Урок. Математика 5 клас. "Ділення десяткових дробів на натуральні числа"

Про матеріал

Нестандартний урок. Подорож сторінками відомої казки. Підсумковий урок за темою "Ділення десяткових дробів на натуральні числа". Узагальнення та систематизація знань і вмінь учнів за темою.

Перегляд файлу

 

Урок №

Математика 5 клас

Дата:

Тема уроку: Ділення десяткових дробів на натуральні числа.

Мета уроку:

НАВЧАЛЬНА: закріплення знань, умінь, навичок множити і ділити десяткові дроби на натуральні числа; формування умінь розв’язувати рівняння, завдання з  десятковими дробами; вміння пізнавати героїв знайомих казок, вчити дітей оцінювати вчинки героїв

РОЗВИВАЛЬНА: розвиток інтересу до предмета, пам'ять, увагу;

ВИХОВНА: виховувати любов до казки, допитливість і кмітливість, охайність, почуття товариськості, взаємодопомоги, до української народної творчості, народного фольклору, України.

Тип уроку: систематизація та узагальнення знань і вмінь учнів .

Обладнання: екран, мультимедійний проектор, комп'ютерна презентація, виконана за допомогою програми Microsoft Power Point, зразки смайликів, маска кози.

 

Хід уроку

Ι. Організаційний етап

Перевірити готовністьу учнів до уроку, налаштувати на роботу.

Прислівя говорить: «Казка вчить, як на світі жить»

Вчитель. Благословенна для кожної людини та мить, коли вона вперше почула з маминих уст казку. Від «Курочки рябої» починається наша мандрівка в країну рідної словесності, яка творилася впродовж тисячоліть невтомним генієм українського народу. Діти, ви любите слухати казки? А читати? А складати їх? (відповіді дітей). Сьогодні ми з вами помандруємо чудовою країною казок. Вибрала я казку, яку ви, мабуть, усі добре знаєте. А щоб потрапити на сторінки цієї казки нам допоможе математика. Я бажаю вам чудового настрою, хороших оцінок, творчості.

Діти, а що таке казка? (відповіді дітей)

Вчитель.  Казка – фольклорний розповідний твір про вигадані, а часто й фантастичні події. За своїм змістом і поетикою казки близько стоять до сказань, легенд, билин і баладних пісень. Вони широко використовують пісні, приказки й прислів’я, загадки й замовляння. Термін “казка” походить від слова казати (казки розказуються). За часом виникнення казки належать до найдавніших форм народної творчості. Вони дуже популярні серед усіх народів світу й відзначаються захоплюючим сюжетом. 

А щоб успішно мандрувати казкою нам потрібно нагадати те, що ми вивчили за темою «Ділення десяткових дробів на натуральні числа».

II. Перевірка домашнього завдання

Учні перевіряють д/з у свого товариша по парті за записами чергового учня за дошкою. Виправити помилки та проаналізувати їх.

III. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної і пізнавальної діяльності.

Вчитель. Урок, діти, сьогодні незвичайний, ми будемо з вами виручати одного з героїв відомої казки , а тому повинні показати, що ми готові до такого вчинку. Наш урок останній за темою «Ділення десяткового дробу на натуральне число». Розпочнемо з цікавого. Гра.

Усні вправи. Гра «Хто швидше». Учні виходять до дошки по черзі і виконують завдання.

Вправа «Світлофор»

  • Які дроби називають десятковими?
  • Як додати (відняти) два десяткових дроби?
  • Як помножити два десяткових дроби?
  • Які властивості множення ви знаєте?
  • Як помножити десятковий дріб на 10, 100, 1000 і т.д.?
  • Як помножити десятковий дріб на 0,1; 0,01; 0, 001 і т.д.?
  • Як поділити десятковий дріб на натуральне число?

43+27                   10 - 5,9          

+ 0,5                      + 0,4            

: 5                           × 0,1       

    ?                         ?                      

- Діти, а хто знає українські народні казки? Чому вони так називаються? Українські казки є надбанням фольклору. А хто може сказати, що це? (Народна творчість, що зародилася в далекій давнині, — історична основа усієї світової художньої культури, джерело національних художніх традицій, виразник народної самосвідомості.)

Сьогодні ми з вами помандруємо казкою, але не просто помандруємо а будемо допомагати героям цієї казки. А знаєте що це за казка? А давайте відгадаємо?

Робота в групах. Розв’язати приклади, вписати в таблицю відповіді і отримаєте назву казки.

 0,507∙39               261,6:8                 0,48:64

 32,16:67               57,9:3                   1,23∙3

 5:16                      9,3∙4                     10,2∙8

                             33,06:95               

О

  К

 З

 Р

 Д

 Е

А

 З

Е

 А

0,48

19,773

0,3125

0,348

19,3

0,0075

32,7

3,69

37,2

81,6

Хто може почати цю казочку? (Жили собі дід та баба. Поїхав дід на ярмарок та й купив собі козу. Привіз її додому, а рано на другий день посилає дід старшого сина ту козу пасти. Пас, пас хлопець її аж до вечора та й став гнати додому. Тільки до воріт став доганяти, а дід став на воротях у червоних чоботях та й питається:

— Кізонько моя мила, кізонько моя люба! Чи ти пила, чи ти їла?

— Ні, дідусю, я й не пила, я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, тільки бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку,— тільки пила, тільки й їла!

От дід розсердився на сина, що він погано худоби доглядає, та й прогнав його.

На другий день посилає другого сина — меншого. Пас, пас хлопець козу аж до вечора та й став гонити додому. Тільки став до воріт доганяти, а дід став на воротях у червоних чоботях та й питається:

— Кізонько моя мила, кізонько моя люба! Чи ти пила, чи ти їла?

— Ні, дідусю, я не пила, я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку,— тільки пила, тільки й їла!

От дід і того сина прогнав. А давайте, діти, наступну сценку розіграємо з вами. Я буду автором, а ви актори. (З дітей вибрати героїв).

На третій день посилає вже жінку. От вона погнала козу, пасла весь день; ввечері стала доганяти до двору, а дід уже стоїть на воротях у червоних чоботях та й питається:

— Кізонько моя мила, кізонько моя люба! Чи ти пила, чи ти їла?

— Ні дідусю, я й не пила, я й не їла: бігла через місточок, ухопила кленовий листочок, бігла через гребельку, вхопила водиці крапельку,— тільки пила, тільки й їла!

От дід прогнав і бабу.

Вчитель. Молодці, діти, ви чудові актори.

На четвертий день погнав він уже сам козу, пас увесь день, а ввечері погнав додому і тільки надігнав на дорогу, а сам навпростець пішов; став на воротях у червоних чоботях та й питається:

— Кізонько моя мила, кізонько моя люба! Чи ти пила, чи ти їла?

— Ні, дідусю, я не пила, я й не їла: бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, бігла через гребельку, вхопила водиці крапельку,— тільки пила, тільки й їла!

От тоді дід розсердився, пішов до коваля, висталив ніж, став козу різати, а вона вирвалась та й утекла в ліс.

Вигнав дід Козу із хати,

Та й пішла вона блукати.

Довго лісом Кізка йшла,

Там хатиноньку знайшла.

В тій хатинці Зайчик жив.

Довго плакав він, тужив,

Бо Коза хатинку вкрала

І сіренького прогнала…

У лісі бачить коза зайчикову хатку,— вона туди вбігла та й заховалась на печі. А далі що? (Відповіді дітей). А давайте ми свою казочку напишемо. Я почну. А ви продовжите. Добре? А тим лісом мандрували учні 5 класу , вивчали природу та тваринний світ рідного краю. А в лісі можна все побачити, а тут до них прилетіфла Сорока – білобока, яка на хвості принесла сумну звістку, про Зайчика. А так як діти знали погано ліс, то вони подумали і вирішили звернутися, до його жителів за допомогою. Не довго прийшлося чекати, як їм назустріч ішов Вовк – сіроманець до нього вони і звернулися з проханням, розповіли ту пригоду, про Зайчика та Козу -  Дерезу, а Вовк і говорить, я піду допомагати зайчику, якщо ви виконаєте моє завдання. Бо це ключ від зайчикового будиночка. Діти погодилися. Завдання від Вовка.

Вчитель.  Вовк був неуважним і не розставив коми, тому це прийдеться зробити вам.

Робота в парах.

Прочитати рівність, розставляючи коми.

32 + 18 = 5                       63 – 27 = 603

736 – 336 = 4                    3 + 108 = 408

14 × 5 = 7                          12 : 50 = 24.

Вчитель. Молодці, діти, а хто ж продовжить казочку? Як ви гадаєте, такий неуважний Вовк справився із такою важливою справою? (Відповіді дітей). Так, звісно що ні, тому діти вирішили пошукати ще якихось лісових звірів, які б змогли зайчикові допомогти. Хто хоче продовжити казочку? Пішли вони далі і побачили, що назустріч їм іде  Ведмідь. Розговорилися вони, розповіли неприємну пригоду, в яку потрапив Зайчик і попросили його вигнати Козу, але він теж просто так не міг потрапити в будиночок, потрібний і йому ключ від будинка Зайчика. Завдання від Ведмедя. Розгадати код.

Обчислити  значення виразу:                40 – 24 ∙ (40,6 : 29)

Хто перший розв’яже, зачитує відповідь.

Вчитель. Молодці діти і з цим завданням ви справилися. Але і Ведмідь не зміг вигнати Козу. А в чому ж тут справа? Чого вони всі злякалися? Хто може мені сказати? (Вірно, вони злякалися того, що їм говорила Коза). А що ж говорила коза?

Коза. Я Коза-Дереза,

За три копи куплена,

На півбока луплена,

Тупу-тупу ногами,

Сколю вас рогами,

Ніжками затопчу,

Хвостиком замету,

Тут вам і смерть.

Вчитель. Але Зайчикові потрібно ж допомогти. Пішли учні далі і побачили Лисичку, яка мандрувала лісом. Учні і до неї звернулися по допомогу, думали, що Лисиця хитра та розумна і допоможе йому. Але і Лисичці потрібно ключа від будиночка. Тому Лисичка попросила ій допомогти і знайти код від ключа.

Розв`язати  рівняння.

9х+3,9=31,8            (у+4,5) :7=1,2     (у- 1,8) :8 = 0,7

Вчитель. Діти, а чи вигнала Лисичка Козу –Дерезу? А хто ж допоміг Зайчику вигнати Козу – Дерезу? (Відповіді дітей). А як це зробив Рак – Неборак?

Вчитель. Вірно. Діти, поряд з хатинкою Зайчика проповзав Рак – Неборак, та й побачив, що Зайчик плаче. Запитав його, що трапилося. Зайчик йому розповів. Рак і вирішив Козу вигнати.

Всі Козу ту виганяли,

Від страховиська втікали,

Та знайшовся там і Рак,

На прізвисько Неборак.

Він Козу ту ущипнув –

Зайцю хатку повернув!

Дітям Сорока принесла на хвості цю новину, вони дуже були раді тай пішли привітати Зайчика, а там уже були лісові звірі.

 Розмістилися вони в кімнатах і вирішили відсвяткувати цю подію.

Завдання. Зайчик  купив 5 пакунків пряників і 3 торта. Разом пряники і торт важать 5,1кг. Скільки важить пакунок пряників, якщо торт важить 0,9кг?

ΙΙΙ. Рефлексія. Підсумок уроку.

У кожного учня на парті лежить зразок смайлика. Вони піднімають і показують  той смайлик, який виражає їх відношення до уроку.

  • Чим корисним був для вас цей урок?
  • Чи сподобалося вам мандрувати в казці?
  • Чи допомогли знання вам у подорожі?
  • Чи спонукав даний урок вас до того, щоб більше пізнати, більше читати казок?

Вчитель. Підведемо підсумок уроку віршем.

Красоткіна Надія Григорівна

Вірш «Казка»

  Казка — вигадка, всяк знає,

 Але казка — дивина.

 В ній усе не так буває

 І потрібна нам вона!

 Нас вона навчає жити

 І поради нам дає.

 Все в ній вміє говорити

 І у казці — правда є.

 До роботи нас привчає

 І гостинності нас вчить.

 Той, хто казочки читає,

 Потім буде добре жить.

 Бо умітиме радіти

 І сміятись в добрий час.

 Вмітиме добро творити.

 Казка мудрим робить нас.

IV. Творче домашнє завдання.

Придумати і виконати завдання на тему «Ділення десяткових дробів на натуральні числа» і скласти казочку про країну дробів у якій жили десяткові дроби.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
18 березня 2018
Переглядів
2261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку