Конспект гри-заняття з
пізнавально-дослідницької діяльності
«Геометрична країна»
Освітні завдання:
1. Ознайомити дітей з геометричними фігурами (круг, трикутник, квадрат, прямокутник) і цифрами (1,2,3,4) і закріпити знання.
2. Розвивати орієнтування в просторі (зліва, справа, зверху, знизу, посередині).
3. Повторити кольори (червоний, синій, зелений, жовтий).
4. Розвивати допитливість, мислення і мову дітей.
5. Уміння слухати і повторювати невеликі вірші, відгадувати загадки.
6. Розвивати дослідницький інтерес при проведенні простих дослідів.
7. Закріпити знання про світлофор.
Методи і прийоми:
Ігрово - сюрпризний момент. Наочний - картинки з цифрами і фігурами. Практичний - досліди. Словесний (вірші, загадки).
Попередня робота:
Виготовлення з кольорового картону геометричних фігур, малюнків з цифрами, шиття «чарівного» оксамитового мішечка. Малювання геометричних фігур фарбами і олівцями. Читання оповідань, віршів про геометричні фігури. Бесіда з дітьми про геометричні фігури, спостереження за предметами, схожими на ці фігури, бесіда про правила дорожнього руху (світлофор).
Матеріал:
Фігури з картону, білі аркуші за кількістю дітей. чотири обруча, наклейки з геометричними фігурами за кількістю дітей, оксамитовий мішечок, тазик з предметами, схожими на фігури.
Хід заняття:
Діти сидять на стільчиках. Вихователь разом з дітьми вітається з гостями, потім читає вірші:
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
(Розповідь дітей з вихователем віршиків про геометричні фігури)
Трикутник
Сторони три, три кута –
Познайомтесь, дітвора
Це трикутник, що за диво!
Перетвориться сміливо
Коло
Сонечко на небі сяє –
Форму кола воно має.
І тарілка, I годинник
Часу круглий він лічильник.
Прямокутник
Два квадрати – прямокутник.
Він усюди нам попутник.
Хоч кута є теж чотири,
Сторони – по дві всі рівні.
-Дітки давайте посміхнемося один одному, гостям і нехай гарний настрій не покидає нас цілий день.
Вихователь пропонує дітям пограти в гру «Чарівний мішечок». Діти, по черзі опускають руку в мішечок, не дивлячись у нього, дістають фігури і називають колір, форму і розмір.
Пропонується рухлива гра «Паровозики» (діти з наклейками геометричних фігур на футболках бігають по колу «паровозиком»)
Вихователь розкладає обручі ( «депо» для паровозів) на підлогу, в кожному лежить геометрична фігура різної форми і кольором. У дітей теж наклейки на футболках такі ж як і «депо».
Діти бігають по колу, потім по сигналу повертаються в своє «депо» (щоб фігура на футболці збігалася з фігурою в обручі)
Діти сідають на стільчики і вихователь пропонує їм відгадати загадки.
Прикотив колесо,
Адже схоже воно,
Як наочна натура
Лише на круглу фігуру.
Здогадався, милий друг?
Ну, звичайно, це ... (Коло).
На фігуру подивися
І в альбомі накреслив
Три кута. Три сторони
Між собою з'єднані вони.
Вийшов не кутник,
А красивий ... (Трикутник).
Я фігура - хоч куди,
Дуже рівна завжди,
Всі кути у мені рівні
І чотири сторони.
Кубик - мій улюблений брат,
Тому що я…. (Квадрат).
Розтягнули ми квадрат
І представили на погляд,
На кого він став схожим
Або з чимось дуже схожим?
Чи не цегла, не трикутник -
Став квадрат ... (Прямокутник).
Після розгадування загадок, вихователь збирає дітей навколо столу. На столі стоїть таз з різними предметами (іграшки, книжки, посуд і т. Д.) Вихователь пропонує знайти предмети, що нагадують геометричні фігури і назвати їх. Діти виконують це завдання.
Вихователь запитує дітей які кольори є у світлофора, на яке світло світлофора потрібно приготуватися, можна йти і на який - не можна! (Діти правильно відповідають).
Потім вихователь звертає увагу дітей на магнітну дошку, на якій вивішені цифри від 1 до 4. Діти їх називають по порядку і нарізно.
Фізкультхвилинка: «А годинники йдуть, йдуть»
Тік-так, тік-так,
В домі хто вміє так?
Це маятник у годиннику,
Відбиває кожен такт (Нахили вліво-вправо.)
А в годинах сидить зозуля,
У неї своя хатинка. (Діти сідають в глибокий присяд.)
Прокує пташка час,
Знову сховається за дверима, (Присідання.)
Стрілки рухаються по колу.
Не стосуються один одного. (Обертання тулубом вправо.)
Обернемося ми з тобою
Проти годинникової стрілки. (Обертання тулубом вліво.)
А годинники йдуть, йдуть, (Ходьба на місці.)
Іноді раптом відстають. (Уповільнення темпу ходьби.)
А буває, що поспішають,
Немов хочуть втекти! (Біг на місці.)
Якщо їх не заведуть,
То вони зовсім встають. (Діти зупиняються.)
Висновок заняття:
У кінці заняття вихователь пропонує дітям сісти за столи. У кожної дитини лежить лист А4, розкреслений на чотири частини і геометричні фігури різного кольору, форми і розміру.
Вихователь пропонує дітям розкласти ту чи іншу фігуру в певне місце (наприклад, жовтий коло покласти в верхній лівий квадрат, а зелений квадрат - в нижній правий і т. д.)
Потім вихователь пропонує дітям побудувати з геометричних фігур будиночок з віконцем і трубою, сонечко і ялинку. Всі діти впоралися із завданням. Дітям дуже сподобалося з геометричних фігур робити різні предмети. Вони це робили з задоволення. Вихователь хвалить дітей за роботу і хорошу поведінку!