Конспект заняття по пізнавальному розвитку «Експерименти з борошном»

Про матеріал
Мета: Ознайомлення дітей з властивостями борошна через дитяче експериментування. Освітні завдання: Ознайомити з властивостями борошна. Продовжувати формувати у дітей уміння передбачати наслідки дій. Розширювати і уточнювати знання дітей про хлібні зернові культури. Розвиваючі завдання: Розвивати пізнавальний інтерес до експериментування, вміння робити висновки. Розвивати слуховий, зоровий, тактильний аналізатори. Розвивати увагу, мислення, пам'ять, мова. Виховуючі завдання: Виховувати повагу до праці дорослих, дбайливе ставлення до хліба. Попередня робота: Перегляд презентації «Виробництво хліба.Професії», Бесіди про виробництво хліба.
Перегляд файлу

Конспект заняття по пізнавальному розвитку «Експерименти з борошном»

 

 

Мета:

Ознайомлення дітей з властивостями борошна через дитяче експериментування.

 

Освітні завдання:

Ознайомити з властивостями борошна.

Продовжувати формувати у дітей уміння передбачати наслідки дій. Розширювати і уточнювати знання дітей про хлібні зернові культури.

 

 Розвиваючі завдання:

Розвивати пізнавальний інтерес до експериментування, вміння робити висновки.

Розвивати слуховий, зоровий, тактильний аналізатори.

Розвивати увагу, мислення, пам'ять, мова.

 

Виховуючі завдання:

Виховувати повагу до праці дорослих, дбайливе ставлення до хліба.

 

Попередня робота:

Перегляд презентації «Виробництво хліба.Професії»,

Бесіди про виробництво хліба.

 

Словникова робота:

хлібобулочні вироби, кондитерські вироби, інгредієнти, зернові культури, щіпка, сито, дріжджі.

 

Демонстраційний матеріал:

слайди із зображенням борошняних виробів, слайди із зображенням професій, цукор, дріжджі, чашка з теплою водою, м'яч

 

Роздатковий матеріал:

Глибокі мисочки з борошном, ложка, вологі серветки, стакан з водою, тарілочки для готових виробів, дошка для ліплення, фартухи - комплект на кожну дитину.

 

Хід заняття

 

Організаційний момент:

 

Вихователь: Діти, сьогодні до нас прийшли гості. Давайте привітаємося!

 

-Дітки, подивіться, у мене на столі стоїть тарілочка, накрита серветкою. Хочете дізнатися, що я там? Я обов'язково вам покажу, якщо ви вгадаєте загадку.

 

Мельник взяв мішок зерна,

Поклав на жорна.

Закрутився млин -

Зерна перемелють,

І вийде тоді -

Замість зерняток.

 

Діти: Борошно

Вихователь: Правильно. А для чого потрібна мука?

Діти: Для того щоб випікати хліб, батон, булки, печиво.

Вихователь: Молодці! Ви все відповіли правильно. Борошно потрібна для того, щоб випікати хлібобулочні, кондитерські, макаронні вироби. А щоб це зробити, потрібно добре знати властивості борошна.

 

Практична частина:

 

Вихователь: Пропоную вивчити властивості борошна.

-Пройдіть в нашу лабораторію, надіньте фартухи. Подивіться, що у нас на столах.

Діти: Тарілочки з борошном, ложки, стаканчики, ситечка, серветки.

Вихователь: Діти, все це нам треба для того, щоб вивчити властивості борошна. Сідайте за столи.

 

Дослід №1 «Запах»

 

Вихователь: Обережно понюхайте борошно. Борошно має запах?

Діти: Так, у борошна є запах, але він якийсь особливий.

(Ставимо позначення «Борошно має запах»)

 

Дослід № 2 «Сипуча»

 

Вихователь: Візьміть ложечку борошна, просійте через ситечко. Що відбувається з борошном?

Діти: Котиться.

(Ставимо позначення «Борошно сипуча».)

 

Дослід № 3 «М'яка»

 

Вихователь: Візьміть щіпку борошна і скажіть, що ви відчули? Борошно яке?

Діти: Легке, м'яке, пишне, гладке, повітряне.

(Ставимо позначення «Борошно - м'яке, пухнасте»)

 

Дослід № 4 «Розчиняється у воді»

 

Вихователь: Давайте цей дослід зробимо разом. Ложечку борошна покладіть в стакан з водою і обережно розмішайте. Що трапилося з борошном?

Діти: Розчинилося.

(Ставимо позначення «Розчиняється у воді»)

 

Вихователь: Додайте ще дві ложечки. Розмішайте і визначте, що вийшло?

Діти: Вийшло рідке тісто.

Вихователь: Яке стало тісто?

Діти: Тісто тягуче, липке, щільне, густе.

Вихователь: Таким чином, замішують тісто для випічки.

(Ставимо позначення «Борошно + вода = тісто»)

 

Дослід № 5 «Як зробити дріжджове тісто»

 

Вихователь: Для того щоб спекти пишні пиріжки, в тісто додають різні інгредієнти: масло, сіль, цукор, яйця, дріжджі.

 

-Давайте пройдемо за інший стіл.

-Діти, я замісила таке тісто як у вас в двох стаканчиках.

-Зараз, в стаканчик №1 додамо трошки цукру і дріждів. І обидва стаканчика поставимо в чашку з теплою водою. І трошки почекаємо.

 

Фізкультхвилинка:

 

Виріс в полі колосок, (Діти сіли навприсядки)

Він не низький, не високий. (Поступово піднімаються)

Налетів вітерець, (Піднімають руки вгору, качають)

Захитався колосок.

Ми в поле прийдемо, (Ходьба на місці)

Колоски зберемо, (Нахил)

Борошна натовчем, (Кулаком однієї руки стукають по долоні іншої)

Коровай спечемо, (Стискають кисті рук)

Гостей запрошуємо,

Короваєм пригощаємо. (Вибирають руки вперед, долоні вгору)

 

Вихователь: Правильно, діти! Вирощують багато зернових культур і з них випікають різні борошняні вироби - кондитерські, хлібобулочні, макаронні. Назвіть, які ви знаєте кондитерські вироби.

Діти: торт, тістечко, вафлі, печиво, пряники.

Вихователь: А які знаєте хлібобулочні вироби?

Діти: Хліб, батон, булочка, ватрушка, рогалики, бублики.

 

Вихователь: Які знаєте макаронні вироби?

Діти: вермішель, ріжки, черепашки, спагетті, локшина, салма.

Вихователь: Молодці, все правильно назвали.

 

Пройдемо за інший стіл.

Вихователь: У тарілочках лежать різні зерна. Давайте їх розглянемо і визначимо, як вони називаються.

Діти: Овес, пшениця, рис, кукурудза, гречка, жито.

Вихователь: А як буде називатися борошно

з пшениці (пшеничне)

з вівса (вівсяна)

з рису (рисова)

з гречки (гречана)

з кукурудзи (кукурудзяна)

з жита (житнє)

-Діти в нашій країні найпоширеніша борошно це пшеничне і житнє. Подивіться, ось такий хліб випікають з цих видів борошна. Як ви думаєте, а мука буде якого кольору, такого ж, як хліб?

Вихователь: Давайте самі спробуємо зробити борошно з пшениці та жита. Подивіться, що за прилад на столі?

Діти: Це кавомолка.

Вихователь: Правильно, це кавомолка. Хлопці на млині мелють зерно майже так само як і в кавомолці.

-Давайте подивимося, яка мука у нас вийшла, як вона називається?

Діти: пшеничне, житнє.

Вихователь: А давайте порівняємо пшеничне і житнє борошно.

Діти: Різного кольору.

Вихователь: Подивіться, у мене на 2 тарілочках різні види хліба, як ви думаєте в який з них пшеничний, а в який житній.

-Давайте спробуємо ці два види хліба.

-Сподобався? А який більше сподобався?

-Особливо корисний житній хліб грубого помелу, в ньому міститься багато мікроелементів, необхідних для нашого організму.

Вихователь: Недарма в народі кажуть:

Хліб всьому голова

Хліб та вода - здорова їжа.

Худий обід, коли хліба немає.

 

Щоб хліб прийшов до нас на стіл, багато людей над цим працюють. Давайте подивимося на екран і назвемо ці професії. Це - трактористи, комбайнери, мірошники, пекарі, водії, продавці. (Показ слайдів)

-Потрібно берегти їх працю, з хлібом звертатися дбайливо.

 

Хліб наш - бережіть,

Хлібом не смітіть!

Хліб наш поважайте,

З хлібом не грайте.

Хліб викидати не можна!

Бережіть хліб, Друзі!

 

Вихователь: Діти, давайте подивимося, що сталося з нашим тістом, яке ми залишили в теплій воді. Що ми бачимо?

Діти: У першому стаканчику, куди ми додали дріжджі, тісто піднялося, а в другому немає.

Вихователь: Діти, який висновок можемо зробити?

Діти: Саме дріжджі і цукор роблять тісто пишним і повітряним.

 

(Ставимо позначення «Тісто + дріжджі + цукор = дріжджове тісто»

Вихователь: Тісто, в яке додають дріжджі, називається ....

Діти: дріжджове

Вихователь: З нього печуть пироги, пиріжки, хліб.

-Діти, давайте подивимося на наші схеми і згадаємо всі властивості борошна, які ми дізналися.

Діти: Борошно має запах, борошно сипуча, борошно м'яка, борошно розчиняється в воді, з борошна і вода - виходить тісто.

-А ще можна приготувати солоне тісто? Як ви думаєте, що в нього додають?

Діти: Сіль.

Вихователь: Правильно, в нього кладуть дуже багато солі. А як ви думаєте, можна таке тісто є?

Діти: Ні, воно занадто солоне.

Вихователь: Із цього тіста можна зліпити що завгодно. Його не потрібно пекти, потрібно тільки покласти в тепле місце для просушування. Коли виріб висохне, його можна пофарбувати фарбами і використовувати для ігор, наприклад в "Магазин".

 

-Я приготувала для вас солоне тісто, зараз ми з вами будемо ліпити борошняні вироби. Зліпити можна різні борошняні вироби. Для того щоб отримати бублик, потрібно розкачати циліндр і з'єднати два кінця (показ). А якщо скачати довгий циліндр, то вийде рулет.Візьміть тісто, подумайте, що ви будете ліпити, і можете приступати до роботи.

Діти розкладають вироби на тарілочки.

Вихователь: Тепер потрібно покласти наші вироби на тепле місце, коли вони висохнуть, ними можна буде грати.

-Діти, вам сподобалося наше заняття?

-А що було найцікавішим?

Ви задоволені своєю роботою?Ви мені дуже сподобалися, за допитливість, за уважність, за старанність.Дякую за увагу!

 

                     C:\Users\User\Desktop\Новая папка (3)\68099988-可愛い赤ちゃんベーカリー食品落書きアイコン、かわいい白パン、愛らしいパン、甘いパン、クロワッサンのコレクションは、子どものような漫画.jpg

docx
Додано
2 лютого 2023
Переглядів
950
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку