу. Закріпити знання вихованців про характерні особливості сезонних змін у природі, вміння орієнтуватися в рослинному і тваринному світі. Повторити з дітьми назви тварин ,їх характерні ознаки,чим живляться та назви зимуючих птахів. Уточнити знання вихованців середнього дошкільного віку про їстівні та неїстівні гриби. Продовжити вчити старших дошільнят встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між сезонними явищами природи і змінами в житті тварин та птахів. Виховувати почуття колективізму; шанобливе та бережливе ставлення до всього живого, бажання допомагати природі, любити її; прагнення бути здоровим та веселим. Виявити знання дітей про роль рослин у житті природи; закріпити знання про птахів: перелітних, зимуючих, що прилітають на зимівлю до України з північних країв, виховувати позитивне ставлення до навколишнього світу та розумінні своєї ролі в ньому.
Перегляд файлу

Конспект екологічної  вікторини

Тема: «Ми з природою дружимо»

для дітей дошкільного віку

 

Мета:  Продовжувати формувати у молодших дошкільників вміння  називати основні частини рослин: стовбур з гілками, листя,плоди;  характерні ознаки сонця восени. Вправляти вихованців у  найпростіших видах самомасажу. Закріпити знання вихованців про характерні особливості сезонних змін у природі, вміння орієнтуватися в рослинному і тваринному світі. Повторити з дітьми  назви  тварин ,їх характерні ознаки,чим живляться та назви  зимуючих птахів. Уточнити знання вихованців середнього дошкільного віку   про їстівні та неїстівні  гриби. Продовжити вчити старших дошільнят встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між сезонними явищами природи  і змінами в житті тварин та птахів. Виховувати почуття колективізму; шанобливе та бережливе ставлення до всього живого, бажання допомагати природі, любити її; прагнення бути здоровим та веселим. Виявити знання дітей про роль рослин у житті природи; закріпити знання про птахів: перелітних, зимуючих, що прилітають на зимівлю до України з північних країв, виховувати позитивне ставлення до навколишнього світу та розумінні своєї  ролі в ньому.

 

Матеріал та обладнання. Декорації лісу (дерева, кущі, рослини);  вітамінний напій (фіточай), пакет для сміття, бинт, зубна щітка, зубна паста; іграшки лісових звірів (заєць, білка, ведмідь, вовк); сміття,шишки (по одній кожному); гніздо з пташкою. Глобус, ілюстрації птахів, природоохоронні знаки.

I  ЧАСТИНА

Доброго ранку! –Мовим за звичаєм.

Доброго ранку! – Кожному зичим ми.

Доброго ранку! – Гостей ми вітаєм.

Щастя, здоров’я ми вам бажаєм!

І посміхніться у відповідь, люди,

Добрі слова ж бо для кожного любі!

-  Діти, ми сьогодні всі разом відправляємось у туристичний похід до лісу.    

- Згодні?

Раз, два, три, чотири, п’ять –

Час нам подорож почать.

І цікаву, і незвичну,

Не просту, а туристичну.

Раз пригода, два пригода,

Всі готові до походу?    (Так.)

Перевіримо це вмить,

Що від сонця захистить?

                                             Капелюшки і панами,

                                             Блайзери, хустки, бандани.

А щоб болю не відчути,

Що на ніжки треба взути?

                                             Є у кожної дитини

                                             І кросівки, й мокасини.

А якщо в поході, діти,

Ви захочете попити?

                                             В рюкзаку у нас напій –

                                             Вітамінний і смачний.

Якщо хтось подряпа ніжку,

Чи заб’є коліно трішки,

Знає кожен, треба мати…

                                             Бинт і спитр, зеленку.вату.

 

 II  ЧАСТИНА      ( мол.гр)

Хвилинка-сюрприз:                                                                                                        пташка кличе дітей на допомогу.                                                                                       Рослини та тварини невеселі, трапилась біда.

-Хтось по лісу походив,                                                                                                       природі шкоди наробив.                                                                                                  (Діти знаходять зламану гілку на дереві.)                                                                               -Як можна допомогти деревцю?                           

-Чому не можна ламати гілок?

 (Разом з вихователем діти перемотують зламану гілку).                                                      Д/г «Склади дерево з частин».                                                                                                                                                                                                                                              - Як ви думаєте, який настрій у дерева? Чому?                                                                         - Але що трапилось?                                                                                                Проблемна ситуація – розкидане сміття.                                                                             

-         Хто накидав сміття?

-         Чи можна так робити?

-         Що ми зробимо?

(Діти прибирають сміття у пакет).

-  Погляньте, як відразу стало гарно, навіть сонечко веселіше засяяло –   зраділо, що ви очистили галявину від сміття. Тепер тут приємно відпочити нам або іншим туристам чи навіть лісовим звірятам. За доброту і турботу сонечко дарує вам свої промінчики.                                                                                                                                    – Малята, а Сонечко прокидається раніше за всіх, вмивається з хмаринки та піднімається високо в небо,щоб здійснити «добрі справи».

Дид. вправа «Добрі справи сонечка»                                                                             (землю зігріває, яскраве світло дарує тощо).

-Але трапляється так, що воно світить і не гріє, в яку пору це відбувається? (осінь)

Дид. вправа «Осіння погода»                                                                                                      -Іде дощ – погода дощова;                                                                                                                  - дме вітер – вітряна;                                                                                                                        - падають листочки – листопад;                                                                                                       - пливуть похмурі хмари – похмурна;                                                                                         - на вулиці сонячно і ясно – сонячна і ясна...

III ЧАСТИНА (сер.гр)

 -Діти , нам час іти далі. Нас чекають лісові мешканці. А хто саме, ви дізнаєтесь коли    відгадаєте загадку.

               Довгі вуха, куций хвіст,

               Невеличкий сам на зріст.

               На городі побував,

               Там капустки пожував.

               Довгі лапки: скік та скік;

               Ми погнались, а він втік.

До дітей на галявину виходить зайчик.

-Діти,розкажіть який зайчик?

- Для чого зайцю довгі лапи?

- Що заєць полюбляє їсти?

- Діти,подивіться на дошку і розкажіть які зміни відбулися з зайчиком і чому?

(встановлення причинно-наслідкових  зв’язків за схемою)

-У зайчика є подружка зозулька,але її чомусь ніде нема.

-Діти,як ви думаєте де поділася зозулька?

- Чому птахи відлітають в теплі краї?

(встановлення причинно-наслідкових  зв’язків за схемою)

-Діти,а чи всі птахи відлетіли в теплі краї?

-Назвіть,які птахи залишились?

-Як люди допомагають птахам пережити зиму?

-Діти,час нам вирушати далі.А ти зайчику не сумуй,навесні зозулька повернеться.

- Слухайте другу загадку.

                Червонясту шубку маю,

                 По гілках усе стрибаю.

                 Хоч мала сама на зріст,

                 Та великий маю хвіст.

                 Як намисто, оченята …

                 Хто я? Спробуйте вгадати.

До дітей на галявину виходить білочка.

-Діти,де живе білка?

-Розкажіть,яка білка?

-А куди білка ховає свої запаси?

-Давайте допоможемо білці розібрати запаси.Все,що полюбляє білка їсти кладіть в кошик.

Дидактична гра «Допоможемо білці»

-Діти,білка дуже полюбляє їсти гриби.

-Скажіть,чи всі гриби можна їсти? Чому?

Дидактична гра «Їстівні – неїстівні»

(Дитина вибирає гриб,говорить назву,їстівний чи неїстівний)

 Шишковий масаж

 

На галявині діти зустрічаються з ведмедиком.

………. Старша група…………

Ведмедик. Вайлуватий, косолапий,

                    У барлогу смокчу лапу.

                    Грізно вмію я ревіть,

                    А як зовуть мене?

Ведмедик вітається з дітьми і пропонує відповісти на запитання:

Дидактична гра «Поміркуй».

( розвивати мислення дітей , закріпити ознаки осені, позитивний та негативний вплив її факторів на стан людини, природи).

- Падає листя – можна милуватись красою листопада, дерева відпочинуть, наберуться сил;

-         Спалюючи листя – забруднюється повітря, важко дихати;

-         Ідуть дощі – земля набирається вологи;

-         Не можна гуляти , частіше хворіють люди.

Гра « Зустріч друзів»

(Діти об’єднуються в дві групи, розповідають невеличкий діалог про переваги способу життя птахів: перелітних та зимуючих)

Зустріч з вовком.

Вовк. По полю та лісу гасаю,

           Овечок хапаю та всіх лякаю.

Щоб потоваришувати з дітьми, вовк пропонує погратися в гру.

Розважальна гра «Діти і вовк».  Діти в лісі гуляють,

Ходять, бігають, стрибають,            2 – 3 рази

Гриби, ягоди збирають.

Діти, поспішайте,

Вовк за деревом, -

Тікайте!(Гра повторюється 3 рази)

Екологічний іспит «Як зберегти життя на Землі?»

- від чого залежить життя людини?

- як зберегти життя на Землі?(припинити вирубування лісів, берегти їх, не забруднювати річки, океани,охороняти тварин та рослини…( діти чіпляють природоохоронні знаки на глобус , пояснюючи їх)).

Вправа «Закінчи прислів’я» (обговорення їх змісту)

-         Природа -  одному мати, а іншому – ворог.

-         Земля багата - народ багатий.

-         Хто землі дає , тому вона ще більше віддає.

-         Краще пташці на сухій гілці, ніж у золотій клітці.

-         Пролиту воду не збереш.

Прощання із звірятами.

IV  ЧАСТИНА

-         Давайте сядемо на травичку відпочинемо, помилуємося природою.

(Звучить мелодія – шум лісу та спів пташок).

Запитання до дітей (екологічне виховання):

-         Яке повітря в лісі?

-         Чому воно таке?

-         Яке повітря у нашому місті? Чому?

-         Що можна зробити щоб повітря у місті було чистішим?                                     Фіточай

Підсумок  заняття.
 

 

 

doc
Додано
15 травня
Переглядів
514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку