Конспект інтегрованого уроку на тему: Узагальнення та систематизація знань з теми Арифметичні дії з десятковими дробоми

Про матеріал

Дани конспект уроку містить елементи поєднання математики з музикою, також скрізною ниткою проходять в кожному завданні елементи національно - патріотичного виховання та екологічного.

Перегляд файлу

 

Інтегрований урок «Математика та музика»  з математики на тему

« Узагальнення та систематизація знань з теми дії з десятковими дробами»

Мета. Повторити послідовність виконання арифметичних дій; закріпити знання і вміння множення і ділення десяткових дробів; розвивати навички усної лічби.

Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань учнів.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Доброго дня шановні учні, вельми шановні гості, я хочу запросити вас на незвичайний урок , сьогодні ми з Вами будемо намагатися між собою поєднувати на перший погляд речі , які в повсякденному житті пов`язати неможливо.А допоможе мені сьогодні провести урок учитель музики Анастюк Наталія Владиславівна .

На уроці ми сьогодні будемо мандрувати трьома королівствами , назви яких ви будете знаходити та встановлювати розв`язуючи завдання .

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

 

 

 

 

 

2

У

 

 

 

Назву першої зупинки ви дізнаєтесь розв`язавши кросворд

 

3

 

З

 

 

 

 

4

 

И

 

 

 

 

 

6

 

 

А

 

 

 

 

 

 

  1. Один із компонентів дії множення  (множник);
  2. Що  розкривають в виразах? ( дужки);
  3. Результат дії віднімання ? ( різниця);
  4. Не пряма ( Крива);
  5. Може бути й повітряна. ( куля);
  6. Результат дії додавання ? ( Сума).

Молодці ви справились з завданням і як бачимо першою зупинкою у нас є «Королівство музики»

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності ( 5 хв)

Вчитель музики. Не можна відділити людський інтелект від емоцій. Навіть холодні математичні формули не ізольовані від гарячого випромінювання людського почуття. Незліченна кількість написаних музичних творів, але на перший погляд – це лише ноти різні по тривалості та висотою.

Вчитель музики. Варто згадати дослідження Піфагора, який з математичною точністю описав звук. Піфагор і його учні помітили, що чим довша струна, тим нижчий звук. Чим тугіше натягнута струна. Тим вищий звук. Піфагор міркував так: нота «до» - 1 (довжина основної струни), «ре» - , «мі» - і т. д.

Вчитель математики.У Стародавній Греції музика прямо вважалася частиною математики, а ще точніше, розділом теорії чисел. Першим, хто спробував висловити красу музики за допомогою чисел, був  Піфагор - той самий, чиїм ім'ям названа знаменита теорема. Спільне в математиці і музиці – числа.

Вчитель музики. То яка ж це тривалість 1 і 2 і 3 і 4 і …? Відповідь: ціла

http://www.blf.ru/images/theory/chetvert3.gifВчитель математики. А ціла в математиці – це 1.

Вчитель музики. Коротша вдвічі від цілої тривалості: половинна

Вчитель математики. А половина в математиці – це  .

http://www.blf.ru/images/theory/chetvert3.gifВчитель музики. Коротша половинної: четвертна            

http://www.blf.ru/images/theory/8nota.gifВчитель математики. А в математиці:

Вчитель музики. Коротша вдвічі від четвертної -

 

 

 

Вчитель математики. Пропоную вам розв’язати музичні сувеніри - приклади. Перекладіть з музичної мови на математичну і виконайте дії.

IV. Формування умінь та навичок ( 7 – 10 хв.)

Як ми бачимо з вами , що й в  Королівстві музики не обійшлось без математики . А ми йдемо з вами далі . Вже зачикалися нас з вами учні жителі наступного королівства назву якого ви дізнаєтесь розв`язавши приклади та встановивши відповідність між буквами

Приклад

Буква

1

48,3:7;

3,4 (о);

2

31,86:9;

0,375 ( л );

3

57,8:17

1,07 ( о );

4

3:8;

6,9 ( Е );

5

19,26:18

4,5 (г).

6

27:6

3,54 ( к );

7

93:10

0,2 (я)

8

2:10

9,3 ( і)

( Відповідь : екологія).

« Всесвіт належить людині» це слова Костянтина Едуардовича Ціолковського  — радянський вчений-теоретик, є одним із засновників ракетобудування та сучасної космонавтики, педагог, письменник. Та проте наскільки доцільно та бережно ставиться кожен з нас до такого дорогоціного надбання як Всесвіт, та чи несемо ми з вами відповідальність за екологічну безпеку нашої планети. Дійсно саме людина керує таким Королівством як

« Екологія» і звісно в цьому нам допомагає така наука, як математика.

Пропоную Вашій увазі таке завдання.

Завдання 1. Розв`яжіть рівняння

( х -378):2,5=643,2

Х-378=643,2*2,5

Х-378=1608

Х=1608+378

Х=1986

Чорно́бильська катастро́фа — екологічно-соціальна катастрофа, спричинена вибухом і подальшим руйнуванням четвертого енергоблоку Чорнобильської атомної електростанції в ніч на 26 квітня 1986 року, розташованої на території України (у той час — Української РСР). Руйнування мало вибуховий характер, реактор був повністю зруйнований і в довкілля було викинуто велику кількість радіоактивних речовин.

( на столі яблука та апельсини)

Діти як ви думаєте чому в нас зараз на столі лежать ці фрукти. Вся справа в тому , що у шкірці яблука, апельсина містяться хімічні речовини

 ( пектини) , які виводять радіонукліди з організму та збагачують його на вітаміни та підвищують імунітет.

Завдання 2. На кожну людину в нашому місті в середньому на добу припадає 2,5 кг побутових відходів або сміття.  В місті Херсон станом на

1 березня 2017 року  мешкає 296161 осіба, скільки рейсів має зробити машина вантажністю 3,5 т щоб вивезти сміття?

 

Молодці справилися з завданням, та підведемо підсумки нашого перебування в Королівстві Екологія.

Запам`ятай

Кожна година на нашій планеті:

Кожної хвилини на нашій планеті:

  • 1000 людей помирають від отруєння водою;
  • 1700 арів продуктивної землі стають пустелею;
  • 200 дітей помирають з голоду;
  • 55 людей отруюються й гинуть від пестицидів, та інших хімічних речовин;
  • 2000 т кислотних дощів випадає у Північній півкулі;
  •      5-6 видів тварин або рослин зникають
  • знищується більше 51 акра тропічних лісів;
  • використовується близько 35000 барелів нафти;
  • знищується 50 т родючого ґрунту через  неправильне  цього використання;
  • виділяється більше ніж 12000 тонн вуглекислого газу в атмосферу.

 

Попрацювали та саме час відпочити

Фізкультхвилинка

  • Якщо ви вважаєте, що вам необхідно вміти множити числа, підніміть руки в гору.
  • Якщо ви вважаєте, що вам необхідно вміти ділити числа, та сплесніть в долоні.
  • Якщо ви вважаєте, що вам вжиття необхідно вміти розв`язувати рівняння , то поставте руки на пояс.
  • Якщо ви вважаєте, що математика розвиває логіку вашого мислення то покрутіть головою вліво та вправо.
  • Якщо ви ввжаєте, що хороша дисцепліна на уроці  - це запорука ваших знань, тупніть ногою.
  • Якщо , на вашу думку ви уважні й дисципліновані на уроці то підніміться на носочки.
  • Якщо ви ввжаєте , що наша Україна – це наша Батьківщина , зробіть вдих і видих.

А нам з вами саме час поспішати до нашого наступного королівства, в якому місце знайде кожен . Назву ви віднайдете в розгаданій загадці

На землі великій є одна країна:
Гарна, неповторна, красна, як калина.
І живуть тут люди добрі, працьовиті
І скажу, до речі, ще й талановиті.
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші складають
Про ліси і гори, і про синє море,
Про людей і квіти, то скажіть же, діти,
Що це за країна? …( Наша славна Україна!

Українці народ досить таки дуже відданий своїй державі, своєму рідному краю і ми з вами теж неповині зволікати , а завзято працювати.

Завдання 1.

Гора Алецька , Боревка  та Говерла знходяться в Українських Карпатах. Гора Алецька має висоту 1,512 метри ,  Боревка 1,695 метрів, а гора Говерла – 2,061. На скільки гора Говерла вища за Алецьку та Боревка?

Завдання 2 . Ветеран ІІ світової війни. яка відбувалась у 1939-1945 рр. Іван Іванович Кісельов наш земляк родом з Херсонської області підбив

(3,12 : 0,6 + 24 : 0,75 – 3 : 25 + 28 : 0,35) – 0,8 ворожих літаків, за що його було нагороджено Героєм Радянського Союзу посмертно.

Дійсно діти нам є з Вами чим пишатися . На календарі наближається травень і саме в травневі дні ми згадуємо той великий подвиг, наших з вами дідів та прадідів. Дорогою ціною, ціною власного життя заплатили Вони за мир та спокій, нашої землі. Й тоді в сонячні , травневі дні в мить підняття прапора над Рейстагом ніхто навіть на хвилину не міг уявити , що в сучасному 21 столітті над нашою землею знову гремітимуть гармати, та ворог намагатиметься крамсати нашу землю.Тож в пам'ять про тих хто віддав своє життя , хто сьогодні боронить мир та спокій нашої держави пролунає пісня.

V. Підсумки уроку.

Я зрозумів , що математика це…

Я усвідомив , що без математики…

     Мене здувувало…

     Мені захотілось…

VI .Домашнє завдання.

 

 

 

 

docx
Додано
2 травня 2018
Переглядів
902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку