Екологічна вікторина "Збережімо ми природу - Україні гарну вроду"

Про матеріал
Розробка виховного заходу "Збережімо ми природу - Україні гарну вроду"спрямовано на формування уміння встановлювати взаємозв’язки між природними об’єктами; сприяти вихованню в них почуття прекрасного; виховувати бережливе ставлення до природи, бажання зберегти нашу планету від екологічних лих, охороняти й примножувати її багатства і красу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Збережімо ми природу – Україні гарну вроду

Екологічна вікторина для учнів початкових класів

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала учитель

Початкових класів

Ворожбянського ЗЗСО

І-ІІІ ступенів

Гайворонська Н.О.

 

Збережімо ми природу – Україні гарну вроду

Екологічна вікторина для учнів початкових класів

Мета . Формувати уміння встановлювати взаємозв’язки між природними об’єктами; підсумувати пізнавальні інтереси учнів, сприяти вихованню в них почуття прекрасного; виховувати бережливе ставлення до природи, бажання зберегти нашу планету від екологічних лих, охороняти й примножувати її багатства і красу.

Учитель. Друзі! Сьогодні ми з вами проведемо екологічну вікторину.

Промінчик грайливий заглянув у клас

                                     І в коло велике зібрав, друзі, нас.

                                     Нумо з’єднаймо долоньки свої

                                     І радо всміхнемось :

                                     Я – вам, ви – мені.

Учитель. Ми з вами помандруємо в дивовижні світи, будемо грати, спостерігати, замислюватись, відповідати. Згадаємо з вами , що сонце , вітер, гори, ліси, моря, птахи, риби – все це … (природа) . Це наше благо, наше багатство, наше здоров’я.

   Що ми відносимо до живої природи ? (Відповіді дітей)

   Здавна люди вірили в богів – покровителів усього живого на Землі. Такою покровителькою рослин уважали богиню Флору, а покровителькою тварин – богиню Фауну.

Були в матінки-природи дві донечки такої вроди:

Хто їх побачив хоч на мить, не зміг забути й розлюбить.

Голубооку звали Флора, у неї очі, наче зорі.

Завжди замріяна, тендітна, ласкава, ніжна і привітна.

А Фауна – швидка, як вітер, могла за птахами летіти.

І за оленями стрибати та з білочками пустувати.

Обидві світ живий любили, відтак його боготворили.

Тож вирішила мудра мати в придане їм дарунки дати:

Мрійливій Флорі – світ рослин, а Фауні швидкій – тварин.

Живуть в легендах і понині всього живого дві богині.

Учитель. Сьогодні ми поділимося на дві команди і позмагаємось. Першу команду назвемо на честь богині рослинного світу «Флора», а другу – на честь богині тваринного світу «Фауна».

1 конкурс

Бліц-турнір

  1. Якого птаха називають лікарем лісу ? (Дятла)
  2. Який лісовий мешканець сушить гриби на деревах ? (Білка)
  3. Чому мурахи ввечері поспішають додому ? (Бо за закриються ходи в мурашник)
  4. Під яким кущем під час дощу ховається заєць ? (Під мокрим)
  5. У кого з птахів найдовший дзьоб ? (У лелеки, до 19 см)
  6. Яка пташка може сидіти вниз головою ? (Синичка)
  7. Що донизу верхівкою росте ? (Бурулька)
  8. Який гриб самий отруйний ? (Бліда поганка)
  9. Що страшніше птахам взимку голод чи холод ? (Голод)
  10. Найменший птах України ? (Корольок)
  11. На якій квітці люблять гадати закохані дівчата ? (На ромашці)
  12. Скільки горобець робить кроків за день ? (Жодного)
  13. Яке дерево , як і береза дає солодкий сік ? (Клен)
  14.  Де сухого каменя не знайдеш ? (Під водою)

2 конкурс

«Третій зайвий»

Викресліть зайве. Поясніть чому ви так вважаєте.

Клен, тюльпан, горобина .
Яблуня, смородина, малина .
Осика, дуб, ялина.
Капуста, диня, гарбуз.
Заєць, їжак, ведмідь.
Курка, ворона, дятел.
Конюшина, мати-й -мачуха, опеньок.
Щука, карась, жаба.

3конкурс

«Впізнай тваринку»

  1. Якщо судити за назвою – звір повинен бути білим. А він – руденький влітку і сіро-рудуватий взимку. Впізнаєш цього спритного звірка по пухнастому хвосту і пензликах на вухах. (Білка)
  2. Звір цей живе в землі. Там і спить, там і їжу собі знаходить. Побачити його важко. Але дізнатися про те, де він можна по купках свіжої землі, яку він викидає на поверхню. (Кріт)
  3. Він не ховається від ворогів і не тікає від них. Сміливо тупотить, сопе, шарудить сухим листям. Ну, а якщо небезпека, згорнеться в клубок, виставить свої гострі і міцні голки. (Їжак)
  4. Майнула в траві і зникла, тільки її і бачили. Ну , а якщо вхопиш її, то залишить вона свій хвіст. А хвіст потім вдруге відросте ! (Ящірка)

Гра для вболівальників

«Так чи ні»

Я буду говорити твердження, а ви повинні відповідати на запитання «так» чи «ні» , але не словами , а рухами голови.

  • Птахи належать до тварин. (Так)
  • Гриби – це рослини. (Ні)
  • Кенгуру мешкає в Австралії. (Так)
  • Природа – це все те, що нас оточує. (Так)
  • Пінгвін – птах, що добре літає. (Ні)
  • Корова належить до хижаків. (Ні)
  • Акула дихає повітрям. (Ні)
  • Веселка – це природне явище. (Так)
  • Дощовий черв’як живе на дні океану.(Ні)
  • Крокодил живе у воді. (Так)

4 конкурс

«Знайди помилку»

Для кожної команди я читаю невеликі оповідання, в них допущені помилки, ви повинні будете назвати їх і виправити.

1 . В однієї господині кішки прогризли дірку в підлозі. Вона покликала мишку, яка зловила шкідника і з'їла . За цю роботу господиня нагородила мишку сметаною.

2 . Влітку хлопці вирушили на річку. Лід вже був міцним і гладким. Діти весь день каталися на ковзанах, грали в сніжки і загоряли.

5 конкурс

«Юні художники»

Намалювати із зав’язаними очима тварину (кота, зайця)

6 конкурс

«Самий, самий…»


1. Найбільша тварина  - (синій кит).

2. Найстрашніша риба – (акула).

3.Самі більші мавпи – (горили).

4. Найкращий лісовий інженер – (бобер).

5. Самий великий птах – 9страус).

6. Самий довговухий боягуз – (заєць).

7. Найшвидший звір – (гепард).

8. Самий головний довгожитель – (черепаха).

9. Найвища тварина – (жираф).

10. Самий менший птах – (колібрі).

 

Учитель. А зараз підведемо підсумки нашої гри. І поки журі готується визначити переможця, послухаємо наших учнів, які розкажуть про те, як же треба ставитися до природи, дбати про її збереження, щоб наша планета Земля ніколи не знала екологічного лиха.

  1. Наш дивний світ такий, як казка,

Он в небі хмаронька пливе.

Тож бережи його, будь ласка,

Все в ньому гарне і живе.

Он квітка полум'ям палає,

Яскраве сонечко блищить.

Чарівна пташечка співає,

Все в дивосвіт прийшло, щоб жить.

 

  1. Любий друже! Я благаю -

Природу вмій любити,

Не смій ніколи і нізащо

Їй шкоду спричинити!

Даремно квіточку не рви,

Пташині спокій дай,

Усе, що є навколо тебе,

Люби й оберігай!

3. Світ прекрасний навколо тебе -
Сонце ясне і синє небо,
Птахи і звірі, гори і ріки -
Нехай він буде таким навіки!
Нехай людина добро приносить -
Бо світ навколо любові просить.

4.Природа нам - як рідний дім,
Вона усім - як мати.
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про це нам треба дбати.
Й віддячить за добро тобі
Земля теплом родинним.
Люби і бережи її,
Будь гідним її сином!

5.Люби цей світ, моя дитино,
Свій рідний край, ліси, поля.
Турбуйсь про нього кожну днину,
Бо рідна це твоя земля.
Тут ти живеш і вчишся в школі,
Тут в тебе друзі і сім'я.
Не нищ нічого і ніколи -
Людина ж бо тобі ім'я!
Допоможи малій пташині,
Її ти вчасно погодуй.
Під силу це малій дитині,
Але нічого не марнуй.
Бо світ чарівний, наче казка,
Ти теж частиночка його.
Тож бережи цей світ, будь ласка,
Прийми до серденька свого.

6.У сльоту, і в час негоди,
І в погоду, друже мій,
Серцем слухати зумій
Звуки рідної природи,
Звуки - дивні глоси
Незвичайної краси.
Чуєш, друже мій, розмови?
З вітром - листя гомонить,
З сонцем - ниви і діброви,
Із озерами - блакить.
Розмовляють доли, води...
Стань, послухай, роздивись!
Мову рідної природи
Розуміти серцем вчись!

Підведення підсумків. Оголошення переможця.
 

 

docx
Додано
12 листопада 2021
Переглядів
2754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку