Чи завжди весна приходить за календарем?
Сонечка промінчик щічки лоскоче,
Доброго ранку сказати тобі хоче.
Доброго ранку! Вдалого дня!
Бажає сонечко,бажаю я.[4]
Учні передають промінчики сонечка один одному,говорячи побажання. Після закінчення привітання,вчитель запитує дітей про
їхній настрій.
1. Обмін інформацією. Синоптик дня.
Сьогодні______
Число___, місяць_________, день тижня.
Що нас чекає______________.
Додаток 1.
Діти самостійно визначають тему інтегрованого тижня.
Тільки сонечко пригріло –
І розтанув килим білий.
Клен радіє: певно,зна –
В гості йде до нас …[2]
5
1.Розгадати зашифровані назви весняних місяців.
Додаток 2.
Запитайте дітей, чи знають вони назви весняних місяців.
3.Вправа «Упізнай місяць», підбери до нього символ.
Прочитайте вірш про березень. Попросіть учнів розпізнати місяць за його ознаками.
Музика березня
Десь на березі березень
Свою пісню співає.
І від пісні весняної
Все навкруг оживає.
І хоч холодом дихає
На калюжі зима,
Та на музику сонячну
В неї сили нема.
Виграє по галявинах
І бринить по лісах,
6
По зимових наметах
У села й містах.[2]
Юлія Весна.
4.Робота з прислів’ям.
Пояснення прислів’я : «У березні сім погод надворі: сіє,віє,крутить,мутить,рве,зверху ллє,знизу мете.» [2]
5.Переглянути відео про місяць «Квітень».
6. Вправа «Упізнай місяць», підбери до нього символ.
Прочитайте вірш про квітень. Попросіть учнів розпізнати місяць за його ознаками.
КВІТЕНЬ
Квітень в гості завітав,
Килимок з трави прослав,
Із птахами привітався,
Сонцем зранку посміхався,
Вітерець легкий приніс,
Розбудив і сад,і ліс.
Прокидаються поля,
Розквітає вся земля.[2]
Олена Ерато
7.Робота з прислів’ям.
Пояснення прислів’я : «Коли квітень з водою,то травень iз травою».[2]
Запропонуйте дітям намалювати те слово, яке заховалося у місяці квітні.
( демонстрація виконаної роботи).
Запитайте, а як називається третій місяць весни і чому?
8.Прочитайте вірш про травень. Попросіть учнів розпізнати місяць за його ознаками.
7
Травень-художник
Любить травень малювати
трави, квіти, сонце, хату.
Не запитує, чи можна.
Все малює – він художник.
Намалює озеро,
комарів під лозами,
Хвіст красивий півню,
а шпаку – шпаківню.
І кульбаби у траві
найсправжнісінькі, живі.
Синім річку намалює –
Травень синю фарбу любить.
І червону, й жовту, й чорну,
бурякову, помідорну.
Шепотять під вітром клени:
- Не забув ти про зелену?[2]
Віктор Бойко
9.Переглянути відео про місяць «Травень».
Учні висловлюють припущення щодо походження назв весняних місяців.
8
З’єднати частини прислів’їв. Якою є їх головна думка?
Зійшов у березні сніжок - рік годує.
Весняний день - буде добрий урожай.
Сухий березень ,мокрий май а хліба в осені позичає.
Весна багата на квіти - берися за плужок.[2]
VII. Рефлексія.
Запропонуйте послухати «музику весни» П. Чайковський «Весна»
https://www.youtube.com/watch?v=OPqlNLCrUuQ
9