Розробка інтегрованого заняття математики та інформатики у 5 класі за темою "Порівняння десяткових дробів та редагування графічних зображень". Під час таких занять учні мають можливість змінювати різні види діяльності, що запобігає виявленню у дітей втоми. Вони викликають цікавість до вивчення двох предметів одночасно: математики та інформатики. урок вимагаю вміння вчителя правильно організувати роботу у класі. До уроку додається презентація.
Бажаю всім вчителям вдалого використання та творчого натхнення!
Інтегрований урок (математика та інформатика)
5 клас
на тему:
Підготувала:
вчитель математики
Бабінець Марія Василівна
Довжківська ЗОШ І – ІІст.
Сколівського р-ну
Львівської обл.
ТЕМА. Порівняння десяткових дробів.
Редагування графічних зображень
МЕТА. 1. Відпрацювання умінь порівнювати десяткові дроби
із застосуванням правила порівняння дробів та
розв’язування вправ, що передбачають застосування
цього правила, розвивати логічне мислення,уважність.
2. Ознайомити учнів зі способами редагування
графічних зображень.
ОБЛАДНАННЯ. Картки з індивідуальними завданнями, комп’ютери.
ТИП УРОКУ. Комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент.(слайд1)
Девіз: Якщо хочеш досягнути
У житті своїх вершин,
Математику збагнути
Мусиш тонко до глибин
Калькулятор і комп’ютер
Все це допоможе нам.
Та коли чогось не знаєш,
Час це вивчити настав.
Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись.
Бо чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Сьогодні на уроці ми поєднаємо два предмети: математику та інформатику і проведемо його у вигляді подорожі до Країни знань. У цій країні є міста з дивовижними назвами: Українська мова, Історія, Гелграфія, Біологія та інші малі та великі міста. Серед них і місто Інформатика-Математика. Діти, а які ви знаєте міста з подвійними назвами? (Івано-Франківськ, Кам’янецьк- Подільськ, Корсунь-Шевченківський, Переяслав-Хмельницький). Але ми знаємо, щоб кудись поїхати потрібні квитки.
(Учням роздаються квитки з запитаннями, на які вони відповідають)
(Слайди 2, 3)
І так, місто Інформатика-Математика. (слайд 4). Ми йдемо широкими просторими вулицями з незвичайними, бачимо казкові будиночки, величезні загадкові замки. Жителі цього міста – дуже привітні люди і часто ходять один до одного в гості. На одній із вулиць, назва якої «Шкільна», звертаємо увагу на симпатичний будиночок. (слайд 5).
Що це – нас запрошують у гості. На будинку вивіска «Десяткові дроби». Нам він дуже сподобався і ми хочемо побудувати собі такий же. (слайд 6)
Завдання 1.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Пояснення вчителя з елементами демонстрування.
Виділення фрагмента графічного зображення.
Виділення прямокутної області використовується для виділення фрагмента зображення прямокутної форми. Виділення здійснюється аналогічно до малювання прямокутника.
Виділення довільної області – використовується для виділення фрагмента зображення довільної форми. Для цього слід обвести контур потрібного фрагмента, утримуючи натиснутою ліву кнопку миші.
Після вибору однієї з кнопок виділення з’являється додаткова панель: прозорий фон (з фрагмента вилучається колір фону) або не прозорий фон (у фрагменті зберігається колір фону).
Якщо потрібно виділити весь малюнок, то потрібно виконати команду «Правка-виділити все»
Редагування графічного зображення
Видалення виділеного фрагмента малюнка здійснюється натисканням на клавішу Delete або “Правка-Очистити виділене»
При переміщенні фрагмент малюнка розміщують на новому місці, на попередньому він видаляється. Переміщення виділеного фрагмента малюнка виконується перетягування його на нове місце. Для цього вказівник слід поставити всередині виділеної області, натиснути ліву кнопку миші та, не відпускаючи її, перемістити вказівник у потрібне місце.
При копіюванні фрагмента зображення сам фрагмент залишається на своєму місці, а його копію розміщюють на новому місці малюнка. Копіювання здійснюється аналогічно до операції переміщення, натиснувши клавішу Сtrl.
Завдання 2.
Створений раніше будинок скопіюйте.
Діти, мешканці одного будинку займаються порівнянням десяткових дробів, а іншого – редагують графічні зображення. Це і є тема нашого уроку.
(Слайд 7)
Щоб зайти до одного з будинків нам пропонують знайти ключ (слайд 8).
Кросворд:
Заходимо в будинок. Фоє прикрашене гаслами, на яких золотими літерами нашито правила стислою і лаконічною математичною мовою. Галілео Галілей сказав: «Природа розмовляє мовою математики». Сформулюйте і ви правило порівняння дробів мовою математикою(слайд 9)
(Із двох десяткових дробів більший той, у якого ціла частина більша. Щоб порівняти два десяткові дроби з рівними цілими частинами і різною кількістю цифр після коми, треба за допомогою приписування нулів справа зрівняти кількість цифр у дробових частинах, після чого порівняти отримані дроби порозрядно).
Далі ми заходимо до спортивного залу (слайд 10).
(Фізкульт-хвилинка)
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній
І до сонця потягніться!
В різні боки нахиліться,
Веретеном покрутіться!
Раз присядьте, два присядьте –
І за парти тихо сядьте!
ІУ. Узагальнення і систематизація знань, вмінь і навичок
Щоб піднятися на другий поверх потрібно виконати завдання: Розташуйте числа в порядку зростання
На другому поверсі заходимо в кімнату, виконавши завдання:
Порівняти числа (слайд 13)
7,305 73,05 |
2,5006 2,0506 |
730,5 7305 |
2,0056 2,00560 |
0,7305 0,07305 |
2,506 2,50060 |
0, 0735 0,007305 |
2,5006 2,50060 |
73,05 73,050 |
2,56 2,560000 |
7,3050 7,305500 |
25,6 25,0600 |
В наступній кімнаті живе Мудра Сова. Вона теж приготувала вам завдання:
поставити знак (слайд 14)
V. Підсумок уроку
От і скінчилась наша подорож. Ідучи дорогами чудової Країни знань ми систематизували свої знання, повторили де і як вони використовуються.
Час вирушати додому. На згадку про себе мешканці міста Інформатика-Математика вручили вам подарунки. (Виставляються оцінки).
VІ. Домашнє завдання
Сьогодні ми подорожували всі разом, а наступного разу кожен піде своєю стежкою. Щоб правильно її знайти записуємо у щоденник дороговказ
Математика: № 83. Укажіть усі натуральні значення х, при яких є правильною нерівність: 4,45 < х < 7,002
9,8 < х < 13,4
Інформатика: П.3.4 ст. 113-118
Збіг наш урок, як коротка мить,
Дуже швидко час біжить,
Ще попереду у вас багато кроків
І цікавих і важких уроків. (слайд 15)