Конспект інтегрованого уроку в 4 класі "Культура взаємовідносин у школі"

Про матеріал
Матеріал містить розробку інтегрованого уроку читання і предмету "Я досліджую світ".
Перегляд файлу

Інтегрований урок з читання та « Я у світі»

«Культура взаємовідносин у школі.»

                                у 4-А класі

                    вчитель – Шевцова І.А.

 

 

Тема: Розвиток умінь самостійно усвідомлювати та визначати тему і основну думку твору. Притча «Терпимість»,  притча «Про дружбу».

Культура взаємовідносин у школі.

 

Мета:  формувати поняття толерантності,визначення теми та основної думки притчі про дружбу,вчити порівнювати прочитані твори за темою і основною думкою, робити висновки з прочитаного,виховувати уміння дружити,знаходити справжніх друзів; закріплювати і розширювати знання учнів про правила поведінки у школі. Розвивати вміння застосовувати набуті знання практично. Виховувати свідому дисципліну, бажання виконувати правила і поводити себе зразково.

 

Ключові компетентності:

  • Вміння вчитися:

навчально – організаційні:

працює швидко й зосереджено;

правильно розподіляє час для виконання роботи залежно від її мети;

  • загально мовленнєві:

розповідає чітко, послідовно відповідно до мети висловлювання;

зосереджено слухає вчителя і товаришів

  • загально пізнавальні:

знаходить і пояснює причинно – наслідкові зв’язки;

виконує навчальні і творчі завдання;

  • контрольно – оцінні:

висловлює оцінні судження.

  • загальнокультурна :

дотримується правил поведінки на уроці;

  • інформаційно-комунікативна:

формулює висновки викладених фактів;

  • здоров’язбережувальна:

слідкує за правильною позою сидіння за партою, під час проведення уроку;

  • громадянська:

           демонструє застосування навичок самоорганізації,

          самодисципліни, володіння собою.

 

 

 

 

                                                        План уроку

 

  1. Пригадування   жанрів  вивчених творів за ілюстраціями.
  2.  Пригадування учнями формулювання поняття «притча».
  3. Встановлення  відповідності між темою та назвою твору.
  4. Робота над текстом:

4.1. Читання  притчі  «Про дружбу».

4.2. Визначення теми притчі.

4.3. Пошук героїв твору.

  1.        Виділення основних фактів у прочитаному тексті, до яких дібрано ілюстрації.

4.5.Визначення основної думки притчі «Про дружбу».

4.6.Пояснення учнями  вислову, що виражає основну думку притчі.

  1. Складання анаграми (терпимість).
  2. Робота з текстом :
    1.        Читання притчі «Терпимість».
    2.        Визначення  теми та основної думки притчі «Терпимість».
  1. Читання статті «З історії свята» про відзначення Дня толерантності.
  2. Складання асоціативного куща на тему: «Бути толерантним – це……»
  3. Порівняння прочитаних текстів за темою та основною думкою.
  4. Висловлювання оцінних суджень про важливість толерантного ставлення  один до одного, щоб зберегти дружбу і залишатися справжніми приятелями.
  5. Інсценізація оповідання «Антон і Харитон»

C:\Users\Компик\Desktop\дружба урок\фото відкр уроку 22.11.2017\Camera\IMG_20171122_092052.jpg

  • З ким із цих героїв ви б хотіли дружити? Чому?
  1.  Визначення теми та основної думки вивчених раніше творів.
  2. Визначення назви та теми твору за заданою основною думкою, вираженою прислів’ями. Прислів’я про дружбу.

Мирилки
Учитель. Усі люди мають різні характери, можуть мати різний настрій. Щоб уникнути сварки, потрібно навчитися керувати своїми емоціями. Це не завжди виходить. Підніміть руку, кому доводилося сваритися з друзями. Скажіть, чи важко першим зробити крок до примирення?
В. Гринько пропонує вам вивчити віршовані мирилки, які допоможуть відновити дружні стосунки.
(Учні читають уголос мирилки. Учитель і діти за допомогою рухів вивчають дві мирилки.)
Учитель. От вам і наступний секрет: «Змогли посваритися, умійте й помиритися».

  1. Квітка дружби
     
  2. Культура взаємин у школі.
  3.  Інтерактивна вправа «Так - Ні».(Додаток 5)

 

Ти живеш у суспільстві людському.
Без людей ти не зміг би прожить.
І хоч правил багато є в ньому,
Ти всі правила мусиш завчить.
Щоб поводитись гарно і чемно,
Та й здоров’я, й життя зберегти.
З тим, хто правила знає, приємно
Спілкуватись і разом іти.

Ти проживаєш в суспільстві людському,
Є порядки свої і закони у ньому.
Правил багато, на все це зважай!
Найголовніше — себе поважай.

 

 

Що означає, діти, — себе поважати, як ви це розумієте? 

 

II. Перевірка домашнього завдання.

1. Гра «Мікрофон».

— Назвіть ті людські риси, які допомагають зміцнити родину.

2. Зачитування підготовлених розповідей.

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Актуалізація опорних знань.

— Де ви проводите найбільше часу?

— Чи подобається вам навчатися у школі?

— Чи є у вас у класі друзі?

— Чи із задоволенням ви приходите до школи?

— Чи завжди ви безпечно почуваєтеся у школі?

2. Оголошення теми і мети уроку.

— Сьогодні на уроці йтиметься про школу. Ми будемо визначати небезпечні та безпечні ситуації, які можуть трапитися. Навчимося правильно поводити себе в школі та на вулиці.

3. Робота з підручником (с. 66). Читання статті.

— Хто оточує нас у школі?

— Що потрібно робити для того, щоб нам було затишно і безпечно в школі?

— Про які правила поведінки в давній школі ви довідалися?

Які з них ви б не хотіли запроваджувати в сучасній школі? Чому?

4. Правила віршовані про поведінку у школі.

C:\Users\Компик\Desktop\дружба урок\фото відкр уроку 22.11.2017\Camera\IMG_20171122_090407.jpg

IV. Закріплення вивченого.

1. Читання оповідання Бруно Ферреро «Гвіздки» (с. 68—69).

— Які риси характеру були притаманні хлопчику?

— Яку пораду дав йому батько?

— Як змінився хлопчик? Чому?

— Яких ран можна завдати людям, коли перебуваєш у гніві?

V.Підсумок уроку. Як потрібно себе поводити у школі,щоб тебе поважали і дружили з тобою.

Додаток 5

 

Інтерактивна вправа «Так - Ні»

1.Міжнародний день толерантності відзначають 16 листопада.(Так)

2.Толерантність це байдужість і зухвальство.(Ні)

3. Толерантність –це терпимість один до одного. (Так)

4. Тема – це те, про що розповідається у творі.(Так)

5.Притча – це твір про фантастичні події .(Ні)

6. Притча – це повчальна розповідь про моральні цінності.(Так)

7.Основна думка –це те , чого навчає нас твір.(Так)

 

docx
Додано
22 березня 2021
Переглядів
306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку