Конспект індивідуального логопедичного заняття «Автоматизація звука [Ш] в самостійному мовленні. Диференціація звуків [С- Ш]» (старший дошкільний вік)

Про матеріал
Автоматизація звука [Ш] в самостійному мовленні. Диференціація звуків [С – Ш] на слух та у вимові. Розвиток фонематичного слуху, вербальної пам’яті, зорово-просторових уявлень, довільної уваги, утримування програми. Збагачення словникового запасу, робота над ритмом.
Перегляд файлу

Конспект індивідуального логопедичного  заняття  «Автоматизація звука [Ш] в самостійному мовленні. Диференціація звуків [С- Ш]» (старший дошкільний вік).

Тема: Подорож до цирку.

Мета: Автоматизація звука  [Ш] в самостійному мовленні. Диференціація звуків [С – Ш] на слух та у вимові. Розвиток фонематичного слуху, вербальної пам’яті, зорово-просторових уявлень, довільної уваги, утримування програми. Збагачення словникового запасу, робота над ритмом.

Обладнання: мильні бульбашки, ілюстрації циркових артистів (клоун, акробат, фокусник-ілюзіоніст,  жонглер, мавпочка, дресировані котик та собачка), 4 предметні картинки із звуком [Ш] в різних позиціях, різнокольорові губки розміщені на площині(прямокутник: 4 губки в рядок і 4 – в стовпчик) і 4 кольорові квадратики ідентичні кольорам губок, картка з кружечками, що розміщені внизу і вгорі, кружечки з картинками в назві яких є звуки [С] і [Ш] ритмічна мелодія.

Хід заняття.

  • Сьогодні ми з тобою підемо до цирку. Нас зустрічають веселі клоуни. Вони дмуть мильні бульбашки (логопед і дитина дмуть мильні бульбашки).
  • На арену виходить весела мавпочка і запрошує нас зробити разом артикуляційну гімнастику.
  • Тепер на арені цирку виступають акробати. На столі лежать 4 предметні картинки із звуком [Ш]. Дитина називає першу картинку, наприклад «шафа», і промовляє це слово, торкаючись долонькою до губок зеленого  кольору – «шафа, шафа, шафа, шафа», потім слово «машина», торкаючись губок жовтого кольору і т. д. Потім під кожною  картинкою логопед кладе кольорові квадрати. Дитина торкається губок по порядку і називає ту картинку біля якої лежить кольоровий квадрат відповідний  кольору губки.
  • А тепер на арену виходить фокусник-ілюзіоніст. Він зачарував речення і всі слова переплутались. Послухай і виправ помилки. («Мишка впіймала кішку», «Шапка наділа Пашу», «У шкарпетках лежить шафа») .
  • Фізхвилинка:

Наші клоуни веселі

Нахилились до землі.

Потім встали,

Руки в боки,

І зробили три підскоки.

Потім розминали плечі,

Посміхалися малечі.

Покружляли, повертілись

І за столик тихо сіли.

  • Наступним на арену виходить жонглер. Він жонглює кульками. Дитина торкається вказівним пальцем до нижніх кружечків і промовляє склади «са-се-си-со-су», потім верхні – «ша-ше-ши-шо-шу», потім по черзі торкається нижніх і верхніх кружечків: «са-ша, се-ше, си-ши, со-шо, су-шу».
  • А тепер на арену виходять дресировані кіт Шнурик і пес Снупі. Вони збирають м’ячики: Шнурик – м’ячики з картинками в яких є звук [Ш], а Снупі – в яких є звук [С]. Дитина називає картинку, визначає звук і кладе картинку у відповідну тарілочку, що стоять біля Шнурика і Снупі. 
  • Ось і закінчилась наша вистава. А на завершення ми затанцюємо «Танок з папером». Дитина тримає в одній руці аркуш паперу, а  другою рукою плескає по краю аркуша  під ритмічну мелодію.

Циркова вистава завершилась. Підсумок:

  • Що нового ти дізнався сьогодні на занятті?
  • Яке завдання було для тебе важким? 
  •  Що сподобалось?
docx
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку