Музично – логопедична розвага
Підготувала
вихователь мовної групи
Щербина Ю.В.,
2016
Мета: Виховувати зацікавлене та відповідальне ставлення дітей до підготовки, проведення, виконання своїх ролей, налагодження зв’язків з партнерами. В ході театралізації використовувати відповідну міміку, інтонацію. Формувати сценічне мовлення, заохочувати бажання підтримати партнера, вступати в діалог, входити в образ, спонукати перебувати в ньому до кінця вистави. Збагачувати практичний досвід дитини, надавши їй можливість відходити від заданого шаблону, зразка, стандарту.
Зала оформлена, як лісова галявина з озерцем біля якого очерет, дерева.
Звучить тиха лірична музика.
Логопед: Зазирає сонечко в садок,
Промінцями пестить діточок…
Любе сонечко ясне, будь ласка,
Проведи нас стежкою до казки!
( світить ліхтариком)
Сонячний промінчик стежку освітив –
Нас усіх до казки радо запросив.
Діти з вихователем за промінчиком заходять до зали і тихенько сідають на стільці.
Логопед: Діти, погляньте де ми з вами опинились? Напевно це дійсно казка, але в якій , ви здогадаєтесь відгадавши мої загадки:
Ця птаха тендітна та сильна,
Пливе вона в річці повільно.
Шия довга, наче спиця,
А постава, як в цариці.
( лебідь)
Цвінь-цвірінь, цвінь-цвірінь,
Танцювати йому не лінь.
Соняшники поклювати,
Булочку посмакувати…
( горобець)
У лусці мої боки –
Вони холодні та слизькі.
Плавати можу досхочу,
Та усе життя мовчу.
( риба)
Вона живе в болоті,
Зелена, як трава.
І цілий день нам чути
З болота « ква-ква-ква ».
( жаба)
- Діти, зверніть увагу на ці маски і ви напевно здогадаєтеся про яку казочку йде річ. Молодці,правильно « Про дівчинку Наталочку та сріблясту рибку ». А тепер я пропоную цю казочку подивитися вам та нашим гостям.
Актори прошу зайняти свої місця.
Вихователь :
Серед гір високих,
в зеленій долині
Притулилося озерце
чисте, синє-синє.
В нім срібляста рибка
плаває, пірнає,
Грає з хвильками
і бульбашки пускає.
Дихальна вправа
« Рибка »
( всі виконують з логопедом )
Вихователь :
Якось до озерця
Лебідь прилетів,
Сів на бережку і пісеньку завів.
( дитина-лебідь вимовляє звук « ш-ш-ш » )
Лебідь на водичку задивився,
Опустив голівку, зажурився.
( дитина-лебідь виконує відповідні дії )
Аж тут Рибка підпливає,
Лебедя вона питає:
Рибка:
Лебедю біленький,
Ти чому сумненький?
Лебідь:
Бо холодна тут водичка,
Я ж не маю черевичків.
( торкається «водички», вдає, що замерз)
Мерзнуть ніжки у воді.
Рибко, поможи в біді!
Рибка:
Радо, я допоможу,
Черевички принесу.
(звучить лірична музика, Рибка шукає черевички)
Вихователь :
Рибка плаває, пірнає,
Черевички скрізь шукає.
Опустилась аж до дна –
Черевичків й там нема.
В очереті теж шукала.
Не знайшла засумувала.
Раптом бачить – жабенятко,
Вирішила його спитати.
Рибка:
Жабенятко допоможи,
Черевички Лебедю знайди!
Ніжки в нього мерзнуть у воді.
Поможімо другові в біді!
Жабка:
Цілий день на березі я граюсь,
Черевички мені тут не траплялись.
Може, варто горобця спитати?
Він має звичку скрізь літати.
Пострибаю по купинках, до куща,
Пошукаю там я горобця.
(вилітає «горобчик», робить довільні рухи «руками-крилами» під музику)
Вихователь :
Жабенятко горобця зустрів
І по - дружньому його попросив:
Жабка:
Любий горобчик допоможи,
Черевички Лебедю знайди!
Ніжки в нього мерзнуть у воді.
Поможімо другові в біді!
Горобчик:
Летімо в садок,
де Наталя гуляє,
вона черевички на ніженьках має.
Наталочка – дівчинка чуйна, хороша,
І Лебедю радо вона допоможе.
(«горобчик» підлітає до дівчинки)
Вихователь :
Горобчик цвірінькав щосили,
Помогти Наталочку просив –
Горобчик:
Наталочка, допоможи
Віддай Лебедю черевички.
Ніжки в нього мерзнуть у воді.
Поможімо другові в біді!
Вихователь :
І Наталочка допомогла –
Черевички радо віддала.
Наталочка:
( дає черевички «горобчику»)
Беріть черевички гарненькі,
Несіть Жабенятку швиденько.
Дидактична гра
« Знайди пару »
( виконують актори з логопедом )
( «горобчик» дякує та «летить» до «жабки», віддає черевички )
Горобчик:
Бери черевички гарненькі
І Рибці неси їх швиденько.
( «жабка» дякує, стрибає і віддає «рибці»)
Рибка:
Хутчіш черевички бери
І Лебедю їх віднеси.
( «рибка» дякує, «пливе» до «лебедя»)
Рибка:
Черевички узувай,
Свої ніжки зігрівай.
Сумувати більш не треба –
Добрі друзі є у тебе!
Вихователь :
Подякував Лебідь усім, уклонився,
Узув черевички і враз звеселився.
(«лебідь» взуває черевички, вклоняється усім)
Лебідь:
Що за диво – черевички –
Просяться самі в танок.
Тож ставайте разом, друзі,
Затанцюймо гопачок!
( діти танцюють танок « Черевички»)
Підсумок: - Діти, вам сподобалася казочка? Чим?
( відповіді дітей)
Висновок: Ви бачите, як дружно живуть тварини. Вони допомагають один одному, і люди повинні допомагати їм, так як зробила Наталочка. Всі, напевно, добре знають: В казці дружбу поважають! Дружба – сильне і міцне почуття, що притаманне кожній людині. Якщо по-справжньому дружиш з людиною, то хочеться зробити їй щось приємне. Коли гарно другові, то гарно й тобі. Ми повинні пам’ятати, що на добро треба відповідати добром, а зло вміти прощати, щоб світ не став злим. Пам’ятати, що зло тимчасове, а добро – вічне.
Звичайно, краще в мирі жити,
І з усіма завжди дружити.
Щоб всі веселими були.
Хай завжди у нашій групі
Панують любов і мир, дружба і злагода,
Порозуміння і щастя.
А в кожному серці горить сонечко
Доброти і любові!