Дани конспект уроку містить елементи поєднання математики з музикою, також скрізною ниткою проходять в кожному завданні елементи національно - патріотичного виховання та екологічного.
Інтегрований урок «Математика та музика» з математики на тему
« Узагальнення та систематизація знань з теми дії з десятковими дробами»
Мета. Повторити послідовність виконання арифметичних дій; закріпити знання і вміння множення і ділення десяткових дробів; розвивати навички усної лічби.
Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань учнів.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Доброго дня шановні учні, вельми шановні гості, я хочу запросити вас на незвичайний урок , сьогодні ми з Вами будемо намагатися між собою поєднувати на перший погляд речі , які в повсякденному житті пов`язати неможливо.А допоможе мені сьогодні провести урок учитель музики Анастюк Наталія Владиславівна .
На уроці ми сьогодні будемо мандрувати трьома королівствами , назви яких ви будете знаходити та встановлювати розв`язуючи завдання .
ІІ. Актуалізація опорних знань
1м |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
У |
|
|
|
|||
Назву першої зупинки ви дізнаєтесь розв`язавши кросворд
3 |
|
З |
|
|
|
|
|||
4 |
|
И |
|
|
|||||
5к |
|
|
|
||||||
6 |
|
|
А |
||||||
Молодці ви справились з завданням і як бачимо першою зупинкою у нас є «Королівство музики»
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності ( 5 хв)
Вчитель музики. Не можна відділити людський інтелект від емоцій. Навіть холодні математичні формули не ізольовані від гарячого випромінювання людського почуття. Незліченна кількість написаних музичних творів, але на перший погляд – це лише ноти різні по тривалості та висотою.
Вчитель музики. Варто згадати дослідження Піфагора, який з математичною точністю описав звук. Піфагор і його учні помітили, що чим довша струна, тим нижчий звук. Чим тугіше натягнута струна. Тим вищий звук. Піфагор міркував так: нота «до» - 1 (довжина основної струни), «ре» - , «мі» - і т. д.
Вчитель математики.У Стародавній Греції музика прямо вважалася частиною математики, а ще точніше, розділом теорії чисел. Першим, хто спробував висловити красу музики за допомогою чисел, був Піфагор - той самий, чиїм ім'ям названа знаменита теорема. Спільне в математиці і музиці – числа.
Вчитель музики. То яка ж це тривалість 1 і 2 і 3 і 4 і …? Відповідь: ціла
Вчитель математики. А ціла в математиці – це 1.
Вчитель музики. Коротша вдвічі від цілої тривалості: половинна
Вчитель математики. А половина в математиці – це .
Вчитель музики. Коротша половинної: четвертна
Вчитель математики. А в математиці:
Вчитель музики. Коротша вдвічі від четвертної -
Вчитель математики. Пропоную вам розв’язати музичні сувеніри - приклади. Перекладіть з музичної мови на математичну і виконайте дії.
IV. Формування умінь та навичок ( 7 – 10 хв.)
Як ми бачимо з вами , що й в Королівстві музики не обійшлось без математики . А ми йдемо з вами далі . Вже зачикалися нас з вами учні жителі наступного королівства назву якого ви дізнаєтесь розв`язавши приклади та встановивши відповідність між буквами
№ |
Приклад |
Буква |
1 |
48,3:7; |
3,4 (о); |
2 |
31,86:9; |
0,375 ( л ); |
3 |
57,8:17 |
1,07 ( о ); |
4 |
3:8; |
6,9 ( Е ); |
5 |
19,26:18 |
4,5 (г). |
6 |
27:6 |
3,54 ( к ); |
7 |
93:10 |
0,2 (я) |
8 |
2:10 |
9,3 ( і) |
( Відповідь : екологія).
« Всесвіт належить людині» це слова Костянтина Едуардовича Ціолковського — радянський вчений-теоретик, є одним із засновників ракетобудування та сучасної космонавтики, педагог, письменник. Та проте наскільки доцільно та бережно ставиться кожен з нас до такого дорогоціного надбання як Всесвіт, та чи несемо ми з вами відповідальність за екологічну безпеку нашої планети. Дійсно саме людина керує таким Королівством як
« Екологія» і звісно в цьому нам допомагає така наука, як математика.
Пропоную Вашій увазі таке завдання.
Завдання 1. Розв`яжіть рівняння
( х -378):2,5=643,2
Х-378=643,2*2,5
Х-378=1608
Х=1608+378
Х=1986
Чорно́бильська катастро́фа — екологічно-соціальна катастрофа, спричинена вибухом і подальшим руйнуванням четвертого енергоблоку Чорнобильської атомної електростанції в ніч на 26 квітня 1986 року, розташованої на території України (у той час — Української РСР). Руйнування мало вибуховий характер, реактор був повністю зруйнований і в довкілля було викинуто велику кількість радіоактивних речовин.
( на столі яблука та апельсини)
Діти як ви думаєте чому в нас зараз на столі лежать ці фрукти. Вся справа в тому , що у шкірці яблука, апельсина містяться хімічні речовини
( пектини) , які виводять радіонукліди з організму та збагачують його на вітаміни та підвищують імунітет.
Завдання 2. На кожну людину в нашому місті в середньому на добу припадає 2,5 кг побутових відходів або сміття. В місті Херсон станом на
1 березня 2017 року мешкає 296161 осіба, скільки рейсів має зробити машина вантажністю 3,5 т щоб вивезти сміття?
Молодці справилися з завданням, та підведемо підсумки нашого перебування в Королівстві Екологія.
Запам`ятай
Кожна година на нашій планеті: |
Кожної хвилини на нашій планеті: |
|
|
Попрацювали та саме час відпочити
Фізкультхвилинка
А нам з вами саме час поспішати до нашого наступного королівства, в якому місце знайде кожен . Назву ви віднайдете в розгаданій загадці
На землі великій є одна країна:
Гарна, неповторна, красна, як калина.
І живуть тут люди добрі, працьовиті
І скажу, до речі, ще й талановиті.
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші складають
Про ліси і гори, і про синє море,
Про людей і квіти, то скажіть же, діти,
Що це за країна? …( Наша славна Україна!
Українці народ досить таки дуже відданий своїй державі, своєму рідному краю і ми з вами теж неповині зволікати , а завзято працювати.
Завдання 1.
Гора Алецька , Боревка та Говерла знходяться в Українських Карпатах. Гора Алецька має висоту 1,512 метри , Боревка 1,695 метрів, а гора Говерла – 2,061. На скільки гора Говерла вища за Алецьку та Боревка?
Завдання 2 . Ветеран ІІ світової війни. яка відбувалась у 1939-1945 рр. Іван Іванович Кісельов наш земляк родом з Херсонської області підбив
(3,12 : 0,6 + 24 : 0,75 – 3 : 25 + 28 : 0,35) – 0,8 ворожих літаків, за що його було нагороджено Героєм Радянського Союзу посмертно.
Дійсно діти нам є з Вами чим пишатися . На календарі наближається травень і саме в травневі дні ми згадуємо той великий подвиг, наших з вами дідів та прадідів. Дорогою ціною, ціною власного життя заплатили Вони за мир та спокій, нашої землі. Й тоді в сонячні , травневі дні в мить підняття прапора над Рейстагом ніхто навіть на хвилину не міг уявити , що в сучасному 21 столітті над нашою землею знову гремітимуть гармати, та ворог намагатиметься крамсати нашу землю.Тож в пам'ять про тих хто віддав своє життя , хто сьогодні боронить мир та спокій нашої держави пролунає пісня.
V. Підсумки уроку.
Я зрозумів , що математика це…
Я усвідомив , що без математики…
Мене здувувало…
Мені захотілось…
VI .Домашнє завдання.