Урок "Кімнатні рослини. Їх різновиди та значення"

Про матеріал
Матеріал для практичного заннятя з біології та екології. Розрахований на 45 хвилин. Містить теоретичну частину та необхідно підготувати наочність.
Перегляд файлу

ДИТЯЧИЙ ЦЕНТР ПОЗАШКІЛЬНОЇ РОБОТО КОРАБЕЛЬНОГО РАЙОНУ МІСТА МИКОЛАЄВА

 

 

 

 

 

 

Конспект відкритого заняття на тему:

«Різноманіття кімнатних рослин. Їх значення для людини»

 

 

 

 

 

 

Підготувала: керівник гуртка «Юні екологи»

Слободянюк Дар’я Василівна

 

 

 

 

 

Миколаїв-2022

ТЕМА: Різноманіття кімнатних рослин. Їх значення для людини.

МЕТА:

-         навчальна: вчити розрізняти кімнатні рослини, перелік найпопулярніших видів і їх особливості, дослідити значення кімнатних рослин у житті людини;

-         розвиваюча: розвивати просторову уяву і наукову цікавість, розширювати світогляд;

-         виховна: виховувати прагнення доглядати за рослинами, естетичне сприйняття і екологічну свідомість гуртківців, засади свідомого природокористування

Методи навчання: словесні, наочні, дидактичні і практичні.

Завдання: ознайомлення з різноманіттям рослин, які прийнято тримати в закритих житлових приміщеннях, визначення їх біологічної і культурної ролі в житті людини, засвоєння методики перевалки для пересадки кімнатних рослин.

Тип заняття: комбінований.

Форма проведення: групова.

Обладнання: конспект заняття, особистий ПК, флеш-носії, дидактичні картки, 3 рослини виду Рео, ґрунт універсальний, 6 горщиків, садове приладдя для догляду за кімнатними рослинами.

Тривалість заняття: 120 хв.

Структура заняття

  1. Вступна частина (25 хв): привітання та повідомлення теми заняття, мети і завдань, актуалізація опорних знань та мотивація до навчальної діяльності.
  2. Основна частина (60 хв): висвітлення матеріалу з теми різноманіття кімнатних рослин і їх значення для людини, практичне освоєння  методики перевалки для пересадки кімнатних рослин.
  3. Заключна частина: підведення підсумків заняття, узагальнення отриманих знань (вікторина). 

Хід заняття

  1. Вступна частина

Привітання. Керівник гуртка:

-           Вітаю діти (гуртківці вітаються). Сьогодні ми розглянемо різноманіття кімнатних рослин і їх значення для людини, навчимося розрізняти види рослин, які прийнято тримати в приміщеннях, дослідимо їх біологічну і культурну роль в житті людини.

Давайте сьогодні згадаємо чим відрізняється рослина від інших біологічних об’єктів?

-           Гуртківці відповідають, що рослини відрізняються постійним місцем життя і не здатністю до пересівання, постійним ростом, наявністю зеленого пігменту - хлорофілу і властивістю фотосинтезу – утворенню кисню з води і вуглекислого газу.

-           (керівник) Молодці. Отже ми знаємо, що рослини дуже важливі, так як створюють їстівний для багатьох тварин рослинний покрив і формують атмосферу. Вони розповсюджені по всій планеті Земля, тому мають дуже різноманітні види та способи життя. Давайте згадаємо з чого складається рослина?

-           (гуртківці) Корінь, пагін, квітка і плід.

-           (керівник) Дуже добре. Тож давайте виберемо рослини, які види являються квітучими (видає дітям дидактичні картки з малюнками кімнатних рослин). Діти обирають картки з квітучими рослинами.

-           Давайте оберемо рослини сукуленти – в яких пагін видозмінений для накопичення води. Діти обирають алое, кактуси тощо.

-           Які рослини є ефемероїдами – ті що квітнуть лише навесні завдяки великій вологості і збільшенню світлового дня. Дітям необхідно з набору дістати зображення тюльпанів, нарцисів, крокусів, гіацинтів.

-           Які можна вважати декоративнми листяними. Дістають картки з рео, хлорофітума, драценою, сенсевієрією і т.д.

-           І завершуємо перелік екзотичними плодовими рослинами, які ще називають екзотами. Діти дістають зображення лимона у горщику.

-           Молодці, розібралися з видами кімнатних рослин за зовнішнім виглядом та способом життя.

  1. Основна частина

Тож, давайте розберемося що таке «кімнатна рослина»? До рослин, що називають кімнатними відносяться ті види, які здатні рости й розвиватися в недосить сприятливих умовах житлових приміщень, в порівнянні, наприклад з теплицями. Тому найчастіше вирощують ті види, які невибагливі до освітлення, можуть переносити посуху, протяги,  перепади температури і потоків холодного повітря, а також обмеження росту коріння і пагонів.

Для кімнатних рослин, пристосованих «жити» в наших квартирах досить комфортними стають умови росту на підвіконні та полив 1-2 рази на тиждень. Іноді для кращого росту використовують підкормки (добрива), додаткові лампи освітлення і пересадку рослин у більші горщики раз у декілька років. 

Кімнатні рослини являються одною із головних ланок екології приміщення, так як підтримують чистоту повітря приміщення, вбираючи радіоактивне і магнітне забруднення, пил і неприємні запахи, замість цього насичуючи повітря чистим киснем і діючи бактерицидно. Найкращими очисниками повітря прийнято вважати хлорофітум (керівник показує фото на ПК), сенсевієрія, цитрусові, герань, м’ята, алое,

Цікаво знати! В приміщеннях, де я кімнатні рослини повітря чистіше на 40% аніж в тих кімнатах, де зовсім не має зелені.

Окрім цього можна виділити ще декілька корисних властивостей кімнатних рослин для людини:

  • психологічна – людина є частиною природи, тому дуже приємно мати в себе вдома  щось зелене і живе, про що треба піклуватись і радіти його зростанню, адже вони діють як антидепресанти;
  • естетична – рослину дуже красиві, незвичні, вони радують око своє зеленню і яскравими квітами, ними приємно милуватись;
  • ціннісна – для когось рослини можуть стати цілою колекцією, а для когось це дуже дорогий подарунок від близької людини.

Отже, перейдемо то практичної частини. Варто розуміти, що для рослин важливим є щоб догляд був правильним та своєчасним. Які способи догляду ви знаєте?

-           (гуртківці відповідають)  полив, внесення добрив, бризкання, витирання пилу з листя і розпушування ґрунту.

-           (керівник) Добре, а ще одним способом покращення «почуття» рослини є пересадка живого об’єкту у більший горщик навесні. Сьогодні ми розглянемо методику пересадки перевалкою. Вона відрізняється тим, що при діставання з горщика «перевалюють» весь ком землі з рослиною і потім його поміщують у більший горщик з ґрунтом. Таким чином не пошкоджується коріння, а це запорука гарного стану рослини. Інший вид пересадки з відібрання ґрунтового кому виконують лише якщо потрібно оновити коріння (обрізати старе) чи обробити від шкідників.

Тож давайте приступимо до робити. Розділіться на 3 групи. Підготовте горщики для рослини – насипте в нього землю і розподіліть по стінкам. Дістаньте рослину разом з ґрунтом і перемістіть в більший горщик з землею. Притрамбуйте землю, полийте рослину і розпушіть ґрунт.   Діти пересадили свої рослини в нові горщики і розмістили на підвіконні.

  1. Заключна частина

Діти, сьогодні ми роздивились багато різних рослин, згадали їх властивості і дізналися про користь, яку вони несуть, а також потребують вмілого догляду та турботи.

Проводиться узагальнення отриманих знань за допомогою вікторини:

Що у нас на підвіконні росте, дихає і живиться? (Кімнатні рослини)

    Назвіть які вам відомі кімнатні рослини? Які ви сьогодні запам’ятали?

    Можливо, якщо її більше поливати, то рослина краще виросте?

    Можна поставити рослину на тумбочку в темний кут?

   Які умови для життя рослин необхідні? (Світло, вода, земля)

   Яке значення кімнатні рослини мають для людини?

Завершимо заняття віршем про «КІМНАТНІ КВІТИ»

Кімнатні квіти я люблю

То пещу їх, то поливаю,

То з ними тихо говорю,

То їм пісні на сон співаю.

Вони всміхаються мені —

Вони — живі, красиві...

 

docx
Пов’язані теми
Екологія, Розробки уроків
Інкл
Додано
11 червня
Переглядів
166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку