Конспект гри-заняття з пізнавально-дослідницької діяльності «Геометрична країна»

Про матеріал
Освітні завдання: 1. Ознайомити дітей з геометричними фігурами (круг, трикутник, квадрат, прямокутник) і цифрами (1,2,3,4) і закріпити знання. 2. Розвивати орієнтування в просторі (зліва, справа, зверху, знизу, посередині). 3. Повторити кольори (червоний, синій, зелений, жовтий). 4. Розвивати допитливість, мислення і мову дітей. 5. Уміння слухати і повторювати невеликі вірші, відгадувати загадки. 6. Розвивати дослідницький інтерес при проведенні простих дослідів. 7. Закріпити знання про світлофор.
Перегляд файлу

Конспект гри-заняття з

пізнавально-дослідницької діяльності

«Геометрична країна»

Освітні завдання:

1. Ознайомити дітей з геометричними фігурами (круг, трикутник, квадрат, прямокутник) і цифрами (1,2,3,4) і закріпити знання.

2. Розвивати орієнтування в просторі (зліва, справа, зверху, знизу, посередині).

3. Повторити кольори (червоний, синій, зелений, жовтий).

4. Розвивати допитливість, мислення і мову дітей.

5. Уміння слухати і повторювати невеликі вірші, відгадувати загадки.

6. Розвивати дослідницький інтерес при проведенні простих дослідів.

7. Закріпити знання про світлофор.

 

Методи і прийоми:

Ігрово - сюрпризний момент. Наочний - картинки з цифрами і фігурами. Практичний - досліди. Словесний (вірші, загадки).

 

Попередня робота:

Виготовлення з кольорового картону геометричних фігур, малюнків з цифрами, шиття «чарівного» оксамитового мішечка. Малювання геометричних фігур фарбами і олівцями. Читання оповідань, віршів про геометричні фігури. Бесіда з дітьми про геометричні фігури, спостереження за предметами, схожими на ці фігури, бесіда про правила дорожнього руху (світлофор).

 

Матеріал:

Фігури з картону, білі аркуші за кількістю дітей. чотири обруча, наклейки з геометричними фігурами за кількістю дітей, оксамитовий мішечок, тазик з предметами, схожими на фігури.

 

Хід заняття:

Діти сидять на стільчиках. Вихователь разом з дітьми вітається з гостями, потім читає вірші:

Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

 (Розповідь дітей з вихователем  віршиків про геометричні фігури)

Трикутник

Сторони три, три кута –
Познайомтесь, дітвора

Це трикутник, що за диво!
Перетвориться сміливо

 

Коло

Сонечко на небі сяє –
Форму кола воно має.
І тарілка, I годинник
Часу круглий він лічильник.

 

Прямокутник

Два квадрати – прямокутник.
Він усюди нам попутник.
Хоч кута є теж чотири,
Сторони – по дві всі рівні.

 

-Дітки давайте посміхнемося один одному, гостям і нехай гарний настрій не покидає нас цілий день.

Вихователь пропонує дітям пограти в гру «Чарівний мішечок». Діти, по черзі опускають руку в мішечок, не дивлячись у нього, дістають фігури і називають колір, форму і розмір.

Пропонується рухлива гра «Паровозики» (діти з наклейками геометричних фігур на футболках бігають по колу «паровозиком»)

Вихователь розкладає обручі ( «депо» для паровозів) на підлогу, в кожному лежить геометрична фігура різної форми і кольором. У дітей теж наклейки на футболках такі ж як і «депо».

Діти бігають по колу, потім по сигналу повертаються в своє «депо» (щоб фігура на футболці збігалася з фігурою в обручі)

 

Діти сідають на стільчики і вихователь пропонує їм відгадати загадки.

 

Прикотив колесо,

Адже схоже воно,

Як наочна натура

Лише на круглу фігуру.

Здогадався, милий друг?

Ну, звичайно, це ... (Коло).

 

На фігуру подивися

І в альбомі накреслив

Три кута. Три сторони

Між собою з'єднані вони.

Вийшов не кутник,

А красивий ... (Трикутник).

 

Я фігура - хоч куди,

Дуже рівна завжди,

     Всі кути у мені рівні

І чотири сторони.

Кубик - мій улюблений брат,

Тому що я…. (Квадрат).

 

Розтягнули ми квадрат

І представили на погляд,

На кого він став схожим

Або з чимось дуже схожим?

Чи не цегла, не трикутник -

Став квадрат ... (Прямокутник).

 

Після розгадування загадок, вихователь збирає дітей навколо столу. На столі стоїть таз з різними предметами (іграшки, книжки, посуд і т. Д.) Вихователь пропонує знайти предмети, що нагадують геометричні фігури і назвати їх. Діти виконують це завдання.

Вихователь запитує дітей які кольори є у світлофора, на яке світло світлофора потрібно приготуватися, можна йти і на який - не можна! (Діти правильно відповідають).

Потім вихователь звертає увагу дітей на магнітну дошку, на якій вивішені цифри від 1 до 4. Діти їх називають по порядку і нарізно.

 

Фізкультхвилинка: «А годинники йдуть, йдуть»

Тік-так, тік-так,
В домі хто вміє так?
Це маятник у годиннику,
Відбиває кожен такт (Нахили вліво-вправо.)
А в годинах сидить зозуля,
У неї своя хатинка. (Діти сідають в глибокий присяд.)
Прокує  пташка час,
Знову сховається за дверима, (Присідання.)
Стрілки рухаються по колу.
Не стосуються один одного. (Обертання тулубом вправо.)
Обернемося ми з тобою
Проти годинникової стрілки. (Обертання тулубом вліво.)
А годинники йдуть, йдуть, (Ходьба на місці.)
Іноді раптом відстають. (Уповільнення темпу ходьби.)
А буває, що поспішають,
Немов хочуть втекти! (Біг на місці.)
Якщо їх не заведуть,
То вони зовсім встають. (Діти зупиняються.)

 

 

Висновок заняття:

У кінці заняття вихователь пропонує дітям сісти за столи. У кожної дитини лежить лист А4, розкреслений на чотири частини і геометричні фігури різного кольору, форми і розміру.

 

Вихователь пропонує дітям розкласти ту чи іншу фігуру в певне місце (наприклад, жовтий коло покласти в верхній лівий квадрат, а зелений квадрат - в нижній правий і т. д.)

Потім вихователь пропонує дітям побудувати з геометричних фігур будиночок з віконцем і трубою, сонечко і ялинку. Всі діти впоралися із завданням. Дітям дуже сподобалося з геометричних фігур робити різні предмети. Вони це робили з задоволення. Вихователь хвалить дітей за роботу і хорошу поведінку!

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\Новая папка (3)\Без названия (4).jpg

      

 

                                                C:\Users\User\Desktop\Новая папка (3)\550.png

 

                                                                                    C:\Users\User\Desktop\Новая папка (3)\aplikaciya-0.jpg

docx
Додано
2 лютого 2023
Переглядів
383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку