Конспект інтегрованого кроку з ЯДС, українського читання, математики для учнів 3 класу "Україна - мій рідний дім"

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку з ЯДС, української мови та математики наповнений матеріалами, які мають на меті формування громадянина-патріота, сприяють глибокому розумінню дітьми громадянського обов’язку, спонукають їх до саморозвитку на благо держави, а також плекають традиції українського народу, пізнання природи рідного краю та вивчення історії власного народу. Використовується на уроці технологія STEM-освіти. Вона охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість(Engineering) та математику (Mathematics). Використання елементів STEM-освіти під час уроку сприяє вдосконаленню в молодших школярів навичок пошуково-дослідницької діяльності, у тому числі і з питань національно-патріотичного виховання. Цікавим є те, що під час STEM-уроку в центрі уваги знаходиться не вчитель, а практичне завдання, яке потрібно вирішити. Учні ж учаться вирішувати це практичне завдання шляхом спроб і помилок, а не вивчають «суху» теорію.
Перегляд файлу

УКРАЇНА – МІЙ РІДНИЙ КРАЙ

 

Мета: поглиблення знань учнів про Україну; розвиток мовлення, мислення, кругозору, уміння оцінювати твори мистецтва та пам’ятки культури, організовувати та оцінювати власну роботу, співпрацювати в групі, користуватися приладами та матеріалами для проведення дослідів; формування відчуття приналежності до України, стійкої громадянської позиції, виховання почуття патріотизму та національної свідомості, любові до Батьківщини.

Обладнання: , ноутбук, ручки, фломастери, набір стікерів , картки з правилами, емблеми груп «Північ», «Південь», «Захід», «Схід», двосторонній скотч, картки з прислів’ями та цікавинками про українські міста, карта України, конверти з пазлами «Карта України», картки для роботи в групах «Юні поети», чиста тарілка, склянка гарячої води, цукерки «Skittles»/«M&Ms», чистий аркуш паперу, простий олівець, монета, картки самооцінювання, цеглинки LEGO.

Музичне та відео оформлення: звукозапис пісні «Лише у нас на Україні», Гімн України, відеоролики «Що є Україна», «Перлина Україна», «Історія України за 3 хвилини».

Час проведення: до 40 хв.

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Психологічна настанова на урок

Учитель. 

Доброго дня, діти.

Нушенят вітає клас!

Сумно тут було без вас.

Та настав бажаний день -

Й дзвоник проспівав «Дзелень!»

Рада вас вітати! Будь ласка, привітно усміхніться один одному й побажайте гарного дня.

(Діти вітаються один з одним, бажаючи гарного дня).

Як ви думаєте, від чого так повіяло теплом? Від чого на краплинку сонця, на краплинку щастя збільшилось у світі?

(Відповіді учнів).

Так, навіть від одного доброго слова, вашої щирої усмішки стає краще й тепліше на
душі.

2. Повідомлення теми уроку
Учитель.  Діти, а хто хоче сказати теплі слова своїй країні?

На Землі великій є одна країна:
гарна, неповторна, красна, як калина.
І живуть тут добрі люди, працьовиті.
І скажу, до речі, ще й талановиті.


Землю засівають і пісень співають.           Карина

 Моя Україна - червона калина,

 І верби  розлогі й хати у садках.

 Моя Україна - матуся єдина

 І спів соловейка в зелених гаях.             

 

Моя Україна  -  це гори високі,          Валерія

Струмки голосисті , карпатські ліси.

Моя Україна - поля золотисті -

Це райський куточок добра і краси.             

 

Моя Україна - це вишивка ніжна,             Ангеліна

Віночок з найкращих у світі квіток.

Моя Україна - це пісня чарівна

І усмішка мила щасливих діток.                  

 

О Боже Всесильний! Тебе щиро просим:       Софійка

Поглянь на Вкраїну, її захисти!

Щоб діти сміялись , раділи дорослі

Й ніколи не знали жахіття війни!

 

(Звучить пісня «Де така ще є земля»)

 

ІІ. Основна частина

Учитель. Україна… Наша рідна країна, земля наших батьків, на якій нам судилося народитися і жити, яка стала для всіх нас Батьківщиною.

Сьогодні на уроці ми поговоримо про Україну – край, де ми народилися й живемо.

 

1. Використання прийому «Асоціативний кущ». Вправа «Піктограма»

Учитель. Що для вас Україна? Уявіть. На аркушах намалюйте це слово-асоціацію.

(Діти беруть стікери, малюють слово-асоціацію, по черзі виходять до дошки та кріплять піктограми на карту кордонів України.)

2. Практична робота.

Учитель. 24 серпня наша держава відзначала 30-ту річницю своєї Незалежності. За цей час Україна стала сильнішою і могутнішою. Як і будь яку іншу державу її відрізняють від інших країн світу: Гімн, Прапор і Герб. З Гімном пов’язані віковічні прагнення нашого народу до незалежності, які в наш час стали реальністю. Прошу всіх встати.

(Учителі та учні виконують Гімн України – 2 хв)

Учитель. Символом суверенітету нашої держави є і синьо-жовтий Прапор, день народження якого ми щорічно відзначаємо 23 серпня, починаючи з 2004 року.

Існує кілька версій поєднання саме синього та жовтого кольорів на нашому Прапорі. Чи маєте хтось бажання презентувати одну з версій?

(Відповіді дітей) Носанчук Назар

Учитель. Так, найпоширеніша з версій така: синій – це символ миру, неба, жовтий – пшеничного поля, праці, достатку. Також синій колір символізує ріки й гори, а жовтим кольором віддається данина пам’яті про Київську Русь.

Сьогодні пропоную вам провести освітній STEM-дослід, який охоплює такі природничі (Science) науки як хімія, фізика, біологія і власноруч створити Прапор України із запропонованих матеріалів. Для цього нам знадобляться: чиста тарілка, склянка досить теплої води, цукерки «Skittles»/«M&Ms».

Перебіг досліду

(Учитель демонструє етапи досліду, діти виконують)

  1. Розкладаємо цукерки жовтого і синього кольору (сині вгорі, жовті внизу).
  2. У центр тарілки наливаємо досить теплу воду і спостерігаємо утворення кольорів.

(Проведення досліду – до 2 хв)

 

https://erudyt.net/wp-content/uploads/2021/08/Screenshot_2-1.jpg

 

 

3.Роббота в парах.

Учитель. Ми живемо в найкращій країні у світі – Україні. Це вільна і єдина країна. Це усмішка мами, це сонце на небі, це борщ і галушки, це гордий Тарас. Це воля й правда, хліба золотисті, дівчата-тополі в червонім намисті й моря глибокого синь, – все це є в нас в Україні! Зараз ми з вами станемо поетами і в парах складемо вірші про нашу прекрасну державу.

(Учні об’єднуються в пари та виконують завдання.)

 

D:\Desktop\школа 3\232539588_194509159395131_1529201147310882732_n.jpgD:\Desktop\школа 3\236591710_194509252728455_8099412064798677365_n.jpgD:\Desktop\школа 3\218729474_194509186061795_8055782953202539714_n.jpg

D:\Desktop\школа 3\237465215_194509179395129_906637843607847058_n.jpg

Учитель. Оглядаючи з високості рідну землю, захоплюєшся її красою і величчю. Яка широчінь! Який простір! На заході постають зелені Карпатські гори, на півдні золотиться море стиглої пшениці, на сході встають терикони донецьких шахт, на півночі багряніють червоною калиною ліси.

 

(Показ відео «Що є Україна» до 1 хв)

 

4. Робота в групі. (Учитель об’єднує дітей у чотири групи – діти по черзі називають частини України:«Північ», «Південь», «Захід», «Схід» і займають місця за окремими партами, які в класі, розташовані за компасом).

Учитель. Для того, щоб досягти мети уроку, ефективно працювати та отримати задоволення від спільної діяльності пропоную прийняти правила роботи в групі.

На дошці прикріплено ватман із запропонованими правилами. Завдання кожної групи – вибрати з переліку 2 правила, представнику групи прикріпити праворуч від обраних правил свою емблему та озвучити ті правила, які група вважає необхідними для ефективної роботи.

(Прийняття правил роботи групи – до 5 хв.):

Правила роботи в групі

  1. Цінувати час.
  2. Говорити по черзі.
  3. Говорити стисло, по темі.
  4. Говорити тільки від свого імені.
  5. Бути позитивними до себе та до інших.
  6. Правило додавання (Я + Ти = Ми).
  7. Правило поваги до думки іншого члена групи.
  8. Правило добровільної активності.

5. Практична робота.

Учитель. Наступний STEM-дослід стосується технології (Technology). До відзначення

30-річчя Незалежності України Монетний двір «Княжий» викарбував безоплатну пам’ятну медаль для кожного українця. Вона доступна усім, хто хоче зберегти пам’ять про таку важливу для нас та нашої держави подію [13].

(На екрані зображення монети)  

G:\для уроку\7def9b326f46f9537eb70f2adc42ee7c.jpg

 

Учитель. Ми сьогодні за допомогою монети, а саме української гривні, зможемо провести ще один дослід, який технічно підтвердить можливості учнів створити відбиток Герба нашої держави.

(Учитель демонструє етапи досліду, діти виконують)

Обладнання: чистий аркуш паперу, простий олівець, монета 1 грн.

Перебіг досліду

  1. Накриваємо монету чистим аркушем паперу.
  2. Починаємо зафарбовувати аверс монети простим олівцем.

Учитель. На папері залишається зображення Герба.

(Виконання досліду – до 2 хв)

 

https://erudyt.net/wp-content/uploads/2021/08/gerb-1024x251.jpg

 (Mathematics)

 

Учитель. На дошці ви бачите число 30. Воно символізує роки незалежності України. Давайте пригадаємо, як можна утворити це число.(Учні наводять приклади через дії додавання, віднімання, множення, ділення). (Mathematics)

 

Пам’ятаймо, що ми є свідками великих змін нашої Батьківщини, і ви – майбутнє нашої держави!

Глянь навкруги, яка твоя земля:
Красива, дивовижна і єдина.
Усе тут дороге: ліс, гори і поля,
Бо це Вітчизна наша – Україна!

 

Учитель. Ми з вами щойно переконалися, що наша країна мальовнича, єдина й неповторна. Але засиділись мабуть. Тож не завадить і порухатись

 

(Діти виконують руханку під музику «Перлина Україна» – до 2 хв)

6. Робота в групах.

Учитель.  Наступне завдання в групах. Відновити прислів’я, які склав наш мудрий український народ. D:\Desktop\для уроку\236793584_194203156092398_1039450494762318562_n.jpg                      По закінченню роботи представник від вашої пари повідомляє про готовність і зачитує прислів’я.

D:\Desktop\для уроку\236940185_194203162759064_416213364410336949_n.jpg

 

 

 

D:\Desktop\для уроку\218717334_194203152759065_3504153675519506117_n.jpg

7. Робота в парах.

Учитель. Прекрасна природа України, чудові люди живуть у нашій країні, у гарних містах. Зараз буде завдання, при виконанні якого ви дізнаєтесь щось цікаве про міста України. Потрібно знову об’єднатися у пари. По закінченню роботи представник від вашої пари повідомляє про готовність і знаходить це місто на карті. (Дніпро, Одеса, Львів, Київ, Харків, Луцьк.) D:\Desktop\школа 3\238418842_195968059249241_5812008533118481534_n.jpgD:\Desktop\школа 3\237717996_195967992582581_8219263946821293686_n.jpg

D:\Desktop\школа 3\237431086_195968072582573_3092037741399983478_n.jpgD:\Desktop\школа 3\238016452_195967959249251_9173390884897989428_n.jpgD:\Desktop\школа 3\237877249_195968115915902_3605624807556586412_n.jpgD:\Desktop\школа 3\238827584_195967975915916_5292687289634762832_n.jpg

Учитель. Україна… Це не просто слово. Це не назва на географічній карті. Це наша домівка, де мама і тато, де тепло й затишно. Це славна земля з довгою історією, яку творив волелюбний народ. Ось уже 30 років ми прагнемо довести своє право на існування на політичній мапі світу. Перші кроки незалежності стали випробуванням – тестуванням на зрілість, на терпіння, на толерантність, нарешті – на здоровий глузд. Нині уже ніхто не сумнівається в тому, що український народ у змозі поліпшити життя у своєму домі. Давайте ж згадаємо як усе починалось.

 

(Демонструється відео «Історія України за 3 хв»)

 

Учитель. Які ж ознаки характеризують державу як незалежну. Передусім це – територіальна цілісність, тобто цілісність і недоторканність території в межах державного кордону. Відповідне положення закріплено в Конституції України. Згідно зі Ст.2 документа,

 

  1. Практична робота: складання карти України

(На партах дітей конверти, у яких містяться пазли – частини України)

Учитель. Ваше завдання, скласти пазли так, щоб утворилася наша Україна, а це і зеленолиста північ, карпатський захід, золотистий південь, промисловий схід. По закінченню роботи представник від вашої групи повідомляє про готовність,вказує, про що повідомляє утворена карта.

 (Виконання практичної роботи – до 3 хв) D:\Desktop\для уроку\240568372_1345243459206111_1010027591459794982_n.jpg

Кольори прапора нашої держави, назви обласних міст.

D:\Desktop\для уроку\240506388_1345243505872773_1403998648750361555_n.jpg

Поділ на області і назви обласних міст.

D:\Desktop\для уроку\240669494_1345243479206109_5070001786744097122_n.jpg

Позначені області та кордони областей.

 

Учитель. Дякую за активність і наполегливість у виконанні завдання.

Бажаю вам бути такими ж цілеспрямованими у досягненні власної мети. Сподіваюсь, що вона буде так чи інакше пов’язана з нашою країною: з місцем, де ви народились, з людьми, які поруч, з тими захопленнями і уподобаннями, які приносять вам задоволення, щоб стали талановитими людьми – майстрами своєї справи. А зараз подивіться на листки самооцінювання і оцініть  цеглинкою LEGO сьогоднішній урок!

III. Підсумок уроку

Учитель.  Сьогодні на уроці ви були науковцями, технологами, розвивали власну математичну, інформаційно-комунікаційну, культурну, громадянську та соціальну компетентності. Ви розвивались, ставали кращими, творили самих себе і разом з тим творили незалежну Україну.

Я бажаю всім, щоб ваші серця наповнювалися гордістю за нашу незалежну державу, прагненням до єдності та порозуміння, а плідна праця була надійною запорукою щасливого майбутнього! Дякую всім за роботу!

 

Електронні ресурси

 

  1. Конституція України від 28.06.1996 № 254к/96-ВР. [Електронний ресурс] Режим доступу : https://zakon.rada.gov.Ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text
  2. Концепція розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти). [Електронний ресурс] Режим доступу:

 https://zakon.rada.gov.Ua/laws/show/960-2020-%D1%80#Text

  1. Де така ще є земля [Електронний ресурс] Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=le4knEfkgqE&ab channel=%D0%A2%D0%B0%D0%BC%D0%B 0%D1%80%D0%B0%D0%91%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0% B0
  1. Історія України за 3 хвилини [Електронний ресурс] Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=gKmgfu8KxEY&ab channel=UA%3A%D0%9F%D0%B5%D1%80%D1 %88%D0%B8%D0%B9
  2. Конспекти уроків, сценарії виховних заходів, підготовка до ДПА та ЗНО 2021 [Електронний ресурс] Режим доступу: https: //erudyt.net/vixovni -zaxodi
  3. Перлина Україна           [Електронний          ресурс]          Режим           доступу: https: //www .youtube .com/watch? v=fay4etkp –Jg&ab channel=%D0%A2%D0%B5%D1%82%D1%8F%D0%BD%D0%B0%D0%9F%D0%B0%D0%BD% D 1%87%D 1%83%D0%BA
  4. Рябовол Л.Т. Державний суверенітет: наукові підходи до визначення поняття і ступеня обмежень в умовах глобалізації. / Вісник НТУУ «КПІ». Політологія. Соціологія. Право. – Випуск №3 (43). –           2019                 [Електронний             ресурс] Режим доступу: https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/32801/1/VPSP2019-3 262-266.pdf
  5. Сосюра В. Любіть Україну, як сонце, любіть [Електронний ресурс] Режим доступу: http://poetyka.uazone.net/default/pages.phtml?place=sosura&page=sosura13
  6. Що таке STEAM-освіта і чому вона така популярна. [Електронний ресурс] Режим доступу: https://life.pravda.com.ua/columns/2019/03/26/236224/
  7. 30 років незалежності України. Для кожного українця пам’ятна медаль. [Електронний ресурс] Режим доступу: https://nezalezhnist30.com.ua/
  8. Правила роботи в групі [Електронний ресурс]

https://www.facebook.com/groups/irinasotnskova/permalink/965767270646507

  1. Пазли [Електронний ресурс]

https://www.facebook.com/groups/4357440034306906/permalink/4498532286864346

  1. Перший урок  [Електронний ресурс] https://erudyt.net/vixovni-zaxodi/konspekti-do-1-veresnya/pershyy-urok-2021-ukraina-miy-ridnyy-kray-3-4-klas.html?fbclid=IwAR3rTwyBGqGJA4KDzotEYHpvDwtBKew5Y62ccHirX-Zx_M1qRRj85VgGrAQ

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 листопада 2021
Переглядів
697
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку